NACHTUILTJES(12)2024
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

♪♫ Goede morgen morgen ♪♫
Blijgezind opgestaan, weg en weer gelopen naar de buurtwinkel om mijn zondagse bestelling van pistolets door te geven, Dag allemaal &krant mee, een babbeltje gemaakt met de mensen. Daarna naar het schooltje met mijn gebruikte batterijen, een babbeltje met onderbuur met hond .. Een belletje naar de Watergroep om eindmeterstand door te geven . Zoals je kan lezen ik ben al druk bezig geweest. En nu even binnen in huis wat druifjes eten terwijl ik mijn epistel naar jullie schrijf. Het is zo zacht, zalig buiten ik denk dat ik zeker nog een wandelingetje ga maken ..
Maar dit zal waarschijnlijk voor in de namiddag zijn
Rietjes jullie appartement zal weer spic en span zijn . Het kan er weer tegen
Hier zijn er deze middag koelkastrestjes namelijk een restje kalkoenstoofpotje patatje moet ik nog schillen
Ivette mooie foto's gezien van een super fiere mama met dochter en ook een trotse zoon met zijn zoveelste gewonnen prijs, en terecht
Kortrijks Begijnhof is mooi hé, en groot . Ik ben er ook dikwijls geweest toen we nog in Kuurne woonden
Corry wat een mooie foto van mama en dochter, dat zijn momenten om te koesteren.. En zo'n mooie weg met bomen smelt smelt
Oma-C ik drink ook niks bij de kapster. Ze bood in de tijd iets aan mijn ventje ,en aan mij niet .. Dus nu overweeg ik een kapster te zoeken dichter bij huis. Koud ? hier is het echt een zalig zacht windstil ik loop zelfs in mijn korte mouwen buiten.
Krakje gisteren een aangename fijne drukke dag gehad . Je zult niet in slaap moeten gewiegd worden denk ik
O Bekske ik hoop de dag van gisteren voor u snel voorbij was
Meme-rietje ja de poetshulp . . zucht . . daar moeten we soms een vuist maken hé. En positief denken en zeggen het heeft zijn "recht" gehad . . Geniet van de fijne namiddag babbel en knabbel
Zo ik ben eind pagina aan iedereen een fijne dinsdag
toedeloe
menu : frigorestje kalkoenstoofpotje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie namiddag
Omdat mijn wandelgenootjes vd dinsdag deze namiddag om hun spuit moeten zijn we deze morgen op stap geweest.
Ons spieren zijn dus al goed opgewarmd na 8 km,
'k had wel het verkeerde plannetje bij
en geen fototoestel
tja nog niet wakker genoeg zeker
Nu duik ik de keuen in voor een grote pot stoofvlees ...
morgen is het woensdag op verplaatsing hé en dat lusten ze daar wel.
Het menu voor hier thuis vandaag : kindjeseten
vissticks met puree en spinazie .
Omdat mijn wandelgenootjes vd dinsdag deze namiddag om hun spuit moeten zijn we deze morgen op stap geweest.
Ons spieren zijn dus al goed opgewarmd na 8 km,
'k had wel het verkeerde plannetje bij
tja nog niet wakker genoeg zeker
Nu duik ik de keuen in voor een grote pot stoofvlees ...
morgen is het woensdag op verplaatsing hé en dat lusten ze daar wel.
Het menu voor hier thuis vandaag : kindjeseten
Oud maar niet Out
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
Gezellige avond allemaal
Sorry, ben niet veel thuis de laatste tijd
Vanaf september heb ik mijn tweede adem terug
dus van profiteren want als het uur veranderd moet ik vroeger naar huis komen,rijdt niet graag in den donker! Of als het moet.
Veel mooie fotos gezien en gelezen

In Eeklo het arboretum waar ik toch regelmatig wandel heel mooi en bankjes voor een babbeltje
Wie kijkt er naar "de slimste mens" gisteren met een grote glimlach gekeken
Tot later
Greetie
Sorry, ben niet veel thuis de laatste tijd
Vanaf september heb ik mijn tweede adem terug
Veel mooie fotos gezien en gelezen

