In de Vier Seizoenen reeks 40 Herfst 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

04 nov 2025, 09:00

Goede morgen seizoentjes,

Dinsdag alweer.
Helena: op 20 november zitten wij de hele dag zonder electriciteit, internet en Tv gaan dan natuurlijk niet werken. De Pc zit op batterij maar dat is het dan ook. Zien dat de batterijen van de laptop en de Gsm opgeladen zijn. Boodschappen gaan woensdag gedaan moeten worden daar ook de Carref. zonder" juice" zit.
Van 08 tot 18 u onszelf moeten bezighouden.

Straks komt onze man van de diepvries. Speciaal voor die drie diepvriesmaaltijden die moeder wil. Er zal wel geen tijd zijn om nog wat soepballetjes en uiensoep te vragen. De beenhouwer heeft zijn voorlaatste dag. Morgen is hij gesloten en wat toppunt is: de bakker gaat ook! in verlof! 't is triest gesteld. Vroeger bespraken ze hun verlof zodat de mensen naar een andere winkel konden gaan. Nu? Hij gaat in verlof? Wij ook.

Productief dagje gisteren. Ventje was 't beu om altijd zijn schenen te kweten aan dat marmeren salontafeltje dat daar stond te staan waar overbuurman en hij het neergezet hadden. Er is ook een stuk van die ballatum weggesneden en de vloer eronder? Is nog perfect en na een grondige poetsbeurt met speciale zeep zal die als nieuw zijn. Dus salontafel ontmanteld. De nieuwe gezet. De poefs zijn ook beneden en ja, hoor: Lilly was tevreden. Ze heeft ze alle twee uitgetest. Haar bordje kaas moet ze op de rechterpoef. De doos? Heeft geen nut meer. Er is uit die doos ook veel rommel gehaald.

Nu kan ventje met zijn benen op de poef. Ik ook, maar dan moet mijn computertafeltje meer opzij.
Vandaag naar de dokter. Ventje gaat al weg zijn. Moet nog de ldl folder doornemen om te weten wat hij kan meenemen. Er moet ook kat-eten (korrels) besteld worden en zand. En daar is de fanclub van de baron weer. Ze moeten zijn boterhammetjes smeren en zijn eitje koken. :? 't zijn er inmiddels al 3!

Binnenkort komt ook de nieuwe eettafel af. Voor de stoelen moeten we naar een fysieke winkel. 4 gewone goed zittende stoelen en twee opklapbare. Tja, dat is zo als er amper volk over de vloer komt. :? De woonwinkel is hier vlakbij. Vriend ventje gaat daar nooit meer iets kopen. Heeft nog altijd een nieuwe steviger plank van zijn barkast te goed. Ik denk dat de bovenste ( deze die doorzakt) berekend was op glazen.

Het is hier zonnig en dus zal Lilly niet direct binnen willen. Als ze de zon ziet is het voor haar zomer. Als ze geen aanstalten maakt om binnen te komen maar er toch zit, wil ze spelen. Ja, en net op het moment dat je weg moet. Gisteren een app binnengehaald waar ik het hele verhaal kan bekijken. Zonder 1 euro uit te geven.

Tijd voor promo mail en daarna de boerderij.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Bekske

04 nov 2025, 09:04

Afbeelding

Oma-C

04 nov 2025, 09:12

Afbeelding

Goedemorgen iedereen, :wink:
Droog hier en frisjes maar het
zonnetje probeert er door te
komen, laat ons hopen dat het lukt :roll:
Allen een fijne dinsdag en probeer
het gezond te houden
Voor wie last heeft sterkte en beterschap :? !
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

04 nov 2025, 13:41

Afbeelding

Hallo iedereen,

Wat een zalig weertje buiten.
Manlief ging voor de laatste keer dit jaar de haag snoeien. Niet dat dat zo dringend is, maar met het mooie weer ging hij dat vlug doen.
Toen ik de kippen ging voederen, kwamen ze niet , ging even kijken , en ja, allemaal samen in het zonnetje en in het zand , je zag ze zo genieten. Die zitten daar wel goed, rustig , in het zonnetje onder de bomen.

