In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

22 okt 2025, 07:08

Afbeelding

An-W

22 okt 2025, 09:13

Fijne woensdag allemaal.

Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

jadi

22 okt 2025, 11:00

Afbeelding
Goede morgen iedereen,
Deze morgen kon ik moeilijk mijn bedje uit.. Rillend als een espenblad, klapperende valse tanden.. Gloeiend in mijn gezicht , om maar de zwijgen van de spierpijn.. Twee dikke bubbels op mijn dikke armen verraden waar de spuiten zijn gegeven .MAAR ik weet dat het van de covid-en griepspuit is ..
Inge ik denk dat jij nu op dit eigenste moment een slaapje aan het inhalen bent.. Om straks dan met nieuwe batterijtjes er terug in te vliegen
O ja Zonnebloemetje ik ben blij dat mijn gok op de pedicure oké is .. Gisteren een heel drukke dag , maar 's avonds heel vroeg al in slaap gesukkeld
Tot straks hé .. .:wink:
Anne_marie dank voor alweer de mooie puzzel ik ga straks die maken als mijn verhaal hier teneinde is .
An-W woensdag en . . drukke dag winkel of de oppas ? Maak er het beste van
Dag Bekske zwaai zwaai
! ! ! ... maar toch even vragen aan de Nederlanders : krijgen jullie ook de covid spuit gratis? En kan de griepspuit ook gratis gezet worden ? Of moet/mogen jullie dit niet doen ? Het is niet verplicht bij ons maar ze raden het wel aan
Zo mijn pagina is teneinde
Fijne woensdag iedereen
toedeloe
menu: kalflapjes maar ik weet nog niet welke groenten bloemkool in witte saus of prinsesbonen..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

mama-inge

22 okt 2025, 19:09

Fijne avond
Niet echt heel lekker geslapen vanmorgen, na het werk
Vanmiddag na de lunch met man en honden naar het bos geweest te wandelen
Het was heerlijk weer
Wasje gedaan en eten gekookt
Inmiddels de afwas weg gewerkt en de wasmachine nog maar weer aan gezet
Straks wat tv kijken en op tijd naar bed

Afbeelding

zonnebloemetje

22 okt 2025, 19:16

een goeie avond alweer iedereen

onze dag is voorbij gevlogen en deze namiddag was eigenlijk voorbij zonder dat we 't wisten
maar ja als je in goed gezelschap bent vliegt de tijd voorbij hé

jadi we hebben ons geamuseerd hé en tis juist zoals we hebben gezegd
ik heb alweer iets vergeten te zeggen , want we hadden weer tijd tekort
maar dat maken we binnenkort dan weer goed

allé nu efkes onder de douche en dan van ons avondeten genieten
en daarna gezellig in de zetel voor de tv

voor iedereen nog een aangename avond verder
en opgepast voor morgen , want er is storm op komst met hevige rukwinden en veel regen

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Bekske

23 okt 2025, 08:53

Afbeelding
hier is al een stevige wind want de toer van 20 minuten is gedaan .Nu liggen ze hun schoonheidsslaap te doen .geniet van jullie dag groetje

mama-inge

23 okt 2025, 10:54

Afbeelding

Goedemorgen en een fijne dag
De boodschappen zijn binnen
Man is de hort op en heeft jongste zoon mee genomen, dus stil in huis
Even genieten van een kop thee en daarna maar eens wat gaan doen

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

jadi

23 okt 2025, 11:57

Afbeelding
Hallo, goede natte morgen iedereen.
Gisteren met de kippen op stok, vanmorgen gelukkig beter.
Intussen al enkele boodschappen gedaan, tegen dat de storm in alle hevigheid losbarst..
Al was er deze voormiddag toch ook al veel wind.. Maar ik ben heelhuids thuis gekomen .
Zo en nu even hier met mijn aperootje cola Z met veel ijs
mama-inge , en zo doen we elke keer verder, en zo gaat de dag voorbij . Telkens als ik uw verhaal lees denk ik dan , wat heeft die dame nog een druk huishouden . Ooit gaat het je meer ademruimte geven . Maar nog wat geduld .. ‏ Ik lees wat verder dat je een rust moment hebt. . het is je gegund .. geniet er maar van .
Zonnebloemetje een goede morgen , inderdaad het was een fijn onderonsje . Heel zeker voor herhaling vatbaar .Met nu en dan een ludieke kwinkslag van Picske* .. Hi hi iets vergeten te vertellen ,:lol: dat is voor de volgende keer dan misschien.. Bij thuis komst heb ik nog familie gekeken, met 2 fleecdekens op mij . Nog een warme cecemel gedronken en hop naar bed ..
Bekske hi hi mooi gezegd hun schoonheid slaapje klinkt zo lief ♥
Aan iedereen een fijne donderdag . Ik heb een verlof dag geen verhuis , geen kuis noppes dus een me time dag .. Dat wordt lezen , krant en Dag allemaal
toedeloe
menu: varkensgebraad denk met champignons saus is rap klaar .. de keuze gisteren werden prinsesbonen

