In de Vier Seizoenen reeks 41 Winter 2025-2026
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
In het laat nog even.
Het was een fijne dag.
Alleen een beetje weinig geslapen.
Het was vier uur vannacht.
Heel de bende is weer naar huis.
Blij dat ze er waren.
De volgende 364 dagen van 2026 alle goeds aan iedereen.

Het was een fijne dag.
Alleen een beetje weinig geslapen.
Het was vier uur vannacht.
Heel de bende is weer naar huis.
Blij dat ze er waren.
De volgende 364 dagen van 2026 alle goeds aan iedereen.

-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Dat is best een hoop schoenen, Helena. We hebben de eend gegeten en de sneeuwkrabscharen waren lekker. We hebben naar de film Alfa gekeken. Over een jongen en een wolf. Daarna overgestapt op Alien. De solden zijn begonnen. Nu een datum kiezen om de stoelen te gaan halen. 4 gemakkelijke stoelen en twee opklapbare. Zoveel bezoek komt er nu ook niet. Het karton van de tafel is eindelijk buiten. Mijn moeder heeft eten. Ze stond erop dat ik een glas cava dronk.
Lilly ligt uitgeteld op de beige poef waarin de plaids en fleeces in opgeborgen zitten. Ze heeft vannacht me goed gegijzeld gehouden. De mannen hebben het karton meegenomen. Die zijn voor de verandering eerder dan het huisvuil. Het stadsbestuur wil dat we een GFT bak in huis halen.
En er komt een mobiel containerpark. Die zal op het Kerkplein staan. Daar waar ooit die praatbanken moesten komen, ligt alleen gras. Van bloemen die de schoolkinderen gingen planten is geen spoor. Er is 1 iemand die alles tegenhoud. Hij wil het kerkplein leeg.
Alleen Gimly ligt te slapen. Lilly is naar boven. Ze wilde niet naar buiten omdat er veel wind staat. Dat voel ik.
We vonden toen we de diepvriestas vulden, een doos met schelpen. Die staan vandaag op het menu. Moeder haar vriendin had een vispannentje voor haar gemaakt. Met champignons. In de schelpen zit champignonwater. Dat staat op de verpakking. We dachten dat we ze niet gekocht hadden. Gisteren koekjes gegeten. De citroen koekjes waren verrassend lekker en fris.
Ik ga nog een beetje verder doen.
Fijne dag seizoentjes.
Dat is best een hoop schoenen, Helena. We hebben de eend gegeten en de sneeuwkrabscharen waren lekker. We hebben naar de film Alfa gekeken. Over een jongen en een wolf. Daarna overgestapt op Alien. De solden zijn begonnen. Nu een datum kiezen om de stoelen te gaan halen. 4 gemakkelijke stoelen en twee opklapbare. Zoveel bezoek komt er nu ook niet. Het karton van de tafel is eindelijk buiten. Mijn moeder heeft eten. Ze stond erop dat ik een glas cava dronk.
Lilly ligt uitgeteld op de beige poef waarin de plaids en fleeces in opgeborgen zitten. Ze heeft vannacht me goed gegijzeld gehouden. De mannen hebben het karton meegenomen. Die zijn voor de verandering eerder dan het huisvuil. Het stadsbestuur wil dat we een GFT bak in huis halen.
Alleen Gimly ligt te slapen. Lilly is naar boven. Ze wilde niet naar buiten omdat er veel wind staat. Dat voel ik.
We vonden toen we de diepvriestas vulden, een doos met schelpen. Die staan vandaag op het menu. Moeder haar vriendin had een vispannentje voor haar gemaakt. Met champignons. In de schelpen zit champignonwater. Dat staat op de verpakking. We dachten dat we ze niet gekocht hadden. Gisteren koekjes gegeten. De citroen koekjes waren verrassend lekker en fris.
Ik ga nog een beetje verder doen.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
ja vandaag zijn de restjes verdwenen in onze maag, echt niet de mijne,
't was tijd ben dit allemaal beu, viva het gewone dagelijks eten,
heb nu een gewone boke met curry op en belegsel kipkap,
het nieuwe jaar begon hier met zwaar geschut al was dit verboden,
juist voor ons huis die knallen was overdonderd,
dacht dat ze de ruiten met stenen kapot smeten,
de vonken vloog voor onze deur en venster het was angstig,
zoon gaan zeggen dat mag niet, denk aan de dieren, niks van,
wel dat zouden ze overal moeten verbieden,
daar hebben ze veel geld voor over, als ze iets meer moeten betalen
in winkel of de staat, dan reclameren ze, ik ben te oud om dit echt te begrijpen,
sorry voor mijn geklaag maar moest van mijn hart,
we hebben echt grote schrik beleefd,
grtjs van krakje,

