In de Vier Seizoenen reeks 40 Herfst 2025
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Wij zijn vandaag bijna de hele dag weg, we moeten naar de notaris voor een gesprek wat we met ons huis gaan doen als we er beiden niet meer zijn en terwijl vandaag ook Matice zijn papieren in orde maken, zodat hij als er iets mocht gebeuren met beiden van ons, dat hij terug naar zijn nestje en kweekster gaat in Poortvliet in Nederland. Zij hebben dan de taak hem in het beste gezin te plaatsen. Hopelijk gebeurt er natuurlijk niets. Onze zeer kleine familie, 3 personen krijgen niets of als dat niet kan het minimum. De rest van de opbrengst van het huis en de waarde van de inboedel, gaat allemaal naar goede doelen waar manlief en ik achter staan. De ene helft gaat naar kop op tegen kanker, de andere helft gaat naar dierenasielen. Maar de notaris weet misschien in de lijn wat wij willen doen, nog wel enkele goede doelen.
Gisteren uren op spoed gezeten en toen kwam de oogarts af. Blijkt dat de traankliertjes in mijn linkeroog volledig verstopt zijn. Moet toch pijn doen, zegt de oogarts. Tja, goed doet dat niet. Moet nu 2 weken, 2X per dag een warmtecompres leggen gedurende 10 minuten en dan schoonmaken met een speciaal compres waar een ontsmettende gel inzit. En dan zou het genezen moeten zijn. Nu ja, er zijn ergere dingen in het leven.
Heb me mooi aangedaan. Je kunt nu moeilijk in een jogging voor de notaris verschijnen, dat is ook een beetje kwestie van respect hebben.
Zo, ik hoop dat niemand schade heeft en ik wens jullie verder een rustige dag. LIefs aan jullie allen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Inderdaad een heel felle wind. Gisteren moest ik de kids afhalen van school en op een gegeven moment vlogen we bijna weg
Clive: heb voor manlief oogdruppels gaan halen bij de apotheker. Die heeft pijnlijke ogen door kattenallergie. Zoonlief heeft een kat en normaal gezien heeft hij daar geen last van de paar uren dat hij daar is , maar de laatste weken wordt dat erger. Nu kan hij vooraleer hij daar aankomt al druppelen.
Denk dat we verlost zijn van onze onuitgenodigde gast op zolder (onder dak). We hebben verschillende artikels gelezen en in 1 ervan stond als er dichtbij het huis een boom of hoge struik staat ze klimmen erin en zo hoog dat ze in de dakgoot kunnen springen. We hebben dat eens bekeken en inderdaad dat was een koud kunstje voor een marter. Manlief heeft dan de struik flink gesnoeid zodat die nog onmogelijk langs die weg onder het dak kan. De laatste dagen horen we niks meer , dus ik vermoed dat hij vertrokken is. Ook gaan we een soort gaas spannen net onder de dakpannen zodat er niks nog onder kan.
Tot morgen, allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Oei, dat zal tegen gevallen zijn voor die marter dat hij niet meer binnen kon.
Dochter heeft daar ook ooit bezoek van gehad.
Of het nu minder waait dan gisteren?
Zo te zien aan de notenboom en de treurberk bij de buren niet, me dunkt.
Nu ja, daar is het herfst voor.
Clive je doet me denken aan de afleveringen over geld op tv de laatste weken.
Het is toch opvallend hoe slecht mensen zijn ingelicht.
Hoe weinig ze zich daar mee bezig houden.
Niemand heeft het eeuwig leven, toch?
Oef, dat is hier allemaal al geregeld.
Hoef ik mijn hoofd niet meer over te breken.
Zullen jullie straks ook gerust zijn.
Het laatste tafellaken is eindelijk gestreken geraakt.
Is wel zo gemakkelijk voor de poets als de strijkplank uit de weg is.
De zon is ondertussen achter de wolken verdwenen en er gaat wat uit de lucht vallen vrees ik.
Anjelier je doet me denken aan een keer aan zee.
Nichtje was twee jaar oud.
Mijn zus en ik gaven haar elk een hand.
Toen we de hoek omkwamen vloog nichtje omhoog aan onze hand!
Gelukkig hadden we haar goed vast.
Seffens nog koken en nu verder lezen in mijn boek.
Voordeel aan e-reader: als het boek niet boeit zoek je een ander.
