Goede morgen seizoentjes,
Een extra fleece op het bed trok Lilly aan. Ik had warme voeten!
Rika stond niet aan vanmorgen. De pelletvoorraad is op. Je kan dat voor hebben als je moeder voor strubbelingen zorgt. Zo moest ik een afspraak afzeggen in het ziekenhuis. Ik bel en ze dringen aan. Ik zeg ze wat mijn moeder gaat zeggen. Probeer het toch maar. Het is voor haar eigen goed. Ik bel dus naar moeder en leg het uit. En inderdaad: ze wilde niet. Huisarts volgt haar op en dat is voldoende. Ze hebben bij de geannuleerde afspraak gezet dat ik mijn best had gedaan.
Later belde moeder en ik zei dat ik het inderdaad had afgezegd. Vandaag weer een rondje bellen. Nu is het voor die zorgvolmacht.
Dus geen warme huiskamer met een gezellig vuurtje. We moeten toch bellen voor een nieuw onderhoud.
Bloeduitslag slecht. Ik had het verwacht. We gaan ons best doen die waarden te laten zakken. Feesten moeten we niet meer doen. En ik denk dat de "feestdagen" ook in mineur gaan zijn. Moeder zei: ik ben binnen twee maanden 87 en het kan me niet schelen wat er met me gebeurd. De huisarts ook op de hoogte brengen van die woorden. Buurman V of buurvrouw V is aan het stofzuigen. En dat gaat met het nodige lawaai gepaard. Die meubels moeten nogal wat afzien. Er ligt ook bijna nergens tapijt. De inrichting is zwart/wit/grijs en ongezellig. Zelfs zijn kerstboom is alleen met lichtjes. En dan nog gewone. Geen met kleurtjes.
Vandaag boodschappendag. We eten ardeense oester. Morgen moeten we beide in Brugge zijn. Moeder moet de papieren voor haar hospitaalverzekering ondertekenen. Daarna gaan we een visje gaan halen.
Ik had Frank een sms gestuurd dat de dokter een briefje voor mijn knie geschreven had. Ge hebt een goeie dokter schreef die terug met een duim. Er zal nog een beetje meer gewreven en geduwd worden.
Ik heb volgens ventje een infrarood cabine nodig. Frank zegt dat ook. Dan zal de electriciteit verzwaard moeten worden boven. Die cabine zou in het hokje staan waar vroeger de Wc was en nu dient voor rommel. Eerst ging er daar een soort dressing komen. Maar ventje wil kasten op maat die een hele muur innemen en dan eenmaal dichtgeschoven onzichtbaar zijn. Zijn moeder had dat ook.
Morgen zou ik voordat we naar Brugge rijden naar de A. en naar de B&B waar ik nog een bon van 5 euro heb, willen gaan. Ik heb een leuk jasje zonder mouwen gezien bij M&S. Blijkbaar leveren ze terug naar België. Dat deden ze een lange tijd niet. Nu krijg ik weer mail van hen.
Zo, ik ga eens door de promo mail.
Fijne dag seizoentjes.