NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

krakje

08 dec 2025, 17:35

wie word dit regenweertje moe,
ja ik wel hoop op zon,
huisarts geweest, bloed laten nemen;
morgen een staal van urine binnenbrengen,
en hopen dat het goed is, twijfel aan suikerwaarde,
op einde van de week de uitslag hoop ik,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

greetie

09 dec 2025, 08:28

Afbeelding
Greetie

Bekske

09 dec 2025, 08:49

Afbeelding

meme-rietje

09 dec 2025, 09:47

goeie morgen allemaal
het begint er goed uit te zien buiten
deze namiddag is het "kommaaraf"

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

09 dec 2025, 09:47

Goeiemorgen

Momenteel droog hier, maar voor hoelang nog ?
We trekken het ons niet meer aan
Gisteren toch met nog 18 gelijkgezinde kiekens op stap geweest en eens goed nat zijn kan best leuk zijn.
Alleen heb ik op de laatste stopplaats mijn paraplu laten staan. Reden om nog eens terug te keren :wink:

Vandaag staat dan toch die coq au vin op het menu.
Oud maar niet Out

Ivette

09 dec 2025, 10:25

Dag allemaal
Verleden week dinsdag werd aan mijn deur gebeld en mijn gft bakje afgezet waarvoor ik 33€ voor één jaar ophaling betaald had. Ik kon alles met de computer regelen zoals gewoonlijk maar de meeste oudere "computerloze" mensen weten in Gits zelfs niet hoe ze er moeten aan geraken! We moeten ook een plakker van 55cent op onze resterende afvalzakken plakken, moeten wij ook in Hooglede halen, ambetant maar ik weet het, het is overal zo in de deelgemeenten. In het grotere bruine bakje zit er nog een kleintje voor in de keuken met zelfs enkele gratis kleine papieren zakjes. Het wordt er alleszins niet makkelijker op en meer werk om die bakjes uit te kuisen, ergens koel en droog te zetten en vliegjes enz te mijden: ik ben geen fan!
Op een bijgevoegd blad staat: mag er NIET IN: vloeistoffen als soep, saus, melk, koffie: weten wij ook wel
Ook: Restafval, ik heb gisteren in een mail gevraagd wat dat inhoudt maar nog geen antwoord gekregen!

Gisteren is Vicky al de laatste maal dit jaar komen kuisen, weer geen ruiten buiten want alweer regen maar ze heeft mijn 3 schoven van de vriezer uitgekuist, was ooki nodig en ze doet dat heel goed!
In dec 2023 werden mijn lattestoors elektrisch op en neer gelaten samen met de TL buislampen erboven.
Zaterdag ging die niet meer naar beneden en kreeg ik een kortsluiting met enkele stopcontacten waaronder mijn TV en verlichting die uitviel. Ik met een zaklamp naar boven, zondagmorgen langs de telefoon mij gezegd wat ik moest doen om het ergste te herstellen. Mens was ik blij toen ik het TV lichtje weer zag aangaan, het gaat dus voorlopig, ik trek de overgordijnen dicht en zaterdag komt hij een nieuwe transistor placeren en dan maar hopen dat er geen kortsluiting meer volgt!

Christa is naar een begrafenis, we eten vanmiddag samen en gaan dan naar de Gulden Zonne in Hooglede kijken naar een voorstelling van Karel Declercq. Dus doeiiii
Ivette

jadi

09 dec 2025, 10:30

Afbeelding
Goede morgen , wat is het nu nog een zacht zalig weertje .. Heerlijk tijdens mijn korte wandeling naar de plaatselijke winkel. Een beetje wind doet deugd, alleen mijn haren zien er niet uit .. Einstein had nog een mooiere coupe dan ik ..
Mijn haren zijn precies pluimpjes geworden met de jaren ..
Kerstversiering daar is niks van gekomen , wat vroeger vertrokken dan dat ik mijn gedachten eerst had .. Maar dat is het voordeel van in pensioen te zijn , niets moet alles mag (toch bijna alles)
Corry ja het komt goed met kleindochter maar het is nog zo'n lang verhaal .. Ze had gehoopt dat ze in Januari zou kunnen aangepast werken . Maar dit zit er nog lang niet aan te komen ..
Ik lees dat je nog altijd aan het sjolen zijn met uw verkoudheid , je kan er zo ellendig van zijn hé . Hopelijk kan je wat genieten van het samen zijn .
Hallo meme-rietje ook een fijne dinsdag voor je . Wat verder lees ik dat je kommaaraf gaat daar zullen uw batterijtjes opgeladen worden.
Krakje ik duim dat alles toch oké , en dat de twijfel is weg genomen wat de suikerwaarde betreft . Het is niet altijd gemakkelijk dit terug op punt te krijgen
Greetie ook een goede morgen, en geniet van je dinsdag
Hallo Bekske ook voor u een fijne dinsdag
Rietjes gisteren een verzopen kieken, maar jullie drogen mooi op . En vooral wat zal dat deugd gedaan hebben die wandeling.. En vandaag de paraplu gaan halen .. Dus ik hoop droog heen , en hopelijk niet nat terug .. Maar dan heb je uw "plutje" terug mee hé..
Ik vergeet het al gans de tijd te zeggen . In uw ex-dorp staat er nu een automaat op de hoek van de grote baan . Heb je het al gezien , je kan er echt niet naast kijken ..
Zo en nu verder "klawieren" in mijn HH
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: kaashamburgers met spinazie
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ritavdm

09 dec 2025, 11:03

Ja hoor Jadi, je kunt er inderdaad niet naast kijken, die automaat.

