In de Vier Seizoenen reeks 40 Herfst 2025
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Matice is een beetje ziekjes. Terug wat diarree. We gaan morgen naar de DA er was helaas nog maar 1 afspraak vrij. Moest het nu door de dag erger worden, mag ik manlief bellen en gaan we vandaag nog naar de DA. Waarschijnlijk heeft hij weer een tekort aan vitamine B12. Ze gaan alleszins meteen bloed prikken. Hij wil niet eten van zijn voeding. Maak dan wat havermout in water gekookt voor hem en doe daar een snoepje in; dat eet hij wel en dan heeft hij toch iets binnen.
Hij is stiller dan anders. Ik heb medelijden met hem en ben ook een beetje bang wat het resultaat gaat zijn van zijn bloedafname. We moeten enkel op de uitslag van de B12 wachten, die wordt opgestuurd, de rest van zijn uitslag hebben we al na 10 minuten want de DA heeft zelf een bloedanalyseapparaat.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat alles een beetje beter gaat met Oma C.
Dadelijk gaan doordoen. Want om 14:00H ga ik wandelen met buurvrouw. Eigenlijk ga ik daarna meteen wandelen met Matice, maar ik denk dat dit vandaag te vermoeiend voor hem is. Vaak ben ik ook echt moe na de wandeling met de buurvrouw en dan neemt manlief Matice mee op wandeltocht.
Maakt manlief gisteren een campari met vers fruitsap voor me klaar en zet die in een hoekje in de keuken omdat ik nog met iets bezig was en wat ziet mijn lodderig oog net voor het slapen gaan in de keuken staan, ja
Zeker, mijn glas campari onaangeroerd. Maar weggedaan. Manlief schoot in de lach en zei dat ik een echt notoire probleemdrinker was. Hij zei dat ik waarschijnlijk zo dronken was dat ik het glas nimmer vond. Gelukkig is dat niet zo. Alcoholmisbruik leidt alleen tot veel miserie , verdriet en soms zelfs geweld.
Zo, ik wens alle zieke Seizoentjes een spoedig herstel. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Al een ganse dag regen en donker weer. Wel heel zacht buiten van temperatuur.
De boven is al gepoetst, heb tevens de muren van de badkamer ook eens afgewassen. Dat zijn echte winterwerkjes. Volgende week is de kleerkast aan de beurt. Zo doen we elke week iets.
Wandeling met Spaanse woef gaat niet door en wandeling van vrouwengroepje ook niet, te slecht weer.
Het is ook wel donker in huis.
Ik drink dagelijks veel drinkwater , maar met die negatieve berichten over pfas, ga ik terug overschakelen op flessenwater. Eerst raden ze de mensen aan om water van de kraan te drinken , en nu hoor je zoiets. Is wel niet gevaarlijk zeggen ze. Is dat waar? Pfas is pfas hé.
Tot morgen, allemaal.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15
Goedemorgen Seizoentjes,
Matice lijkt beter, maar we gaan voor alle zekerheid toch naar de DA. Er moet toch sowieso een bloedprik gedaan worden. Gisteren was manlief door tramperikelen te laat thuis om nog te kunnen gaan.
Matice was gisterennamiddag op bed gaan liggen en daar in een diepe slaap gevallen, na een uur of 3 is hij terug naar beneden gekomen en ik vond dat hij er beter uitzag, wat minder tam en wat speelser. Plus had hij ook wat gegeten, niet alles, maar hij had tenminste iets in zijn maag.
We zullen straks zien.
Manlief had nog zoveel verlof staan, dat hij vanaf vandaag tot begin januari verlof heeft kunnen nemen.
Ik hoop dat het beter gaat met Cecile.
Zo, het is al laat, ga eraan beginnen.
Liefs aan jullie allen en een sterkteknuffel voor wie er behoefte aan heeft.
Matice lijkt beter, maar we gaan voor alle zekerheid toch naar de DA. Er moet toch sowieso een bloedprik gedaan worden. Gisteren was manlief door tramperikelen te laat thuis om nog te kunnen gaan.
Matice was gisterennamiddag op bed gaan liggen en daar in een diepe slaap gevallen, na een uur of 3 is hij terug naar beneden gekomen en ik vond dat hij er beter uitzag, wat minder tam en wat speelser. Plus had hij ook wat gegeten, niet alles, maar hij had tenminste iets in zijn maag.
We zullen straks zien.
Manlief had nog zoveel verlof staan, dat hij vanaf vandaag tot begin januari verlof heeft kunnen nemen.
Ik hoop dat het beter gaat met Cecile.
Zo, het is al laat, ga eraan beginnen.
Liefs aan jullie allen en een sterkteknuffel voor wie er behoefte aan heeft.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ik ben er nu pas uitgerold! Zal me dan nog mogen haasten. Gelukkig is het niet ver.
Gisterenavond om een uur of half 9 zend Carolien van nummer 9 een burenchat. Ze verkocht Gradvlax. 40 euro per 200 gr. Wilde iemand komen proeven? Euch? Was ze wel rijkelijk laat mee. Buurvrouw zat al in pyjama, wij zaten naar Stranger Things te kijken en de rest? Gaf geen kik op dat bericht. Ventje zei 't is gewone gerookte zalm. Zag er op 't fotootje ook zo uit. Maar op een maandagavond m' n deur uit voor een stukje gerookte zalm? Nope. Ik vond het te laat.
Verder gaat ventje m'n moeder bevoorraden.
Hij zal weer laat thuis zijn. Ach ja. Dan eten we wel een pistolet.
Briefje voor medicatie maken.
Beide katten liggen boven. Lilly op de strijkplank op mijn T-shirt van powerwolf. Gimly op 't matje voor de badkamer.
Ik moet nog wat spullen online bestellen.
Fijne dag seizoentjes
Ik ben er nu pas uitgerold! Zal me dan nog mogen haasten. Gelukkig is het niet ver.
Gisterenavond om een uur of half 9 zend Carolien van nummer 9 een burenchat. Ze verkocht Gradvlax. 40 euro per 200 gr. Wilde iemand komen proeven? Euch? Was ze wel rijkelijk laat mee. Buurvrouw zat al in pyjama, wij zaten naar Stranger Things te kijken en de rest? Gaf geen kik op dat bericht. Ventje zei 't is gewone gerookte zalm. Zag er op 't fotootje ook zo uit. Maar op een maandagavond m' n deur uit voor een stukje gerookte zalm? Nope. Ik vond het te laat.
Verder gaat ventje m'n moeder bevoorraden.
Hij zal weer laat thuis zijn. Ach ja. Dan eten we wel een pistolet.
Briefje voor medicatie maken.
Beide katten liggen boven. Lilly op de strijkplank op mijn T-shirt van powerwolf. Gimly op 't matje voor de badkamer.
Ik moet nog wat spullen online bestellen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Voeten zijn verzorgd.
Gelaat is verzorgd.
Opgehaald en terug gebracht.
Waw, met een chique Mercedes met zalige stoelen
Ik zou eerder zeggen luxe zetels.
Brood en toespijs is ook gehaald.
Ook hier gelukkige verjaardag, Mammyretro.
De zon schijnt, het is zacht buiten.
Spijtig genoeg niets te doen in de tuin.
Beterschap aan de zieken.
Blij dat MM en Clive terug verschijnen.
Aan iedereen, zo vergeet ik niemand, nog een aangename namiddag en rustige avond, gevolgd door een deugddoende nacht.
Gelaat is verzorgd.
Opgehaald en terug gebracht.
Waw, met een chique Mercedes met zalige stoelen
Ik zou eerder zeggen luxe zetels.
Brood en toespijs is ook gehaald.
Ook hier gelukkige verjaardag, Mammyretro.
De zon schijnt, het is zacht buiten.
Spijtig genoeg niets te doen in de tuin.
Beterschap aan de zieken.
Blij dat MM en Clive terug verschijnen.
Aan iedereen, zo vergeet ik niemand, nog een aangename namiddag en rustige avond, gevolgd door een deugddoende nacht.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Mammyretro: gelukkige verjaardag.
Bijna de ganse voormiddag bezig geweest de kiwi te snoeien. Eigenlijk zou dat jaarlijks moeten gebeuren, maar wist niet goed hoe. Dus wat opzoekwerk gedaan en die plant te "lijf" gegaan. Was wel een werkje met een wirwar aan takken. Maar het eindresultaat ziet er behoorlijk uit. Denk dat ik het goed heb gedaan
Volgende week staat de kiwibes op het programma, moet op dezelfde manier gesnoeid worden.
Zonnetje schijnt , is zacht buiten. Ben met Spaanse woef al op wandel geweest. Sinds begin dit jaar is het verboden voor auto's hier in het veld te rijden. Eerst reden er daar nog veel door , maar nu valt het op dat het autovrij is. De laatste tijd geen enkele auto meer, enkel de mensen die er wonen. Is ook veel aangenamer om te wandelen of te fietsen.
Tot morgen, allemaal.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Gelukkige Verjaardag, Mammyretro,
Hier schijnt juist het zonnetje, maak er nog een fijne dag van, als je kan......
Iedereen een fijne namiddag gewenst.
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Hier schijnt juist het zonnetje, maak er nog een fijne dag van, als je kan......
Iedereen een fijne namiddag gewenst.
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Woensdag vandaag, de week in 't midden.
Heb huisarrest voor volwassenen. Er komt een pakje toe. En waarschijnlijk een voor ventje.
Heb gisteren nog een kappersafspraak kunnen versieren. Om 16 u mag ik gaan.
Ben op zoek naar een witte katoenen gebreide trui, gewoon effen. Op talloze websites gekeken. En als ze er een hebben die ik mooi vind, is mijn maat uitverkocht! Dju toch. Ik had beter leren breien.
Lilly zit buiten. Gimly is gevoed maar heeft nog honger. Tegenwoordig als ik 's morgens de keuken binnenkom staat hij al achter mij. Dan neen ik een zakje en geef hem eten. D rest in de vuilbak en dan pas kan ik m'n cola nemen om die contramal druppels te nemen. Geen al te goede nacht gehad. Meerdere keren in m'n e-reader gelezen.
Vandaag gaan we de bijzet tafeltjes in elkaar zetten. Het kan zijn dat ik dan het kattenkerstboompje zet. Kan ook zijn van niet. Hangt er beetje vanaf. Ventje mag ook wat stukken linoleum van de vloer snijden. Hij is begonnen maar dan kwam er weer iets tussen, maar nu kan ie verder doen. Er is nog niets aan die vloer eronder. Met wat goede zeep is dat weer proper.
Vraag me af wanneer dat antiek Tv kastje en die leren zetels hier beneden gaan geraken. Ik heb wel een mannelijke poetshulp, maar die zal dat niet mogen doen. Hij komt volgende week donderdag voor een oriëntatie poets beurt. Zo kan hij zien wat voor en hoeveel werk hij gaat hebben. Ik heb maar 1 keer een man gehad en dat was dan nog de zoon van mijn vaste poets: Arlette. Het eerste dat hij aan mij vroeg was: Is mijn moeder niet te bazig?
Dat was ze inderdaad. Om de 14 dagen moest er een nieuwe fles ontvetter in huis zijn. Die flacon was half leeg en dus dat moest aangevuld worden. Er staan er nog 3 onder het aanrecht.
Ik denk dat ik me ga bezig houden in de keuken. Mijn aanrecht eens goed declutteren. Al mijn potjes kruiden sorteren. De kasten is voor als de hulp goed en wel bezig is.
Fijne dag seizoentjes
Woensdag vandaag, de week in 't midden.
Heb huisarrest voor volwassenen. Er komt een pakje toe. En waarschijnlijk een voor ventje.
Heb gisteren nog een kappersafspraak kunnen versieren. Om 16 u mag ik gaan.
Ben op zoek naar een witte katoenen gebreide trui, gewoon effen. Op talloze websites gekeken. En als ze er een hebben die ik mooi vind, is mijn maat uitverkocht! Dju toch. Ik had beter leren breien.
Lilly zit buiten. Gimly is gevoed maar heeft nog honger. Tegenwoordig als ik 's morgens de keuken binnenkom staat hij al achter mij. Dan neen ik een zakje en geef hem eten. D rest in de vuilbak en dan pas kan ik m'n cola nemen om die contramal druppels te nemen. Geen al te goede nacht gehad. Meerdere keren in m'n e-reader gelezen.
Vandaag gaan we de bijzet tafeltjes in elkaar zetten. Het kan zijn dat ik dan het kattenkerstboompje zet. Kan ook zijn van niet. Hangt er beetje vanaf. Ventje mag ook wat stukken linoleum van de vloer snijden. Hij is begonnen maar dan kwam er weer iets tussen, maar nu kan ie verder doen. Er is nog niets aan die vloer eronder. Met wat goede zeep is dat weer proper.
Vraag me af wanneer dat antiek Tv kastje en die leren zetels hier beneden gaan geraken. Ik heb wel een mannelijke poetshulp, maar die zal dat niet mogen doen. Hij komt volgende week donderdag voor een oriëntatie poets beurt. Zo kan hij zien wat voor en hoeveel werk hij gaat hebben. Ik heb maar 1 keer een man gehad en dat was dan nog de zoon van mijn vaste poets: Arlette. Het eerste dat hij aan mij vroeg was: Is mijn moeder niet te bazig?
Ik denk dat ik me ga bezig houden in de keuken. Mijn aanrecht eens goed declutteren. Al mijn potjes kruiden sorteren. De kasten is voor als de hulp goed en wel bezig is.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!