Goede morgen seizoentjes,
Nog 2 dagen en we zijn al 1 oktober. De oktoberfoor kan z'n woonwagens zetten en hun attracties bouwen. Wijlen mijn vader ging altijd als het meifoor was gaan kijken hoe ze opbouwden. Meestal maakten die mannen dan een praatje met hem over hoe de attractie werkte. Eenmaal de foor er stond ging hij af en toe er eens naartoe. Mijn moeder ging vroeger mee, maar nu kan ze geen lange afstanden meer doen. Ze heeft een rollator maar de opstap naar de voordeur is te hoog. Ik zie ze er niet mee buiten gaan.
Lilly heeft vannacht op bed geslapen. Ik heb haar 2 keer horen drinken want er staat boven een speciaal potje voor water. Snorhaar vriendelijk. Ze drinkt water uit een fles. Gimly heeft een hele fontein. Ons mies had ook een potje dat op de salontafel stond en het moest van een merk zijn. Ze dronk Vittel. Ons Mies had altijd dorst omdat ze whiskas at en dat bevat veel suiker. Voor Gimly en Lilly geen brol. Neen, zij eten Sheba. Ze hebben 1 keer felix gegeten maar dat was niet zo lekker. (Toen was hun merk uitverkocht)
Wij hebben dus gisteren witlof en prei met ham en kaassaus gegeten. We hebben het samen klaargemaakt. Ik moet nog het groen van de prei snijden en invriezen voor soep. Vandaag een snelle hap. Weet nog niet of we thuis eten of al naar ginder rijden. Ventje heeft een hele lijst van wat hij moet halen en dat is dan tot vrijdag. Vrijdag haalt hij nieuw eten. De diepvries heeft ook schoteltjes maar we weten al wat het gaat zijn: Willen jullie dat bestellen bij deze van jullie en dan meebrengen?
Vandaag dus behandeling. Ventje kan dan weer spelen met een overenthousiaste Noël. Dat kwijlebeest heeft geen manieren. Is ook nooit naar de hondenschool geweest. Dat hadden ze wel moeten doen. Frank zijn buren hebben al geklaagd dat hij veel blaft als hij buiten zit. Natuurlijk. Er is een school in de buurt, hij hoort dus veel dingen. Hij raakt dus makkelijk overprikkelt. Soms zou je denken dat die hond ADHD heeft. De hond was oorspronkelijk van Frè. Maar toen kwam Suzanne. Voor haar veiligheid zat hij buiten. Dan heeft Frank gezegd: ik neem hem wel over. Zijn eerste hond Popeye was wel goed opgevoed. Hij ging graag met ons wandelen aan zee en een keer zat hij op mijn schoot toen we naar de carwash gingen. Hij was een beetje bang van die heen en weer draaiende borstels en die flappen. Dus kroop hij van de achterbank en ging op mijn schoot zitten. En daar zat ik dan met een hond van 80 kg op mijn schoot.
We waren ook eens oppas voor hem. Toen Frank van zijn weekend weg terug kwam en Popeye zijn blik voer voorzette, wilde hij niet eten. We kregen telefoon. Hadden we zijn Hond verkl...t want hij wilde niet eten. Logisch, we hadden hem een bak bami van de chinees dat we over hadden laten opeten. Zijn maag was dus nog vol. Noël is ook zo'n vuilbak. De taart van de laatste verjaardag van hun moeder ging er vlot in. Normaal mag hij geen suiker. Dan staat hij hyper. Buurman gaat met Cooper en Lowie wandelen. Ze hebben een nieuw speeltje. Een ballenkanon. Lowie is gek van ballen. Ze moeten alleen nog leren de bal terug in het kanon te steken. Als Cooper ventje in het oog krijgt dan is hij niet te stoppen. Zijn kleine pootjes doen overuren om naar hem te rennen. Dan kan hij zijn aaitje krijgen. Hij kent ook onze auto. Dan moet hij daar ook naartoe als die stil komt te staan want Ventje komt eruit.
Ik heb gisteren helemaal niets gedaan van spelletjes. En vandaag heb ik weinig tijd.
Fijne dag seizoentjes