In de Vier Seizoenen reeks 40 Herfst 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

10 nov 2025, 07:24

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren een wandeling gemaakt. De buurtwinkel was open en ik had zin in chips. Het was zalig weer buiten.
Terug thuis verder gedaan met waar we mee bezig waren.
Ventje stak gisteren de Tv aan. Er moest nog een laatste kans van hem bekeken worden. Op een gegeven moment neemt hij een afstandsbediening en zit daar maar te duwen op een knop en te richten. Ik zeg: ik ga je even helpen en neem de afstandsbediening van de Tv want het was de TV die stil moest staan en geen dvd. :wink: Ja, dat was effe een grappig moment. We hebben 3 afstandsbedieningen. Binnenkort komt er nog een vierde bij: deze van de blue ray. Ze hadden deel 1 in blue ray opgestuurd. Ja, en dan sta je daar. Het was het enige exemplaar. :roll:

Helena: Dat zou Mies ook niet getolleerd hebben. Een andere kat die het waagt op haar domein te komen? Ze miauwde moord en brand toen er hier ooit eens een kater op het raamkozijn sprong! Zij kon niet meer, dus hij mocht ook niet meer was haar redenering. Ventje geloofde het niet maar op een gegeven moment belde hij en hoorde hij haar tekeer gaan. Wat een furie was ze: Luidkeels miauwen, grommen en sissen met de dikste staart ooit. 't was enkel glas dus die kater moet wel 't een en 't ander gehoord hebben. Hij zat daar: even ongelovig te kijken: zo van: wat is dat hier? En nam dan na 5 minuten wijselijk het hazenpad. Toen koelde onze Engelse hooligan af.

Vandaag een e-reader bestellen en een DVD. Naar moeder en daarna naar Frank. We eten thuis.
Gimly zijn pootje is genezen. Hij mankt niet meer en houdt het ook niet in de lucht. Gisteren is hij gekamd en er is weer een halve kat uitgehaald.
Zo, ik ga de laatste hand leggen aan mijn wolvenroman.

Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Bekske

10 nov 2025, 08:53

Afbeelding

Oma-C

10 nov 2025, 09:32

Afbeelding

Goedemorgen iedereen :wink:
De zon is ook net tevoorschijn gekomen
het wordt weer een mooie dag, een heel
klein beetje wind en niet koud, fijn is dat :)
Geniet van al wat je kan en mag...

Sterkte en moed aan iedereen die het nodig heeft :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

10 nov 2025, 11:44

Huisje is weer proper, kat ook weer content.
Stofzuigen en dweilen dat is niet haar geliefde bezigheid.
Brood en toespijs is gehaald.
Deze namiddag samenkomst met de oud-collega's van het eerste uur.
Zij die er al waren toen het nog Sint-Jozef heette en niet Sint-Maarten.
Ik weet alleen niet wanneer ze me komen halen.
Het is nog eventjes tijd.
Anders bel ik wel.

Het was dus heel plezant gisteren.

Ook hier schijnt de zon en hangt de was te wapperen.
Er steekt er nog ene in, maar dat is vermetel.
Die gaat niet meer droog geraken buiten vrees ik.
Dan maar op het rekje binnen.

Nog een fijne dag aan allen.

anjelierken

10 nov 2025, 16:06

Afbeelding

Hallo iedereen,

Morgen gaan er heel veel kindjes blij zijn als de Sint langskomt. Wel spannend maar toch zo leuk.
Bij zoonlief is het in december , maar op vele andere plaatsen morgen.

Denk dat de scholen de brug maken, de meeste schoolkinderen zijn thuis.

Deze voormiddag de tegeltjes van het toilet afgewassen. In de herfst-winter doe ik meestal zulke klusjes. Elke week iets anders , en tegen de lente is alles gedaan. Volgende week zullen het de betegelde muren van de badkamer zijn.
Heb ook al 2 zakken klaarstaan met oude kleding, zaterdag is het ophaling.

