In de Vier Seizoenen reeks 41 Winter 2025-2026
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Hier ook ,grijs weer maar gelukkig is alle sneeuw weggeregend :dan moet ik dat al niet zelf weg borstelen want dat kost veel energie . En bij mij ook hetzelfde als vele verstandige seizoentjes ; oppassen om niet te vallen , dus geen onnodige klussen doen .
Verder dan maar werkjes doen in huis : er is altijd wel iets te doen ..
Veel beterschap voor de zieken en herstellenden .
Groetjes aan iedereen !
Verder dan maar werkjes doen in huis : er is altijd wel iets te doen ..
Veel beterschap voor de zieken en herstellenden .
Groetjes aan iedereen !
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Hallo, goede morgen seizoentjes,
We zijn weer los gemasseerd. Het was echt vuil, vies, nat weer. Vandaag moet ventje enkel brood gaan halen. Wij eten hutsepot. De Chinees is dicht. Ze doen nog 1 dag open. Om afscheid te nemen. We gaan een moeten zoeken in de buurtgemeente. En hopen dat ze aan thuislevering doen. Anders, ja het zelf maken.
Mijn truien zijn aangekomen. Lekker warme zachte truien. Vandaag gaan die de was in met de rest van de kleur.
Anjelier, Nadat Fabienne is weggegaan, heeft de nieuwe apothekeres ook geen geschenkjes gegeven als je in Januari ging. Deze van mijn moeder doet dat wel. Het was handzeep deze keer.
Vrijdag moet ik mee want dan komt ook haar vriendin mee. Die maakt af en toe eten klaar voor moeder. We gaan uit eten. Gelukkig is haar hoest minder. Ze was in haar praten gisteren. Ik had mijn e-reader mee.
Vandaag naar de dokter. Bloedafname. Heb een hekel eraan. Gisteren toen we thuis kwamen, zat Lilly op de tafel en ze snuffelde weer in mijn gezicht. Heb dat opgezocht en volgens hen, wilde ze: welkom thuis zeggen.
En wij zeggen ook aan hen dat we weggaan. Ze hebben ook hun gevoelens.
Ventje moest zich bezig houden met de hond en met muziek was die toch aan de kalmere kant. Nichtje doet stage in st-lucas. Vroeger verkoos ik dat ziekenhuis boven het steriele nummer zijnde st jan.
Voor de pijnkliniek heb ik geen keuze. Die zitten in Serruys maar behandelingen gaan door in Damiaan.
Waar vroeger de bank was, is nu weer zo'n supermarktje.
Maar deze die groenten en fruit had, is weg. Misschien zijn het dezelfde maar in een ander pand.
Zo, ik ga mijn promo mail doen,
Fijne dag seizoentjes.
We zijn weer los gemasseerd. Het was echt vuil, vies, nat weer. Vandaag moet ventje enkel brood gaan halen. Wij eten hutsepot. De Chinees is dicht. Ze doen nog 1 dag open. Om afscheid te nemen. We gaan een moeten zoeken in de buurtgemeente. En hopen dat ze aan thuislevering doen. Anders, ja het zelf maken.
Mijn truien zijn aangekomen. Lekker warme zachte truien. Vandaag gaan die de was in met de rest van de kleur.
Anjelier, Nadat Fabienne is weggegaan, heeft de nieuwe apothekeres ook geen geschenkjes gegeven als je in Januari ging. Deze van mijn moeder doet dat wel. Het was handzeep deze keer.
Vrijdag moet ik mee want dan komt ook haar vriendin mee. Die maakt af en toe eten klaar voor moeder. We gaan uit eten. Gelukkig is haar hoest minder. Ze was in haar praten gisteren. Ik had mijn e-reader mee.
Vandaag naar de dokter. Bloedafname. Heb een hekel eraan. Gisteren toen we thuis kwamen, zat Lilly op de tafel en ze snuffelde weer in mijn gezicht. Heb dat opgezocht en volgens hen, wilde ze: welkom thuis zeggen.
En wij zeggen ook aan hen dat we weggaan. Ze hebben ook hun gevoelens.
Ventje moest zich bezig houden met de hond en met muziek was die toch aan de kalmere kant. Nichtje doet stage in st-lucas. Vroeger verkoos ik dat ziekenhuis boven het steriele nummer zijnde st jan.
Voor de pijnkliniek heb ik geen keuze. Die zitten in Serruys maar behandelingen gaan door in Damiaan.
Waar vroeger de bank was, is nu weer zo'n supermarktje.
Zo, ik ga mijn promo mail doen,
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Mijn planning van vandaag is al gemaakt. Vooral veel strijk te doen vandaag. Keuken en living zijn al gedaan, vaatwasser is leeg, er staan overal nieuwe theelichtjes . Die waren gisterenavond uitgebrand.
Met Matice gaan wandelen, met buurvrouw gaan wandelen zit er niet in vandaag daar beiden weg moesten naar één van de schoondochters die een zware nekoperatie heeft gehad en op dit moment nog niets mag doen. Nu even een verplichte pauze want manlief heeft wat later geslapen vandaag en is dus nog hier.
Mijn haren zijn al gewassen en douche is genomen, maar heb boven dan nog niets kunnen doen. Dat is voor later als manlief uit de badkamer verdwenen is en naar zijn werk is.
Moet deze week mijn nieuwe identiteitskaart gaan afhalen op de gemeente, ga wachten op beter weer om daar naar toe te fietsen, die kaart gaat niet lopen en mijn oude is geldig tot het einde van de maand.
Deze week eens geen dokters , wel vrijdag met Matice naar de trimster. We gaan hem niet te kort laten zetten, zodat hij wat beter beschermd is als er nog zo'n winterprik is. Want in de tuin loopt hij zonder jas aan omdat hij daar druk aan het rennen is. Doe hem zijn jas aan als we gaan wandelen. Alhoewel gisteren vond ik het buiten niet zo ;koud tegenover de dagen daarvoor.
Matice is nu aan het eten, met smaak. Maar daar moet altijd iemand bij zijn, hij weigert alleen te eten,gek beest.
Zo, niets meer te vertellen. Beterschapsknuffel aan hen die er eentje nodig hebben en een warme knuffel aan elk van jullie. Maak er een mooie dag van.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Clive: bedankt voor het verjaardagskaartje, manlief was aangenaam verrast. Is gisteren aangekomen.
Gisterenavond een glaasje bubbels gedronken op de verjaardag. Voor vanavond hebben we ook nog wat, want zo'n fles drinken we niet uit met ons 2
Had ook zo van die koekjes gekocht voor bij een aperitief, maar die vielen niet in de smaak. Was de eerste keer dat ik die kocht, maar ook de laatste keer.
Heb al tomatensoep gemaakt , de balletjes doe ik er vanavond in. Kan ik morgen meenemen naar zoonlief. Die eten graag tomatensoep met balletjes. Nu had ik onlangs een speciale plastieken langwerpige doos gekocht die je goed kunt afsluiten voor de soep. Ik spoel die eerst uit met water , en dan pas soep erin doen, dan heb je geen rode aanslag in de doos. Was een tip van verkoopster en blijkbaar is dat zo.
Straks gaat manlief naar containerpark, dochter had eens opkuis gehouden en dan brengt ze alles dat stuk is naar hier , en wij zelf hadden hier ook nog één en ander liggen. De auto zit goed vol.
Tot morgen, allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Dat was een vermoeiende voormiddag.
Alle boodschappen zijn gedaan.
De frietketel is proper.
Het kerstgerief staat op zijn plaats.
Vier uur i toch beter dan drie uur hulp.
We hebben we l kilometers gedaan.
Dat kortzichtige stadsbestuur en wegen en verkeer die absoluut eenrichtingverkeer op d vesten willen invoeren.
Een mens is op een stap van de winkel, maar moet heel de stad rond om er te geraken.
Niet iedereen kan zomaar fietsen, maar ja, daar wordt geen rekening mee gehouden.
Wacht tot ze zelf tachtig zijn en al de faciliteiten van politieker zijn vallen weg: zoals een chauffeur en een dienstauto.
Dan zijn we nog voor niets naardien winkel gegaan.
Soit.
Clive ik eet ook niet graag alleen...Ik versta Matice.
Lekker tomaten soep met balletjes!
Dames maak er een gezellige namiddag en avond van.
Alle boodschappen zijn gedaan.
De frietketel is proper.
Het kerstgerief staat op zijn plaats.
Vier uur i toch beter dan drie uur hulp.
We hebben we l kilometers gedaan.
Dat kortzichtige stadsbestuur en wegen en verkeer die absoluut eenrichtingverkeer op d vesten willen invoeren.
Een mens is op een stap van de winkel, maar moet heel de stad rond om er te geraken.
Niet iedereen kan zomaar fietsen, maar ja, daar wordt geen rekening mee gehouden.
Wacht tot ze zelf tachtig zijn en al de faciliteiten van politieker zijn vallen weg: zoals een chauffeur en een dienstauto.
Dan zijn we nog voor niets naardien winkel gegaan.
Soit.
Clive ik eet ook niet graag alleen...Ik versta Matice.
Lekker tomaten soep met balletjes!
Dames maak er een gezellige namiddag en avond van.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Oei Anjelierke, te laat, maar toch nog verjaardagswensen voor je man. Sorry hoor.......
Kaartjes kan ik niet meer sturen, door omstandigheden. Misschien later terug, maar nu gaat echt niet.
Hier ook niet zo denderend. Manlief morgen op 'controle' in ziekenhuis, wat gaan ze nu zeggen/vinden ?
We horen het wel.........
Iedereen een fijne namiddag gewenst.
Hier half bewolking, half zonnetje..... koud is het niet.
Dames hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Kaartjes kan ik niet meer sturen, door omstandigheden. Misschien later terug, maar nu gaat echt niet.
Hier ook niet zo denderend. Manlief morgen op 'controle' in ziekenhuis, wat gaan ze nu zeggen/vinden ?
We horen het wel.........
Iedereen een fijne namiddag gewenst.
Hier half bewolking, half zonnetje..... koud is het niet.
Dames hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
vandaag de uitslag gaan horen bij de arts,
viel wel mee, hij gaat nog 3 maanden wachten
en zien hoe het evalueert met medicamenten voor de galkanaal;
galkanaal zijn beetje aan het verstoppen, lever nog goed,
anders terug binnen gaan om terug te openen,
telkens volledig in slaap te doen, hij ziet er een beetje tegen op,
wegens mijn ouderdom, maar als het moet zal het gebeuren,
dus afwachten, grtjs van krakje,

viel wel mee, hij gaat nog 3 maanden wachten
en zien hoe het evalueert met medicamenten voor de galkanaal;
galkanaal zijn beetje aan het verstoppen, lever nog goed,
anders terug binnen gaan om terug te openen,
telkens volledig in slaap te doen, hij ziet er een beetje tegen op,
wegens mijn ouderdom, maar als het moet zal het gebeuren,
dus afwachten, grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Goede morgen seizoentjes,
Bloedafname is uitgesteld. Januari is voor velen een pfft-maand. Ook bij mij. Vrijdag met moeder en vriendin gaan eten. Een lange rit en we moeten ze ook weer afzetten.
We gaan dan weer leeg en uitgeblust in de zetel zitten.
Gimly heeft weer een haarbal èn heeft naast de bak gepoept.
