NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

Gisteren, 14:02

Goeie morgen

Hier was het ook een vroege :wink:

Het vredeslicht is vanuit Bethelem via heel wat tussenstops in Ieper (Vredesstad) beland. Van daaruit wordt het verder vespreid.
Op vraag van de vredesambtenaar hebben wij, de maandagfietsers, deze morgen om 8u360 het licht overgebracht naar Reninge. van daaruit gaat het verder Vlaanderen door.

16 dappere fietsers zijn er vroeg voor uit bed gekomen en hebben de kou getrotseerd. Bij aankomst werden we er verwarmd met lekkere soep en het bestuur van de fietsers heeft ons op de terugrit nog getrakteerd met een lekkere picon ook.
Geslaagde missie dus .

Afbeelding
Oud maar niet Out

krakje

Gisteren, 16:17

mijn kaartjes zijn geschreven,
zoon en zijn kids naar de Kerstmarkt in Mechelen,
ben thuis gebleven omdat ze een hele eind moeten wandelen eer ze er zijn,
wat verder de dag brengt is afwachten,
wens jullie allen een fijne avond,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

Vandaag, 05:27

Afbeelding

greetie

Vandaag, 07:51

Afbeelding
Rietjes mooi initiatief!
Ga er terug een mooi dagje aan breien :D
Groetjes
Greetie

corry

Vandaag, 08:30

Afbeelding

Goedemorgen

Gisteren een fijne namiddag met vroeger buurtje.

Rietjes, de warmste week welke nu onze huiskamer binnenkomt geeft ook een warm gevoel. Alle ellende welke de wereld overspoeld even op pauze zetten en de sfeer van Kerst omarmen.

Heb dinsdag een afspraak met Joris en zijn vrouwtje, de jeugdvriend van kleinzoon, we gaan samen lunchen waar Rhune haar studentenjob doet.

Voor velen zijn deze dagen bijzonder zwaar omdat het alleen zijn dubbel weegt.

Hierbij mijn wensen, moet iemand toch de eerste zijn :lol:

Afbeelding

Tot in den draai

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

Vandaag, 09:46

Goeiemorgen

Gisterenavond een heel mooie kerst-tractoren-parade gezien.
Die landbouwers kunnen dus ook iets positiefs doen met die gevaartes, beter dan die vernielingen van eerder deze week.

Afbeelding

Straks naar het feest van een gouden bevriend paar.
Oud maar niet Out

meme-rietje

Vandaag, 10:19

goeie zondag iedereen
hier schijnt het zonneke
en dat geeft direct een fijn gevoel
wat ga ik doen vandaag
een beetje van alles en niks :lol:
menu: konijnenpoot met appelmoes en de rest van de puree van gisteren

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

krakje

Vandaag, 10:39

ben eens wat vroeger op pc,
21 december is de kortste dag en ook de langste nacht,
daarna verlengen de dagen met een hanenstap,
of zoals ze hier zeggen hanenschree,
maar dan kan de winter zelf haar intrede bepalen,
omdat dit ook zoals we leerde de winter begint,
maar hopen dat het niet te streng gaat worden,
en niet te veel stookkosten zullen hebben,
geniet van het winterzonnetje en fijne dag, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

jadi

Vandaag, 11:43

Afbeelding

Zondagmorgen, 21 dec. de winter is begonnen ? ! . . Ik moet er nog altijd aan wennen dat het geen winters meer zijn zoals in onze kindertijd.
Sneeuwballen gooien, sneeuwpop maken en ga zo maar verder .. Naar het schijnt is sneeuwballen gooien nu woke .. Waar gaan we naar toe . .
Glijden op de vaart, schaverdijnen en ga zo maar verder .. De slee mogen we ook niet vergeten, en al zeker is hier iemand van ons door het ijs gezakt . Ik ooit eens met één voet.. :lol: We kwamen maar in huis als we honger hadden . De "Rudolf" neus was ons bewijs dat het buiten koud was..
En zo kan ik nog lang verder mijmeren .. Maar eerlijk ik laat het nu aan jullie over , om nog even verder te dromen en te mijmeren naar onze mooie jeugd .. Wedden dat ik een glimlach op jullie gezichten heb getoverd ...

Corry, ik begrijp je zeer goed wat je bedoelt met dat moment van gelukkig voelen . Zo'n momenten zijn ook heel schaars bij mij .. Raar , we nemen en proberen de draad van het leven terug op te nemen . Zoals men in het algemeen zeggen " we moeten verder, we hebben geen keus" . Genoeg gefilosofeerd , we gaan door
Je hebt mooie vooruitzichten voor dinsdag geniet er van . Maar ik volg je voorbeeld , dinsdag ga ik koffie drinken met Zonnebloemetje en Picasso uit een ander hoekje .. De tijd vliegt dan echt voorbij , we zijn beide ferme babbelaars ..

Oma-c mondjesmaat lees ik je terug hier, fijn en doe het zeker maar op uw tempo .We lopen niet weg :wink:

Zwaai zwaai krakje ik moest deze morgen aan je denken, met die feestdagen zullen alle stoelen aan tafel waarschijnlijk bezet zijn . Tja , je zegt daar al zoiets Kerstmarkt en je moet 'k weet niet hoever uw auto parkeren . Je bent al moe als je op de Kerstmarkt aan komt.. <<<<daarna verlengen de dagen met een hanenstap,>>>>> dat is mooi gezegd. Ik had dit nog nooit gehoord , eentje op te onthouden.

Hi Bekske , tja het is voor mij het eerste jaar dat ik het zo moeilijk heb met de feestdagen. Ik probeer het weg te zappen ..

meme-rietje ik ben blij dat je goed slaapt. Je voelt je dan ook beter 's morgens .. Maar ik denk in mijn geval dat ik de winterbleus heb ..Ik ga daar iets moeten aan doen, dus om te beginnen een ferme wandeling na het middag maal .. Eens goed uitwaaien , het is al een begin

Rietjes Ooo , dat moet een mooi sereen beleving geweest zijn . . Auw wat mooi die tractor, ik denk dat er in Staden ook een tractoren stoet was..

Greetie geef er een lap vandaag .

Meme-rietje uw plaatje doet me direct terug dromen aan het mooie Duitsland . Tussen haakjes die rode ballen hangen ook in mijn boompje . Bij mij is Kerst groen en rood .
Het laatste boompje dat we samen kochten , weet ik aan de kassa de woorden aan de kassierster " hoe ouder we worden , hoe kleiner de boom wordt" . .
En nee ik ben niet weemoedig gewoon er even bij stil staan zoals zo velen van ons

Ik ga hier een eind aan breien , want hier wordt het langer en langer dat epistel
toedeloe iedereen
Geniet van de dag iedereen
menu: we = zoon en ik gaan naar de frituur en daarna een wandelingetje doen in het mooi bos aan het kasteel ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.