In de Vier Seizoenen reeks 40 Herfst 2025
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Bekske: hier is het ook elke dag werelddierendag. En bij verschillende seizoentjes ook, denk ik.
Ach ja, als ik zie dat Spaanse woef content is, ben ik ook content ( klinkt misschien raar, maar dat is zo).
Als kind heb ik ook steeds zelfgebreide spulletjes gedragen. Breien was ons grootmoeder haar hobby. Ook vaak dingen met 2 kleuren gebreid.
En toen kreeg ze hartproblemen en mocht ze niet meer breien van de huisarts, waar ze veel spijt van had. Weet eigenlijk niet of er een verband is tussen breien en hartproblemen ( maar vroeger werd dat toch afgeraden).
Deze voormiddag toch gewandeld, en eigenlijk geen regen gehad , ook de zon gezien.
Denk dat manlief binnenkort de dakgoot zal mogen kuisen. Gisteren met al die opvliegende maisresten, die vlogen de lucht in en belandden vaak in de goot. Die verstoppen nadien de afvoer. We hebben dat nogal voor gehad.
Tot morgen, allemaal.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Verschillende keren geprobeerd vandaag, maar als de tekst er stond, verdween hij ergens in cyberspace.
Geef alle hondjes, katjes en andere huisdieren nog een dikke uitgestelde knuffel van mij , eentje voor gisteren nog.
Vandaag is het wereldMATICEdag, want onze krullenbol is jarig vandaag. Hij heeft een gele stuiterbal gekregen, maar die mag hij enkel in de garage of in zijn kamer gebruiken. Want mijn living is niet voorzien op een wilde gele bal en een even wilde Cobberdog
Zo, ik ga dit proberen te posten.
Liefs aan jullie allemaal en een dikke sterkteknuffel voor hen die ziek zijn of last hebben.
-

Goedenavond Seizoentjes,
Net wat havermout met water en zonder suiker of zoetstoffen klaargemaakt voor Matice. Hij had vandaag niet zo goed gegeten en dan krijgt hij dat en dat gaat er altijd in. Het is vooral voor zijn vitaminen die hij bij zijn hypoallergene voeding moet hebben, 2 koffielepeltjes per dag. En terwijl ik dit aan het schrijven ben, is zijn kommetje al bijna leeg. Goed zo.
MM, bedankt voor de tip wat het draadloos toetsenbord betreft, ben er nu op het typen, veel handiger.
Ik wens jullie allemaal een zachte nachtrust voor later. Liefs en een dikke knuffel.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Maandag. Lilly zit buiten. Gimly is zich aan het volproppen. Ik heb de gordijnen al open.
Vanmiddag een afspraak met de luisterdokter. Het probleem moeder bespreken. Want ook al draai en keer je: ze blijft een constante, vaak negatieve factor.
Morgen bij de dokter en het is bloedafname. Ik zal mijn aders al opdracht geven niet te springen. De uitslag zal niet al te goed zijn maar dat is door een externe factor. Mijn knie speelt ook op, dus doen wat Frank gezegd heeft. Foto's laten nemen. Ik zag ventje al kijken. Weeral naar een ziekenhuis. Maar wat nodig is moet. ik heb vroeger hard gewerkt, vaak in niet ideale omstandigheden en dat wreekt zich nu.
De meneer met 1 hand is op weg naar huis/werk. Ja, je leest het goed. Die heeft maar 1 hand. Toch zie ik hem hier soms voorbij komen met boodschappen. Blijkbaar wil hij geen prothese. Hij komt hier dagelijks voorbij vlak voor de kerktoren 8 u slaat. En om 5 uur komt hij ook nog eens hier voorbij. Dadelijk gaat Andrè hier passeren met zijn hondje dat maar 3 poten meer heeft. Even later zal ik de fransman zien voorbij lopen met twee keffertjes. En buurman met Cooper en Lowie. De fanclub van de baron zal aankomen in hun felblauwe nissan en daar is de kleinzoon al, die daar vanmiddag moet komen eten. Op school eten kan waarschijnlijk niet.
Gimly is hem gesmeerd naar boven. Hij vindt het hier te warm en Lilly heb ik net binnengelaten. Ze sloop naar binnen zonder protest. Er is wat blauwe lucht te zien. Misschien krijgen we vandaag een zonnetje te zien. Er loopt hier wat uitheems volk rond in lange gewaden en het hoofd bedekt. Onze beenhouwer vroeg aan ventje of hij nog naar 't stad ging en ventje antwoorde dat hij daar niets meer leuk vind. Boekenvoordeel is verhuisd en hun aanbod was wat mager. Ook onze beenhouwer gaat niet meer naar stad. We hebben toch het Shoppingcenter en anders is het On -line. Ze brengen ook je boodschappen aan huis zodat jij niet de deur uit moet. Nadeel is wel dat je tot laat moet wachten.
Ventje zei dat Adil verteld heeft dat er nu een groentensupermarkt op de hoek is. Daar waar de broodjeszaak vroeger was. Het is daar sjiek zei Adil. Dat gebouw was onbewoonbaar verklaard, maar dat is blijkbaar omzeild. Ook het 'hoekje' waar ze vroeger bijeen kwamen is dat en staat op de af te breken lijst en dat is al jaren. Wat komt er bijna altijd in de plaats? Appartementen van een paar vierkante meter groot. Er is er eentje ingericht om de mensen te lokken. Ik vind het niet mooi, Paula. Te weinig ruimte. Onze pelletkachel neemt al veel plaats in. En ze hebben een een te klein terras.
De blauwe wolken verdwijnen toch. Jammer. Ik ga verder schrijven in mijn weervolvenroman.
Fijne dag seizoentjes.
Maandag. Lilly zit buiten. Gimly is zich aan het volproppen. Ik heb de gordijnen al open.
Vanmiddag een afspraak met de luisterdokter. Het probleem moeder bespreken. Want ook al draai en keer je: ze blijft een constante, vaak negatieve factor.
Morgen bij de dokter en het is bloedafname. Ik zal mijn aders al opdracht geven niet te springen. De uitslag zal niet al te goed zijn maar dat is door een externe factor. Mijn knie speelt ook op, dus doen wat Frank gezegd heeft. Foto's laten nemen. Ik zag ventje al kijken. Weeral naar een ziekenhuis. Maar wat nodig is moet. ik heb vroeger hard gewerkt, vaak in niet ideale omstandigheden en dat wreekt zich nu.
De meneer met 1 hand is op weg naar huis/werk. Ja, je leest het goed. Die heeft maar 1 hand. Toch zie ik hem hier soms voorbij komen met boodschappen. Blijkbaar wil hij geen prothese. Hij komt hier dagelijks voorbij vlak voor de kerktoren 8 u slaat. En om 5 uur komt hij ook nog eens hier voorbij. Dadelijk gaat Andrè hier passeren met zijn hondje dat maar 3 poten meer heeft. Even later zal ik de fransman zien voorbij lopen met twee keffertjes. En buurman met Cooper en Lowie. De fanclub van de baron zal aankomen in hun felblauwe nissan en daar is de kleinzoon al, die daar vanmiddag moet komen eten. Op school eten kan waarschijnlijk niet.
Gimly is hem gesmeerd naar boven. Hij vindt het hier te warm en Lilly heb ik net binnengelaten. Ze sloop naar binnen zonder protest. Er is wat blauwe lucht te zien. Misschien krijgen we vandaag een zonnetje te zien. Er loopt hier wat uitheems volk rond in lange gewaden en het hoofd bedekt. Onze beenhouwer vroeg aan ventje of hij nog naar 't stad ging en ventje antwoorde dat hij daar niets meer leuk vind. Boekenvoordeel is verhuisd en hun aanbod was wat mager. Ook onze beenhouwer gaat niet meer naar stad. We hebben toch het Shoppingcenter en anders is het On -line. Ze brengen ook je boodschappen aan huis zodat jij niet de deur uit moet. Nadeel is wel dat je tot laat moet wachten.
Ventje zei dat Adil verteld heeft dat er nu een groentensupermarkt op de hoek is. Daar waar de broodjeszaak vroeger was. Het is daar sjiek zei Adil. Dat gebouw was onbewoonbaar verklaard, maar dat is blijkbaar omzeild. Ook het 'hoekje' waar ze vroeger bijeen kwamen is dat en staat op de af te breken lijst en dat is al jaren. Wat komt er bijna altijd in de plaats? Appartementen van een paar vierkante meter groot. Er is er eentje ingericht om de mensen te lokken. Ik vind het niet mooi, Paula. Te weinig ruimte. Onze pelletkachel neemt al veel plaats in. En ze hebben een een te klein terras.
De blauwe wolken verdwijnen toch. Jammer. Ik ga verder schrijven in mijn weervolvenroman.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes.
Heb niet zoveel tijd want buurvrouw en ik gaan dadelijk een tourtje wandelen. En dan rond 13.00H nog eens. Ze is maar bang dat ik mijn HH niet gedaan krijg. Daar vind ik wel iets op, belangrijkste is dat ze kan gaan wandelen en dat ik bij haar ben zodat ze weer niet valt.
Matice had gisteren gespeeld met zijn nieuwe geschenkjes, met zijn stuiterbal is hij beneden gaan spelen. Had alle deuren opengezet zodat hij echt wel veel ruimte had om met zijn bal te spelen. En in de living had hij enkel oog voor zijn zeepaardje met touw en zijn spookje casper. Bij een paar weken zijn speelgoed nog eens veranderen, dan lijkt het alsof hij allemaal nieuw speelgoed heeft.
Gisteren hebben we de living wat aangekleed voor Halloween. Niet teveel, maar het is echt goed geslaagd.Manlief vindt dat ook leuk. Ik heb dan Halloweenservetten en coctailservetjes gekocht en zaterdag hebben we uit de He%a een Halloweentafellaken mee gebracht, dat kostte op manier van spreken niets. Het is er eentje met vrolijk kijkende pompoenen.
Zo, buurvrouw belde juist; ik sta klaar om met haar te wandelen.
Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Nog een klein halfuurtje voor ik aan tafel moet.
Tegen half een moet ik dan gelaarsd en gespoord klaar staan voor de hulp.
Alles staat al klaar: takenlijst hulp, boodschappenlijst.
Van alle kleine prullenwerkjes die ik niet meer alleen kan, durf, of mag.
Er komt schot in de zaak.
Nog even en ons huis is klaar voor de winter.
Nu nog de tuin en de binnenkant van het tuinhuis.
Daar eens goed rommelen en veel weg gooien.
Deze winter de kasten van de bureau eens onder handen nemen.
Eens zien wat daar allemaal van weg kan.
Iemand geïnteresseerd in jaargangen van Ariadne? Handwerkblad.
Het ziet er naar uit dat het grijs en droog gaat zijn vandaag.
Blij dat de vloerverwarming aan staat.
Scheelt in kou en last.
MM ik heb van schoondochtertje compressiehandschoenen geërfd.
Wanneer gebruik je die juist?
Dames en dieren maak er een fijne dag van.
Wie zijn die dieren eigenlijk?
De twee poezen van MM, de hondjes en vogeltjes van Bekske, Spaanse woef van Anjelier, Matice van Clive.
Wie vergeet ik? Poes van Wilde Eend? Hond(je) van Wingerd?
Tegen half een moet ik dan gelaarsd en gespoord klaar staan voor de hulp.
Alles staat al klaar: takenlijst hulp, boodschappenlijst.
Van alle kleine prullenwerkjes die ik niet meer alleen kan, durf, of mag.
Er komt schot in de zaak.
Nog even en ons huis is klaar voor de winter.
Nu nog de tuin en de binnenkant van het tuinhuis.
Daar eens goed rommelen en veel weg gooien.
Deze winter de kasten van de bureau eens onder handen nemen.
Eens zien wat daar allemaal van weg kan.
Iemand geïnteresseerd in jaargangen van Ariadne? Handwerkblad.
Het ziet er naar uit dat het grijs en droog gaat zijn vandaag.
Blij dat de vloerverwarming aan staat.
Scheelt in kou en last.
MM ik heb van schoondochtertje compressiehandschoenen geërfd.
Wanneer gebruik je die juist?
Dames en dieren maak er een fijne dag van.
Wie zijn die dieren eigenlijk?
De twee poezen van MM, de hondjes en vogeltjes van Bekske, Spaanse woef van Anjelier, Matice van Clive.
Wie vergeet ik? Poes van Wilde Eend? Hond(je) van Wingerd?
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal ,
HVT : hier woont inderdaad nog de poes : zoals de meeste dierenvrienden ben ik zo blij dat ik haar heb . Ze is ongeveer 15 jaar oud en moet al anderhalf jaar 2X per dag medicatie nemen omdat ze vocht op de longen had maar voorlopig stelt ze het nog goed , door die pillen .( blijven duimen ) Sinds mijn moeder overleed , in 2014 ,, woont poes bij mij . ///
Clive : vind het altijd fijn om de belevenissen van Matice te lezen
. Ik hoop dat het goed gaat met u . Zo lief dat je zorgt voor de buurvrouw . Dat gebeurt niet veel meer tegenwoordig .
Ook veel groeten aan alle andere seizoentjes , met en zonder dieren . heel veel moed . Elke dag is er één , hé .
HVT : hier woont inderdaad nog de poes : zoals de meeste dierenvrienden ben ik zo blij dat ik haar heb . Ze is ongeveer 15 jaar oud en moet al anderhalf jaar 2X per dag medicatie nemen omdat ze vocht op de longen had maar voorlopig stelt ze het nog goed , door die pillen .( blijven duimen ) Sinds mijn moeder overleed , in 2014 ,, woont poes bij mij . ///
Clive : vind het altijd fijn om de belevenissen van Matice te lezen
Ook veel groeten aan alle andere seizoentjes , met en zonder dieren . heel veel moed . Elke dag is er één , hé .
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

anjelierken ik mag in feite niet breien maar ook zo ik voorlopig geen huishoudwerk zelf mogen doen .Maar al een paar keer enorm teleur gesteld van de poetshulp .Daardoor zie ik het niet zitten om terug iemand te nemen .Alsook is de hulp niet goedkoop en als ze hun werk deden zo je zeggen oke .Maar als je 4 uur moet betalen voor 2 uur dat ze bezig zijn sorry ze zat twee uur met haar gsm in de tuin Ik wist het van buren afijn ja ik heb voorlopig oplapmiddelen maar als de artsen het zo willen inplazts van het in orde te doen .Ja dan moet ik maar zo doen en iedere dag iets in huishouden doen .PSclive bedank voor je post ben er super blij mee groetje
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen iedereen,
De dag begint weer grijs en fris maar voorlopig droog.
hopelijk komt er straks nog even een zonnetje door
Geniet ondanks alles toch van deze dag
en maak er het beste van.....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ben tegen alle verwachtingen in toch na 4 uur terug in slaap gevallen en nu pas op.
Helena: die draag ik om de pijn in mijn handen tegen te gaan en als ik naar buiten ga.(kou) Ik heb er zonder vingers zodat ik een beetje vrijheid heb. Als ik ze aanheb dan mag ik niet vergeten latex handschoenen aan te doen om even iets af te wassen bijvoorbeeld.
De luisterdokter belde af omdat haar dochtertje ziek is. Vandaag bloedafname. Ik ga toch slechte punten hebben.
Ventje had gisteren nieuwe lakens gelegd met hulp van Lilly. Ze vocht met het nieuwe hoeslaken. Ze croste over het lege bed. Ze helpt ook met was plooien. (Ze gaat er dan op liggen.)
Gimly heeft alweer honger. Het zijn andere zakjes. En deze vallen in zijn smaak. Lilly is er niet zo verzot op. Zij eet dan liever korrels. Soms meng ik er wat snoepjes onder. Ze eten er dan allebei van.
Ventje mag straks moeder weer bevoorraden. Het zal weer laat zijn. Maar sowieso ben ik pas na 12-en thuis want mijn afspraak is rond 11 u 20 en dan is het nog niet zeker dat ze stipt zal zijn. Ventje zal om brood moeten ook. Gelukkig niet van onze bakker want deze is weer 'opgeslagen' met zijn brood en pistolets.
10 cent erbij.
Mijn weerwolvenroman schiet op. ik heb zo online een paar van die novels gelezen vandaar het idee om er zelf een te schrijven. Mocht die Nederlandse uitgeverij die momenteel mijn vorig verhaal leest, intresse hebben. Ze hebben nog niets laten weten, dus we wachten af.
EA laat weten dat ik mijn sims 4 moet updaten. Dat gaan we dan dadelijk doen.
Lilly heeft weer zin om op een andere plaats te eten. Die heeft geen vaste plaats. Ze wil buiten eten. Of ze wil het op de trap.
Fijne dag seizoentjes.
Ben tegen alle verwachtingen in toch na 4 uur terug in slaap gevallen en nu pas op.
Helena: die draag ik om de pijn in mijn handen tegen te gaan en als ik naar buiten ga.(kou) Ik heb er zonder vingers zodat ik een beetje vrijheid heb. Als ik ze aanheb dan mag ik niet vergeten latex handschoenen aan te doen om even iets af te wassen bijvoorbeeld.
De luisterdokter belde af omdat haar dochtertje ziek is. Vandaag bloedafname. Ik ga toch slechte punten hebben.
Ventje had gisteren nieuwe lakens gelegd met hulp van Lilly. Ze vocht met het nieuwe hoeslaken. Ze croste over het lege bed. Ze helpt ook met was plooien. (Ze gaat er dan op liggen.)
Gimly heeft alweer honger. Het zijn andere zakjes. En deze vallen in zijn smaak. Lilly is er niet zo verzot op. Zij eet dan liever korrels. Soms meng ik er wat snoepjes onder. Ze eten er dan allebei van.
Ventje mag straks moeder weer bevoorraden. Het zal weer laat zijn. Maar sowieso ben ik pas na 12-en thuis want mijn afspraak is rond 11 u 20 en dan is het nog niet zeker dat ze stipt zal zijn. Ventje zal om brood moeten ook. Gelukkig niet van onze bakker want deze is weer 'opgeslagen' met zijn brood en pistolets.
Mijn weerwolvenroman schiet op. ik heb zo online een paar van die novels gelezen vandaar het idee om er zelf een te schrijven. Mocht die Nederlandse uitgeverij die momenteel mijn vorig verhaal leest, intresse hebben. Ze hebben nog niets laten weten, dus we wachten af.
EA laat weten dat ik mijn sims 4 moet updaten. Dat gaan we dan dadelijk doen.
Lilly heeft weer zin om op een andere plaats te eten. Die heeft geen vaste plaats. Ze wil buiten eten. Of ze wil het op de trap.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-

Goedmiddag Seizoentjes,
Net terug van de wandeling met buurvrouw. We vinden het samen heel erg leuk en hebben altijd wel gesprekstof. Namiddag rond 15:00h moet ik dan gaan wandelen met Matice, we gaan vandaag naar het bos, dat vind hij het einde, zoveel nieuwe prikkels om te ruiken. Neem dan ook zijn K3 bal mee. Doe hem dan een touw van 10 meter lang mee en dan heeft hij de idee dat hij los loopt terwijl dat niet zo is. Maar het maakt mijn dag goed als hij zo achter zijn bal crost en terwijl neem ik wat rust op en bankje.
Dan gaan we naar huis en hij gaat dan languit zijn powernapke met één of andere speel dat hij uit speelgoedbox neemt, lees; hij kiepert zijn box gewoon om. Dat speeltje neemt hij dan mee naar een plaats waar hij comfy kan slapen. Tja, hij heeft hier net als bij jullie geen leven
Zo, ik ga verder doen met wat ik bezig was.
Liefs aan jullie allen.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Dat is dan weer geregeld: kine voorschrift, medicatievoorschrift, covid afspraak,
bespreking medicatie en behandeling ruglestsel= niets doen.
Voor mij is dat laatste oké.
Die infiltratie kan misschien nuttig zijn, maar ik heb geen goesting om drie maand plat te gaan liggen met een penicilline pompje omdat ze niet steriel genoeg gewerkt hebben.
Voor mij is er niemand die alle dagen mijn pyjama's komt brengen en proper handdoeken.
Grootvake indachtig...
Prettige dag nog iedereen, ik heb grote honger.
Ga daar aan verhelpen.
bespreking medicatie en behandeling ruglestsel= niets doen.
Voor mij is dat laatste oké.
Die infiltratie kan misschien nuttig zijn, maar ik heb geen goesting om drie maand plat te gaan liggen met een penicilline pompje omdat ze niet steriel genoeg gewerkt hebben.
Voor mij is er niemand die alle dagen mijn pyjama's komt brengen en proper handdoeken.
Grootvake indachtig...
Prettige dag nog iedereen, ik heb grote honger.
Ga daar aan verhelpen.