Drie boeken na mekaar na een paar bladzijden opzij gelegd.
Eén oversekst geval, een ander zodanig triestig dat ik er zelf down van werd.
En nog een ander vol marginale hoofdpersonen...
Bestaan er nog gewone mensen in het hoofd van die schrijvers?
Nog een gezellige namiddag en rustige avond.
Dochter heeft daar ook ooit bezoek van gehad.
Of het nu minder waait dan gisteren?
Zo te zien aan de notenboom en de treurberk bij de buren niet, me dunkt.
Nu ja, daar is het herfst voor.
Clive je doet me denken aan de afleveringen over geld op tv de laatste weken.
Het is toch opvallend hoe slecht mensen zijn ingelicht.
Hoe weinig ze zich daar mee bezig houden.
Niemand heeft het eeuwig leven, toch?
Oef, dat is hier allemaal al geregeld.
Hoef ik mijn hoofd niet meer over te breken.
Zullen jullie straks ook gerust zijn.
Het laatste tafellaken is eindelijk gestreken geraakt.
Is wel zo gemakkelijk voor de poets als de strijkplank uit de weg is.
De zon is ondertussen achter de wolken verdwenen en er gaat wat uit de lucht vallen vrees ik.
Anjelier je doet me denken aan een keer aan zee.
Nichtje was twee jaar oud.
Mijn zus en ik gaven haar elk een hand.
Toen we de hoek omkwamen vloog nichtje omhoog aan onze hand!
Gelukkig hadden we haar goed vast.
Seffens nog koken en nu verder lezen in mijn boek.
Voordeel aan e-reader: als het boek niet boeit zoek je een ander.
Drie boeken na mekaar na een paar bladzijden opzij gelegd.
Eén oversekst geval, een ander zodanig triestig dat ik er zelf down van werd.
En nog een ander vol marginale hoofdpersonen...
Bestaan er nog gewone mensen in het hoofd van die schrijvers?
Nog een gezellige namiddag en rustige avond.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede namiddag allen,
Nog veel wind maar niet meer die
hevige winstoten zoals gisteren
De zon is er al de hele dag en dat
zie ik graag (als ik niet naar de ruiten kijk)
maar zolang er regen kan komen
wacht ik nog met ramen wassen
clive hier en bij de kinderen is alles ook
geregeld hoe en wat; als we er niet meer zijn
We kunnen gerust vertrekken want het is
soms rap anders (sorry)
Anjelierken, hopelijk nu geen ongenode
gasten meer onder het dak
Helena, veel boeken net als films
ofwel is het allemaal seks of geweld
en moorden, ik hou er ook niet van.
Dan vul ik liever een of ander woordraadsel in
Allen nog een fijne dag verder, mijn
vrijdagse taken zijn gedaan en ik ben bij
Col**** geweest daar moet ik niet meer zijn
voor het weekend.... gezellige avond verder
en tot morgen....
Nog veel wind maar niet meer die
hevige winstoten zoals gisteren
De zon is er al de hele dag en dat
zie ik graag (als ik niet naar de ruiten kijk)
maar zolang er regen kan komen
wacht ik nog met ramen wassen
clive hier en bij de kinderen is alles ook
geregeld hoe en wat; als we er niet meer zijn
We kunnen gerust vertrekken want het is
soms rap anders (sorry)
Anjelierken, hopelijk nu geen ongenode
gasten meer onder het dak
Helena, veel boeken net als films
ofwel is het allemaal seks of geweld
en moorden, ik hou er ook niet van.
Dan vul ik liever een of ander woordraadsel in
Allen nog een fijne dag verder, mijn
vrijdagse taken zijn gedaan en ik ben bij
Col**** geweest daar moet ik niet meer zijn
voor het weekend.... gezellige avond verder
en tot morgen....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Vandaag komt er een pakje toe. Maandag dan nog een (of twee).
Gisteren op gesprek geweest. Het begon al goed. Die straat is een dubbele straat. (2 stukken straat met dezelfde naam) En paralel. Daarna werd het beter! Een van die rokende vrouwen vraagt wat ik daar kwam doen. En voor wat ik hier was. Ik bleef beleefd en toen kwam degene bij wij ik moest zijn eraan. Ze heeft me dadelijk meegenomen. Ze legde de werking uit en oei: een van de activiteiten bevind zich op de Torhoutsesteenweg in Oostende en dat is een baan dat ventje vervloekt. Neen dus voor 1 iets. Een paar zijn betalend: extra. Ik zou eventueel naar de activiteiten in de buurtgemeente kunnen gaan als ventje me wil brengen terwijl hij naar mijn moeder is. Eerlijk gezegd zie ik het echt niet zitten: de winter komt eraan, om daar naartoe te tsjoolen.