An-W

23 okt 2025, 14:06

jadi schreef:
22 okt 2025, 11:00

! ! ! ... maar toch even vragen aan de Nederlanders : krijgen jullie ook de covid spuit gratis? En kan de griepspuit ook gratis gezet worden ? Of moet/mogen jullie dit niet doen ? Het is niet verplicht bij ons maar ze raden het wel aan
Hier de griep spuit, de covid spuit en de pneumokokken vaccinatie gratis voor 60 plussers.
Een gratis gordelroos vaccinatie staat gepland voor 60-plussers, maar is op dit moment nog niet gratis.
Alles is natuurlijk niet verplicht, je mag zelf beslissen of je het wil.
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

zonnebloemetje

23 okt 2025, 18:48

een goeie avond allemaal

veel regen en wind vandaag, stormweer dus
gelukkig wonen wij in een goed stevig gebouw en we hebben tot nu nog bijna geen wind gehoord vandaag

jadi het was zeker een leuke namiddag voor herhaling vatbaar hé

Bekske , An , Inge en alle andere leutertjes
nog een gezellige warme avond verder
en hopelijk geen schade door de storm

en nu ist tijd voor het avondeten en daarna nog efkes onder de douche

en morgen ist alweer vrijdag

Afbeelding

mama-inge

23 okt 2025, 18:55

Fijne avond
Hier een stevig briesje, maar vanmiddag nog met de zon erbij, heerlijk gewandeld in het bos met oudste zoon en de honden
Inmiddels is het hier ook nat, maar voor zover ik de weersverwachtingen hoor, dan zal het hier nog mee vallen
Nog even zitten enbik ga weer op tijd richting bed
Morgen gaat de wekker weer vroeg af.

An-W

23 okt 2025, 19:14

Hier is het inmiddels gaan stormen. Windkracht 8 nu.
Fijne avond allemaal.

Afbeelding

Bekske

24 okt 2025, 09:20

Afbeelding

jadi

24 okt 2025, 10:44

Afbeelding
Goede morgen aan iedereen,
Het zonnetje schijnt zwakjes, de wind is wat gaan liggen .Wat zie ik buiten, mooie groene graspleinen, in de verte bomen . Je waant een bos te zien met er tussen in de verte een spoorlijn. De trein is zo'n treintje uit Madurodam .. Het denderend gezapig door het landschap en brengt een idyllisch zicht mee .. Het doet me altijd denken aan vakantie.
Op het kot dak van mijn buur is er een matras beland ! . .
Even geduld. . . . er is hier weer een kauw op wandel langs het verhoog van de dakgoot ..Efkens wegjagen .. ze wacht tot buurvrouw brood werpt .. Je wil niet eten hoeveel kapotte eikels hier weer al op het terras liggen . Maar daar het een houten terras is zal dit moeten blijven liggen tot die droog is ..Spekglad , en ik ben bang om te vallen.. Tussen haakjes dat is nog nog maar van deze morgen en ik tel er 10 eikel omhulsels langs die ene kant en 1 eierschelp . .Oesje ik ben blijkbaar weer op dreef .
An dank voor uw deskundige uitleg.. Hier bij ons is covid- gratis, griepspuit meestal een deel te betalen (in mijn geval dan), pneumokokken daar moeten we ook de opleg van betalen en gordelroos wordt er hier niet gesproken ..
Dus ook storm gehad
Zonnebloemetje,nge of Bekske verbetert mij aub als ik ongelijk heb
mama-inge hier waren de bossen afgesloten voor de storm . Gelukkig kon jullie nog genieten van die heerlijk mooie boswandeling met al die prachtige herfstkleuren
Joehoe Zonnebloemetje ook bij jullie zal de storm al gaan liggen zijn . A propos zoonlief zei "ma mag ik de helft meekrijgen" , dus ja een moeder kan maar weinig weigeren hé :lol:
Bekske de wandeling zal er al lang opzitten en het duo ligt al te genieten van hun slaapje denk ik ..
We gaan onze vrijdag verder zetten . Deze voormiddag wat HH want bericht gekregen dat volgende week poetshulp weer niet komt . Dat is dan een maand .. Deze namiddag controle hoorapparaten . . en misschien krijgen na de proef al mijn nieuwe aangeboden..
menu: worst met appelmoes

zonnebloemetje

24 okt 2025, 14:48

een goeie namiddag allemaal

nu efkes geen tijd om te antwoorden want we zijn al gans de dag niet thuis geweest en dadelijk hebben we nog een afspraak bij de dokter

dus tot later

Afbeelding