In de Vier Seizoenen reeks 40 Herfst 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

stokroos

17 nov 2025, 09:53

Een prettige verjaardag gewenst aan mijn bijna-tweelingzus... :D :D :D

wilde eend 2

17 nov 2025, 12:48

Voor MH : een fijne verjaardag !

Helena van Troje

17 nov 2025, 19:22

:D :D :D :D dank je wel stokroos
mercikes wilde eend

wilde eend 2

17 nov 2025, 20:24

Voor alle seizoentjes : een goede nachtrust .
Voor de zieken : een spoedig herstel ; veel sterkte .
Afbeelding

Muddy Maddy

18 nov 2025, 07:58

Goede morgen seizoentjes,

Slechte nacht gehad. Lang wakker gelegen. Dan een nare droom en dit door iets wat ventje zei gisteren. Het ging over Gimly. En eigenlijk ook onrechtstreeks zat mijn moeder ertussen.
Hopelijk heb je een fijne verjaardag gehad, Helena. Ik heb de wensen via een ander kanaal gebracht.

Donderdag zijn er hier werken aan het elektriciteitsnet. Vanaf 08 's morgens tot 15 u. Wat ze precies gaan doen? Geen idee.
Maar we zijn pas Dinsdag. De diepvries komt en pas daarna gaat ventje met de eenpersoonmaaltijden naar Brugge. Ze heeft eten voor vandaag dus... Gisteren frietuur rotzooi gegeten. Hebben een begin gemaakt om de frigo leeg en schoon te maken. Ventje wist niet dat er nog zongedroogde tomaatjes van een hele tijd geleden toen ie nog gezond wilde doen, achteraan stonden. :roll: :? Kan je nagaan. Ok, dat zit in de olie maar toch. En Griekse knoflookteentjes. Ook in de olie.

Dat wordt vandaag dus verder legen en schoonmaken. Lilly is nu degene die hier met 2 borden vol eten staat. Gimly heeft nog geen honger. Wacht maar tot hij genezen is. Hij zal weer zich volproppen. Hij is aan het afvallen want ik kon zijn ruggengraat voelen. En ook zijn ooit weelderig dikke achterpoten, zijn kwiesten zijn vermagerd. Ouderdom. Ook bij Suus is Lotte de ouderdomsdeken. Ook 16. Maar zij heeft nooit dik gestaan. En Suus zit in een relatie met een vrouw. Ze zoekt er ook altijd mannelijke types uit. Vind die A. niet echt bij haar passen, maar dat was Jo ook niet.

Suus haar zus, Anouk vind het vreselijk dat ze voor de vrouwen is want dat is voor haar not done. Allez, ja: dat dit nu openlijk kan, gaat er bij Anouk niet in. En zeker niet bij de dames van haar tennisclub. Je zou haast denken dat het zo'n countryclub is. Voor leden alleen. Waar ladies luncheon doen. En de mannen golf spelen.

Aangezien we Donderdag met die stroomonderbreking zitten gaat ventje morgen al boodschappen gaan doen. En dan gaat hij zijn DVD collectie in mapjes steken in kisten. Dat doet ie boven en meestal gaat Lilly helpen. Ik was gisteren nog aan het lezen op de e-reader en dat is ze ook niet gewoon. In ieder geval: donderdag kan buurman V niet stofzuigen. :wink:

Het is nog donker maar ik heb de gordijnen al open. En ik heb het vannacht horen regenen. Lilly lag net op mijn voeten nadat ze een stapje naar ventje had gedaan. Die reageerde niet al te veel en dus is ze maar weer gaan kneden tussen ons twee om zich dan uitgebreid op mijn voeten te gaan draperen.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

anjelierken

18 nov 2025, 14:05

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: gelukkige verjaardag. Nu pas gezien.

Nu heb ik een nieuwe wasmachine sinds enkele weken , en als het programma ten einde is, speelt er een kort deuntje. Grappig om te horen.