Voor vanavond spaghetti, dan neem ik morgen ook mee voor de ukjes.
Heb daar zin in. Tegenwoordig heb ik weinig eetlust, die ijzerpillen zitten daar voor iets tussen.
Als het me smaakt, kan ik veel eten, maar anders heel weinig tot niets. Staat op de bijsluiter als bijwerkingen. En tegen mijn zin eten, ja, dat doe ik niet.

Tot morgen, allemaal.
.

Oma-C

04 nov 2025, 16:24

Fijne avond en slaapwel voor later
Tot morgen..;
:wink:

Afbeelding

Helena van Troje

04 nov 2025, 16:35

Vandaag mijn kilometertjes gefietst.
De boodschappen in twee keer gedaan.
Eerst naar de ene kant, dan naar de andere kant.
Kan niet anders want alles ging niet in de fietstassen.
Pech verkeerde lamp gekocht.
Tja, dan zal jongste dat toch zelf moeten doen.
Ik dacht het al.

Nichtje ontmoet die ik lang geleden niet gezien had.
Ik stalde mijn fiets en er kwam een wagen vrij dichtbij parkeren.
Ik dacht nog moet dat nu echt hier.
Dadelijk daar achteraan: stel je voor dat het een kennis is.
Het was nog zo ook.
Wij komen mekaar altijd tegen in dezelfde winkels...
Weeral niet dan slecht nieuws in de familie.
Een mens zou seffens nog liever niemand tegenkomen.

Deze morgen was het buiten zalig.
Deze namiddag al wel wat frisser.

Nog een aangename avond aan allen.

Muddy Maddy

05 nov 2025, 06:23

Goede morgen seizoentjes,

Was gisteren een rare, bijna verloren dag. Toen ik van de dokter kwam was ventje al weg.
Lilly zat boven, kwam even door de spijlen van de trap kijken wie het was. Gimly lag in zijn zetel.
Met zijn pijnlijk pootje gaat het niet goed. Ventje moest hem gisteren uit de zetel plukken om bij zijn eten te zetten.

We wilden Hamburgers laten komen maar er werd niet geleverd. Toch niet van een deftige keten ,Mc D.. En dus moesten we dan toch pizza laten komen. Maar daar waren ook voorwaarden! Zo kon je geen solo pizza in maat medium krijgen, met extra dun deeg. Je kon een mini pizzaatje krijgen met twee voorgerechtjes. Wel ja. Dat, een lookbroodje en twee milkshakes die zeer goed koud waren. En het kwam van de buurtgemeente waar geen Mc D is. Alles was hier rap en warm. Ach ja. We weten nu dat je de dinsdag niet veel thuisbrengmaaltijden kan bestellen.

Gimly maakt nu een ommetoertje Via zijn zetel naar de lange en vandaar op de grond. Manken doet hij niet maar volgens ventje gisteren wel. We gaan een trapje voor hem moeten kopen.
Mijn adventskalender wordt vandaag geleverd. Die van O&V was uitverkocht. 't zijn dus kristallen (glas) katjes. Wijlen Vinny zette daar wat graag zijn poot tegen. Ook al stonden ze achterin op de kast? Ja hoor, daar kan ik ook op. Dus Lilly doet het ook anders was ze niet in het bezit geraakt van een matroeska poppetje voor in een letterbak. (Die nog moet opgehangen worden) En 't is een originele van de drukkerij die Corinne en Filip ( slachtoffer van covid) hadden. Ze gaf hem dadelijk mee aan zus ventje toen ze hoorde dat ik ook letterbakken heb. De stempel staat op de zijkant.

Met moeder gaat het niet goed. Ze heeft een ontstoken grote teen en een kuch die niet weg gaat. Ventje zei dat de Grim reaper achter de hoek staat. :? Ik zal het maandag wel zien. Ze wil geen begrafenis. Neen. De kist in, de oven in en uitstrooien op de blauwe toren. Die begrafenisondernemer die ze wil, maar ik niet, is als een aasgier aan het cirkelen. :x Ik ga hem via mail terug fluiten. Dat mag toch?

Verder doen we hier door. Elke dag een klein beetje huishouden en het lukt ook. Vrijdag komt het kruidende vat toe. Door eens te neuzen in hun huismerk veel dingen gevonden die nuttig en goedkoop zijn. Bij de dokter goede punten gekregen. Vandaag 3 afspraken maken. Hun eten is besteld en komt binnenkort toe. Zo hebben we genoeg voor een maand.

Zo, Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C

05 nov 2025, 09:38

Afbeelding

Goede woensdagmorgen iedereen :wink:
De week is weeral halfdoor, wat gaat het snel :roll:
Hier een zonnetje dat af en toe wegkruipt
maar ik maak er het beste van :)

Allemaal een fijne dag en hou het gezond....
Aan hen die last en problemen hebben
met de gezondheid.... veel sterkte en moed :?

Muddy Maddy

06 nov 2025, 03:47

Goede ( vroege) morgen seizoentjes,

De supermaan van gisteren heeft ervoor gezorgd dat ik nu niet meer kan slapen.
De rug pruttelt ook tegen. Ach ja.
Met Gimly's pootje is het nog steeds hetzelfde. Hij mankt maar lijkt geen pijn te hebben.
Vrijdag gaan we er mee naar de dierenarts ( afspraak 's avonds als ik er een kan krijgen) nadat Ventje terug is van moeder en we gegeten hebben. Hij moet waarschijnlijk een steunverband. ( En onstekingsremmers)

Mijn moeder zit ook aan de ontstekingsremmers en antibiotica voor haar teen. Is er geen verbetering: amputatie. Maar zo ver zitten we nog niet. Het kan verbeteren.

Mail gekregen van uitgeverij. Ze vinden me erg talentvol en bla bla. Maar... en daar komt het...past niet in wat zij uitgeven. Dan vind ik, want ze hebben bijna 8 maanden m'n manscript gehad, me eerder kunnen zeggen op welk genre ze mikken. Bon, we geven niet op. In eigen beheer? Daar scheur je je broek aan.

Binnen een goeie week leveren ze de nieuwe eettafel. Zodra we de aankomst datum weten, de oude afbreken.
Vriend ventje komt die dan halen. De kringloop kan hem krijgen maar toen zus ventje daar met, ik geloof ook een nog ouder model tafel kwam: ha, neen: er zit een vlek in/op en dat krijgen we niet verkocht. Er zat niets op dan dat in frietementen kloppen.

Mijn adventskalender heeft vertraging alsook de spullen van de dierenspeciaalzaak. Pas morgen komt het kruidende vat.
Zo, ik ga eens wat rondneuzen op het net om te kijken wat ze van de supermaan vonden die bij ons wegens bewolking niet te zien was.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

06 nov 2025, 08:42

Afbeelding
geniet van jullie dag seizoentjes groetje

Oma-C

06 nov 2025, 09:13

Afbeelding

Goedemorgen allen een fijne donderdag :wink:
Hier schijnt een waterzonnetje, 't is herfst hé... :roll:
Iedereen een aangename dag vandaag
en veel sterkte aan al wie het kan gebruiken :?

Helena van Troje

06 nov 2025, 12:40

Goede middag,

Nog even tijd voor het eten.
Poes heeft een nieuw plekje gevonden.
Op het deksel dat over de gootsteen ligt.
Ik heb al een droge schoteldoek speciaal voor haar erop gelegd.
En ik maar Dettol gebruiken voor ik ga koken...
Ze geraakt er ook nog amper op.
Vandaag was het weer overgeefdag.
Gelukkig in de garage en maar een heel klein beetje.
Dus een paar uur op nuldieet = totaal niets.

