In de Vier Seizoenen reeks 41 Winter 2025-2026
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

oef eindelijk het laatste weekend dat ga beginnen .Daarna nog even van die rare drukke dagen om daarna terug met een schone lei aan het nieuwe jaar te beginnen .Ondanks ik het moeilijk heb met deze dagen verstuur ik toch kaartjes naar de mensen waar ik een adres van heb .Volgens de kinesist heb ik het nu moeilijk omdat ik nu in een moeilijke periode zit om te herstellen .Alsook dat ik alleen ben met men dieren .Maar heb het altijd moeilijk gehad met deze dagen .Maar ja ik hoop voor jullie dat het fijne dagen worden en geniet er maar van groetje
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Bekske: dank je wel voor het kaartje.
Zonnig maar berekoud. Op de vijver ligt een laagje ijs.
Vogeltjes komen eten van de zelfgemaakte pindakaas voor vogels. Ik doe daar veel fijn vogelvoer is, wat ze nu wel nodig hebben. Leuk om naar te kijken vanuit de keuken.
Spaanse woef is niet helemaal in orde. Niet echt ziek maar ook niet goed. Even afwachten en als het niet betert , richting dierenarts.
Hier zijn de kerstdagen goed verlopen. Gezellig kerstfeestje bij nichtje, kids hebben hun geamuseerd .We hebben het niet te laat gemaakt , om 22u waren we al thuis. Het was wel al in de late namiddag begonnen.
Zus had mooie servetten gemaakt , in de vorm van een kerstman. Heel makkelijk om te maken, enkel een rode servet, een rond papieren onderleggertje , en een klein bolletje voor de neus.
Tot morgen, allemaal.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Hopelijk heeft iedereen een paar fijne feestdagen achter de rug?
Hier is alles sereen verlopen.
Gimly heeft voor het moment reuzenhonger.
Lilly warmt mijn voeten maar als ik uit bed stap, gaat ze op mijn plek liggen.
Ze was gisteren buiten en nogal verontwaardigd dat het zo koud was.
Die kou doet mij geen goed.
Ik moet nog twee stukken krant lezen. Ik had een beetje veel inspiratie in mijn verhaal.
Dinsdag komt de diepvries een laatste keer en zal moeder weer eenpersoonsmaaltijden hebben. We moeten juist op nieuwjaar gaan. Met oudejaar en dat is binnen enkele dagen houden we het weer rustig. Vuurwerk is verboden, maar hier en daar zullen ze er toch hun 10 tenen aan vegen en hopen dat ze na afloop die 10 tenen nog hebben.
Fijne dag seizoentjes.
Hopelijk heeft iedereen een paar fijne feestdagen achter de rug?
Hier is alles sereen verlopen.
Gimly heeft voor het moment reuzenhonger.
Lilly warmt mijn voeten maar als ik uit bed stap, gaat ze op mijn plek liggen.
Ze was gisteren buiten en nogal verontwaardigd dat het zo koud was.
Die kou doet mij geen goed.
Ik moet nog twee stukken krant lezen. Ik had een beetje veel inspiratie in mijn verhaal.
Dinsdag komt de diepvries een laatste keer en zal moeder weer eenpersoonsmaaltijden hebben. We moeten juist op nieuwjaar gaan. Met oudejaar en dat is binnen enkele dagen houden we het weer rustig. Vuurwerk is verboden, maar hier en daar zullen ze er toch hun 10 tenen aan vegen en hopen dat ze na afloop die 10 tenen nog hebben.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Muddy Maddy schreef: ↑28 dec 2025, 07:48Vuurwerk is verboden, maar hier en daar zullen ze er toch hun 10 tenen aan vegen en hopen dat ze na afloop die 10 tenen nog hebben.

Sorry voor mijn binnen vallen
Eerst en vooral aan iedereen een fijne laatste zondag van het jaar
De reden van mijn langs komen is: wat Muddy Maddy schreef.
Eerlijk ik kreeg de slappe lach .
En nee het is niet uitlachen verre van.

En inderdaad vuurwerk is gevaarlijk, best overlaten aan professionelen. Maar de manier hoe Muddy Maddy het schreef vind ik de max
Nu ik hier toch even langs komt, wens jullie een fijn oude jaar . En voor het nieuwe jaar vooral een goede gezondheid . De rest moet je maar zelf kopen .. Met uitzondering geluk dat wens ik ook toe
Geniet van de dag
toedeloe ♥
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
voor de wandelaars een zonnige fris weertje,
zou het graag terug willen doen, maar gaat niet meer,
vroeger veel gefietst en gewandeld en veel foto's genomen onderweg,
daar trek me weer aan op om die te bekijken, staan allen in een album,
geniet van dit mooi tijd en deze wintertijd ,
grtjs van krakje,

zou het graag terug willen doen, maar gaat niet meer,
vroeger veel gefietst en gewandeld en veel foto's genomen onderweg,
daar trek me weer aan op om die te bekijken, staan allen in een album,
geniet van dit mooi tijd en deze wintertijd ,
grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