Zal heel vroeg donker zijn , denk ik als ik zo naar buiten kijk.
De lange avonden komen er aan.

Tot morgen, allemaal.

Oma-C

10 nov 2025, 16:38

Afbeelding

Allen een gezellige avond.. :wink:
Straks weer alle rolluiken laten zakken
en voor avondeten zorgen :roll:
De dagen vliegen nogal....
Vandaag een paar boodschappen gedaan
morgen zijn de winkels dicht wegens 11 nov
De herdenking aan alle gesneuvelden die
hun leven hebben gelaten in de 2 oorlogen voor ons :oops:
En het "mensdom" is er nog niet wijzer van geworden 8O
alle gevechten overal..... :oops: 8O
en messen gevechten tegenwoordig! :roll:

Slaapwel straks en tot morgen als alles goed is...

Muddy Maddy

11 nov 2025, 08:35

Vandaag is het 16 jaar geleden dat ons Mies over de regenboog is gegaan. :cry:
Ze is hier op haar eigen plekje heengegaan. Die dierenartse stond erbij en keek ernaar.
Er kwam een ex vriendin uit Leuven af en die zijn we toch gaan halen. Samen met haar hebben we na de lunch het asiel bezocht waar Myrza in mijn nek sprong en er niet uit wilde. We zijn de dag nadien Mies terug gaan ophalen bij die dierenartse waar ze in haar vriezer lag. In een witte kartonnen doos. We zijn naar Somnia gereden en daar hebben ze Mies mooi opgebaard. Haar groen lint en enkele muisjes mochten mee. Dan mochten we afscheid nemen en zelfs meegaan tot aan de oven.

Haar urne (een Pyramide met kattenpootjes op) staat hier op de schoorsteenmantel. Haar lievelingshalsband en het speeltje dat ze het liefst had liggen erbij. Ze kon net in de urne! Ze had het beenderstel van een klein hondje zeiden ze ginder. Ik heb ook nog een lok haar en een certificaat. Toen deden ze geen pootafdrukken.
Bij Vinny was er wel een pootafdruk. Zijn urne is eenvoudig in terracotta. Normaal staat zijn laatste foto toen hij nog leefde ernaast maar dat is naar boven verhuisd toen ze de kachel kwamen plaatsen.

Oma C: de jeugd weet tegenwoordig niet meer waarom er wapenstilstand is. Alleen dat ze een vrije dag hebben. En er zullen er heel veel voor een gesloten ldl staan. Mijn moeder ziet dat regelmatig. De laatste keer was het Allerheiligen en er kwamen er toch hun boodschappen doen. :roll: Gelukkig is de carref. open tot 12.30 en deze bij mijn moeder is dat zelfs tot 16 u. Haar klein GB-tje zegt ze dan. Ventje was vrijdag naar de beenhouwer op de gistelsteenweg ginder geweest. Ze vond het eten niet lekker! Dat van onze beenhouwer is beter. Volgende keer gaat hij nog een beenhouwer verder om te kijken of ze eten van deze beter vind.

Frank, die gisteren mijn nek en rug moest behandelen, zei dat het er niet goed uitziet, die teen. Hij heeft haar ook gezegd dat ze gesloten sloffen moest aandoen want dat deed ze niet. Gisteren had ze gesloten sloffen aan. Die moet ze ergens nog staan hebben. Wijlen mijn vader had graag van alles voorraad. Van voedingswaren altijd 2 stuks. Zijn potten Pickels stonden altijd vooraan. Hij kon niet zonder. En blijkbaar had hij ook een extra paar schoenen staan op zolder voor het geval dat want de dag na zijn overlijden zijn vrienden alles komen halen van kleren en schoenen om naar de kringloop te doen. Vriendin 2, die niet meer komt, wilde indertijd weten naar welke kringloop de vrienden dat gedaan hadden maar ze wilden het niet zeggen. Zeker weten dat ze ging kijken wat voor kwaliteit zijn kleren waren!

