In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

An-W

13 jan 2026, 08:00

Goedemorgen allemaal,
Ik ben vandaag weer oppassen.
Fijne dinsdag allemaal.

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

Bekske

13 jan 2026, 08:03

Afbeelding

mama-inge

13 jan 2026, 08:32

Goedemorgen en een fijne dag
Gisteravond regende het hier behoorlijk en er is al veel sneeuw verdwenen
Her en der nog wat hardnekkige resten op de weg, die ontzettend glad zijn.

Kind is inmiddels in Oostenrijk
En oudste zoon gaat zo richting school

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

zonnebloemetje

13 jan 2026, 11:18

een goeie dinsdagmorgen allemaal

we zijn al vroeg wakker want onze poetshulp is hier bezig
het is al gans de dag donker weer , maar soit tis winter en dat heb ik graag
en we blijven toch thuis vandaag want ik had een afspraak deze namiddag maar ben deze morgen opgebeld dat mijn afspraak verzet word naar een andere dag , dus geen probleem
en morgen heb ik in de voormiddag een afspraak bij de kiné en na de middag gaan we koffie drinken in de Westhoek samen met jadi , dus dat beloofd weer een gezellige namiddag te worden met veel gebabbel en getater en een natje en een droogje tussendoor , we kijken er al weer naar uit

jadi , Inge , An , Bekske , marietteke , Adam en Anne marie
nog een gezellige dag vandaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

jadi

13 jan 2026, 11:40

Afbeelding
Goede morgen iedereen , en. . . . ook goed geslapen ?
Het is toch wel wat aangenamer als het zo koud niet is. Hier ligt het nat en het zou durven een beetje regenen . De wind is gezapig, en de vogels zijn toch wel in wintermodus
De krant is gelezen, Rob de robot deed zijn werk. Het stof is van de kasten. . Ik keek , en zag dat het in orde is..
Straks aan het eten beginnen
Zonnebloemetje de technische problemen met de laptop opgelost.. goed zo. Chance van Picske* die van wanten weet. Ja hé morgen gaan we koffie drinken . Ik denk van een lijstje te maken want ik ga weer de helft vergeten te zeggen en te vertellen .. grapje hoor .. Net als jullie kijk ik er naar uit .
mama-inge gisteren een super drukke dag, en de stress speelde blijkbaar ook een rol daar je niet in slaap geraakte . Intussen is kind al in Oostenrijk, en is het vol op aan het genieten .. Die gaat heel mooie herinneringen maken .. En veel te vertellen hebben , als hij thuis komt.
O Bekske wat mooie Woefkes ♥ smelt smelt
An-W oppasdag, bruisend leven in huis. Dat maakt je jonger zegt men .. Geniet er van want ze worden zo vlug groot
Aan allen een fijne dinsdag
toedeloe
menu: Duitse rollade njam njam lang geleden dat ik dit nog klaarmaakte
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

13 jan 2026, 17:45

koekoek tis ikke

ja tis nog altijd vroeg donker , maar ja het zal wel beteren zeker
en met wat sfeerverlichting aan is het wel gezellig binnen

jadi we zien je dan morgen hé en aan het weer storen we ons niet , want we zitten toch binnen
dus geen probleem

allé ik ga verder doen en de visjes een vers badje geven

tot later

Afbeelding

mama-inge

Gisteren, 06:24

Goedemorgen en een fijne dag
Werk is gedaan
Gelukkig is de meeste sneeuw weer weg.
Her en der nog wat gladjes, maar over het algemeen is de weg weer goed begaanbaar
Zo nog wat slapen en ik heb nog wat huishoudelijke klusjes te doen

Zonnebloemetje en jadi, veel plezier

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Laatst gewijzigd door mama-inge op 14 jan 2026, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Bekske

Gisteren, 07:36

Afbeelding

jadi

Gisteren, 11:19

Afbeelding *kon geen plaatje plaatsen , eentje eerlijk gaan stelen op een ander hoekje
Goede morgen allegaar, windstil , zo stil , als je er u op focust is het zelfs een beetje beangstigend. Stijf staan de bomen recht als pijlen richting hemel. Zelfs de lucht blijft stilstaan, witte en blauwe wolkjes gemengd met wat grijs kleuren aan het firmament. Een eenzame vogel zoekt intussen het luchtruim af, naar vriendjes die hij niet vind. Luchtstrepen van vliegtuigen zijn er niet . . Niks beweegt voor het ogenblik, rare blik door mijn venster. Of is het ik die er zo sterk bij stil staat .
Intussen schrijdt de voormiddag voorbij . Het bed moet ik nog opmaken , maar enkele HH taken zijn al uitgevoerd. Telefoontjes zijn gepleegd, en rekeningen zijn betaald
Nu even me time bij jullie. . . maar eerst mijn aperitief halen cola Z met 2 ijsblokjes en zonder citroen (die is op)
Zonnebloemetje ik sta al half en half in de startblokken . . tot straks hé
mama-inge intussen al wakker , en al druk bezig met HH (HuisHoudelijke) taken . En heb je al iets gehoord van zoonlief in Oostenrijk. .Of geeft hij geen tijd , het zal er dan ook gezellig aan toe gaan ts zijn vrienden. Dankjewel we, Zonnebloemetje & Picske* en ik gaan er zeker een lap op geven ..
Dag Bekske de wandeling met de viervoeters zal er al op zitten. Ik wens je veel genot met je "schattekes" vandaag
Aan iedereen een fijne woensdag.
toedeloe
menu: macaroni met ham/kaas
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

Gisteren, 12:00

een goeie middag alweer iedereen

nog maar een kwartiertje thuis van de kiné en in de rapte een koffietje gedronken
en nu het middageten klaar zetten want we vertrekken vroeg
tis hier zonnig en droog in Brugge en 7°

jadi tis hier ook eens luiewijvenkost vandaag , zelfgekochte macaroni :wink: :roll: met ham en kaassaus van de " Renmans " en die is heel lekker en zo heb ik bijna geen werk om eten klaar te maken als we vroeg willen vertrekken , tot in den draai hé straks

Bekske hopelijk alles een beetje goed in de mate van het mogelijke ??

Inge bedankt en hopelijk van een deugddoende slaap genoten deze voormiddag ??

allé ik ga de macaroni opwarmen zodat we op tijd klaar zijn

voor iedereen nog een gezellige zonnige woensdag

Afbeelding

Bekske

18 minuten geleden

Afbeelding
goede dag iedereen geniet om het even hoe groetjeps zonnebloemetje het is iedere dag een gevecht om me overeind te houden .Maar heb hier veel steun van de viervoeters en enkele buren