WAT GA IK SUPERBLIJ ZIJN ALS DEZE WEEK VOORBIJ IS .Ja dan zitten we in het nieuwe jaar maar dan is dat super gedoe van feesten voorbij.Hier gaat het simpel moet vandaag een mail sturen naar dierenarts voor een viervoeter waar ik me ongerust over maak .Dat heb ik nog nooit meegemaakt begon met kerstmis .Hopelijk kan ik de dierenarts bereiken .Zo ik wens iedereen ook de lezers een super week toe als je van feesten enz hou groetje ps anjelierken je heb een pb
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ik schijn een blijkbaar hilarische opmerking geschreven te hebben, wel ik heb duidelijk iemand een lach op het gezicht getoverd te hebben. Dat maakt mij ook blij.
Nog 3 dagen en we gaan het nieuwe jaar in. We gaan weer goede voornemens maken. De reclame blaadjes gaan vol staan met sporttoestellen en producten om 'gezond' te vermageren. En we weten allemaal wel dat na 6 weken de tweedehands sites vol staan met diezelfde sporttoestellen. Nieuwe gewoontes hebben niet het gewenst resultaat en zeg nu zelf, het is toch veel leuker om na het werk in je zetel te ploffen met een drankje dan je sportschoenen aan te doen om te gaan joggen? (En zeker als het regent)
Nu, 1 ding is, de dagen worden langer.
In het huishouden van ondergetekende is het geen peis en vree. Lilly, onze Diva is in een macht strijd gewikkeld met Gimly. Onze ouderdomsdeken wordt beroofd van 'zijn' zetel en lekkere zachte fleece, waar hij niet kan in haperen. De Diva wil daarin gaan liggen. In het begin ging ze alleen er in liggen als er een verse fleece lag zodat het haar geur had. Gisteren weigerde ze eruit te komen. Ja, dan is hij van armoe naar boven gegaan want zijn dweil van vroeger ligt nog altijd in de slaapkamer en de fleece van heel in het begin toen Lilly hier pas was; is vanop de overloop gehaald en in de bibliotheek gegooid omdat de hele zolder leeg moest. Dan gaat hij daar liggen.
Ventje is er verschillende keren tussen gekomen gisterenavond en heeft Gimly overstelpt met knuffels en streeltjes zodat ze nu ook boos is op hem. Vannacht is ze geen 1 keer midden in de nacht hem gaan opzoeken om hem al haar aandacht te geven. Nu, ik ben beneden, misschien kan ze het nu wel doen.
Ik zal het straks vragen. Lilly is dus zeer rap jaloers.
Het straatlicht is nog aan. Vandaag nog een poging wagen om in het winkelcentrum te geraken want op 23 december stond de hele parking vol! Buurman was ook tevergeefs teruggekeerd. Komt daar dan nog bij dat de woensdag er de weekpromo's zijn. En straks hebben we de solden. Nu deze zijn gunstig want bij onze tafel moeten nieuwe stoelen komen. De tafel is gisteren gedoopt met saus van de gebraden kip van de beenhouwer omdat Ventje geen zin had om te koken. (Er zat een gaatje in de zak) De te korte tafelloper ligt nu voor de wasmachine. Ik moet een nieuwe tafelloper op mijn solden lijstje zetten. Het is een heel verschil om aan een ovalen tafel te zitten.
Ik heb geen idee wat we vandaag eten maar wel wat we op oudejaar eten. Sneeuwkrabscharen. Een duur iets, een folieke dat we onszelf gunnen. Op nieuwjaar hebben we de traditie van gebakken eend. Deze keer met mijn moeder die haar oven als opslagplaats gebruikt, de pan kan niet in het kleine oventje dus ze zal al die rommel eruit moeten halen.
Ach ja. Ze ging een grotere keuken zetten.
Ik ga mijn promomailbox legen.
Fijne dag seizoentjes.
Ik schijn een blijkbaar hilarische opmerking geschreven te hebben, wel ik heb duidelijk iemand een lach op het gezicht getoverd te hebben. Dat maakt mij ook blij.
Nog 3 dagen en we gaan het nieuwe jaar in. We gaan weer goede voornemens maken. De reclame blaadjes gaan vol staan met sporttoestellen en producten om 'gezond' te vermageren. En we weten allemaal wel dat na 6 weken de tweedehands sites vol staan met diezelfde sporttoestellen. Nieuwe gewoontes hebben niet het gewenst resultaat en zeg nu zelf, het is toch veel leuker om na het werk in je zetel te ploffen met een drankje dan je sportschoenen aan te doen om te gaan joggen? (En zeker als het regent)
Nu, 1 ding is, de dagen worden langer.
In het huishouden van ondergetekende is het geen peis en vree. Lilly, onze Diva is in een macht strijd gewikkeld met Gimly. Onze ouderdomsdeken wordt beroofd van 'zijn' zetel en lekkere zachte fleece, waar hij niet kan in haperen. De Diva wil daarin gaan liggen. In het begin ging ze alleen er in liggen als er een verse fleece lag zodat het haar geur had. Gisteren weigerde ze eruit te komen. Ja, dan is hij van armoe naar boven gegaan want zijn dweil van vroeger ligt nog altijd in de slaapkamer en de fleece van heel in het begin toen Lilly hier pas was; is vanop de overloop gehaald en in de bibliotheek gegooid omdat de hele zolder leeg moest. Dan gaat hij daar liggen.
Ventje is er verschillende keren tussen gekomen gisterenavond en heeft Gimly overstelpt met knuffels en streeltjes zodat ze nu ook boos is op hem. Vannacht is ze geen 1 keer midden in de nacht hem gaan opzoeken om hem al haar aandacht te geven. Nu, ik ben beneden, misschien kan ze het nu wel doen.
Ik zal het straks vragen. Lilly is dus zeer rap jaloers.
Het straatlicht is nog aan. Vandaag nog een poging wagen om in het winkelcentrum te geraken want op 23 december stond de hele parking vol! Buurman was ook tevergeefs teruggekeerd. Komt daar dan nog bij dat de woensdag er de weekpromo's zijn. En straks hebben we de solden. Nu deze zijn gunstig want bij onze tafel moeten nieuwe stoelen komen. De tafel is gisteren gedoopt met saus van de gebraden kip van de beenhouwer omdat Ventje geen zin had om te koken. (Er zat een gaatje in de zak) De te korte tafelloper ligt nu voor de wasmachine. Ik moet een nieuwe tafelloper op mijn solden lijstje zetten. Het is een heel verschil om aan een ovalen tafel te zitten.
Ik heb geen idee wat we vandaag eten maar wel wat we op oudejaar eten. Sneeuwkrabscharen. Een duur iets, een folieke dat we onszelf gunnen. Op nieuwjaar hebben we de traditie van gebakken eend. Deze keer met mijn moeder die haar oven als opslagplaats gebruikt, de pan kan niet in het kleine oventje dus ze zal al die rommel eruit moeten halen.
Ik ga mijn promomailbox legen.
Fijne dag seizoentjes.
Laatst gewijzigd door Muddy Maddy op 29 dec 2025, 10:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
goede morgen
gisteren niet gepasseerd
niets te vertellen
de kinderen komen me nieuwjaar 's avonds een boterhammetje eten.
het zal zoiets moeten worden, want alle bakkers zijn toe
hoe kan je nu verse pistoleetjes serveren met vers beleg?
het blijft grauw en donker van daag.
maak er het beste van.
gisteren niet gepasseerd
niets te vertellen
de kinderen komen me nieuwjaar 's avonds een boterhammetje eten.
het zal zoiets moeten worden, want alle bakkers zijn toe
hoe kan je nu verse pistoleetjes serveren met vers beleg?
het blijft grauw en donker van daag.
maak er het beste van.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Bekske: dat was inderdaad een verrassing. Dank je wel.
Deze morgend lag er een heel dun laagje sneeuw. Manlief dacht eerst dat het ijs was, maar nee, daarvoor is het niet koud genoeg. Ik meen me te herinneren dat ze dat gezegd hebben in het weerbericht gisteravond.
Vanavond richting dierenarts met Spaanse woef. Ik had gebeld naar onze DA , maar die is met verlof, dus gaf ze op het antwoordapparaat het adres van een collega die het overneemt. Is een gemeente verder. Het probleem zit in zijn mond. Vorige week was het ons opgevallen dat zijn snuit een beetje opgezwollen was, en ook dat die niet goed was. Gisteren kwam er een beetje bloed uit zijn mond, dus waarschijnlijk een tand of een abces , we zien wel.
Donker in huis, en buiten grijs en somber.
Hier zijn ook vele bakkers gesloten.
Tot morgen, allemaal.
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
dochter lief heeft haar werkjes komen doen,
dus alles weer proper, en veel gepraat,
ze had voor mij mini wafeltjes bij recht van de markt,
eten verzorgd, aardappelen met worteltjes,
witte selder afgewerkt met uien en tomaten als saus
en stuk vlees als dessert een stukje fruit of ijsje,
en ja het einde van het jaar 2025 is in zicht,
geniet van deze laatste dagen voor 2026,
grtjs van krakje,

dus alles weer proper, en veel gepraat,
ze had voor mij mini wafeltjes bij recht van de markt,
eten verzorgd, aardappelen met worteltjes,
witte selder afgewerkt met uien en tomaten als saus
en stuk vlees als dessert een stukje fruit of ijsje,
en ja het einde van het jaar 2025 is in zicht,
geniet van deze laatste dagen voor 2026,
grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.