In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mama-inge

14 okt 2025, 06:18

Afbeelding

Bekske

14 okt 2025, 08:39

Afbeelding
vandaag een dag dat snel voorbij mag gaan.groetje

jadi

14 okt 2025, 11:03

Afbeelding
♪♫ Goede morgen morgen ♪♫
Blijgezind opgestaan, weg en weer gelopen naar de buurtwinkel om mijn zondagse bestelling van pistolets door te geven, en een babbeltje gemaakt met de mensen. Daarna naar het schooltje met mijn gebruikte batterijen, een babbeltje met onderbuur met hond .. Een belletje naar de Watergroep om eindmeterstand door te geven . Zoals je kan lezen ik ben al druk bezig geweest. En nu even binnen in huis wat druifjes eten terwijl ik mijn epistel naar jullie schrijf. Het is zo zacht, zalig buiten ik denk dat ik zeker nog een wandelingetje ga maken ..
Maar dit zal waarschijnlijk voor in de namiddag zijn
mama-inge appeltjes daar kan je echt wel veel meedoen .. Vroeger toen we op de boerenbuiten woonden moest ik nooit fruit en groenten kopen . Die kreeg ik van mijn lieve boeren buren .. Appeltjes die van de bomen waren gevallen kilo's heb ik geschild en ingevroren . Ik moest van gans de winter geen appelmoes maken .
Is er nog een stukje over van uw appeltaart ? .. Daar zou ik wel deze namiddag kunnen van genieten met een tas koffie :wink:
Intussen zal het ongeveer tijd zijn dat je uit je bed bent .. Hopelijk was het een rustgevende slaap
An-W wauw dat is mooi zeg, maar zo vroeg het is nog maar half oktober ..Halloween moet nog komen .. Eerlijk ik voel me nog niet in kerststemming hoor. Ik zit nog een ietsepietsje in zomermodus.. :lol:
Anne_marie puzzel met plezier gemaakt gisterenavond nog dank
Zonnebloemetje WAT ! ! . . amai dat is ook niet goedkoop geweest om de auto deur te herstellen . Slik en dat dan nog een oorzaak van iemand anders . Dat is heel zuur betalen .En ik zou dan nog durven mopperen over een gestolen pakje . :oops: . slik ..
Bekske oesje , ik hoop voor u dat de dag vlug voorbij is dan.
Zo ik ben eind pagina aan iedereen een fijne dinsdag
toedeloe
menu : frigorestje kalkoenstoofpotje

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

14 okt 2025, 12:53

een goeie middag allemaal

efkes rusten voordat ik aan 't middageten begin
ik heb zojuist een pot wafeldeeg gemaakt om dan later op de dag wafeltjes te bakken
en mijn koekenbroodje is ook al aan 't bakken

jadi al een frisse neus gehaald deze voormiddag
awel ventje heeft ook al enkele boodschappen gedaan met zijn fiets want tis echt goed weer nu om met de fiets te rijden , droog , bewolkt en bijna geen wind en dus ideaal weer om buiten te komen
en ja das natuurlijk veel geld door de schuld van een ander , want er moest een nieuwe deur aan omdat ze niet meer kon sluiten aan de kant van de chauffeur want ze was helemaal verwrongen en ingedeukt door er tegen te rijden , maar soit we zullen toch nooit te weten komen wie dat gedaan heeft en we hebben het betaald en onze auto ziet er weer nieuw uit , en we zullen daarvoor zeker niet laten om regelmatig een koffie te gaan drinken en op restaurant te gaan want we leven maar één keer hé

Bekske , Inge en alle andere leutertjes
geniet nog van jullie dinsdag en dat zullen wij ook doen