We zijn niet blijven plakken bij Frank, waar hij normaal me nog iets te drinken geeft. Zus ventje was nog niet thuis. Ze is weer moe wist Frank te zeggen. Ik vraag me af waardoor? De trouw is al gepasseerd. En ze gaan toch mee uit eten voor mijn verjaardag en ventjes 60. Het stond in Frank zijn agenda.
Lilly wilde gisteren kaas. Ze tikte met haar poot een doosje naaldjes van mijn laptoptafel. Zo had ze m'n aandacht. En dan keek ze zo van: En? Niets vergeten? Het is al na 6 uur hoor. Dus kreeg ze een halve snede belegen kaas.

Haaienvinnensoep vandaag. Er moet nog wat bij maar geen idee. Ventje moet toch boodschappen gaan doen. Voor dat 'em sluit ga ik dat recept gaan vragen aan de chinees. 12 januari is het de laatste dag. Weer iets dat verdwijnt. :roll: :cry: Het gebouw zal 9/10 tegen de vlakte gaan voor weer nieuwe appartementen. Ventje is opzij gaan kijken naar dat show appartement. Ons bed zou er staan en dat is alles. Hele kleine slaapkamers. De juffrouw zou ook haar koer missen. Het was ook een piepklein terrasje dat je dan nog katproof moet maken. En ik mijn pelletkachel. Er is waarschijnlijk vloerverwarming.

Zo, Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Bekske

11 nov 2025, 09:41

Afbeelding
is het nu dinsdag of zondag je zo de kluts kwijt zijn met die speciale dagen .Ik kijk alleen vooruit .Als je blijft achteruit kijken zie je niet hoe het nu in werkelijk is .Afijn ja ieder doet wat hij of zij graag wil.Ik tracht van iedere dag te genieten ondanks het een dagelijks gevecht is .Voel duidelijk de achteruitgang en dat moet ik een plaats geven .Wat niet simpel is maar tevreden zijn met wat ik nog kan doen .Zo ik wens ieder een fijne dag toe groetje

Helena van Troje

11 nov 2025, 09:59

In stilte hoop ik dat er geen zangertjes komen Sint-Maarten zingen.
Sinte Mette in feite hier.
Ik heb niets in huis, vermits ik zelf niet meer mag snoepen.
Verleden jaar kon ik dat nog verantwoorden voor mezelf, maar dit jaar ...
Ik had aan mandarijntjes moeten denken.
Centjes geef ik sowieso nooit.
Verleden jaar heb ik alles zelf kunnen opeten, dus dit jaar niets gehaald.
Ik ga aan mijn dagje beginnen.
Veel werk vandaag.
Heel de week op stap, alle dagen iets anders.
Morgen met vriendin, donderdag alleen naar een lezing, doe ik niet graag.
Hopelijk is het weer niet van sjaals en sacochen...en mijn vriendin zit hier, hatelijk.
Vrijdag naar de les.
Zo, we beginnen er aan.

Fijne dag nog!

Oma-C

11 nov 2025, 11:01

Afbeelding

Goede morgen iedereen, :wink:
11 november vandaag we gedenken
de slachtoffers van de eerste oorlog...
Zij gaven hun leven voor ons en nu
kunnen de meesten onder het mensdom niet
met elkaar leven zonder nieuwe oorlogen :roll:
Jammer maar helaas.... :oops:

Allen een aangename dinsdag en probeer
gezond te blijven of te worden :)

mariajohanna

11 nov 2025, 12:28

Fijne middag iedereen,
En ook een goede 11 November..........
Waar we vroeger woonden was het Sint Maarten, de kids gingen dan zingen voor snoepjes, maar ze hadden liever geld.... zondag daarop was het kermis, zodoende ........
Wij woonden in een wijk, daar kwamen ze niet zo gemakkelijk, we zaten niet in 'het centrum' , dan dachten ze dat ze niet veel konden krijgen.... enkel de kindjes van de families die hier woonden, kwamen wèl zingen, en die kregen..... àlles, snoepjes en centjes........
Die konden flink 'kermissen' !!
Wie wel heel het dorp deden, was de 'giro' , dat was met een héle hoop, en konden ook mooi zingen !
Die zaten, uiteraard, niet meer op een kermis-molentje, maar deden wel iets anders met 'hun buit ' !
Het was hun echt gegund, .....
Hier, waar we nu wonen, gebeurt ook niets met st.maarten, enkel aan de 'onbekende soldaat' komt volk bij elkaar, en dat was het...........
Tot vorige jaar zijn we er ook naartoe geweest, nu dus niet, heeft wel te maken met het 'nieuw bestuur van de gemeente' .
Ik wou er meer over zeggen, maar doe het niet, de héle wereld leest mee, he ?!
Naar ik gehoord heb over deze gebeurtenis vandaag, zou de 1ste oorlog niet meer vernoemd of 'geéérd worden, enkel de tweede........ staat trouwens gedrukt zwart op wit.........
Voor de rest wil onze 'burgervader' hier een moslimhuis ........ Dat komt er dus blijkbaar, ben eens benieuwd of hij daar ook op een matje met zijn kont omhoog .........
Fijne dag verder, iedereen !
:D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

11 nov 2025, 19:59

Afbeelding

Goede avond allemaal, :wink:
Morgen gaat de week alweer in twee
Hier was het vandaag poetsdag :oops:
Schoondochter en ik hebben alles
nog eens een betere poetsbeurt gegeven
Zij doet de dingen die ik niet meer kan :oops:
En je ziet wel het verschil weerom :)
Ik ben heel tevreden van haar hulp
maar het is maar om de zoveel tijd :roll:
Gisteravond had ze gebeld dat ze
vanmorgen kwam en met twee verzet
je meer dan alleen :) maar nu ben ik moe :roll:

Allen een gezellige avond nog en
slaapwel voor straks.... :roll:
Sterkte en moed aan al wie het nodig heeft :?

Oma-C

12 nov 2025, 08:55

Goede woensdagmorgen iedereen :wink:
het wordt weer een mooie dag denk ik
de zon is er al en een beetje wind....
maak er allemaal het beste van
en sterkte aan wie het kan gebruiken... :roll:

Bekske

12 nov 2025, 09:05

Afbeelding

Muddy Maddy

12 nov 2025, 10:20

Wij hebben huisarrest voor volwassenen. Er komen 3 pakjes toe.
Vandaag ga ik hartige pannenkoeken maken. Met spek en brie. Stond op de nieuwsbrief van LVBO.
Dacht ga ik eens proberen.

De zon is er en Lilly ligt op de poef te genieten. Ze zal wel roef naar boven rennen, als de bel gaat. Gimly is er gerust in. Ik kreeg gisteren een melding dat ik al een tijdje FB niet gebruikt had. Ja. Dat klopt. Gisteren ons Mies herdacht maar het niet op FB gezet. Ben er wel vanmorgen geweest omdat ik hier niet binnen raakte.
Buiten wat memes en een goede morgen plaatje zet ik vrijwel niet veel meer op mijn tijdlijn.

Adventskalender komt te voet af, denk ik. Status staat nog altijd op verzonden.
Vandaag zou in theorie de e-reader moeten aankomen. Dat wordt downloaden a volontè. Ik heb hier 3 titels van Freida Mcfadden opgeschreven. Die heb ik nog niet gelezen. En we gaan natuurlijk ook zoeken naar wat de master of horror geschreven heeft sinds ik Holly aankocht. Straks de was van moeder insteken. Die droeg maandag een besmeurd kleed. Ik heb toch mijn twijfels soms over haar hygiene.

Ik zou zeggen geniet maar van de zon, ook al is het koud.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!