In Eeklo het arboretum waar ik toch regelmatig wandel heel mooi en bankjes voor een babbeltje
Wie kijkt er naar "de slimste mens" gisteren met een grote glimlach gekeken
Tot later
Greetie
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede woensdagmorgen iedereen
Hier ligt het nat en de lucht is grijs-grauw . .
De nevel valt naar beneden, triestig weer
Ik heb slecht geslapen, de rookmelder deed in de nacht "tuut". . Maar op een ladder klimmen midden in de nacht dat ga ik niet doen ..
Lees durfde niet ,stel dat ik val daar lig ik dan gans de nacht hé.
Zo heb ik mijn nieuwe bestelling van Farmaline nog niks gehoord niet tegenstaande die van zondag bestelt is
Zal maar wat geduld hebben zekers, want dat deed ik op zondag bestellen en betalen. .
En zo kabbelen we met zijn allen verder in de mallemolen van het leven .. Hé hé er bestaat daar een liedje over. .https://www.youtube.com/watch?v=B27TwLx ... rt_radio=1
Rietjes het bijzonderste is dat je een leuke wandeling hebt gehad .En vooral dat jullie beiden er van genoten hebben
Greetie , groot gelijk globetrotter geniet er maar van ; Mooie herfstfoto en met een bankje daar heb ik altijd even nood aan . Heup doet het niet zo goed, even zitten en dan terug vertrekken voor een tijdje . .
Bekske de week is midden door en de maand oktober ook .
En nu ga ik mijn rookmelder herstellen
Daarna boodschappen doen
Fijne woensdag iedereen
toedeloe
menu: kalfstoofpotje met een bloempatatje (moet die nog halen)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
het is in een rapte, buiten grijs
hoor hond in de verte
en ga nu eten , bay bay

het is in een rapte, buiten grijs
hoor hond in de verte
en ga nu eten , bay bay

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Gezichtsbedrog, het was niet onze dochter maar wel buurtje Betty van vroeger, en ook een ander buurtje van toen, onze dochter houd niet van op de foto te staan, alhoewel ik het graag zou willen, ze was er ook niet bij.

Goedemorgen
Verdorie
mijn rug houd me tegen om dingen in ene tijd te doen, domme, zal eraan moeten wennen, dus pauze nemen en hop met de geit er weer tegenaan .
Wie eet er van jullie granen gemengd met gedroogd fruit als ontbijt, ikke lust het niet en probeer het telkens weer, het zal meerdere granen brood blijven…..of nu en dan toch?
Er is hier een Whatsapp groep tussen de bewoners opgestart, geen succes, vele hebben nog een telefoon alleen om te bellen.
Gelukkig, ben met de tijd mee.
Nog een fijne dag maakt niet met wat, ik ga verder aan de slag
Tot in den draai
Corry

Goedemorgen
Verdorie
Wie eet er van jullie granen gemengd met gedroogd fruit als ontbijt, ikke lust het niet en probeer het telkens weer, het zal meerdere granen brood blijven…..of nu en dan toch?
Er is hier een Whatsapp groep tussen de bewoners opgestart, geen succes, vele hebben nog een telefoon alleen om te bellen.
Gelukkig, ben met de tijd mee.
Nog een fijne dag maakt niet met wat, ik ga verder aan de slag
Tot in den draai
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
gisteren OKRA geweest,
bijgepraat met iedereen,
lekker eten en dansmuziek,
vandaag buurvrouw geweest,
neen geen watertje gedronken,
zij had afspraak bij apotheker
covid spuitje halen dus terug naar huis,
is maar straat over steken,
donker weertje, de maand half en ook de week,
geniet ervan grtjs krakje,