Ziet er grijs en kil uit buiten. Ben vlug de kippen gaan voederen en daarna terug binnen. Met zo'n weer kom je niet veel buiten.
1 van de kippen is in de rui, overal pluimen binnen en buiten. Denk dat die ook wel kou heeft.

Manlief en Spaanse woef liggen momenteel in slaap, het gesnurk is van manlief :D :D .

Vanavond voetbal, hopelijk winnen ze.

Tot morgen, allemaal.

Helena van Troje

18 nov 2025, 17:05

Dank je wel voor de verjaardagswensen hier en elders.
Mis ik oma-C?
Niet veel te vertellen.
naar d oogarts geweest.
Nieuwe bril om ver te zien vandoen.
Verder alles in orde.

Nog een rustige avond gewenst aan allen.
17:00 uur en al licht moeten aan doen.

We zullen de gordijnen eens dichtdoen zien we het donkere weer niet meer.

Muddy Maddy

19 nov 2025, 08:32

Oma C voelt zich nog niet lekker want ze is er niet. Veel beterschap.
Morgen die stroomonderbreking. Gaan ze dat echt vanaf 08 u doen? Komaan, er is nog niet genoeg licht! En dan bedoel ik natuurlijk licht. Daglicht. Geen licht van een uplighter, een lampadaire, een staande lamp, een hanglamp, een luster, plafondspotjes,...
Moeten zien dat we alles opgeladen hebben.
De duistere hoekjes voorzien van lichtjes op batterijen of al opgeladen via Usb en kaarslicht.

Verwachte gisteren een pakje: nuts, nutjes, niets. Geen facteur gezien. Misschien vandaag.
Moeder had al de reclameblaadjes meegegeven. Er staat wel een goeie kortingsbon in. Buurman V zijn lattestoor werkt op de elektriciteit. Dat wordt lachen als dat spel van angelé om 08 u stipt in het midden hapert.

Gimly heeft net een beetje gegeten. Zus ventje belde. Hij was naar 24 aan het kijken en ik zat te lezen. Weer een Freida Mcfadden. Jeetje, ook nu had ik de verkeerde voor. Enfin, ze belde om te zeggen dat ze mee gaan eten voor mijn verjaardag. Moeder wist het nog niet. Kan zijn dat ze helemaal niet mee komt. We kunnen de dag voordien ook met haar iets gaan eten. Dichter in de buurt dan. Of we brengen het eten mee. We hebben dat ook eens op haar verjaardag gedaan. Pizza Hawaii meegebracht. Hoewel fruit op een pizza verboden is. Een echte Italiaan geeft je een preek van hier tot helemaal beneden de laars van Italië.

Bon, waar waren we? Ach, ja, ik weet het weer. Ik heb vanmorgen omdat ik de melding kreeg op mijn taakbalk dat een van mijn FB vrienden, ook actief op Hay-day een melding had geplaatst. toen die nieuwe vriendin van Suus opgezocht. Man, Man, Man, het is niet alleen een manwijf, maar die houdt blijkbaar van reptielen en harige spinnen. Ze heeft ook piercings en waarschijnlijk tattoos. Hopelijk is ze wel goed van binnen en is dat een facade.
Over Hay-Day gesproken, ik heb er gisteren een hele hoop eruit gesmeten. Die doen niet mee aan de Derby of andere activiteiten. Als co-leider kan ik dat.

Vandaag vliegen we er even in. Ventje gaat op boodschap met het oog op die stroomonderbreking. Ik ga stofzuigen. En deze keer mag Gimly boos zijn. Het is nodig. Hij kijkt al raar als ik met die swiffer rondloop.
Hij hing vanmorgen de zielepoot uit. Ik heb honger en niemand begrijpt mij. Het is toch zo'n sukkelaar. Krijgt nooit iets. Nu is ie aan het maffen en zijn zus, niet biologisch, moesten we ook uitleggen aan Maya de laatste keer, ligt ook nog onder zeil op mijn voeteind. Lilly is een moe poessie. Die het ontzettend naar haar zin heeft. Ze heeft gevonden waar ze op het marmeren salontafeltje kan liggen en ze heeft twee poefs.

Zo, zieken: veel beterschap, sterkte aan de afwezigen en voor de rest:
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

wilde eend 2

19 nov 2025, 13:42

Inderdaad : we missen Oma C en Clive en Bekske . Heel veel beterschap want het is hier maar stilletjes zonder jullie .
Groetjes aan alle seizoentjes .
Afbeelding

Helena van Troje

19 nov 2025, 15:43

Brood gehaald, krokusjes geplant, dahlia naar kruipruimte verhuisd.
Daar heb ik mijn dagje mee gevuld.
Rustige avond en deugddoende nacht aan allen zieken en gezonden, lezers en schrijvers.

anjelierken

20 nov 2025, 10:31

Afbeelding

Hallo iedereen,

Deze morgend lag er een dun laagje sneeuw in de tuin. Een verrassing. Tijdens het ontbijt hoorde ik de buurkinderen buiten roepen en spelen. Toch was het te weinig sneeuw voor een sneeuwman te maken.
Op de baan was het goed om te rijden, ben al naar de supermarkt geweest.

Straks vlug eten en dan met manlief en dochter weg. Naar een tuincentrum, want dochter wil een mooie kerstboom kopen.
Ikzelf vind het nog te vroeg voor kerstversiering, de Sint moet nog komen.
Gisteren in het naar huis rijden (toen het al donker was) zag ik in verschillende huizen al kerstversiering. Sommige mensen beginnen daar vroeg mee.

Tot morgen allemaal.

Helena van Troje

20 nov 2025, 14:07

Haartjes geknipt, voelt toch altijd beter aan.
Met de taxi geweest.
Was al besteld op voorhand.
Met die kou met de fiets zo ver doen we niet meer.
Alles vlot verlopen.
Ondertussen kennen we de mensen van de taximaatschappij.
Seffens nog wat kleine werkjes in huis en koken.
Tussen door even niets doen

Fijne dag nog!

Muddy Maddy

21 nov 2025, 08:31

De stroompanne ging in om 10 u 01 en duurde ongeveer tot 20 voor 12. Dan hadden we dat ook weer gehad. Was wel verschieten dat het gesneeuwd had! Allez, we zijn november!

Bakker en beenhouwer zijn weer open. Goed nieuws voor moeder. Kan ze weer stovers, vol au vent en vooral puree eten. Ach ja en de rest. Bij ons zit nog bijna alles in de diepvries wegens vergeten uit te halen.

Twee broeken in Marlène Dietrich stijl die naar de naaister moeten. En ik ben aan het bedenken of ik lange laarzen nodig heb onder mijn gebreid kleed? Online gekeken maar ik vind mijn goesting niet. Cowboy botten vind ik wel leuk maar past dat wel? En ik moet dan enkele paren panty's online bestellen. Je vraagt je nu af waarom ik paren zeg. Gewoon omdat ik er bij het aantrekken altijd ladders intrek. :roll:

Bericht gekregen van een dienstencheque bedrijf. Ik heb echt hulp nodig. Dat gaat hier anders nooit in orde komen. Ja, ze hebben regeltjes en zo en dit mag niet of dat mag niet.
Gimly scheurt weer van de honger. Lilly is buiten. Was ze gisteren vergeten binnen te halen. Ventje had het gezegd maar ja ik was bezig met de e-reader.

Ik ga maar eens naar de boerderij. Moet nog een taak kiezen en die niet vergeten wat helaas soms wel het geval is. :?
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

wilde eend 2

21 nov 2025, 11:07

Voor Wingerd / Stokroos : van harte een fijne verjaardag !
Afbeelding

Groetjes aan alle seizoentjes / Beterschap voor de zieken .

mariajohanna

21 nov 2025, 11:37

Fijne verjaardag gewenst, Wingerd.
Kaartjes maken gaat momenteel niet, maar langs hier kan ik je ook bereiken !

Fijne dag verder voor alle seizoentjes, maak er een fijne dag van.......

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot de ........volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen