In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mama-inge

04 jan 2026, 14:14

Goedemiddag
Net weer thuis, we waren naar het bos met de honden
Heerlijk gewandeld
Zonnebloemetje, zo'n 8 cm sneeuw zag ik op het nieuws, maar was hier iets minder had ik het idee.
Jongste zoon was om 9 uur van bed en vond dat hij wel gelijk naar buiten kon.
Niet dus, maar om half 10 was hij gevlogen en om 12 uur weer binnen geroepen
Inmiddels is hij alweer buiten
En met hem meer kinderen hier uit de straat

An-W

04 jan 2026, 18:49

Ik heb helemaal niets met sneeuw, dus ik blijf het liefst binnen.
Lekker een beetje huishouden gedaan, tv gekeken enz.
Ben ook veel te bang om te vallen als het glad is.
Hier sneeuwt het momenteel weer een beetje, dus ik denk dat ik morgen de bus maar pak naar de winkel.
Fijne avond allemaal.

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

jadi

04 jan 2026, 20:13

Afbeelding
Kiekeboe, ik kom vlug nog even binnen om te zien of er nog volk langs gekomen is.
Ja dus , eerst en vooral een fijne rustige avond, en voor straks een goede nachtrust
Anne_marie ik had je niet gezien deze morgen . Blijkbaar ben ik blijven plakken bij die kauw met de besjes.
Wauw wat een mooie tuin, in wintertenue gelijkt het op een prentkaart "ansicht kaart"
Hallo Zonnebloemetje, voorzichtig zijn is de moeder van de porseleinenwinkel. Je mag er niet aan denken om te vallen een arm of been te breken..brrr . .
Al goed en wel ,maar mijn berging is zodanig klein dat er bijna niks mogelijk is. .Dus alles buiten in de gang . Zoon heeft dan daar langs onderkant het water afgeladen . Ik heb dan een heel kort programma in gesteld ,zodat de deur open kon want die pullovers moesten er uit.
En in de badkamer gaat het al zeker niet die ligt aan de andere kant .. En daar heb ik niks om water op aan te sluiten. En ik gebruik nooit waspoeder altijd liquide
mama-inge het was een zalig weertje om te gaan wandelen . Ik ben vandaag ook een ietsepietsie buiten geweest . Van boven tot aan de garage , maar we wonen in zo'n windgat niet te doen .. Ik was blij dat ik terug boven was in de warmte
An-W ook geen liefhebber van sneeuw , ik wel binnen achter het venster. Maar ga ook niet buiten als het niet moet om dezelfde reden .. Bang om iets te breken , mag er niet aan denken .. dan ben ik volledig aan huis gekluisterd .

*O ja Muphy is langs geweest : gootsteen verstopt .. nog nooit in gans mijn leven dit voorgehad .. Met zo'n zuigklok en heel veel warm water wat beter . Dan een kop soda en een kop azijn in de afvoer .. 20 min laten de bruis doet het waarschijnlijk. Daarna heet water er over en denk dat het euvel is opgelost. Mijn ontstopper flessen waar opgebruikt voor de wasmachine
Friteuse : de draden zijn los aan de stekker , dus zegt schoonbroer weg er mee ..
Zeg nu zelf het mag stoppen
Zo salut en de kost
tot morgen mss .. het hangt er van af wanneer die mens komt om mijn leiding weer vrij te krijgen ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Bekske

05 jan 2026, 06:37

Afbeelding
.Iedereen spreek van koud want gaat het binnen een zes a zeven maanden zijn te warm .ieder seizoen heeft zijn charme .Als je buiten ga een winterjas aan met muts eventueel een sjaal handschoenen en stevige schoenen of laarsen .Om de kou te trotseren en op stap gaan .Goed aangekleed is het beter dit weer dan regen .Daar bestaat kleding voor maar dat is niet aangenaam om op stap te gaan .Laat deze koude met af en toe zon maar even duren .

jadi

05 jan 2026, 11:06

Afbeelding
♪♫Goede morgen morgen ♫♪
Tja veel weet ik niet te vertellen . Al wakker van 6u, ik kon niet meer slapen .Deze voormiddag zou de loodgieter komen voor mijn afloop wasmachine. Tot nu toe niemand gezien.
Ik loop hier rond als een kieken zonder kop :x
Mijn kerstgerief is al opgeruimd.. Normaal wacht ik altijd tot na 6 januari. Maar nu heb ik het gehad
Dochterlief aan de telefoon gehad, een babbel en een regeling voor kleindochter getroffen . Beschamend moet ik zeggen dat ik het weeral vergeten was .. Het was toen nog ver van mijn bed show. :oops:
Bekske je zegt wel , nu te koud , dan te warm .Een mens is nooit content
Zo en nu ga ik aan het eten beginnen . Ik krijg al honger
Een fijne maandag iedereen
toedeloe
menu: gehaktbroodje met asperges en een patatje

zonnebloemetje

05 jan 2026, 14:35

een goeie namiddag iedereen

efkes in de rapte voordat ik mij in mijn zetel placeer

jadi oeps nog steeds niemand gezien om je afloop na te zien
en tis normaal dat je eens iets vergeet hé als je er alleen voor staat , dus trek het je niet aan
das helemaal niet erg
hopelijk kunnen ze vandaag jou probleem oplossen

Bekske al met de hondjes gaan wandelen , opletten dat je niet uitglijd hé

voor alle andere leutertjes nog een aangename maandag verder

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

marietteke

05 jan 2026, 15:38

Afbeelding
hallo ,
ja mijn fietske op stal gelaten hoor ,
ben te voet geweest om mijn boodschappen te doen ,
ik had mijn trollyke mee , maar ja ..lap mijn ene wieltjes begaf het plots ,
gelukkig toch nog hulpvaardige mensen , die wilde me zelfs naar huis voeren ,
maar ik ben thuis geraakt , en mijn trollyke vliegt naar 't container park , :(
Vanmorgen is de sociale assistente langs geweest in verband met "mantelzorg "
die is goed gekeurd , hij had voldoenede hulpbehoefende punten ,
binnen 'n maand zou ik de papieren ontvangen ,

jadi , zo'n Murphy dagje ..niet leuk ,
gelukkig morgen 'n andere dag en hopelijk zonder die Murphy

Bekske , ja dat is waar , elk seizoen heeft zijn charme

An W , ja ik ben ook heel voorzichtig geweest ,
toen ik er vanmorgen door moest ,
want vallen ...nee dat mag niet hé

mama inge , de hondjes zullen zich wel niets aantrekken van de sneeuw ,
gewoonlijk vinden ze het leuk ,

bloemeke , wel lastig zo'n draaikop ,
zeker oppassen hoor lieveke ,

fijne dag gewenst voor iedereen
geluk vind je onverwacht

mama-inge

05 jan 2026, 17:57

Hallo, ik kom ook nog even binnen waaien om iedereen een fijne avond te wensen
Vanmorgen gewerkt en het was op de binnen wegen behoorlijk glad
De hoofdwegen waren goed schoon
Na het werk geslapen en wat huishoudelijke klusjes gedaan
Vanmiddag met de honden gewandeld in het bos en ook nog naar de winkel, want mijn laarzen waren stuk en met dit weer heb ik die wel nodig
Zo de afwas weg werken en een was uit de droger opvouwen en opruimen

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

jadi

05 jan 2026, 17:59

Afbeelding
Zo intussen kan ik jullie een fijne avond komen wensen.
Gans de dag een beetje verloren gelopen maar me toch nuttig gemaakt hoor. Ik heb dan maar om.14u gebeld . Hij wist te vertellen dat hij niet uitrijd met zijn camion als het -0°c is. Kwestie dat zijn leidingen kunnen bevroren zijn. En dat dit kan dan schade veroorzaken .. Het is nu beloofd voor morgen namiddag.
Mijn gootsteen loopt ook niet zoals het moet. Schijnt dat het samenhangt met de afvoer wasmachine .. Enfin morgen weet ik meer
Zo ben ik dan maar naar het containerpark geweest olie en friteuse is al foetsie.
Zo ben ik ook eens buiten geweest
Zonnebloemetje al wat beter ? . . Tja mijn wasmachine en droogkast moeten nog een nachtje in de gang blijven.
Marietteke wiel afgelopen van je trolley . . Tja kan gebeuren , dat wordt een nieuwe dus Kies maar een leuk kleurtje met goede wieltjes.. A propos hoe is het met Rozetteke ?
* pff mijn eten smaakte me niet deze middag , al was het lekker maar zwaar. Ik had de rest van de boursin bij de saus gedaan . Soit als je niks doet, ga je ook niet missen.
Ik ga nog wat flaneren op seniorennet
Maar wens jullie alvast een fijne avond toe
toedeloe
menu: spek met een eitje

jadi

05 jan 2026, 18:00

mama-inge schreef:
05 jan 2026, 17:57
Hallo, ik kom ook nog even binnen waaien om iedereen een fijne avond te wensen
Vanmorgen gewerkt en het was op de binnen wegen behoorlijk glad
De hoofdwegen waren goed schoon
Na het werk geslapen en wat huishoudelijke klusjes gedaan
Vanmiddag met de honden gewandeld in het bos en ook nog naar de winkel, want mijn laarzen waren stuk en met dit weer heb ik die wel nodig
Zo de afwas weg werken en een was uit de droger opvouwen en opruimen

Afbeelding
mama-inge goede avond , je bent over mij gewipt

An-W

05 jan 2026, 18:51

Goedenavond allen, het is ikke.
Jadi wat een gedoe met je afvoer. Hopelijk wordt alles snel verholpen.
Inge heb je nieuwe laarzen kunnen vinden?
Marietteke wiel afgelopen van je trolley, wat een pech.
Hier heeft het veel gesneeuwd vandaag, veel overlast in het verkeer, maar het levert wel sprookjesachtige plaatjes op.

Wens jullie allemaal een fijne avond, morgen hier weer een oppasdag, toedeloeee.
Groetjes van achter de molen hier ...

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

mama-inge

06 jan 2026, 07:59

Goedemorgen en een fijne dinsdag
Vandaag vrij, maar nog wel het 1 en ander te doen
Jongste icoon i vandaag vrij, vanwege het weer
Oudste zoon gaat later heen enbis eerder vrij.

Hier nog meer sneeuw gevallen vannacht, dus zo eerst maar weer even naar buiten om het pad weer sneeuwvrij te maken

Marieteke, de honden zijn dol op de sneeuw en willen elk moment dat je opstaat achter je aan, want stel je voor dat we naar buiten gaan, dan moeten ze wel mee
An, laarzen gevonden, met voering, zodat ik lekker warme voeten houdt

Bekske

06 jan 2026, 09:29

Afbeelding
daarjuist weer even blokje rond geweest met hulp en de viervoeters .Eentje is verzot op sneeuw de andere niet .Maar gaat op de plaats waar geen sneeuw ligt juist als ik .En vandaag nog buiten 2keer nog een blokje rond .en andere is een beetje langer .Goed aangekleed en goede schoenen gaat het we zijn wel voorzichtig maar mooi hoe een viervoeter geniet .De hulpen moeten er zelf mee lachen hoe ze bezig is .we waren om 7.30 uur al buiten daarna was de kinesist er nu rusten geniet van jullie warme binnendag groetje

jadi

06 jan 2026, 11:45

Joehoe, ben hier ! ! !
Ja ik durf nog niet op stap gaan op sennet stel je voor dat het glad is woeha.
Nee serieus , ik ben begonnen met de papieren .. Mein God ik krijg er een punthoofd van. Wat mijn ventje allemaal vergaarde niet te doen .. En nee ik ga niet alles in één keer doen, kwestie ik ga me dan opjagen en slordig worden ..
Komt in sacoche ideaal die winterprik om er aan te beginnen ..
An-W ik hoorde op de tv dat het zo erg is wat de sneeuw betreft in Nederland. Je ziet alleen nog de wieken van de molen
mama-inge ik zag beelden op tv niet te doen zeg .. Jullie hebben er goed van . Hier is op mijn terras al weer allemaal gesmolten ..
Bekske ben jij gaan wandelen met uw viervoeters in zo'n weer ? Ik heb het niet over de kou maar wel de gladheid . Ben jij niet bang om te vallen ?
Zonnebloemetje hoe gaat het met je ? ? . .
Aan iedereen zwaai zwaai , en geniet van je dag
toedeloe
menu: aangekochte koetong met puree van Bon App. Ik weet niet wanneer die mens komt voor de afvoer .. Ik vraag me af hoe hij op het 2de zal geraken met zijn slang ..En die grote camion . . Ik zal het jullie weten te vertellen
Allee hop naar een nieuw avontuur , die waarschijnlijk niet goedkoop zal zijn

Afbeelding

Bekske

06 jan 2026, 14:36

ik ben verplicht om twee uren per dag te stappen .Heb geen zin om rond de tafel mijn rondjes te draaien en dat zouden er dan heel veel zijn .Heb wel een wandelstok .Maar voor buiten gebruik ik de hondenbuggy als steun en daar ligt alles in .OM als ze hun behoefte doen om het op te kuizen .Als het niet hard is spoelen we het met water en borsteltje weg .Alsook ik raap het gewoon met keukenpapier op en werp het thuis weg .Want er laten er veel hun honden iets doen maar rapen het niet op .Ik laat het proper achter want er zijn vele mensen die klagen van als ze nog maar zien als een hond zich neer zet .Of dat ze klagen omdat je op hun stoep voorbij komen met de opmerking met u vuile beesten enz..ik doe wel in huis men huishoudelijk werk en krijg af en toe hulp van een buur .Maar ik probeer zoveel mogelijk men plan te trekken .Mijn dieren geven me steun om door te zetten .Ben dankbaar met men oude buren maar ja als je zovelen jaren woont dan weet je wie hulp nodig heeft in een of ander geval .zoals een naaiwerkje of andere hulp waar ik hen kan bij helpen .Voor de moment is mijn hulp wel op een laag pitje maar toch probeer ik .Heb gisteren nog iemand plezier met iets gedaan ..Ik heb toch liever dit weer dan regenwant dan is het binnen blijven en rond tafel stappen om de nodige beweging te hebben zo wie dit niet wil lezen scrol dan maar door groetje