In de Vier Seizoenen reeks 41 Winter 2025-2026
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Het regent al sinds gisterenavond. Lilly heeft er een paar uur in gezeten want ze wilde naar buiten. Toen Ventje haar binnenliet, was het met veel commentaar! De versieringen zijn weg en ze nu nog in de kast steken. Ik had gehoopt dat Eric de ramen buiten had kunnen doen. Dan doet hij ze maar vanbinnen. De stoelen komen na uitrekening ergens eind april, begin mei binnen. Hoe het gaat zitten met de nieuwe kasten is me een raadsel. Hier in de salon moeten de plinten eigenlijk nog geschilderd worden.
Het zal weer lastig rijden zijn naar Brugge, want ventje moet toch. Zij met haar 'plaatjes'. (Schoteltjes) Zaterdag wil ze gaan eten want vrijdag is ze 87. Hopelijk hoest ze daar niet zoveel. De verpleegkundigen zeiden dat ze zich mocht laten gaan want dat ze dan zouden bij spuiten. Zodat ze nog genot heeft.
Verder is hier niet veel te vertellen.
Fijne dag seizoentjes.
Het regent al sinds gisterenavond. Lilly heeft er een paar uur in gezeten want ze wilde naar buiten. Toen Ventje haar binnenliet, was het met veel commentaar! De versieringen zijn weg en ze nu nog in de kast steken. Ik had gehoopt dat Eric de ramen buiten had kunnen doen. Dan doet hij ze maar vanbinnen. De stoelen komen na uitrekening ergens eind april, begin mei binnen. Hoe het gaat zitten met de nieuwe kasten is me een raadsel. Hier in de salon moeten de plinten eigenlijk nog geschilderd worden.
Het zal weer lastig rijden zijn naar Brugge, want ventje moet toch. Zij met haar 'plaatjes'. (Schoteltjes) Zaterdag wil ze gaan eten want vrijdag is ze 87. Hopelijk hoest ze daar niet zoveel. De verpleegkundigen zeiden dat ze zich mocht laten gaan want dat ze dan zouden bij spuiten. Zodat ze nog genot heeft.
Verder is hier niet veel te vertellen.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

heb toch liever vriesweer en sneeuw met af en toe zon dan het weer dat er nu is .Nu kun je niet buiten en dat zal tot morgen na de middag waarschijnlijk zijn .Tegen vrieskou kun je u aankleden en willen de honden mee .Maar in de regen lopen doet niemand graag zelfs de honden niet .Dus binnen blijven en verder zien hoe de volgende dagen ga zij .Hopelijk maak de wind en regen geen schade want de grond is niet ontdooid en als er teveel regen valt waar loopt het dan heen .groetje
Laatst gewijzigd door Bekske op 09 jan 2026, 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
MM, het zal mooi worden bij jou thuis.
Gisteren met buurvrouw gaan wandelen en een stukje van het protest van de boze boeren meegepikt. Ondanks dat ze hier bang waren voor het verkeer, is hier alles zonder incidenten verlopen. De gratis frietjes van de frituur en de broodjes van onze burgervader hebben daar misschien iets mee te maken. Ze hebben hun blokkade wel lang volgehouden. Rond 21:00H pas reden de eerste tractoren weg. En ik begrijp hun misnoegen goed. Vooral de jonge boeren, die hebben het nu al kwaad en dat gaat met dat handelsakkoord er zeer zeker niet op verbeteren, niet voor hen , maar ook niet voor de consument.
Moet dadelijk terug een afspraak maken met de huisdokter voor begin volgende week. Mijn hoest blijft mij hardnekkig achtervolgen ondanks een tweetal kuren antibiotica en een paar kuren Medrol. Is niet normaal.
Het was gisterenavond hier aan het regenen en Matice moest eigenlijk nog even in de tuin pipi voor de nacht gaan doen. Maar hij was onmiddellijk terug binnen, dus even zijn regenjas aangedaan en toen was mijnheer tevreden en ging hij netjes zijn laatste plasje doen. Volgende week moet hij terug naar de trimster.
Dat vind hij, buiten het föhnen , plezant. Maar daarna is hij wel uitgeteld.
Anjelier, Spaanse Woef wat aan de beterhand ? Hoop echt van wel. Zielig hé als ze zich niet goed voelen en pijn hebben. En je staat daar zo machteloos tegenover. Je kunt enkel zorgen dat hij zijn medicatie krijgt. Onze Simon gaf ik dan zachte voeding, puree onderandere, dat had hij graag en dan had hij toch iets binnen.
Dit weekend de kerstboom en de andere versieringen afbreken en alles terug ordelijk in de boxen stoppen. Manlief wou hem nog per se tot en met dit weekend laten staan.
Zo, ik hoop dat niemand schade gaat ondervinden door de aangekondigde storm en geen wateroverlast gaat hebben.
Liefs en een dikke knuffel voor iedereen.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Awel ik doe mee met jouw manlief Clive!
Maandag moet de boom wel helemaal afgebroken, zodat de hulp hem op zolder kan zetten.
Bekske met jou eens dat het geen fijn weer is.
De notelaar en de berk van de buren gaan nogal een gang met die wind.
Al heel de morgen gezellig gelezen.
Ik heb geen zin in grote kuis dees jaar.
Zal toch wel eens in gang moeten schieten.
Nooit iets weggooien heb ik nu weer ondervonden.
Ik was op zoek naar reen passende kleur kousenbroek voor onder mijn rokje.
Vond in mijn voorraad nog een paar groene collants perfect voor onder mijn groen ensemble.
Gelukkig had ik mijn groen handtasje ook bijgehouden, zo zie je maar.
Maak het gezellig binnen, ooit wordt het wel weer lente!
Ook gelukkige verjaardag aan de echtgenoot van MJ!
Maandag moet de boom wel helemaal afgebroken, zodat de hulp hem op zolder kan zetten.
Bekske met jou eens dat het geen fijn weer is.
De notelaar en de berk van de buren gaan nogal een gang met die wind.
Al heel de morgen gezellig gelezen.
Ik heb geen zin in grote kuis dees jaar.
Zal toch wel eens in gang moeten schieten.
Nooit iets weggooien heb ik nu weer ondervonden.
Ik was op zoek naar reen passende kleur kousenbroek voor onder mijn rokje.
Vond in mijn voorraad nog een paar groene collants perfect voor onder mijn groen ensemble.
Gelukkig had ik mijn groen handtasje ook bijgehouden, zo zie je maar.
Maak het gezellig binnen, ooit wordt het wel weer lente!
Ook gelukkige verjaardag aan de echtgenoot van MJ!
Laatst gewijzigd door Helena van Troje op 09 jan 2026, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
regen en nog eens regen, dat ben je moe als je het ziet,
liever vrieskou en dan de zon, sneeuw mag weg blijven,
een dag om binnen te blijven als je niet buiten moet zijn,
geen mens te zien hier in de straat, grtjs van krakje,

liever vrieskou en dan de zon, sneeuw mag weg blijven,
een dag om binnen te blijven als je niet buiten moet zijn,
geen mens te zien hier in de straat, grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Voor alle nagekomen wensen nog : Hartelijk Dank!!

Voor de man van M-J nog een late felicitatie, sorry
Ik ben nog niet terug mee met de zaken allemaal
Nog vele jaren en zeker welgemeend!
Vandaag toch naar het labo gereden met zoon
voor de bloedafname, de uitslag is
voor de cardioloog volgende week
Nu alle sneeuw weg is door de wind en de regen
was het beter om te rijden i p v gisteren in de sneeuw
En ik was alleen, niemand voor of na mij
Het was rap gebeurd, daar is het van de eerste prik in orde
Allen nog een aangename dag ondanks de vele regen
De kinderen hebben zopas de wekelijkse boodschappen gebracht
ik kan er weer tegen
want er komt nog vries en sneeuw
vanaf morgen of zondag...

Voor de man van M-J nog een late felicitatie, sorry
Ik ben nog niet terug mee met de zaken allemaal
Nog vele jaren en zeker welgemeend!
Vandaag toch naar het labo gereden met zoon
voor de bloedafname, de uitslag is
voor de cardioloog volgende week
Nu alle sneeuw weg is door de wind en de regen
was het beter om te rijden i p v gisteren in de sneeuw
En ik was alleen, niemand voor of na mij
Het was rap gebeurd, daar is het van de eerste prik in orde
Allen nog een aangename dag ondanks de vele regen
De kinderen hebben zopas de wekelijkse boodschappen gebracht
ik kan er weer tegen
vanaf morgen of zondag...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond ,ik wil jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar wensen ,was er nog niet
van gekomen om langs te komen ,dus bij deze ,
ik zal even bijlezen nu ik toch hier ben
hier begint het weer goed ,ik heb verschilende dokters bezoeken deze maand
van gekomen om langs te komen ,dus bij deze ,
ik zal even bijlezen nu ik toch hier ben
hier begint het weer goed ,ik heb verschilende dokters bezoeken deze maand
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
beetje laat ,maar oma c en de man van mj nog een gelukkige verjaardag
inmiddels heb ik je mail gelezen oma c ,dus je kreeg je kaartje
inmiddels heb ik je mail gelezen oma c ,dus je kreeg je kaartje
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Gelukkige verjaardag voor Oma-C en manlief van MJ.
Hallo iedereen,
Clive: ik geef Spaanse woef natvoer en zijn medicatie verpulver ik tot bijna poeder en meng dat eronder. Zo krijgt hij die binnen. Dat is de gemakkelijkste manier.
Hij is al beter maar ik moet die medicatie 8 dagen geven.
DA zei toch ook dat hij gevoelig is voor slechte tanden.
HVT: ik denk hoe ouder je wordt, dat je banger wordt om te vallen. Ik ondervind dat ook aan mezelf. Vroeger gingen we met vriesweer ook lange wandelingen maken, nu niet meer. Vaak liggen er op beschaduwde plekken ijsplekken die je soms niet opmerkt. Vroeger dachten we daar niet over na, nu wel.
Na de sneeuw komt de regen , en vanaf morgen terug kouder met sneeuwbuien.
We zijn de laatste jaren verwend geweest qua weer in de winter, nu is het echt winter.
Tot morgen, allemaal.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

achter in de tuin ligt sneeuw op straat zoals ik door venster zie is geen sneeuw te zien .vannacht gaat het stevig vriezen En maandag dan temperaturen hoog dat zal smorgens enorm voorzichtig moeten zijn .De temperatuur gaat omhoog met natuurlijk regen hopelijk niet zoals gisteren de hele dag dat je niet buiten kuntgaan ..Straks als het klaarder is erst kijken of het gaat om buiten te gaan want hier is eentje enorm moeilijk aan doen .Maar denk niet dat de winter al voorbij is want er zijn nog enkele maanden te gaan voordat je kunt dromen van beter weer .groetje
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Dat van die ijsbloemen, ken ik, Bekske, veel meegemaakt toen ik nog klein was. En die witte ademwolkjes ook. Kijk, dat snappen ze dan niet in Holletjeswood. Maken ze een film die op Antartica afspeelt...Geen enkele adempluim te zien!
Nu, na de doortocht van mijn poetsman, heb ik een propere keuken. Hij is wel een pietje precies. De deuren zijn ook afgewassen. Kan mijn voordeur weer vuil worden.
Verder moeten we vandaag hier grondig stofzuigen als ventje wat stukken ballatum heeft weggesneden. De vloer eronder wordt langzaam zichtbaar. Dan eens flink scheuren en we zijn er.
Gimly heeft tegen de ochtend een flinke zoomie gehad. Als een racepaard naar boven rennen en keihard miauwen tegen de vellux. En dat niet 1 keer maar 3 keer. Op zijn oude dag. Stond vanmorgen ook al achter mij in de keuken: opnieuw keihard: miauw, ik heb honger! Sinds dat Lilly hier kwam is hij spraakzamer geworden.
Nu, ze hadden gisteren weer de pik op elkaar. Tikkie, jij bent 'em. Dat gebeurd.
Voordat mijn poetsman kwam, heb ik eens mijn dressoirkast afgewassen. Er stond te veel rommel op. Ik vond zelfs nog het kaartje van Matice terug met de bijhorende doopsuiker! De volgende keer verdwijnt fonteintje 2. Dat is een rage, men haalt dat in huis en dan verzamelt dat stof, chef!
Ook mijn verzameling karaffen is gedecimeerd.
Het is bijna tijd om naar mijn moeder te bellen.
Fijne dag seizoentjes.
Dat van die ijsbloemen, ken ik, Bekske, veel meegemaakt toen ik nog klein was. En die witte ademwolkjes ook. Kijk, dat snappen ze dan niet in Holletjeswood. Maken ze een film die op Antartica afspeelt...Geen enkele adempluim te zien!
Nu, na de doortocht van mijn poetsman, heb ik een propere keuken. Hij is wel een pietje precies. De deuren zijn ook afgewassen. Kan mijn voordeur weer vuil worden.
Gimly heeft tegen de ochtend een flinke zoomie gehad. Als een racepaard naar boven rennen en keihard miauwen tegen de vellux. En dat niet 1 keer maar 3 keer. Op zijn oude dag. Stond vanmorgen ook al achter mij in de keuken: opnieuw keihard: miauw, ik heb honger! Sinds dat Lilly hier kwam is hij spraakzamer geworden.
Nu, ze hadden gisteren weer de pik op elkaar. Tikkie, jij bent 'em. Dat gebeurd.
Voordat mijn poetsman kwam, heb ik eens mijn dressoirkast afgewassen. Er stond te veel rommel op. Ik vond zelfs nog het kaartje van Matice terug met de bijhorende doopsuiker! De volgende keer verdwijnt fonteintje 2. Dat is een rage, men haalt dat in huis en dan verzamelt dat stof, chef!
Ook mijn verzameling karaffen is gedecimeerd.
Het is bijna tijd om naar mijn moeder te bellen.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Even binnen en buiten.
Voel mij niet zo in mijn teljoor.
Fijne dag iedereen!
Voel mij niet zo in mijn teljoor.
Fijne dag iedereen!
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Fijne namiddag iedereen,
Hartelijk dank voor de verjaardagswensen voor manlief.
Na zijn ziekenhuisopname voor zijn peasmaker moet hij wachten tot woensdag voor de controle na de ingreep. Intussen zijn arm niet omhoog doen, en nog zo van die dingen
Niet douchen is het lastigste, hij is zo goed 'ingepakt' .......
Och, het zal vlug woensdag zijn, en dan zien we wel.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Hartelijk dank voor de verjaardagswensen voor manlief.
Na zijn ziekenhuisopname voor zijn peasmaker moet hij wachten tot woensdag voor de controle na de ingreep. Intussen zijn arm niet omhoog doen, en nog zo van die dingen
Niet douchen is het lastigste, hij is zo goed 'ingepakt' .......
Och, het zal vlug woensdag zijn, en dan zien we wel.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen