In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

15 nov 2025, 10:18

een goeie zaterdagmorgen iedereen

gisteren zijn we in ons bekend restaurant gaan lunchen waar we regelmatig gaan en het is er altijd héél lekker en gezellig en dus hebben we van ventje zijn verjaardag van donderdag er een tweedaagse van gemaakt hé
en dan hadden we in de late namiddag nog een afspraak bij de dokter en ik heb een inspuiting gekregen met cortisone , maar gelukkig zal het vanaf morgen gevoelig kouder worden volgens het weerbericht , want de eerste weken heb ik van die cortisone altijd veel te warm
tis hier nu in Brugge 14° en wij hebben vooraan en achteraan verschillende vensters open staan en dat doet deugd , en zonder verwarming natuurlijk want in de voormiddag hebben wij altijd te warm en tis hier nu toch al met het venster open in de keuken 20°

An zeker bedankt voor de verjaardagswensen van ( Picasso* ) mijn ventje
en je bent niet te laat hoor want we hebben het gisteren nog eens gevierd met een etentje :lol: :lol:
en sinds gisteren een nieuw kapsel voor jou en ben je het al gewoon ??
en regen bij jullie ???? hier is het droog en het zonnetje komt al piepen

jadi efkes op je positieven komen zeker in 't weekend want de boog kan niet altijd gespannen staan
allé tis een goeie die 't zegt hé :P :P je kent me zeker wel ondertussen , maar toch een beetje rustig aan doen is de boodschap
en wij eten morgen verse spruitjes , want voor vandaag doe ik iets dat niet zo lang werk is
en laat ze smaken hoor

Inge ook eens goed uitrusten zeker in 't weekend en wat leuks doen met de kinderen en de honden

Bekske hopelijk gaat het een beetje met jou

en nu ga ik verder doen want ik ben nog veel van plan deze voormiddag

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge

15 nov 2025, 11:50

Afbeelding

Goedemorgen en een fijne dag
Net uitbed en genieten van het weekend
Veel leuks zal er niet gedaan worden, het is hier nat, heel nat.

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

zonnebloemetje

15 nov 2025, 19:35

Afbeelding

mama-inge

16 nov 2025, 10:43

Afbeeldinghtml img tag met externe host

Beetje uitgeslapen en nu lekker relaxen

jadi

16 nov 2025, 11:20

Afbeelding
Goede zondagmorgen iedereen,
De lucht is grijs en grauw , het windmolentje draait overuren . De herfstkleuren in de klimop plant trekt mijn aandacht, omdat het weg en weer wiegt..
De berken zijn bijna al hun bladeren kwijt.. De knotwilgen daar is het vallen van de blaadjes ook begonnen . En zo kan ik nog wat verder gaan ..
Nog thans ben ik nog even in mijn pullover naar de koeien gaan zien op het einde van de straat.. Het was te doen , maar nu mag je toch al een vest aantrekken.. Hoe dit in een paar uren kan veranderen .
De kauwen maken rondjes , en daarnet zag ik een vogels in een V vliegen = vriesganzen dus ..
Zonnebloemetje fijn dat het etentje is meegevallen .. Het wordt serieus kouder, dus opletten als je te warm krijgt van de cortisone spuit dat je NU geen verkoudheden oploopt . .
Tja als zoonlief hier in het weekend is , kan het nogal chaotisch verlopen zucht .. En ik wordt stilaan de rust gewoon . Maar ik ben toch wel blij dat hij hier is .Inderdaad het is een goeie die het zegt :lol: . . Het eten was lekker en de spruitjes al zeker . . Het is het seizoen er voor hé
mama-inge zo nat bij jullie niet plezant en nat = koude .. Maak er toch iets leuks van het weekend
An zwaai zwaai , fijn weekend ook
Bekske zwaai zwaai
Aan iedereen een fijne zondag
toedeloe
menu: zoals elke zondag friet met ? we zien wel . Thuis of op verplaatsing ik ben er nog niet uit ..
Laatst gewijzigd door jadi op 16 nov 2025, 13:24, 3 keer totaal gewijzigd.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

16 nov 2025, 11:46

een goeie zondagmorgen iedereen

ik zal deze voormiddag weeral een paar uurtjes tekort komen zie ik
en ventje is naar de carwash zodat onze auto weer blinkt , want er lag wat stof op
oeps hij komt juist binnen en das gepast want ik heb goesting in een koffietje

jadi geniet van je zondag

Inge en alle andere leutertjes ook een gezellige zondag

en nu ist tijd voor een koffietje

tot later

Afbeelding

zonnebloemetje

16 nov 2025, 17:46

een goeie namiddag en avond samen iedereen

gisteren onze kerstversiering uitgehaald en alles staat er al en tis gezellig nu dat het echt wel kouder aan 't worden is , want anders zet ik het niet zo vroeg maar nu had ik er al goesting in en het brengt wel sfeer in huis als de lichtjes branden

voor iedereen nog een gezellige warme avond verder

Afbeelding

Afbeelding

An-W

16 nov 2025, 22:17

Mooie kerstversiering Z'bloemetje.

Fijne nachtrust allemaal.

Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

mama-inge

17 nov 2025, 07:07

Afbeelding

Ik ga zo nog wat slapen, nu het werk klaar is.

jadi

17 nov 2025, 11:32

Afbeelding
Goede morgen , pfff . . dat weer is dat niet .
Zonnebloemetje mijn buurman vertelde me dat er vrijdag een zandstorm was aan de kust. Hij ging ook naar de carwash op zaterdag om zijn auto te wassen .
Tja de voormiddag is altijd zo vlug voorbij hé .. Het is weeral bijna middag en ik moet hoognodig aan het eten beginnen
O o o o wat een warme gezellige sfeer al bij jullie . . Dat is zeker genieten , in de donkere dagen is het nog zo aangenaam..
Hallo An-W ook voor u een fijne dag vandaag
mama-inge intussen zal je slaap al ingehaald zijn na een noeste werktaak .. Geniet van je dag
Aan iedereen een fijne dag zonder ambulance geluiden . Dit had ik deze morgen vroeg hier bij de buren ..Het was nog donker en de blauwe lichten schenen dreigend door de venster .. Wou net naar het kleinste kamertje gaan .. akelig
toedeloe
menu: blinde vinken-vogels zonder kop of hoe je het ook noemt .. met bloemkool in witte saus

mama-inge

17 nov 2025, 18:17

Fijne avond
Wij zijn richting jongste zoon zijn school, informatie avond over de werkweek Oostenrijk
Hij gaat in januari weer mee te skiën

mama-inge

17 nov 2025, 20:53

Afbeelding

An-W

17 nov 2025, 22:51

Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

jadi

18 nov 2025, 09:50

Afbeelding
Goede morgen iedereen
mama-inge de kinderen van nu hebben toch een fijne schooltijd ,op tijd en stond wordt er een reis georganiseerd. In onze tijd bestond dit allemaal niet hé . . Het naar school gaan wordt heden den dage duurt betaald door de ouders ..
Hallo An
Zwaai zwaai Zonnebloemetje ik zie in mijn glazen bol dat er naarstig gepoetst wordt bij u.
Het zal weer lekker ruiken en alles zal weer spic en span zijn
Tussen haakjes ik ben al bekomen van gisteren . :wink:
Aan iedereen een fijne dinsdag
toedeloe
menu: een klutske hutsepot (had ik nog in de diepvries) met een chipolata

zonnebloemetje

18 nov 2025, 11:06

een goeie dinsdagmorgen iedereen

wij zijn al vroeg uit bed want onze poetshulp komt de dinsdag
tis hier zonnig en droog in Brugge en een frisse wind , maar tis de tijd van 't jaar hé , we zijn half november gepasseerd

jadi mijn poetshulp is goed bezig hoor en ze doet het goed
en gelukkig ben je al weer in je normale doen
en zondagochtend lag onze auto vol met oranje zand , wie weet waar dat vandaan kwam en dus is ventje direct naar de carwash gereden zodat hij nu weer proper is

An bedankt hoor en tis misschien nog vroeg voor de kerstversiering maar dit jaar had ik goesting om alles al uit te halen en uit te zetten

Inge wat leuk dat je jongste zoon gaat skiën in januari

Bekske hopelijk alles goed want we hebben je al enkele dagen niet meer gezien

allé het is vandaag een mooie dag en deze namiddag blijven we toch maar thuis en maken er een tv namiddagje van en das ook gezellig en leuk

tot later

Afbeelding