't was tijd ben dit allemaal beu, viva het gewone dagelijks eten,
heb nu een gewone boke met curry op en belegsel kipkap,
het nieuwe jaar begon hier met zwaar geschut al was dit verboden,
juist voor ons huis die knallen was overdonderd,
dacht dat ze de ruiten met stenen kapot smeten,
de vonken vloog voor onze deur en venster het was angstig,
zoon gaan zeggen dat mag niet, denk aan de dieren, niks van,
wel dat zouden ze overal moeten verbieden,
daar hebben ze veel geld voor over, als ze iets meer moeten betalen
in winkel of de staat, dan reclameren ze, ik ben te oud om dit echt te begrijpen,
sorry voor mijn geklaag maar moest van mijn hart,
we hebben echt grote schrik beleefd,
grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
De laatste feestelijke gerechten zijn opgegeten. Vandaag een gewone pizza. En vanavond een pistoletje .Er is nog genoeg beleg. Buren zijn ook terug thuis van hun uitstapje. Deze week buurman in de kraag van zijn kanariegelen donzen vest grijpen om de datum voor de klusjes te bespreken. Maandag naar de pijnkliniek bellen.
Het gaat niet meer met pijnstillers en kiné.
Hopelijk is er geen te lange wachtlijst.
Vandaag de afwasmachine vullen en laten draaien. Gimly gebruikt 1 bord, Lilly 2 of soms 3.Onze juffrouw wil niet altijd op dezelfde plek eten. Ik vond het vannacht behoorlijk koud toen ik weer een paar keer teveel naar de badkamer ging. Die badkamer is op het westen. In de winter is het daar ijzig. Volgens mij ligt die op de noordwest as. Ik zal mijn kompas eens moeten bovenhalen.
Ik moet mijn zaterdagse plicht doen. Wilde maandag gaan winkelen voor stoelen maar de meubelwinkel is niet open. Dinsdag moet ventje naar moeder en vrijdag ook. De meeste dinsdagen heb ik afspraken bij de dokter of de luisterdokter op Donderdag. Ventje doet de boodschappen liefst op donderdag. Hebben we eigenlijk alleen de woensdag over. En nu ventje gepensioneerd is heeft hij geen tijd. We eten wanneer we honger krijgen.
Er staat hier een zeurend bontjasje op poten. Hij wil nog een zakje. En hij heeft voor voor de bak gedaan, vandaar dat Lilly deze boven heeft gebruikt. Hij plast ook enorm veel en dan gaat ze liever boven. Moeder haar buren hebben dus nu twee kleine katjes en kuisen de bak maar 1 keer in de week. Je ziet dat ook in steenrijk/straatarm. En dan maken de rijken er een drama van. Tsja. Ook als de armere familie een hond heeft, is er drama.
Nu, ik ge even iets opzoeken dus ik wens jullie allen een fijne Zaterdag.
De laatste feestelijke gerechten zijn opgegeten. Vandaag een gewone pizza. En vanavond een pistoletje .Er is nog genoeg beleg. Buren zijn ook terug thuis van hun uitstapje. Deze week buurman in de kraag van zijn kanariegelen donzen vest grijpen om de datum voor de klusjes te bespreken. Maandag naar de pijnkliniek bellen.
Het gaat niet meer met pijnstillers en kiné.
Hopelijk is er geen te lange wachtlijst.
Vandaag de afwasmachine vullen en laten draaien. Gimly gebruikt 1 bord, Lilly 2 of soms 3.Onze juffrouw wil niet altijd op dezelfde plek eten. Ik vond het vannacht behoorlijk koud toen ik weer een paar keer teveel naar de badkamer ging. Die badkamer is op het westen. In de winter is het daar ijzig. Volgens mij ligt die op de noordwest as. Ik zal mijn kompas eens moeten bovenhalen.
Ik moet mijn zaterdagse plicht doen. Wilde maandag gaan winkelen voor stoelen maar de meubelwinkel is niet open. Dinsdag moet ventje naar moeder en vrijdag ook. De meeste dinsdagen heb ik afspraken bij de dokter of de luisterdokter op Donderdag. Ventje doet de boodschappen liefst op donderdag. Hebben we eigenlijk alleen de woensdag over. En nu ventje gepensioneerd is heeft hij geen tijd. We eten wanneer we honger krijgen.
Er staat hier een zeurend bontjasje op poten. Hij wil nog een zakje. En hij heeft voor voor de bak gedaan, vandaar dat Lilly deze boven heeft gebruikt. Hij plast ook enorm veel en dan gaat ze liever boven. Moeder haar buren hebben dus nu twee kleine katjes en kuisen de bak maar 1 keer in de week. Je ziet dat ook in steenrijk/straatarm. En dan maken de rijken er een drama van. Tsja. Ook als de armere familie een hond heeft, is er drama.
Nu, ik ge even iets opzoeken dus ik wens jullie allen een fijne Zaterdag.
Cats Rule!
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

ben superblij dat die dagen voorbij zijn .Hier waren het gewone dagen met simpel eten .Voor men viervoeters had ik wel iets meer gedaan maar ik eet weinig .Zo onze eerste tour met de vroege buur om 7.30 uur is achter de rug .Dan deze middag een andere buur dat met ons buiten gaat.Ook savonds gaan we buiten met een buur .Hier was het droog maar met een scherpe snijdende ijskoude wind .Smorgens en smiddags zijn het geen grote wandelingen en savonds is deze wandeling iets langer maar nog niet echt een grote toer .Maar ik kan deze toeren op mijn gemakje mee doen .MIJN WENSEN ZIJN VOOR IEDEREEN IK WENS JULLIE HET ALLERBESTE VOOR 2026 .groetje geniet om het even hoe
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen allen,
Ik moest de rekening betalen van de eerste kliniek
dus even dag komen zeggen
Hier wakker geworden onder een laagje sneeuw
zo'n 3cm schat ik want ik ben nog niet buiten geweest.
en het sneeuwt nu nog fijntjes
Ik wens jullie allen een fijn weekend en wees voorzichtig
als je buiten moet zijn
Groetjes allen en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Deze ochtend lag er hier ook een laagje sneeuw. Nu schijnt de zon en is er al veel gesmolten.
Had op een filmpje gezien dat de ukjes een sneeuwballengevecht hielden. Daar lag precies meer sneeuw.
Hier zijn de festiviteiten ook voorbij, manlief heeft gisteren de kerstboom al opgeborgen en ook andere versiering. Normaal doen we dat later.
Heb deze voormiddag al confituur gemaakt, kwestie van wat meer plaats te hebben in de diepvries. Aardbeien, kersen en een beetje frambozen. Er zit nog fruit in de diepvries, maar da's voor later.
Ik kan weeral voor een tijdje verder, manlief eet maar weinig confituur, die heeft liever choco s 'morgens.
Vandaag en morgen thuisblijfdag , denk ik. Het is wel vrij koud buiten, dus.
Tot morgen, allemaal.
-
Graag of niet thuisblijfdag-en hier.
De zon schijnt.
Het beetje sneeuw is aan het smelten.
Strooien doen ze hier niet meer, want de bus passeert hier niet meer langs.
Ik ga een beetje moeten fantaseren met toespijs.
Dacht toe te komen tot na het weekend, maar alles was kuis op.
Ik vind wel iets.
Desnoods eet ik eens pannenkoeken.
Kerstboom mag nog blijven staan tot na Driekoningen.
De verjaardagmaand is hier aangebroken: 4,6,17,30.
Deze namiddag een beetje schrijfwerk doen.
Nog een wasje opplooien en weg leggen.
Nog een fijne dag verder allen.
De zon schijnt.
Het beetje sneeuw is aan het smelten.
Strooien doen ze hier niet meer, want de bus passeert hier niet meer langs.
Ik ga een beetje moeten fantaseren met toespijs.
Dacht toe te komen tot na het weekend, maar alles was kuis op.
Ik vind wel iets.
Desnoods eet ik eens pannenkoeken.
Kerstboom mag nog blijven staan tot na Driekoningen.
De verjaardagmaand is hier aangebroken: 4,6,17,30.
Deze namiddag een beetje schrijfwerk doen.
Nog een wasje opplooien en weg leggen.
Nog een fijne dag verder allen.
-
hier bijna de hee dag sneeuw,
mooi om dit te zien, niet om door te rijden,
wandelen voor wie dit graag doet, ( deed dat vroeger gaarne,)
maar het is ook koud buiten, dus blijf ik binnen bij de warmte,
geniet van de avond met iets warm, grtjs van krakje,

mooi om dit te zien, niet om door te rijden,
wandelen voor wie dit graag doet, ( deed dat vroeger gaarne,)
maar het is ook koud buiten, dus blijf ik binnen bij de warmte,
geniet van de avond met iets warm, grtjs van krakje,

-
Ben pas laat in slaap gevallen, allez, vroeg op de ochtend want het was volle maan en een supermaan volgens de app.
Ventje gelooft daar niet in. Die viel snel in slaap. Zonder bier snurkt die niet zoveel meer. Ik werd al door een luid miauw begroet, want ja, hij heeft honger. Lilly ligt op het hoofdkussen van ventje.
Gisterenavond is ze tussen ons komen liggen. Haar achterste poten tegen ventje, Haar voorste tegen mij. Als dat zo zit wil ik die leren zetels niet meer. We gaan woensdag proberen op pad te gaan. Ventje was een tijdje fan van die hoeksalons. Ik nog steeds. Ach, ja.
De pastoor roept de gelovigen op. Oei, zijn klok stopt ermee. Hebben de heidenen geklaagd over de kerkklokken? 't zou kunnen of de pastoor heeft zijn rekening niet betaald.
Ik heb Gimly een tweede zakje gegeven. Wij gaan tortilla's maken. Spaghettisaus in een wrap met kaas en in de oven. Ventje moet dus om gemengd gehakt. En gemalen kaas. Dat is misschien ook een idee om te maken met de ukjes, Anjelier? Je kan ook andere restjes kwijt. Van de sla en wortelen ga ik soep maken. Ten minste als de sla nog tamelijk is anders is die voor de mulch.
Ik denk dat ik mijn promomail ga doornemen.
Fijne dag seizoentjes.
Ben pas laat in slaap gevallen, allez, vroeg op de ochtend want het was volle maan en een supermaan volgens de app.
Ventje gelooft daar niet in. Die viel snel in slaap. Zonder bier snurkt die niet zoveel meer. Ik werd al door een luid miauw begroet, want ja, hij heeft honger. Lilly ligt op het hoofdkussen van ventje.
Gisterenavond is ze tussen ons komen liggen. Haar achterste poten tegen ventje, Haar voorste tegen mij. Als dat zo zit wil ik die leren zetels niet meer. We gaan woensdag proberen op pad te gaan. Ventje was een tijdje fan van die hoeksalons. Ik nog steeds. Ach, ja.
De pastoor roept de gelovigen op. Oei, zijn klok stopt ermee. Hebben de heidenen geklaagd over de kerkklokken? 't zou kunnen of de pastoor heeft zijn rekening niet betaald.
Ik heb Gimly een tweede zakje gegeven. Wij gaan tortilla's maken. Spaghettisaus in een wrap met kaas en in de oven. Ventje moet dus om gemengd gehakt. En gemalen kaas. Dat is misschien ook een idee om te maken met de ukjes, Anjelier? Je kan ook andere restjes kwijt. Van de sla en wortelen ga ik soep maken. Ten minste als de sla nog tamelijk is anders is die voor de mulch.
Ik denk dat ik mijn promomail ga doornemen.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
MM: een goed ideetje om samen met de ukjes te maken. En waarschijnlijk gaan ze het graag eten. Bedankt voor de tip.
Al 2 machines strijkgoed gestreken. Normaal doe ik steeds de strijk per machine, maar nu met die dagen ben ik achterop geraakt.
De zon schijnt hier mooi en als je naar buiten kijkt , is het landschap prachtig. Je ziet hier regelmatig wandelaars , al dan niet met hun hond.
Morgen terug school , de gewone werkweek begint terug. Het gewone houden we nog het langste vol. Die feestdagen zijn wel leuk, maar ik ben ook altijd blij als het achter de rug is. En ik hoor dat van meerdere mensen zeggen.
Tot morgen, allemaal.
-
koud weer, maar ja daar is het winter voor,
wel ideaal weertje voor wie aan wandelen doet,
ik zal het liever bij een warm theetje houden,
samen met een droog koekje erbij,
grtjs van krakje,

wel ideaal weertje voor wie aan wandelen doet,
ik zal het liever bij een warm theetje houden,
samen met een droog koekje erbij,
grtjs van krakje,

-
Ook moeilijk in slaap gevallen.
Moest aan u denken, MM, met de volle maan.
Verder niet veel gedaan vandaag.
Mijn boek verder uit gelezen.
Het is tenslotte zondag.
Middelste is brood en toespijs gaan halen.
Chauffeur voor woensdag naar de kine is besteld.
Voormiddag neem ik een taxi naar de kapper.
Gelukkig staat er verder weinig op het programma deze week.
In hoge nood is de shop'n go aan de Q8 een oplossing.
Geniet verder van jullie avond
Moest aan u denken, MM, met de volle maan.
Verder niet veel gedaan vandaag.
Mijn boek verder uit gelezen.
Het is tenslotte zondag.
Middelste is brood en toespijs gaan halen.
Chauffeur voor woensdag naar de kine is besteld.
Voormiddag neem ik een taxi naar de kapper.
Gelukkig staat er verder weinig op het programma deze week.
In hoge nood is de shop'n go aan de Q8 een oplossing.
Geniet verder van jullie avond