In de Vier Seizoenen reeks 40 Herfst 2025
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Kom ik beneden en de keukendeur staat open. Lilly zat buiten! Schatje toch? Ben je de hele nacht buiten geweest? Kom ik de living binnen en zie dat alle lampen aan zijn. En ik zie ventje zitten! Ho la? Bleek dat die vroeger opgestaan was. ik had niet eens gemerkt dat de plaats in bed leeg was! Alle geluiden die hij gehoord heeft, heb ik dan weer niet gehoord. ik moet best diep in slaap gelegen hebben.
Ze zouden in het tweede gedeelte van onze straat er de plankiers recht leggen. Of is het toch om buizen en kabels te leggen want er staat aan de baron zo'n reuzenhaspel. Ze hebben wel lef! Dat is weer een parkeerplaats minder! En daar is zijn fanclub. Ze parkeren zich aan zijn twee garages. Soms mag Buurman V er staan. Hij komt er toch goed mee overeen. De rest van de straat vind hem een dikke nek omdat hij voor 't stad gewerkt heeft. Als het gesneeuwd heeft, komen ze zijn plankier vegen en zout strooien. En wij dan? Hij heeft een tuinier en wij moeten zelf 't onkruid uittrekken. Maar overlaatst zijn ze toch gekomen en hebben onze struik aan het huis en op de bordeur uitgetrokken.
Ik heb gisteren toen ventje weg was de vaatwas uitgeruimd. Dat was nodig want de katten zaten zonder borden. En 't is nodig want Gimly laat soms de helft liggen. Hij was de gourmet beu gegeten. Tijd voor iets anders. Dat eet hij dan weer met smaak op tot hij het beu is. Soms likt hij het vocht op, gelijk ons Mies. Ons Mies was verzot op beenhesp. Miauw! We moesten maar het pakje opendoen en daar was ze. Zelfs als ze boven lag.
De diepvries komt vandaag en ons moeder wil voorbereide schoteltjes. Onze diepvries zit bijna vol. We kunnen haar klant maken. Krijgen we dan nog korting. We gaan het voorleggen aan onze verkoper. Die heeft er dan ook iets aan. Vroeger zou dat geen waar zijn. Om de drie weken de diepvries aan de deur. Ze eet nu op aanraden van een verpleegster een notenmix. Dat laat haar suiker dalen. 't is maar een tip. Heb haar huisarts gebeld ivm een negatieve wilsverklaring. En ik weet nog altijd niet of die zorgvolmacht geregisteerd staat. Misschien de man van nichtje opbellen. Die werkt voor haar ziekenfonds.
We eten nu pistolets. Hebben we geen afval. Anders moest een half brood in de mulch. Mijn laptop laat weten dat er een update is. Die gaan we dan installeren.
Fijne dag seizoentjes.
Kom ik beneden en de keukendeur staat open. Lilly zat buiten! Schatje toch? Ben je de hele nacht buiten geweest? Kom ik de living binnen en zie dat alle lampen aan zijn. En ik zie ventje zitten! Ho la? Bleek dat die vroeger opgestaan was. ik had niet eens gemerkt dat de plaats in bed leeg was! Alle geluiden die hij gehoord heeft, heb ik dan weer niet gehoord. ik moet best diep in slaap gelegen hebben.
Ze zouden in het tweede gedeelte van onze straat er de plankiers recht leggen. Of is het toch om buizen en kabels te leggen want er staat aan de baron zo'n reuzenhaspel. Ze hebben wel lef! Dat is weer een parkeerplaats minder! En daar is zijn fanclub. Ze parkeren zich aan zijn twee garages. Soms mag Buurman V er staan. Hij komt er toch goed mee overeen. De rest van de straat vind hem een dikke nek omdat hij voor 't stad gewerkt heeft. Als het gesneeuwd heeft, komen ze zijn plankier vegen en zout strooien. En wij dan? Hij heeft een tuinier en wij moeten zelf 't onkruid uittrekken. Maar overlaatst zijn ze toch gekomen en hebben onze struik aan het huis en op de bordeur uitgetrokken.
Ik heb gisteren toen ventje weg was de vaatwas uitgeruimd. Dat was nodig want de katten zaten zonder borden. En 't is nodig want Gimly laat soms de helft liggen. Hij was de gourmet beu gegeten. Tijd voor iets anders. Dat eet hij dan weer met smaak op tot hij het beu is. Soms likt hij het vocht op, gelijk ons Mies. Ons Mies was verzot op beenhesp. Miauw! We moesten maar het pakje opendoen en daar was ze. Zelfs als ze boven lag.
De diepvries komt vandaag en ons moeder wil voorbereide schoteltjes. Onze diepvries zit bijna vol. We kunnen haar klant maken. Krijgen we dan nog korting. We gaan het voorleggen aan onze verkoper. Die heeft er dan ook iets aan. Vroeger zou dat geen waar zijn. Om de drie weken de diepvries aan de deur. Ze eet nu op aanraden van een verpleegster een notenmix. Dat laat haar suiker dalen. 't is maar een tip. Heb haar huisarts gebeld ivm een negatieve wilsverklaring. En ik weet nog altijd niet of die zorgvolmacht geregisteerd staat. Misschien de man van nichtje opbellen. Die werkt voor haar ziekenfonds.
We eten nu pistolets. Hebben we geen afval. Anders moest een half brood in de mulch. Mijn laptop laat weten dat er een update is. Die gaan we dan installeren.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Gisterenavond zijn wij naar de huisdokter geweest voor onze spuiten. Manlief moest enkel zijn covidspuit hebben, de griepspuit krijgt hij op het werk. Ik moest beide hebben. Dokter vertelde ons dat er aangaande de griepspuit veel miscommunicatie is. Vooral wat de sterkere griepspuit betreft. Hij zei tegen ons dat ik eigenlijk de sterkere variant moest hebben door mijn gezonheidsproblemen,, maar hij mag ze mij niet zetten, want dan moet je 75 zijn en zelfs dan ook nog onderliggende gezondheidsproblemen hebben. Maar de apotheken moeten hun voorraad al in februari bestellen met als gevolg, heel veel sterkere spuiten die ze kunnen weggooien. Nog erger vond hij dat hij niet zomaar een patient de sterkere spuit kan geven, want elke spuit moet hij samen met de gegevens van de patient invullen. En dan nog een pittig detail, in de WZC's krijgt ook niet elke bewoner een sterkere spuit , ook al zijn ze 75.
Enfin, het was een leerrijk gesprek geweest en de 10 minuten wachttijd zaten er al op.
Ga dadelijk een behoorlijke strijk doen, dan is die al weg. En dan gaan wandelen met buurvrouw. Eerlijk gezegd is is dat ook best vermoeiend voor mij, maar ik durf ze echt niet alleen gaan laten wandelen.
Ik wens iedereen een mooie dag. Liefs en een dikke knuffel voor hen die er eentje nodig hebben.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goedemorgen alle seizoentjes
Een aangename woensdag aan allen...
M-J ik kreeg een sms van Lathyrus
ze heeft lang niks meer van je gehoord
en ze vroeg of het goed gaat met jullie
Groetjes allen en tot......
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Deze middag is de covid vaccin gezet.
Griepspuit is voor volgende maand.
Op hoop van zege dat er geen miserie van komt.
Tot hiertoe oké.
Enfin, ik weet wat ik desgevallend mag innemen aan extra bloeddruk medicatie.
Ik heb me maar wat kalm gehouden deze namiddag.
Morgen heel vroeg opstaan.
Ik mag d mensen van de PIDPA al om half acht verwachten.
Vraag ik me af hoe vroeg die technicus begint.
En vooral: ik hoop dat ze het probleem met die "slimme" domme watermeter die niet meet oplossen.
Nog een rustige avond en een deugddoende nacht voor iedereen.
Griepspuit is voor volgende maand.
Op hoop van zege dat er geen miserie van komt.
Tot hiertoe oké.
Enfin, ik weet wat ik desgevallend mag innemen aan extra bloeddruk medicatie.
Ik heb me maar wat kalm gehouden deze namiddag.
Morgen heel vroeg opstaan.
Ik mag d mensen van de PIDPA al om half acht verwachten.
Vraag ik me af hoe vroeg die technicus begint.
En vooral: ik hoop dat ze het probleem met die "slimme" domme watermeter die niet meet oplossen.
Nog een rustige avond en een deugddoende nacht voor iedereen.
-
Vervolg watermeter soap.
Veel te vroeg uit mijn bed gemoeten.
En wie niet omziet en om half acht hier ging zijn is de mijnheer van Pidpa.
Doen ze ne mens in het midden van de nacht uit zijn bed komen en dan zijn ze niet op de afspraak.
Ben toch een beetje vies gezind zenne.
Ik ging nog eens controleren of de stand kon gecontroleerd.
Neen dus. Nu is het ding helemaal kapot.
Allez ze zullen mijn verbruik dan maar weer schatten zeker.
Met al hun digitale rommel. En werken dat dat doet!
Niet dus...
Enfin, er zijn ergere dingen.
Sorry maar zo vroeg op de ochtend ben ik duidelijk geen zonnetje in huis...
Aan allen een fijne dag gewenst.
Veel te vroeg uit mijn bed gemoeten.
En wie niet omziet en om half acht hier ging zijn is de mijnheer van Pidpa.
Doen ze ne mens in het midden van de nacht uit zijn bed komen en dan zijn ze niet op de afspraak.
Ben toch een beetje vies gezind zenne.
Ik ging nog eens controleren of de stand kon gecontroleerd.
Neen dus. Nu is het ding helemaal kapot.
Allez ze zullen mijn verbruik dan maar weer schatten zeker.
Met al hun digitale rommel. En werken dat dat doet!
Niet dus...
Enfin, er zijn ergere dingen.
Sorry maar zo vroeg op de ochtend ben ik duidelijk geen zonnetje in huis...
Aan allen een fijne dag gewenst.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goedemorgen seizoentjes,
Zo'n slimme domme watermeter kunnen ze hier niet plaatsen, Helena. Er is niet genoeg plaats. Bij Erik zijn ze al 3 keer gekomen. Drie keer kwamen ze tot de constatatie dat er geen plek is. Ze hebben foto's en hij heeft het op papier laten zetten. Bij mijn moeder hadden ze die onderste boven gehangen! Je kon aan geen kanten de cijfertjes lezen. Mia heeft er dan nog voor gebeld. Nu is het wel leesbaar.
Er gaat een vriendin verhuizen en haar twee katten zijn nerveus. Ik ga moeten een berichtje maken dat ze valeriaan moet gebruiken. Dat had ik moeten gebruiken toen ze het dak deden en Lilly bijna achter de koelkast zat. Te laat aan gedacht.
Ben mijn kaartlezer van de KGB kwijt. Overal gezocht. Noppes. Heb ze net gemaild en hoop dat ze er ene kunnen opsturen want ik heb geen flauw idee waar een hier een kantoor is. Zelfs van mijn eigen bank weet ik niet waar ze zitten. Het kantoor dat ze hier hadden is afgebroken samen met de ldl om er: ja hoor appartementen van te maken. Ze hebben er hier nog niet genoeg.
Ventje gaat vandaag te voet naar de carref. Is draaien van kant. Tuutje staat veilig aan de zijkant. We hebben pistolets nodig. Vrijdag is de bakkerij weer open. De beenhouwer gaat in verlof maar gaat deze keer niet op cruise. Hij blijft aan land.
Zaterdag moeten wij voor onze spuiten. Elk op een ander uur. Ventje moet veel vroeger dan ik.
De nieuwe bezorger van de diepvries is een toffe gast, zegt Ventje. Moeder gaat maar 3 diepvries schaaltjes hebben want we hadden geen plaats voor 6.
Lilly is al mopperend binnengekomen. De juffrouw gaat dan naar boven en gaat aan ventje haar verhaal doen. Ze was braaf vannacht. Anders maakt ze hem meerdere keren wakker. Ze gaat zelfs op hem liggen om te slapen. Mij kriebelt ze in het gezicht met haar snorharen. Volgens een theorie is dat om te kijken of je nog adem haalt.
Ik ga verder schrijven.
Fijne dag seizoentjes.
Zo'n slimme domme watermeter kunnen ze hier niet plaatsen, Helena. Er is niet genoeg plaats. Bij Erik zijn ze al 3 keer gekomen. Drie keer kwamen ze tot de constatatie dat er geen plek is. Ze hebben foto's en hij heeft het op papier laten zetten. Bij mijn moeder hadden ze die onderste boven gehangen! Je kon aan geen kanten de cijfertjes lezen. Mia heeft er dan nog voor gebeld. Nu is het wel leesbaar.
Er gaat een vriendin verhuizen en haar twee katten zijn nerveus. Ik ga moeten een berichtje maken dat ze valeriaan moet gebruiken. Dat had ik moeten gebruiken toen ze het dak deden en Lilly bijna achter de koelkast zat. Te laat aan gedacht.
Ben mijn kaartlezer van de KGB kwijt. Overal gezocht. Noppes. Heb ze net gemaild en hoop dat ze er ene kunnen opsturen want ik heb geen flauw idee waar een hier een kantoor is. Zelfs van mijn eigen bank weet ik niet waar ze zitten. Het kantoor dat ze hier hadden is afgebroken samen met de ldl om er: ja hoor appartementen van te maken. Ze hebben er hier nog niet genoeg.
Ventje gaat vandaag te voet naar de carref. Is draaien van kant. Tuutje staat veilig aan de zijkant. We hebben pistolets nodig. Vrijdag is de bakkerij weer open. De beenhouwer gaat in verlof maar gaat deze keer niet op cruise. Hij blijft aan land.
Zaterdag moeten wij voor onze spuiten. Elk op een ander uur. Ventje moet veel vroeger dan ik.
De nieuwe bezorger van de diepvries is een toffe gast, zegt Ventje. Moeder gaat maar 3 diepvries schaaltjes hebben want we hadden geen plaats voor 6.
Lilly is al mopperend binnengekomen. De juffrouw gaat dan naar boven en gaat aan ventje haar verhaal doen. Ze was braaf vannacht. Anders maakt ze hem meerdere keren wakker. Ze gaat zelfs op hem liggen om te slapen. Mij kriebelt ze in het gezicht met haar snorharen. Volgens een theorie is dat om te kijken of je nog adem haalt.
Ik ga verder schrijven.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goedemorgen iedereen,
Een dag zoals al de hele week
grijs en grauw, maar geen regen en vochtige lucht....
Voor allen een aangename donderdag,
we zijn weer weeral op weg naar het weekend
Sterkte en moed aan iedereen die het kan gebruiken...
Laatst gewijzigd door Oma-C op 16 okt 2025, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Soap voorlopig geëindigd.
De derde slimme watermeter is geplaatst.
Ik hoor bij de 1% "gelukkigen" die een watermeter in een put hebben.
Wat maakt dat het signaal niet kan doorgegeven worden.
De ijzeren afsluitplaat is de oorzaak.
De condens in de put geeft ook problemen met de software.
Nu waren de werken in de straat de oorzaak van de panne.
Waarschijnlijk is er een zandkorreltje ergens tussen gekomen en heeft de software onklaar gemaakt.
Ik heb dus sinds half juli geen verbruik meer zogezegd.
Gaan ze weer een schatting maken voor de factuur.
Ach we zien wel.
Onze jongste zou zeggen:"Heb je daar binnen vijf jaar nog last van?"
De derde slimme watermeter is geplaatst.
Ik hoor bij de 1% "gelukkigen" die een watermeter in een put hebben.
Wat maakt dat het signaal niet kan doorgegeven worden.
De ijzeren afsluitplaat is de oorzaak.
De condens in de put geeft ook problemen met de software.
Nu waren de werken in de straat de oorzaak van de panne.
Waarschijnlijk is er een zandkorreltje ergens tussen gekomen en heeft de software onklaar gemaakt.
Ik heb dus sinds half juli geen verbruik meer zogezegd.
Gaan ze weer een schatting maken voor de factuur.
Ach we zien wel.
Onze jongste zou zeggen:"Heb je daar binnen vijf jaar nog last van?"
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
HVT: is dat het Vrijbroekpark? Wij zijn daar al enkele keren geweest maar meen me te herinneren dat daar vooral rozen staan.
Manlief is naar dokter voor de covid-griepspuit. Wanneer ik aan de beurt ben weet ik niet. Nog geen uitnodiging gekregen voor de griepspuit, dat ging later zijn.
Vannacht allebei wakker geworden van "gerommel" boven , waarschijnlijk op het dak of net onder het dak. We hebben dat al vaker gehoord. We dachten eerst aan vogels of muizen, maar daarvoor is het te luid. Misschien ratten of een marter ( hier zitten marters). We weten het niet. Ook is er niks te zien van uitwerpselen of ergens een opening. Spaanse woef die ook in ons kamer slaapt, slaapt gewoon rustig verder ( die is er gerust in)
Dat is al een tijdje aan de gang. Toen dochter hier kwam overnachten, was die daar ook wakker van geworden. Die dacht echt dat er inbrekers waren, was nog op de bovenverdieping gaan kijken. Ja, we weten het niet. We horen het enkel s' nachts meestal rond 3 à 4 uur. Misschien ook overdag, maar dan hoor je dat niet.
Tot morgen, allemaal.
-
stokroos - Lid geworden op: 15 feb 2025, 10:51
Anjelier, ik herken jouw probleem want wij hadden precies hetzelfde voor enkele jaren geleden. Je hebt haast zeker een steenmarter op zolder zitten. Vermits die diertjes overal binnen geraken en beschermd zijn, is het heel lastig om er van af te geraken. Wij hebben toen zeer bekwame hulp gehad van het Natuurhulpcentrum in Oudsbergen. Die mensen hebben het nu wel altijd zeer druk, ik weet niet of ze je nog kunnen helpen, maar goede raad kunnen ze alleszins geven. info@natuurhulpcentrum.be
Veel geluk toegewenst !
En nog de groetjes aan de andere Seizoentjes.
Veel geluk toegewenst !
En nog de groetjes aan de andere Seizoentjes.
-

Goedeavond Seizoentjes,
Oma-C, Lathyrus. Ik denk nog vaak aan haar en haar poezebeesten. Stuur haar nog steeds een kaartje bij Kerst; Eentje van de poezen, Diddl geloof ik is helaas overleden. Hoop dat ze het goed doet wat haar gezondheid betreft.
Anjelier en Stokroos, een steenmarter als huisgenoot. Heb die beestjes eens opgezocht, ziet er lief uit, maar is dat niet denk ik. Gek dat die beestjes zonder sleutel dan nog overal binnen geraken. Enkele maanden geleden hadden we hier een muis in de garage. Moesten dus gif hebben, maar dat is allemaal zo veranderd van soorten gif die je kunt krijgen, het ouderwetse van vroeger dat meteen hielp mag al lang niet meer verkocht worden. NU hebben ze doosjes met een sleuteltje en daar moet je een pasta in doen. En dan af en toe het doosje open doen of ervan gegeten is of nog niet. Het moet humaan gebeuren. Ik ben zelf een grote dierenvriend, maar een muisje hoort niet in huis. Heb het op een avond tenslotte in een leeg bokaaltje kunnen vangen en manlief is met de muis naar het bos gegaan en heeft het daar zijn vrijheid terug gegeven.
Matice is al aan het slapen,; hij had deze avond niet zo goed gegeten en heb hem dan rond 20:00H wat havermoutpap gegeven.
Zo, morgen onverwachts een drukke dag, man van buurvrouw waar ik mee ga wandelen, moet een onderzoek laten doen en mag daarna niet meteen auto rijden. Dus werkt manlief thuis en gaat buurman brengen en halen uit het ziekenhuis.
LIefs aan jullie allemaal en een dikke knuffel aan hen die er eentje nodig hebben.
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Het is nog vroeg, ga dadelijk douchen en dan eraan beginnen, want het is een druk dagje vandaag en ik had toch graag al mijn HH gedaan vandaag. Gisteren wel veel kunnen doen, de 2 benedenverdiepingen volledig afgeveegd en de strijk gedaan. Dus na de douche moet ik boven enkel de slaapkamer opruimen en het bed natuurlijk opmaken, de pyjama's voor vanavond klaarleggen en dan de badkamer opruimen en afvegen enn dan daar stofzuigen. Dan zijn de keuken en de living aan de beurt, die moet ik enkel dweilen en als deze droog zijn, daar alles terugzetten. En dan beneden komen dweilen. En nog een kleine machine was instoppen, maar die hang ik binnen te drogen, het is echt niet veel.
Tegen dan komt buurman en buurvrouw naar hier of manlief gaat naar daar zodat ze naar het ziekenhuis kunnen voor het onderzoek van buurman. Deze namiddag verwachten we een technieker om een euvel op te lossen in de keuken. Die had al moeten komen, maar hij was geveld door de griep.
Matice heeft deze ochtend heel goed gegeten. Gelukkig proeft hij het lepeltje poeder niet waar alles inzit wat hij eventueel zou tekort komen met zijn hypoallergene voeding. Het potje vitaminen is vann hetzelfde merk als zijn vlees en de dieetbrokjes zijn van HIll's. Hij eet de brokjes die voor kleine hondjes bedoeld zijn, maar grotere laat hij gewoon liggen.Dus was dit de beste oplossing.
Zo, ik ga douchen en dan beginnen.
Ik wens ieder een fijne dag, een dikke sterkteknuffel voor hen die het echt nodig hebben. Liefs aan jullie allemaal.