Verder is het me gelukt de oprit helemaal onkruidvrij te maken.
Ik zou graag nog een keer gras maaien allen al om de bladeren weg te hebben.
Kine dacht dat dat geen goed idee was.

Het was aangenaam buiten.
De zon doet moeite.

Nog een fijne dag aan allen.

anjelierken

06 nov 2025, 12:43

Afbeelding

Hallo iedereen,

Wat een mooie hemel deze ochtend volledig rose, had het de vorige ochtenden ook al gezien.

Door de laaghangende zon terug iemand tegen die "gele pinquin "gereden. Had enkele dagen geleden nog tegen manlief gezegd, " nu is het toch lang geleden dat er iemand is tegen gereden", en ja, het is weer prijs.
We beginnen het hier al gewoon te worden.

Manlief is nog in de tuin bezig, als het zo'n mooi weer is kan hij moeilijk binnen blijven. Er is altijd wel iets te doen.

Gisteren even naar de voetbal gekeken tussen Brugge en Barcelona. Gelijke stand, wie had dat gedacht. Daar zal vannacht gefeest zijn in Brugge , en terecht.

Tot morgen, allemaal.

Oma-C

06 nov 2025, 16:32

Afbeelding
Afbeelding

Koffie of theetijd, met een vers gebakken appeltaart
voor al wie wil.... smakelijk!! :lol:

Voeten zijn verzorgd en 't is weer heerlijk lopen op de wolkjes :)

De man van de verwarming is geweest want de brander
moet vervangen worden en dat zal nog gebeuren voor de feestdagen
mooi werkje als het gedaan is, dan kan ik er weer een lange tijd tegen :roll:

Helena en anjelierken, heerlijk weer om in de tuin te werken
hier is het 18° :)

Fijne avond en goede nacht voor later
Sterkte aan al wie het nodig heeft :?

Muddy Maddy

07 nov 2025, 08:52

Goede morgen seizoentjes

Mooie lucht, Seffens nog een streepje zon erbij en dan zijn we er klaar voor. Er komt een pak van het kruidende vat toe. Maar mijn adventskalender heeft nog steeds de status verzonden. Nu, ja. Als die maandag komt, dan ben ik er niet.

Lilly is binnen. Ik was nog niet opgestaan toen de wekker ging en ik kwam in de keuken en zag ze aan het keukenraam op de zijkant zitten. Ze kwam zonder morrelen binnen. Anders verteld de juffrouw een heel verhaal over hoe lang ze buiten zat, hoe koud het was en wie weet wat meer? Ventje zat al beneden dus hij zou anders in bed het hele verhaal nog eens te horen krijgen.

Met Gimly gaat het. Hij heeft nog last en we geven zijn eten en soep in zijn zetel. Voor zijn water en zijn kattebak moet hij er zelf uit. Gisteren aten we kip en toen stond hij wel naast de zetel: miauwend dat hij kip wilde en wel nu! Dan doet zijn pootje geen pijn.

Nu zit de juffrouw boven. Het bed is nog heerlijk warm. Hier komt de vuilkar voor de blauwe zakken en het papier. Eerder is deze voor de vuilzakken al geweest. Daarom is ventje woensdag niet naar het containerpark gegaan.

Nog even over dat voetbal: er waren in de vooravond rellen in de stad. De chauffeurs van de Lijn zijn spontaan in staking gegaan. Allez, wie steek er nu Bengaals vuur aan op een overvolle bus? Zelfs in Amerika zijn ze er nog over aan het spreken en zeker over de match.

Gisteren een aantal apps eraf gesmeten. Je kan niet blijven alle dagen gaan inloggen om zoveel punten te krijgen en video's te bekijken om extra punten zodat je kan lezen of kijken voor een aantal bladzijden of episodes. En het zijn altijd dezelfde acteurs.

Als ventje naar brugge is, ga ik hier wat werk doen. Rolmops staan op de menu. Als ik eerder honger krijg is dat vlug uitgehaald.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!