bijgepraat met iedereen,
lekker eten en dansmuziek,
vandaag buurvrouw geweest,
neen geen watertje gedronken,
zij had afspraak bij apotheker
covid spuitje halen dus terug naar huis,
is maar straat over steken,
donker weertje, de maand half en ook de week,
geniet ervan grtjs krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goedemorgen iedereen,
Een dag zoals al de hele week
grijs en grauw, maar geen regen en vochtige lucht....
Voor allen een aangename donderdag,
we zijn weer weeral op weg naar het weekend
Sterkte en moed aan iedereen die het kan gebruiken...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Ik meldde al dat Nik zondag op de internationale Modelbouwconcours.
De ene was weer een Bugatti maar met zijn "camion" waarin hij het leven van zijn pa verwerkte heeft hij velen beroerd. Dat ook de jury meeging in zijn verhaal resulteerde alweer in een gouden medaille.
Intussen postte hij het op FB maar het stond er weer niet lang . Beter daar bij Gits aan de Spits waar zeer vele Gitsenaars reageerden: zijn verhaal:
Souvenir aan Raymond', mijn vrachtwagen als hommage aan mijn vader, behaalde zondag op de IPMS Nationale modelbouwwedstrijd 2025 een gouden medaille.
Het model, bijna volledig scratchbouw (geen bouwdoos) zit vol herinneringen.
Bouwjaar is 1939, net zoals Raymond.
Kleuren blauw en rood zijn van zijn voetbalploeg VP Gits.
De geweven bache op het dak verwijst naar zijn begintijd als wever.
Het ladingnet verwijst naar het doel dat hij als voetballer zo goed wist staan.
De nummerplaat NN631 heeft hij decennia lang gehad tot ze helemaal versleten was.
De lading bestaat uit kartonnen doosjes (hij werkte meer dan 20 jaar als vertegenwoordiger voor Kartonnage Soenen).
Alle doosjes hebben een opdruk van een fase uit zijn leven (werkgevers, automerken, zijn krant, zijn reisbestemmingen).
Heel speciaal ook één wit doosje voor onze geliefde moeder Ivette.
Achteraan staat de groene kist waarmee hij met zijn ouders kort naar Canada emigreerde, en die nog in ons familiebezit is.
Tenslotte nog een colabakje achteraan, verwijzing naar zijn tijd bij NV Rodima, de ‘Coca Cola’ in Roeselare.
De vrachtwagen is op schaal 1/24, en is 27cm lang.
Dat dit model goud won, kon enkel met zijn hulp.
Dank je wel, pa.
Met vriendelijke groeten
Nik Levecque Ze kennen hier nog Raymond als voetballer-trainer- minivoetballer en Nik als volleyballer!

dit was zijn ander prijsbeest:

De ene was weer een Bugatti maar met zijn "camion" waarin hij het leven van zijn pa verwerkte heeft hij velen beroerd. Dat ook de jury meeging in zijn verhaal resulteerde alweer in een gouden medaille.
Intussen postte hij het op FB maar het stond er weer niet lang . Beter daar bij Gits aan de Spits waar zeer vele Gitsenaars reageerden: zijn verhaal:
Souvenir aan Raymond', mijn vrachtwagen als hommage aan mijn vader, behaalde zondag op de IPMS Nationale modelbouwwedstrijd 2025 een gouden medaille.
Het model, bijna volledig scratchbouw (geen bouwdoos) zit vol herinneringen.
Bouwjaar is 1939, net zoals Raymond.
Kleuren blauw en rood zijn van zijn voetbalploeg VP Gits.
De geweven bache op het dak verwijst naar zijn begintijd als wever.
Het ladingnet verwijst naar het doel dat hij als voetballer zo goed wist staan.
De nummerplaat NN631 heeft hij decennia lang gehad tot ze helemaal versleten was.
De lading bestaat uit kartonnen doosjes (hij werkte meer dan 20 jaar als vertegenwoordiger voor Kartonnage Soenen).
Alle doosjes hebben een opdruk van een fase uit zijn leven (werkgevers, automerken, zijn krant, zijn reisbestemmingen).
Heel speciaal ook één wit doosje voor onze geliefde moeder Ivette.
Achteraan staat de groene kist waarmee hij met zijn ouders kort naar Canada emigreerde, en die nog in ons familiebezit is.
Tenslotte nog een colabakje achteraan, verwijzing naar zijn tijd bij NV Rodima, de ‘Coca Cola’ in Roeselare.
De vrachtwagen is op schaal 1/24, en is 27cm lang.
Dat dit model goud won, kon enkel met zijn hulp.
Dank je wel, pa.
Met vriendelijke groeten
Nik Levecque Ze kennen hier nog Raymond als voetballer-trainer- minivoetballer en Nik als volleyballer!

dit was zijn ander prijsbeest:

Ivette