In de Vier Seizoenen reeks 40 Herfst 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

03 okt 2025, 11:54

Toen ik opstond lag alles nat.
Nu heeft het heel even gedruppeld.
De schilders zijn alweer bezig.
De man is zich aan het haasten in de hoop dat de karwei af is voor het echt gaat gieten.
Niet mijn probleem. Ik heb een offerte voor het hele werk, dus...
Zijn helper is weeral ribbedebie.
De baas is niet te doen.
Die fladdert van werf naar werf.
Organisatie is duidelijk niet zijn hoofdeigenschap.
Ook niet mijn probleem.
Gang hall en wc zijn geschuurd.
Nu nog de beneden.
Vandaag een klein stukje na het eten.
Mijn eten is gereed: gisteren blinde vink gemaakt vier ineens.
Drie invriezen en één opeten.
We rusten even verder.

Tot in den draai!

anjelierken

03 okt 2025, 12:55

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: goed dat je samen met buurvrouw gaat wandelen. Ze zal steun hebben aan jouw. En samen wandelen is altijd leuker dan alleen.

Er gaat regen komen, het ziet er hier bewolkt uit. Manlief komt net thuis van wandeling met Spaanse woef. Hij leest hier net dat Hyacinth (uit Schone schijn) overleden is. Daar kun je naar blijven kijken, vind ik, zo'n grappige reeks. Ik kijk daar nog eens graag naar, ook al heb ik het allemaal al gezien.

Vanavond vis op de menu. Kabeljauwfilet met rauw witloof en aardappelen.

Tot morgen, allemaal.

WilcoW

03 okt 2025, 13:52

Hallo iedereen,

Clive: goed dat je samen met buurvrouw gaat wandelen. Ze zal steun hebben aan jouw. En samen wandelen is altijd leuker dan alleen.

Er gaat regen komen, het ziet er hier bewolkt uit. Manlief komt net thuis van wandeling met Spaanse woef. Hij leest hier net dat Hyacinth (uit Schone schijn) overleden is. Daar kun je naar blijven kijken, vind ik, zo'n grappige reeks. Ik kijk daar nog eens graag naar, ook al heb ik het allemaal al gezien. En daarna misschien nog wat ontspannen online, ik heb laatst website ontdekt — leuke site om even te ontspannen na de dag

Vanavond vis op de menu. Kabeljauwfilet met rauw witloof en aardappelen.
Tot morgen, allemaal.Het is vandaag ook bewolkt bij ons, het lijkt erop dat het overal gaat regenen.
Laatst gewijzigd door WilcoW op 07 okt 2025, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Oma-C

03 okt 2025, 20:04

Afbeelding

Kletsnatte avond en redelijk veel wind :wink:
gelukkig hebben we een dak boven ons hoofd
en straks een heerlijk bed voor een rustige slaap...
Groetjes en tot later....rug wil nog niet mee :oops:

Welkom Wilco :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

04 okt 2025, 07:33

Afbeelding

Muddy Maddy

04 okt 2025, 07:43

Goede morgen seizoentjes,

Geen fijn weer buiten en toch wilde Lilly buiten. Kattenlogica 101.
Moeder is bevoorraad. Ze had koekjes met suikerriet en truffels met suikerriet omdat dit geen geraffineerde suiker is gekocht maar de verpleger was boos. Hij is er dan maar zelf om geweest. Dit is niet suikervrij, madammeke. Ze stond over de 300 na het eten ervan. Weg ermee. Ventje heeft ze mee. Nu wilde ze aardbeien. Ik ben eens benieuwd aan hoeveel ze zal gestaan hebben. Ze wil ook d'r trouwring van haar vingers. Die krijgt ze niet af door haar knobbel atrhrose. Dus moeten we nog een met haar naar de juwelier. Die zal wel een tool hebben.

Lilly is terug binnen met veel protest want Gimly wilde eten. Volgens Lilly is het mijn schuld dat het zo een slecht weer is. As if. :? Ik heb ook veel liever zon en aangename temperaturen.
Vandaag komt er een koerier. Ventjes maandelijkse flessen whisky. Af en toe vind hij een pareltje. En als we een goede Limoncello vinden, moeten we dat meedelen aan neef Frè. Die gaat dat dan doorvertellen aan goede vriend Arthur. Ze zijn alle twee postbode. Het is vreemd dat vergeleken met het eerste feest, hij niet bij ons is komen zitten. Frank vertelde dat het grotendeels boenke boenke muziek was. Ik ging dan ook rap weg geweest zijn want ik krijg daar hoofdpijn van.

Van dit weer ook. Best dat het dak gedaan is, want anders hoorde je dat en voelde dat ook. We hebben gisteren camenbert in de oven gedaan want die was afgeprijsd. Moest vandaag op. Maar nu doen we hot-dogs. Zondag wil ventje spaghetti. En hij gaat pas Dinsdag terug moeder gaan bevoorraden. Maandag neemt hij een douche en wil dat op z'n gemak doen. Niet van rap-rap. Ik moet nog een afspraak gaan maken met de kapster. Verleden keer is het er niet van gekomen. Er moet een stukje af. Dan meteen doorgaan voor afspraak pedicure.

Katten hebben gisteren alle twee een liquid stick gekregen in een eierdopje. En Lilly kreeg ook kaas. Dat ligt grotendeels nog in dat taartbordje. Ik ga eens moeten kijken voor meerdere taartbordjes. Er is 1 bord waar Gimly weigert uit te eten. En dat is een delfst bord dat nog uit het ouderlijke huis komt van Ventje. Zijn moeder had daar een heel servies van. Dat was het dagelijkse servies. Maar hij wil er niet uit eten. Voor Lilly maakt het niet uit.

Het is nog te donker om de gordijnen open te doen. Dat is het nadeel van de herfst. Donker en nu zeker nu het guur weer is. Dat is ook de herfst.

Ik ga wat bonussen binnen halen voordat de tablet aan de kabel moet.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Bekske

04 okt 2025, 09:05

Afbeelding

Afbeelding
wist jullie dat er speciale paraplus waren voor storm heb er hier nu voor jullie geniet maar

Oma-C

04 okt 2025, 09:52

Afbeelding

Goede (natte) morgen iedereen :wink:
De droge grond zal blij zijn met deze regen.

Vandaag dierendag, geef jullie diertjes allemaal
een extra knuffel vandaag :)
Afbeelding

Maak er ondanks het weer toch een fijn weekend van
Sterkte aan de zieken.... :?

Helena van Troje

04 okt 2025, 14:49

Pffff, eindelijk terug boven water.
Oogmigraine tot drie keer toe.
Schilders klusseniers doen verder.
Windvanen van tuinhuis zijn vervangen en geschilderd, baksteen is terug vastgemetst aan bloembak vooraan.
Kapotte tegels aan terrasje voordeur zijn vervangen.
Nu ben ik eens benieuwd of hij eerst de klinkers gaat proper maken achter het tuinhuis;
Daarna de regentonnen opnieuw plaatsen.
Ik ga me daar een boos maken! seffens heb ik geen achterdeur meer!
Iedere keer klets boenk deur toe.
Ik had er al een spieke onder gestoken.

Waai niet uit jullie kleren!

PS: een schoonzusje van me heeft zo een groene stormparaplu.

anjelierken

04 okt 2025, 14:53

Afbeelding

Hallo iedereen,

Wat een weertje buiten. Vannacht heeft het ook hard geregend en gewaaid. Ons venster staat op een klein kiertje en dan hoor je dat goed.
Eergisteren hadden ze hier rechtover de mais geoogst en die resten blijven op het veld liggen. Nu ligt het overal verspreid .

Werelddierendag vandaag. Manlief was toch even met Spaanse woef op wandel geweest. Niet te lang en als de zon scheen. Dat dagelijks wandelingetje is heilig voor Spaanse woef. Als het even niet kan, kan hij daar echt om zeuren .Als hij daarna werkelijk doorheeft dat het niet doorgaat, ploft hij in de zetel voor de rest van de dag. :D

Manlief kijkt naar het veldrijden.

Tot morgen, allemaal.

Muddy Maddy

05 okt 2025, 08:46

Goede morgen seizoentjes,

Vandaag ook veel wind. Moeder belde gisteren zelf. Ik was de tijd totaal uit het oog verloren. Ze vroeg niet om terug te bellen hoewel het tarief in het weekend en na 5 uur goedkoper is. En het was kort ook want dan ging haar bel.

Lilly heeft lekkere tonijnsoep met groene erwtjes gekregen voor haar werelddierendag. Gimly moest niks hebben want dien liet al zijn gewoon eten liggen. Er lag nog wat kaas in haar bordje en dat wilde ze gisteren dan opeten maar dat was opgedroogd. heb dat dan met een brievenopener los gemaakt en dan heeft ze alles netjes opgegeten. En toe kreeg ze in de keuken haar soep. Binnenkort moeten we twee zakken korrels mengen.
We nemen een gewone zak en een van Hill's. Voor geholpen poezen tussen 1 en 6. Vanmorgen kreeg ik een duw tegen mijn arm. Ze moest een aaitje van mij hebben. Ze lag vannacht op mijn voeteinde. Gisteren was ze na haar protest naar boven gegaan en lag aan de venster toen ventje opstond. Eerst had ze natuurlijk haar verhaal gedaan.

Ik heb via ventje en voor ventje een JD whisky besteld. Nummer 6. De meest verkochte is de 7. Wel, die was verassend fruitig. Voor herhaling vatbaar vond ventje.
We hadden een keer via een andere site besteld. Onze vaste leverancier kon de Loch Lomond niet leveren. Er is wel geen Loch Ness-whisky. :) Nessie zelf drinkt ze waarschijnlijk uit! :)

Gimly heeft nu een vreemd gedrag ontwikkeld. In zijn waterfontein zitten staren. Zei ventje al grappend: ga je als waarzegger aan de slag, Gimly? Hij was instant beledigd.

Die petit beurre met rietsuiker zijn niet slecht. Met een laagje gewone choco. Ik lust geen hazelnotenchoco. Persoone zou zeggen: moa gow dè. En Règula zou haar zuurtje missen.

Problemen met de schilders, Helena? Hier voor binnen zou er ook een moeten komen. Voor de eetkamer te doen. Maar dan moeten we eerst andere meubelen. Mijn antieke kasten hebben hun dienst bewezen. Je krijgt er toch niets meer voor. Antiek is out.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

05 okt 2025, 08:58

Afbeelding
ps hier worden de dieren iedere dag verwend hoeft geen speciale dag daarvoor te zijn

Helena van Troje

05 okt 2025, 09:44

Heel goed geslapen vannacht.
Lag er al goed op tijd in.
Het was lekker bij middelste zoon en zijn gezinnetje.
Vandaag terug aan de slag.
Hier is altijd wat te doen.

Het ziet er naar uit dat de zon gaat winnen!

Fijne zondag allen!

Oma-C

05 okt 2025, 09:52

Afbeelding

Goede zondagmorgen met regen ...
Niks aan te doen , de grond zal er
blij mee zijn na die droge periode :roll:

Hopelijk niemand schade gehad van de storm :?
Sterkte aan wie het kan gebruiken.....
Fijne dag en tot........................

Bekske

05 okt 2025, 14:54

Afbeelding
is nu echt mijn weer die wind zo vliegen de muizenissen weg .Heb nu pas een extra wandelingtje achter de rug even een andere toer gedaan .Rond de middag een halfuurtje in de tuin geweest .Vind het niet koud met mijn zelf gebreide dikke vest aan die amper geld gekost heeft .Wel redelijk werk eraan maar in plaats van tv te kijken regelmatig gebreid ondanks ik op de tanden moest bijten wel maar ze is af .Wol was in reklame en met twee kleuren samen gebreid .Iedereen die me tegenkomt vraagt aan mij waar heb je dat gekocht .Sommige vragen wel om voor hen eentje te breien maar dat doe ik niet .Zie teveel af als ik ermee bezig ben .Had de wol al een tijdje liggen en de knopen had ik liggen .OEF juist op tijd ons mini toertje gedaan want er is weer muggen pis bezig .En de twee liggen tevreden in hun mand naast de kachel .Nu nog eten maken voor hen en dan is er niks meer te doen dan vanavond hopelijk met buur een grotere toer doen .Ik zie ook amper iemand en komt amper ergens Zo ik wens iedereen nog een fijne avond enn nacht tot morgen groetje