Ik vind wel een andere oplossing.
Helena: Seks sells. Daarom zaten erotische romans een tijdje in de lift. Moord verkoopt ook want je wilt weten of ze de dader vangen. Wie houdt er nu niet van een heerlijke whodonit? Ik moet zeggen: Freida McFadden zette me onlangs op het verkeerde spoor in 'lieg nooit'. Ik was er van overtuigd dat het de man was maar neen. Die had ik niet zien aankomen! Ik lees nu: 'De vriend'.
Hè: misschien moet ik een oproep doen in 'ben je van de opex' om een leesgroepje op te richten!
Lilly lag op mijn voeteind heel de nacht en nu is ze buiten. Ik gaf Gimly gisteren een Liquid stick en hij miauwde zo hard dat het leek of we hem aan het villen waren! Rapper mama! Terwijl hij de zijne oplikte heb ik Lilly er ook een gegeven. Toen ik het eierdopje uitwaste, wilde Gimly nog een tweede stick! Miauw! Dat deed me denken aan ons Mies. Die was zot van hesp. Miauwen als ze het pakje zag. Miauwen als ik het opendeed En dan snorren tegen de sterren op terwijl ze genoot van dat stukje hesp. Ik had zo'n gedrag niet bij hem verwacht. Maar bon. Hij heeft nu extra vitaminen binnen. En gisteren dan kreeg Lilly haar kaas. Ze heeft dus 2 extaatjes gekregen, misschien daarom dat ze op mijn voeteind sliep.
Ik ga mijn promo mail lezen. Ik heb nogal veel nieuwsbrieven in die box zitten.
Fijne dag seizoentjes.
Vandaag komt er een pakje toe. Maandag dan nog een (of twee).
Gisteren op gesprek geweest. Het begon al goed. Die straat is een dubbele straat. (2 stukken straat met dezelfde naam) En paralel. Daarna werd het beter! Een van die rokende vrouwen vraagt wat ik daar kwam doen. En voor wat ik hier was. Ik bleef beleefd en toen kwam degene bij wij ik moest zijn eraan. Ze heeft me dadelijk meegenomen. Ze legde de werking uit en oei: een van de activiteiten bevind zich op de Torhoutsesteenweg in Oostende en dat is een baan dat ventje vervloekt. Neen dus voor 1 iets. Een paar zijn betalend: extra. Ik zou eventueel naar de activiteiten in de buurtgemeente kunnen gaan als ventje me wil brengen terwijl hij naar mijn moeder is. Eerlijk gezegd zie ik het echt niet zitten: de winter komt eraan, om daar naartoe te tsjoolen.
Ik vind wel een andere oplossing.
Helena: Seks sells. Daarom zaten erotische romans een tijdje in de lift. Moord verkoopt ook want je wilt weten of ze de dader vangen. Wie houdt er nu niet van een heerlijke whodonit? Ik moet zeggen: Freida McFadden zette me onlangs op het verkeerde spoor in 'lieg nooit'. Ik was er van overtuigd dat het de man was maar neen. Die had ik niet zien aankomen! Ik lees nu: 'De vriend'.
Hè: misschien moet ik een oproep doen in 'ben je van de opex' om een leesgroepje op te richten!
Lilly lag op mijn voeteind heel de nacht en nu is ze buiten. Ik gaf Gimly gisteren een Liquid stick en hij miauwde zo hard dat het leek of we hem aan het villen waren! Rapper mama! Terwijl hij de zijne oplikte heb ik Lilly er ook een gegeven. Toen ik het eierdopje uitwaste, wilde Gimly nog een tweede stick! Miauw! Dat deed me denken aan ons Mies. Die was zot van hesp. Miauwen als ze het pakje zag. Miauwen als ik het opendeed En dan snorren tegen de sterren op terwijl ze genoot van dat stukje hesp. Ik had zo'n gedrag niet bij hem verwacht. Maar bon. Hij heeft nu extra vitaminen binnen. En gisteren dan kreeg Lilly haar kaas. Ze heeft dus 2 extaatjes gekregen, misschien daarom dat ze op mijn voeteind sliep.
Ik ga mijn promo mail lezen. Ik heb nogal veel nieuwsbrieven in die box zitten.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Het was een lange dag gisteren. Wat we wilden, kon op een paar kleine aanpassingen na. Matice zijn papieren worden het eerste klaargemaakt. Heel zijn administratie die we hier van hem hebben is gekopieerd en daar gaat voor verzorgd worden.
Alles wat wij willen, gaat de administratieve molen in en dat kan een tijdje duren. Maar dan is alles wel oke.
De notaris vroeg of wij hier bleven wonen. Wel, dat is helemaal niet zeker. Ik kan minder en minder beide trappen achter elkaar doen . Een appartement willen we niet, niet zolang Matice bij ons is.En beiden, manlief en ik bedoel ik dan hebben graag de vrijheid van een huis met een tuin waar Matice spelen kan. Dus er wordt eigenlijk al een tijdje nagedacht aan een ander huis, maar niet hier in Wommelgem. Hier zijn de huizen echt veel te duur. Bovendien hebben we het hier ook wel gezien. We gaan niet downsizen, want de nieuwe huizen van tegenwoordig, zijn zo vreselijk klein gebouwd. We gaan uitkijken naar een bestaande woning EPC waarde
A of B. Maar dat laatste kan nog wel wat duren. De gevel interesseert ons minder, zolang het binnen maar mooi gedaan is en ruim is. We hebben sowieso een aparte bureau voor manlief nodig, zonder daarvoor een slaapkamer te moeten opofferen.Ach ja, dat is nog lang, op een gegeven moment zullen we wel iets vinden wat aan onze eisen voldoet en natuurlijk met een afgesloten tuin.
Zo, ik wens iedereen een mooi weekend, liefs en een dikke sterkteknuffel voor zij die er eentje nodig hebben.
-

Goede zaterdagmorgen iedereen,
Grijs en donker vanmorgen, afwachten
welk weer we gaan krijgen
Wasmachine draait al en ik vrees dat
mijn wasje niet buiten kan
of het moest nog veranderen tegen dat
de machine stopt, ik zie het wel
clive grote plannen
Ik hoop dat jullie vinden waar je naar uitkijkt.
Het is allemaal niet eenvoudig en het brengt
heel veel werk met zich mee, goede moed en suc6
M-M en allen een aangename dag en een fijn weekend
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede morgen.
Alle werk dat moest gedaan is gedaan.
Een hele vrije dag vandaag om van alles en nog wat te ondernemen of helemaal niets.
Administratie is bijgewerkt.
Strijkmand helemaal leeg.
Wassen is voor een drogere dag vrees ik.
Ook geen volle machine, dus geen wasjes.
Straks gaat het regenen en niet zo een beetje volgens de buienradar.
Zodoende geen buitenactiviteiten.
Wel in de garage de rest van de viooltjes uitplanten.
Clive wacht niet te lang met "vinden".
In ieder geval veel succes.
Gelijk heb je: geen appartement.
Alles beneden, dat gaan jullie wel vinden.
Alleen die EPC eisen, daar twijfel ik over.
Uitwijken naar Limburg?
Mijn lesje geleerd vannacht.
Iedere avond benen met Ghewol zalf insmeren en geen last.
Gisteren niet gedaan en ik heb het geweten vannacht.
De Perskindol gaat er ook goed door de laatste tijd.
MM voor jou gekend product denk ik.
Ons moeke was daar fan van en nu ik ook.
We zullen eens beginnen aan het niksen.
Seffens de krant uit de brievenbus halen voor ze doorweekt is.
Dan moet ik ze op het wasrekje te drogen hangen, zoals een paar weken gelden.
Een zalige zaterdag gewenst aan dames en dieren.
Alle werk dat moest gedaan is gedaan.
Een hele vrije dag vandaag om van alles en nog wat te ondernemen of helemaal niets.
Administratie is bijgewerkt.
Strijkmand helemaal leeg.
Wassen is voor een drogere dag vrees ik.
Ook geen volle machine, dus geen wasjes.
Straks gaat het regenen en niet zo een beetje volgens de buienradar.
Zodoende geen buitenactiviteiten.
Wel in de garage de rest van de viooltjes uitplanten.
Clive wacht niet te lang met "vinden".
In ieder geval veel succes.
Gelijk heb je: geen appartement.
Alles beneden, dat gaan jullie wel vinden.
Alleen die EPC eisen, daar twijfel ik over.
Uitwijken naar Limburg?
Mijn lesje geleerd vannacht.
Iedere avond benen met Ghewol zalf insmeren en geen last.
Gisteren niet gedaan en ik heb het geweten vannacht.
De Perskindol gaat er ook goed door de laatste tijd.
MM voor jou gekend product denk ik.
Ons moeke was daar fan van en nu ik ook.
We zullen eens beginnen aan het niksen.
Seffens de krant uit de brievenbus halen voor ze doorweekt is.
Dan moet ik ze op het wasrekje te drogen hangen, zoals een paar weken gelden.
Een zalige zaterdag gewenst aan dames en dieren.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Deze voormiddag naar een voetbalmatch van ukkepuk gaan kijken. We hadden dat al langer beloofd , en nu speelden ze thuis , dus stelde zoon voor om nu te komen kijken. Was jaren geleden dat we dat nog gedaan hadden, vroeger elk weekend toen zoon nog speelde. Was eens tof om te zien, alleen het weer was veel minder. Een motregen en wind, maar allez daar moet je maar tegen kunnen.
Ukkepuk was content dat we er waren, je kon dat zo aan hem zien.
Clive: er zei ooit eens iemand tegen me: " een huis moet u passen zoals een handschoen". Denk dat dat waar is.
De rest van de dag blijven we thuis en op de sofa , denk ik. Heb het koud, heb al een fleece trui aan , en heb nu een fleece dekentje over me heen. Denk dat die kou in me zit
Manlief is even met Spaanse woef weg, die lag ondertussen warm en zacht in de zetel.
Tot morgen, allemaal.
-
Goede avond allen en slaapwel voor straks
Hier zijn alle klokken al verzet behalve de automatische
die doen het vannacht wel vanzelf
(Waren ze maar allemaal zo)
Sterkte aan iedereen die het kan gebruiken
en tot morgen....
Hier zijn alle klokken al verzet behalve de automatische
die doen het vannacht wel vanzelf
(Waren ze maar allemaal zo)
Sterkte aan iedereen die het kan gebruiken
en tot morgen....
-

Goedemorgen iedereen
Het was een lange nacht eer al die klokken
een uur teruggezet waren
Gelukkig heb ik er niet zoveel, en gelukkig
was dat uur verzetten nog niet in voege
in de tijd van mijn grootvader, want die had
ook meestal zo'n resem in huis, hij was
namelijk klokkenmaker!
Een fijne zondag allemaal, hier komt af
en toe de zon eens piepen maar verder
is het zwaar bewolkt
Sterkte aan al wie het kan gebruiken
-

Goedemorgen Seizoentjes
Gisteren een goed gesprek gehad met manlief inzake een ander huis. Hij heeft besloten nog 4 jaar door te werken. Hier heeft hij alle mogelijkheden met het openbaar vervoer naar zijn werk te gaan, want op dat gebied liggen we hier geweldig, alles, buiten het dorp, op stapafstand en het dorp op fietsafstand. De huizen die we tot nu toe gezien hebben, waren steeds te klein, we zijn hier de ruimte gewoon. Als we dan ergens buiten Wommelgem willen gaan wonen en dat is de bedoeling, dan is dat voor hem echt niet gemakkelijk en zou hij steeds de auto moeten nemen met alle fileleed daar dan ook nog bij. Dus we gaan wel verhuizen, maar pas als hij echt op pensioen gaat. Hij vindt het wel erg voor mij omdat ik zoveel moeite heb met mijn longen en steeds buiten adem ben als ik een trap moet doen. Bovendien hebben we tegen dan ook weer wat meer kapitaal zodat we dan kunnen kijken naar een eventuele nieuwbouw met alles op de benedenverdieping. Maar dat is dus nog lang. Ik was wel een ietsiepietsie teleurgesteld, maar vandaag al niet meer. We hebben een dak boven ons hoofd en het huis is zeer goed onderhouden. En dat ga ik ook blijven doen.
Zo, ik wens ieder van jullie een mooie zondag.