In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
Anne_marie - Lid geworden op: 09 feb 2023, 10:41
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallo iedereen , ze zeggen na regen komt zonneschijn. Wel dat is van morgen zo gebeurd.. Opgestaan met een guur , nat , triestig herfstweer. En nu schijnt het zonnetje af en toe wel te verstaan. De wind is krachtig , de bomen zwiepen, en ik denk soms dat mijn windmolentje opeens de wieken zal nemen en bij de buren belanden..
Na een lange telefoongesprek met mijn dochter , kan mijn dag beginnen..
Mama-Inge best dat je partytent is opgeruimd, gegarandeerd lag ze bij de buren. Tja dat gamen is een groot deel van hun vrije tijd geworden hé .. Zelfs mijn zoon (43j) is een gamer gelukkig niet fanatiek. Hij is wel een fanatieke verzamelaar van spelconsoles enzo..
Zonnebloemetje ik ben gisteren voormiddag ook droog op boodschappen geweest. Ja ja ik ben al enkele dagen weer die ouwe oude hi hi .. Alleen de hoest soms nog , en af en toe ferm mijn neus snuiten .. Maar niks meer ziekjes gelukkig
Ik heb nu nog altijd niet de griepinspuiting gaan halen bij de apotheek . Het is zo van .. ik ga dan gaan ... of straks ...
O Anne_marie een puzzel dank ik ga die zeker straks maken . Maar eerst mijn huishoudwerk
Bekske woeha vind dat de max die paraplu's
Aan iedereen een fijne zaterdag
toedeloe
menu: gehaktballetjes in tomatensaus met veel champignons
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36

een goeie zaterdagmorgen en middag samen
de wasjes zijn aan 't draaien en ik ben ook een broodje aan 't bakken en deze namiddag doen we nog enkele nodige boodschappen en daarna nog naar Celine en de hondjes zullen weer blij zijn als we daar zijn , die sloebers
jadi gelukkig ben je er al weer bovenop , das goed hé
en ventje is deze week naar de apotheek geweest om onze griepvaccins , want die kan je nu krijgen zonder voorschrift , maar volgens onze apotheker zijn er nu 2 soorten griepvaccins , de gewone zoals ieder jaar en een nieuwe soort voor risicopatiënten en dus hebben we toch een afspraak volgende week bij onze huisarts en we zullen eerst vragen welke wij beter zouden halen bij de apotheek
Bekske die stormparaplu's heb ik nog nooit gezien hoor
en een fijne zaterdag voor jou en je beestjes
Anne-marie pompoenen vind ik altijd decoratief en dan die kleine soorten sierfruit kunnen zo mooi zijn
maar helaas blijven ze niet lang goed want ze vervriezen als ze buiten liggen
Inge geniet maar van je weekend , en is het daar bij jullie ook zo'n stormachtig weer ????
allé ik ga aan het middageten beginnen sè
eerst een soepje en daarna gebakken eitjes voor ventje met spek en voor mij met stukjes ham
en puree en sla en tomaten
voor iedereen straks SMAKELIJK

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56

Fijne middag
Vanmorgen gewerkt, zoals elke zaterdag
Was wel wat meer als dat ik normaal doe, dan doet man 1 dorp en ik het andere dorp, maar moest hem uit de brand helpen,want hij had auto problemen (iets met de koeling ofzo)
Waardoor ik een deel van zijn route heb overgenomen en hij met de nodige onderbrekingen voorzichtig naar huis is gereden
Ik lag dan ook later als normaal in bed.
Het was hier vannacht/ vanmorgen behoorlijk nat en er stond een stevig windje
Nu is het even droog en het zonnetje piept ook af en toe achter de wolken vandaan
Eerder op de middag even vlug met de honden eruit geweest, het was toen nog nat.
Ben nu stoofperen aan het klaar maken
En verder doe ik het rustig aan vandaag
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-

-

Brrr , ... mijn haar waait weg, coupe Einstein is nu in de mode bij mij
Puzzel gemaakt van Anne_marie en nu nog even een woordeke zeggen aan jullie.
Zonnebloemetje was en plas is hier ook gedaan en alles zit terug in de kast en lakens op het bed
Ja ik wist dit al van die 2 soorten , zal het straks volgende week wel zien of horen want ik kreeg ook nog een brief voor 'k weet niet wat van de CM en die moet ik nog eens voorleggen om te weten voor wat het is ..
mama-Inge oesje de auto niet in orde , tja ik ga het ook niet verder vertellen ..Ken ook niks van auto's ..Het kan iedereen overkomen natuurlijk . Gelukkig zijn jullie beidjes goed op elkaar ingespeeld, om om te gaan met overmacht
Nu ik er aan denk Zonnebloemetje hebben jullie de auto al terug ? ?
njammie stoofperen , zou je geloven het water komt in mijn mond
Zo en nu ga ik aan het avond eten beginnen
Dat wordt een soepje van champignonnen en een eitje met spek en een stutje ..
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56

Goedemorgen en een fijne dag
Gisteravond op tijd naar bed gegaan en vanmorgen rond half 9 wakker
Vandaag een beetje rustige dag in de planning
Even kijken wat het weer doet en of we nog ergens met de honden gaan wandelen
Vandaag komt er ook nog een logeerhond in huis, de baasjes gaan op vakantie en beestje kan niet mee.
Ze is hier vorig jaar ook te logeren geweest
Anne-marie, heb de puzzel ook gemaakt, bedankt
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-
Anne_marie - Lid geworden op: 09 feb 2023, 10:41
Ben je boos, pluk een roos, zet hem op je hoed, ben je morgen weer zoet.
Fijne zondag!
Klik op de foto

Fijne zondag!
Klik op de foto

Laatst gewijzigd door Anne_marie op 05 okt 2025, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie zondagmiddag alweer iedereen
mijn pot verse soep staat te koken en ze ruikt al lekker
hier in Brugge is het al gans de voormiddag droog en bewolkt en 14° , dus ideaal herfstweer voor mij
gisteren in de late namiddag naar Celine geweest voor mijn nageltjes en ze zijn weer mooi , paars met glittertjes en helemaal mijn da da dus
jadi we hebben onze auto nog niet terug maar we hebben wel een vervangwagen maar daar kan ik niet zo goed in en uit stappen zoals bij de onze , maar het zal waarschijnlijk niet lang meer duren voor dat we de onze terug hebben van de garage
Inge oei de auto in panne , hopelijk geen te grote kosten om te laten herstellen
Bekske een fijne zondag vandaag
Anne-marie ook een fijne zondag voor jou
allé ik ga verder doen aan 't middageten
onze menu , eerst een vers gekookt soepje met spekjes
en dan gestoofd witloof in kaassaus met ham en puree
voor iedereen nog een gezellige zondag verder

mijn pot verse soep staat te koken en ze ruikt al lekker
hier in Brugge is het al gans de voormiddag droog en bewolkt en 14° , dus ideaal herfstweer voor mij
gisteren in de late namiddag naar Celine geweest voor mijn nageltjes en ze zijn weer mooi , paars met glittertjes en helemaal mijn da da dus
jadi we hebben onze auto nog niet terug maar we hebben wel een vervangwagen maar daar kan ik niet zo goed in en uit stappen zoals bij de onze , maar het zal waarschijnlijk niet lang meer duren voor dat we de onze terug hebben van de garage
Inge oei de auto in panne , hopelijk geen te grote kosten om te laten herstellen
Bekske een fijne zondag vandaag
Anne-marie ook een fijne zondag voor jou
allé ik ga verder doen aan 't middageten
onze menu , eerst een vers gekookt soepje met spekjes
en dan gestoofd witloof in kaassaus met ham en puree
voor iedereen nog een gezellige zondag verder

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-

Hallo, . .. eerst en vooral een fijne namiddag iedereen .. Als ik zo in mijn glazen bol kijkt, zijn er die nu een siëstake aan het doen zijn. Of Tv kijken, op verplaatsing en noem maar op .Wat je ook aan het doen bent, geniet er van
Al vroeg deze morgen kreeg ik een berichtje van onze dochter ..Dit komt altijd heel warm over, maar het was nu wel wat te vroeg op een zondagmorgen om er al op te reageren.
Het idee van op mijn gemak te genieten van het zondagsontbijt , had even voorrang..
Een foontje van een nicht van mij , deed al de plannen in duigen vallen.. We zijn dan maar wat later naar de Rommelmarkt vertrokken in mijn vroeger dorp.. Minder kramen dan anders, en minder volk.. Ik denk dat de wind wat spelbreker zal geweest zijn.
Intussen terug thuis, goed uitgewaaid..
Wat heb ik mee euch . . . van de trouwe imker die elk jaar bij zijn dochter de honing aan de mand brengt, honing natuurlijk .
Inge euch de zaterdag kon je niks wegdenken, je werd voortdurend op de feiten geduwd. O en wat verder lees ik dat jullie logé al aangekomen is .. Er zal meer leven in de brouwerij zijn bij jullie .. Een aanpassing bij het wandelen waarschijnlijk. Het weer is hier nog altijd winderig en wel fris maar droog.
Hallo Bekske er was zeker ook veel wind om te gaan wandelen met de schattekes
Anne_marie je bent aan het rijmen , mooi trouwens
Straks ga ik proberen de puzzel te maken
Zonnebloemetje soep ! ! !, ... . welke soep groente- tomaten- erwten- of champignons- of of . . enz.. Mij kan je altijd verleiden met soep , uitzondering vissoep..
Ja in de garage kunnen ze ook niet toveren hé. En ze moeten dan nog ook nog altijd bestellen, en de juiste verf er op zetten .. Ik herinner me dit ook nog bij de zoon .. Men onderschat het dikwijls.Wel vervelend voor je dat het moeilijker gaat om in- en uit te stappen..
Hé uw menu deze middag staat ook op de menu voor ergens volgende week , wat een toeval
In een ander hoekje zag ik mosselen staan, krijg er ook goesting op eens zien mss volgend weekend.. En hutsepot is ook al een paar keren in mijn gedachten gekomen . Zoveel aangenamer te koken in een warme keuken in de winter ..
Einde pagina dat betekent het einde van mijn epistel
Aan iedereen nog een fijne zondag verder . Straks drink ik een theetje met citroen en honing goed voor mijn verkoudheid die nog niet volledig weg is . En een boule de Berlin = Berliner bol = Berlijnse bolPfannkuchen dit voor de lijn
toedeloe
menu was de frituur bezoek
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

jadi is nu echt mijn weer die wind zo vliegen de muizenissen weg .Heb nu pas een extra wandelingtje achter de rug even een andere toer gedaan .Rond de middag een halfuurtje in de tuin geweest .Vind het niet koud met mijn zelf gebreide dikke vest aan die amper geld gekost heeft .Wel redelijk werk eraan maar in plaats van tv te kijken regelmatig gebreid ondanks ik op de tanden moest bijten wel maar ze is af .Wol was in reklame en met twee kleuren samen gebreid .Iedereen die me tegenkomt vraagt aan mij waar heb je dat gekocht .Sommige vragen wel om voor hen eentje te breien maar dat doe ik niet .Zie teveel af als ik ermee bezig ben .Had de wol al een tijdje liggen en de knopen had ik liggen .OEF juist op tijd ons mini toertje gedaan want er is weer muggen pis bezig .En de twee liggen tevreden in hun mand naast de kachel .Nu nog eten maken voor hen en dan is er niks meer te doen dan vanavond hopelijk met buur een grotere toer doen .Ik zie ook amper iemand en komt amper ergens Zo ik wens iedereen nog een fijne avond enn nacht tot morgen groetje