Mijn plu zal thuisbezorgd worden.
We kunnen dus een andere kant op vandaag als we willen met een andere plu :D
We zien nog wel.

Ik heb nogal vaak een sjaaltje rond mijn rek.
Zonet heb ik er een serieus gat in gebrand toen ik ff te dicht van mijn kookpot kwam, nee niet echt gebrand, het materiaal is gewoon weg gesmolten. Eentje voor de vuilbak dus maar 'k heb er nog meer dan genoeg hoor.
Oud maar niet Out

krakje

09 dec 2025, 20:14

geen regen gezien en niet te koud,
was OKRA Kerstfeestje met een lekker maaltijd
je waande je in een restaurant veel volk,
spijtig ze hebben iemand met de ziekenwagen moeten wegdoen,
en iemand anders komen halen omdat haar man in een home heel slecht was,
morgen kom ik niet op, eerst naar buurvrouw gaan,
en s' avonds naar café afspraak met schoolvriendin,
wens jullie allen een fijne avond, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

Gisteren, 07:22

Afbeelding

greetie

Gisteren, 07:28

Afbeelding
Naar de kinesiste, misschien met de fiets.
Het is hier echt een bouwwerf, ze zijn nu ook het straatje aan het open leggen voor Fl. vius
Groetjes
Greetie

jadi

Gisteren, 10:14

Afbeelding
Goede morgen iedereen, zacht weertje voor de tijd van het jaar . Een voorzichtig windje zet mijn windmolentje in werking . En verder geen kind noch kraai te zien. Laat staan zeemeeuwen, of ander gevogelte. Wel kippen als ik beneden bij de buren kijken ..
Roste - een witte en een zwarte , was het een rode kip dan konden ze doorgaan voor de Duitse of Belgische vlag ..
Straks om patatjes ik ben er nog niet aangeraakt .. Siesto presto vertrokken naar kleindochter . En ja hoor alles gaat goed .
Rietjes plutje wordt thuisgebracht lees ik , daar zal wel een tas koffie met een koekske bij gedronken worden denk ik..
Oesje je hebt geluk gehad dat het sjaaltje smolt, voor hetzelfde geld was je hals serieus verbrandt . Zo'n materiaal smelt in uw huid .. brrr ... een mens mag er niet aan denken..Die automaat draait goed , zo zag ik het bij het doorgaan en terug keren van kleindochter . Ze wonen nu in .lv.rd.ng.Z reden : beter busverbinding naar Ieper voor kleindochter. Vroeger in Z..dsch.t. was dit serieus minder.
Krakje jij bent al vroeg aan het feesten voor "de dagen" . Maar groot gelijk alles meepakken wat je kunt . Geniet er van vandaag bij buurvrouw en en straks bij de vriendinnen
Bekske een mooi plaatje, het slaat al warmte uit op het scherm
Greetie pfff , . .. een bouwwerf en dat is voor een tijdje zo . Het brengt dan ook zoveel stof met zich mee hé
meme-rietje en ? ? . . was het aangenaam bij kommaaraf ?
Zwaai zwaai Ivette, tja geen tv , het is zo'n gewoonte geworden dat een mens tv kijkt 's avonds dat het een lange avond zou worden zonder . En was Karel Declercq goed , het zal wel . Die is van Izegem , ken ik want mijn roots liggen in Izegem.
En nu ga ik verder doen want poetsvrouw komt niet , haar papa is gestorven deze week . De volgende keer is het Kerst dus niemand werkt dan .. Ik zal een vals tandje moeten bijsteken
Fijne dag iedereen ik zal er eens invliegen
toedeloe
menu: kip tika masala met rijst

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ivette

Gisteren, 16:17

Nee Jadi Karel Declerck was NIET goed.
Oud repertoire beetje opgefrist omdat zijn zoon Tim nu ereburger is van Hooglede en er zijn afscheidskoers reed met Wout van Aert enz.waarvoor veel volk op de Hoogleedse markt was.
Hij kwam nog met een grijze pruik op van Patrick Lefevre en moppen over de vroegere regering!
Dezelfde "show" zag ik een paar jaar geleden in Lichtervelde.
Geen mensen uit Gits, altijd hetzelfde: Hooglede en Gits marcheert niet! Gelukkig was het maar 10€, we mochten nadien nog koffie drinken maar zijn niet meer gebleven, gingen nog eens naar de C...uyt, ikke blij kocht daar ingevroren prei 1,5kg voor 2,23€, prei is duur momenteel, ik heb hier geen werk aan en is beter ingevroren direct van het land in de fabriek, zo rap kan ik het niet!
Verleden week plakte ik nog een "geen reclame" etiket op mijn brievenbus maar dat belet hen niet er van alles in te droppen. Men kan zich daar aan ergeren maar meer niet!
Ik was juist in de bib maar er waren weer geen nieuwe boeken, er wordt niet zoveel meer gelezen en in Hooglede is er een uitgelezen bibliotheek, men moet er wel geraken!
Oei dit lijkt hier wel één klachtbrief , u er niets van aantrekken hoor, tot later
Ivette