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

jadi

14 okt 2025, 13:22

zonnebloemetje schreef:
14 okt 2025, 12:53
een goeie middag allemaal

en ja das natuurlijk veel geld door de schuld van een ander , want er moest een nieuwe deur aan omdat ze niet meer kon sluiten aan de kant van de chauffeur want ze was helemaal verwrongen en ingedeukt door er tegen te rijden , maar soit we zullen toch nooit te weten komen wie dat gedaan heeft en we hebben het betaald en onze auto ziet er weer nieuw uit , en we zullen daarvoor zeker niet laten om regelmatig een koffie te gaan drinken en op restaurant te gaan want we leven maar één keer

Zonnebloemetje groot gelijk : Want in uw laatste hemd staan er geen zakken op

Anne_marie

14 okt 2025, 16:53

Op de markt in Curaçao.
Klik op de bananen.
Nog een gezellige avond!

Afbeelding

Afbeelding

zonnebloemetje

14 okt 2025, 20:27

Afbeelding

Bekske

15 okt 2025, 06:40

Afbeelding

An-W

15 okt 2025, 08:57

Goedemorgen, ai wat lees ik.

Bij Jadi een pakje gestolen en bij Z'bloemeke een autodeur stuk gereden.
De dader is spoorloos denk ik.
Gelukkig kan allebei vervangen worden.

Annemarie heeft het plaatsen van de puzzel overgenomen van Remie begrijp ik?
Fijn voor de puzzelaars hier.
Hoe zou het toch met Remie gaan?

Hier gisteren opgepast en vandaag gaan we de griepprik halen en komt een vriendin thee drinken.
Ook nog even tussendoor naar een winkel of 2.

Allemaal hier wens ik jullie een fijne woensdag, toedeloeeee.

Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

jadi

15 okt 2025, 09:02

Afbeelding
Goede woensdagmorgen iedereen
Hier ligt het nat en de lucht is grijs-grauw . .
De nevel valt naar beneden, triestig weer
Ik heb slecht geslapen, de rookmelder deed in de nacht "tuut". . Maar op een ladder klimmen midden in de nacht dat ga ik niet doen ..
Lees durfde niet ,stel dat ik val daar lig ik dan gans de nacht hé.
Zo heb ik mijn nieuwe bestelling van Farmaline nog niks gehoord .
Zal maar wat geduld hebben zekers, want de bestelling deed ik op zondag en betalen ook. .
En zo kabbelen we met zijn allen verder in de mallemolen van het leven .. Hé hé er bestaat daar een liedje over. .https://www.youtube.com/watch?v=B27TwLx ... rt_radio=1
Dag Zonnebloemetje vandaag zal het geen frisse neus zijn, maar een natte neus met zo'n weertje. Aan het bakken geweest gisteren , het is het weer er voor hé. . Smakelijk aan het koekebrood en wafeltjes
Anne_marie dank voor de puzzel het was weeral een plezier om die te maken.En een fijne dag
mama-inge terug in het warme bedje na je ronde .. Geniet van je slaap ik zal stilletjes de deur dicht doen .
Bekske de week is midden door en de maand oktober ook .
En nu ga ik mijn rookmelder herstellen
Daarna boodschappen doen
Fijne woensdag iedereen
toedeloe
menu: kalfstoofpotje met een bloempatatje (moet die nog halen)

Anne_marie

15 okt 2025, 13:10

De herfstfoto's zijn mooi maar ik kan haast niet wachten tot het lente wordt.
Klik op de tuinfoto.
Maak er een mooie dag van!

Afbeelding

Afbeelding

zonnebloemetje

15 okt 2025, 18:36

Afbeelding

An-W

15 okt 2025, 22:27

Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

mama-inge

16 okt 2025, 07:25

Afbeelding

Goedemorgen en een fijne dag
Gisteren een heen en weer vlieg dagje
Jongste puber had van school een voorstelling in het theater
En oudste puber iets informatie/ doe middag op een andere school
En waren beide heel laat thuis (halen/brengen ergens tussendoor nog met de honden naar het bos geweest en uiteindelijk de frituurpan maar aan gezet en makkelijk gegeten

Straks de boodschappen en waarschijnlijk nog wel het 1 en ander in huis te doen

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft