In de Vier Seizoenen reeks 40 Herfst 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

20 sep 2025, 21:50

Afbeelding

Helena van Troje

20 sep 2025, 21:51

Zo dames en dieren welkom in de herfst!
Reeks 40 dat wil zeggen dat wij al tien jaar seizoenen?
Zou dat kunnen?

Bekske

21 sep 2025, 01:16

Afbeelding

Muddy Maddy

21 sep 2025, 09:36

Goede morgen seizoentjes,

Voila. 't zit erop. Een mooie ceremonie met een lach en een traan. Ze straalden allebei.
We aanhoorden hun verhaal. Hoe ze elkaar leerden kennen. De ups en Downs.
Trouwen stond niet op de agenda, eerst. Het is er dan uiteindelijk van gekomen.
De ceremonie was in open lucht en de weergoden waren het paar en hun gasten gunstig gezind, buiten een koude felle wind na was het goed. Een dikke witte wollen sjaal hield me warm.
Na een toast met Limoncello, het lievelingsdrankje van Frè en zijn beste vriend Arthur, begon de receptie. Felicitaties aan het bruidspaar. Mijn eigen outfit en nonchalant opgestoken kapsel met bijpassende speld, met dank aan buurvrouw, scoorde hoog. Ventje had zijn haar in een paardenstaart. Tof!
Toastje met guacamole en gerookte zalm? Nog nooit guacamole gegeten, maar ik probeer het toch. Lekker.
Ik paste voor de witte pens met appeltjes. De echte smeus met garnaaltjes was een warm welkom hapje.

Het diner was ook een surprise op zich. çeviche van witte vis. Heerlijk. De in de familie ingeburgerde rosbief mocht niet ontbreken. Was gelukkig niet al te rauw en met gratin aardappelen. Ondertussen vulde de aanpalende zaal zich met genodigden voor het dessertbuffet en het dansfeest. Het was een uitgebreid dessertbuffet. Mijn lichaam zei: het is genoeg geweest. Geen Dansfeest voor ons. Jammer. We konden op begrip rekenen. Ze hadden ons graag onze eerste dans gegund maar mijn lichaam zei neen. Ventje was uiteraard teleurgesteld. Polyarthrose was mijn spelbreker. Ook een factor was dat er te veel volk bijeen stond, de genodigden voor het dansfeest. Ik heb het niet voor massa's. Zeker niet als ze je persoonlijke ruimte binnendringen. :? De houten kist waar tijdens de receptie op zat en ook terwijl het volk toestroomde, was mijn steun, ook al brachten de genodigden een koude wind met zich mee. Het was buiten guur weer geworden. Mijn polyarthose schreeuwde.

Terug thuis vonden we parking dicht bij de deur. Gimly vond dat het eindelijk tijd was voor zijn avondmaal dat hij gemist had. Lilly trok er zich lekker niets van aan.
En nu is alles weer normaal. De foto's worden individueel doorgestuurd. Ik hoop dat ik er een beetje deftig opsta. Als ik al gefotografeerd was, buiten een foto die Frè absoluut wilde bij de verlichte letters J&F. Er waren twee fotografen. Wijzelf mochten geen foto's nemen met onze gsm's die op stil moesten bij het begin. Natuurlijk moest er een laatkomer die regel aan zijn laars lappen. De aanwezige kinderen hebben zich goed geamuseerd. Nichtje was blij dat Opa & Oma achter de tweeling kwamen. Suzanne en haar vriendje renden van hot naar her tijdens de ceremonie. Natuurlijk wilde Miel dat dan ook. En Gust moest wel meedoen al is hij de stilste van de twee.

Vandaag houden we het rustig. Dat heeft mijn rug aan. Morgen herbegint het circus met mijn moeder weer. Ik moet voor een behandeling. Ik moet ook nog bellen om hulp, de raad kreeg ik van ventjes zus. Ik heb een lijst van telefoonnummers doorgekregen maar moeder moet ook willen en daar wringt het. Zo koppig als ze is, zal het neen, niets van zijn. Het is al erg genoeg dat de verpleging 2 x daags komt om insuline in te spuiten. Die zien ook de stofnesten en stofdraden aan het plafond en de lusters.

Ik heb nog het miniflesje limoncello. Ik kan nog een toast brengen op Frè & Justine. Dat hun verhaal verder gaat in de positieve zin.

Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

anjelierken

21 sep 2025, 10:55

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: ja, inderdaad dat zal al 10 jaar zijn. Ik weet nog dat ik hier de geboorte van ukkepuk heb vermeld en die wordt volgende lente 10 jaar. De tijd gaat snel.
Bedankt voor de verhuis, we kunnen weer verder.

MM: een heel geslaagd en fijn huwelijksfeest , zo te lezen.

Hier een rustige zondag, we blijven thuis. De boontjes zijn aan het afkoelen voor straks koud te eten.
Misschien in de namiddag een rozijnenbrood bakken voor vanavond , zal nog zien.

Vandaag was het ook de jaarlijkse weerzien-dag van de geadopteerde Spaanse honden. Meestal gaan we erheen, maar nu was het in de Limburg en dat is een beetje ver.

Tot morgen, allemaal.

Oma-C

21 sep 2025, 11:26

Afbeelding

Goede middag iedereen en dank Helena en Bekske
voor het nieuwe seizoen hoekje :wink:
Een grijze zondag en frisjes buiten :roll:
Broodje is gebakken en de vaatwasser
is leeggemaakt, de weekendwerkjes gedaan :)
alles heel rustig aan want de rug wil nog niet mee :oops:

M-M het feest is goed meegevallen dat is fijn...

Anjelierken, allergisch aan bonenbladeren?
smakelijk verse boontjes :)

Hier ook groene boontjes opgestoofd met een ajuintje
en met een koteletje vanavond,
vanmiddag een boke met americain :lol:
Smakelijk aan iedereen en tot....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mariajohanna

21 sep 2025, 18:35

Dag Dames,
Dank aan MH voor de verhuis en Bekske voor het mooie plaatje !
Dacht al eerder langs te komen maar er kwam altijd iets tussen.
Nu is het tijd voor de 'innerlijke mens'.......
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2

21 sep 2025, 18:59

Oef .. gelukkig toch het hoekje van de vier seizoenen gevonden en binnen geraakt
Groetjes aan iedereen Afbeelding
HVT en bekske : dank voor de verhuis en de plaatjes .

Muddy Maddy

22 sep 2025, 08:48

Goede morgen seizoentjes,

Maandag vandaag. Gimly is een beetje contecraafs. Das nu al twee dagen dat hij zijn gevoeg voor de bak doet. Dat wij heel lang weg zijn geweest zaterdag heeft hij ons dus nog niet vergeven. Ik durf er niet aan denken mochten we toch op het dansfeest zijn gebleven ,hoeveel dagen hij het nog gaat/ ging doen? Haantje de voorste.
Hij staat hier naast mij trukjes aan het uithalen om mijn aandacht te trekken zodat ik mijn ogen van het scherm hou en zijn bord vol eten schep. Zo te zien heeft hij zijn oud eten laten staan. Na 5 min. is dat al niet lekker meer. Het is al oud en droog geworden. Kattenlogica 101.

Vandaag geen behandeling. Ventje heeft gisteren een knoop doorgehakt. De situatie met mijn moeder zet hier alles 'on hold' en dat was ook zo het geval toen het huis niet verkocht was. Maar toch gaat hij de verbeteringen die hij hier voor ogen had, laten doorgaan als ik hulp kan inschakelen. Twee van de drie vriendinnen hadden heel wat opmerkingen aan mijn adres. De twee zijn beroepsmoeiallen. Moeder is ook al met haar overlijden bezig. :roll: Opnieuw. Deze keer moeten er zeker geen 'zantjes' gedrukt worden en wil ze ook geen hartje met orchidees op haar kist. Ik maakte me ietwat kwaad. Ja, binnen een 6-tal maanden verhuis de vriendin die alarm geslagen had en dat gaat op haar wegen. Ook had ze heel wat opmerkingen over de verpleegsters van het wit-gele kruis en ze mist zegt ze 1 pilletje. Sommigen zijn goeie, andere iets minder in het vullen van haar medicijnvakjes. Het zetten van de spuiten is soms ook niet goed.

Vandaag ga ik wel mee met haar eten leveren, hoewel ik hier dringend de was moet doen en de grove borstel moet uithalen wil ik m'n vloer proper maken. çe la vie. Volgende keer beter. Geen behandeling wat mijn datums zijn geklutst. Het is ventje die een pedicure moet ondergaan. Mijn behandeling is volgende week. Ook ga ik proberen de nummers te bellen die ik kreeg om haar thuishulp te bezorgen. volgens ventjes zus, levert een slager op de gistelsesteenweg ook aan huis. We gaan dat eens onderzoeken als ik daar toch ben.

Zo, ik ben aan het eind. Het is gestopt met regenen want buurman haastte zich met de hondjes naar huis. Plensbui zoveel. We zitten echt in de herfst.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

22 sep 2025, 09:19

Afbeelding
ben blij dat jullie mijn plaatjes mooi vinden moet nu verder doen ben al met de twee buiten geweest en de bestelling voor aan huis te leveren is ook al gedaan In ziekenhuis wilde ze dat ik terug hulp in huis haalde .Heb hen gezegd als jij de helft betaalt de uren dus dat ze op hun gsm bezig zijn .Want 4 uren betalen en 2 uren dat ze werkte Ik moest het zware werk doen zei ik .Want vensters ,straatkant proper maken deden ze niet ,terras achter ook niet .Onder bed en kast en achter de kachels ging ze niet .Stoelen werden niet herzet afijn ja .teveel om op te noemen .Nu gaat het wel niet goed maar op de tanden bijten en toch zorgen dat het proper is.Ook moesten de honden als de hulp kwam 4 urenin de bench het enige dat ze goed kon was koffie drinken al zittend .Hoe moeilijk lastig het ook is doorbijtenen zorgen dat het proper is heb me al veel hulpmiddelen aangeschaft om het werk iets lichter te maken .Straks kinesist en vanavond met buur buiten gaan .Ben blij dat ik de boodschappen aan huis kan laten brengen .Geniet van jullie dag groetje

Helena van Troje

22 sep 2025, 11:51

Oei Bekske maar die hulp had ik toch geweigerd en een andere gevraagd.
De ene is de andere niet, dat kan ik na twaalf jaar op en af hulp in huis wel vertellen.
En inderdaad er is heel veel dat ze zogezegd niet mogen van" den buro".
De goei die doen dat wel.
En geef ze geen koffie dan kan ze niet gaan zitten.
Deze namiddag komt de mijne terug mijn vaste.
Tegen dat die er is sta ik met mijn boodschappenlijstje, schoenen en jas aan, al klaar.
Geen tijd verliezen want drie uur is rap om.
De vervangster verleden keer heb ik zelf moeten zeggen dat ze pauze mocht pakken.
Vier uur zonder drinken dat kan niet hé. Dat is niet gezond en toen was het nog warm.
Ik ga ze vandaag laten kiezen wat ze wil doen.
Er staat elke keer een werkje op het programma dat ik niet meer kan.
Moest ik ooit een keuken moeten ontwerpen en kasten dan was alles op werkhoogte.
Geen diepe kasten tegen de grond en geen hoge kast tot tegen het plafond.
Ofwel op uwe buik gaan liggen en niet recht kunnen, ofwel op een trapje gaan staan en er dan niet meer af durven, ook al voorgehad.

Zo ik ga verder klaar zetten voor straks.

Prettige dag nog aan allen.

clive

22 sep 2025, 18:24

Joepie, heb jullie terug gevonden.

Liefs aan jullie allemaal.

Helena van Troje

22 sep 2025, 18:57

Oeps, mijn excuses voor de vergetelheid een sticky aan te maken.
Dank aan zonnebloemetje om me daarop te wijzen.

wilde eend 2

22 sep 2025, 20:12

Dank aan Oma C voor de link naar de seizoentjes !
Heel veel moed en een goede nacht voor iedereen .. hopelijk . :-)
Groetjes .
Afbeelding

Bekske

23 sep 2025, 05:43

Afbeelding

hopelijk heeft iedereen een rustige nacht gehad zodat je uitgerust en fris kan opstaan .Ik ga terug een poging wagen want heb een hele nacht liggen woelen was gisteravond enorm ziek geworden .En voel me nog niet tiptop maar ja doorbijten straks de boodschappen dat ze brengen .Helena ik kon geen andere hulp krijgen omdat ze met een paar poetshulpen waren die voor twee gemeentes moesten instaan .Nu doe ik iedere dag wat ik kan lukt het niet ja er komen nog dagen aan denk ik dan .Heb geen andere keuze en ook met mijn twee kan ik zo maar niet iedereen hier laten binnen komen want achteraf heb ik met hen problemen als ze te lang opgesloten gezeten hebben zijn probleem honden .Daar moet je heel voorzichtig mee omgaan .Maar ik doe dat met volle liefde voorhen spijtig dat mijn gezondheid me nu in de steek laat .Maar heb al zoveel meegemaakt en toch ook er doorgekomen op eigen kracht.Dus zal het ook wel in orde hopelijk komen.Gisteren schrok de kinesist wel van mij maar ja ook de buurman zag aan mij dat ik niet in orde was .Maar ze weten dat ik daar weinig uitleg over geef want klagen breng geen aarde aan de dijk help toch niet .Dus straks met goede volle moed terug starten en hopen dat er toch iets uit men handen gekomen is van werk .Geniet om het even hoe groetje