Gisteren is het brandalarm afgegaan. Spek in de oven was verkoolt. Zonder bril de oven aanzetten, die op 230 stond. Niet slim. Zegt Ventje: we weten ten minste nu dat ze werken. In Engeland zijn ze vaak afgegaan. Ge stond dan te wapperen met een krant. Over kranten gesproken? Er kwam gisteren een gast aan de deur. Je kreeg een gratis krant. Hij zei dat hij geen abonement kwam verkopen. Jawel, om toegang te krijgen tot de + artikels. Heb gezegd dat ik het moest bespreken. Ik was gisteren niet de enige die verstrooid was met koken. De worst was droog gekookt. Er zat veel vet in de hutsepot.
Ik moest vanmorgen nog een aantal trappen doen als Gimly al aan de trap stond. Miauw. Het kon weer niet rap genoeg gaan.
En ik kan toch niet ontsnappen aan Suus.
Ze blijft maar bellen en berichten sturen. Ga deze middag toch met haar praten.
Voila, dat was het.
Fijne dag seizoentjes.
Bloedafname is uitgesteld. Januari is voor velen een pfft-maand. Ook bij mij. Vrijdag met moeder en vriendin gaan eten. Een lange rit en we moeten ze ook weer afzetten.
We gaan dan weer leeg en uitgeblust in de zetel zitten.
Gimly heeft weer een haarbal èn heeft naast de bak gepoept.
Gisteren is het brandalarm afgegaan. Spek in de oven was verkoolt. Zonder bril de oven aanzetten, die op 230 stond. Niet slim. Zegt Ventje: we weten ten minste nu dat ze werken. In Engeland zijn ze vaak afgegaan. Ge stond dan te wapperen met een krant. Over kranten gesproken? Er kwam gisteren een gast aan de deur. Je kreeg een gratis krant. Hij zei dat hij geen abonement kwam verkopen. Jawel, om toegang te krijgen tot de + artikels. Heb gezegd dat ik het moest bespreken. Ik was gisteren niet de enige die verstrooid was met koken. De worst was droog gekookt. Er zat veel vet in de hutsepot.
Ik moest vanmorgen nog een aantal trappen doen als Gimly al aan de trap stond. Miauw. Het kon weer niet rap genoeg gaan.
En ik kan toch niet ontsnappen aan Suus.
Voila, dat was het.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, kaartje is graag gedaan. Dank je voor de tip trouwens. Ga ik zeer zeker gebruiken.
HVT, jij eet dan ook niet graag alleen, net zoals onze Matice. Ik eet eigenlijk niet graag in groep. Ik ben nogal een matige eter, waar ik dan constant commentaar op krijg en bovendien ben ik een heel langzame eter. De anderen hebben steeds al een tijdje gedaan als ik nog bezig ben. Dat frustreert me in die mate, dat ik vaak ophoud met eten en mijn bord gewoon laat staan, zodat de anderen niet te lang op mij hoeven te wachten.
In bepaalde restaurants, als we met de buren uit gaan eten, zeggen we dat wel, dat er 1 langzame eter bij is en in 90% van de gevallen wordt daar dan rekening mee gehouden, dat is leuker voor hen , maar ook leuker voor mij.
Zo, ik ga verder doen. Lieve knuffel aan jullie allemaal.
-
MM ik mag me niet moeien, maar blokkeert die S. haar nummer eens en verwijder al de rest op social media.
Dit is geen gezonde situatie. Jullie hebben al genoeg aan jullie hoofd met je moeder.
Het enige wat die S. wil zijn centen.
Voor de rest heb ik weer een fris kopje.
Seffens nog een ritje naar de kine.
Vanavond nog wat extra koken.
Gisteren speciaal naar de bib gereden om een reservatie.
Stond er na de middag een mail dat de volgende reservatie binnen was..
Kan ik nog eens rijden, nu met de fiets dan.
Zal voor morgen of vrijdag zijn.
Och arme de zon doet heel hard haar best, maar de wolken winnen vandaag.
Het is best goed buiten.
Nog een fijne namiddag en avond.
Dit is geen gezonde situatie. Jullie hebben al genoeg aan jullie hoofd met je moeder.
Het enige wat die S. wil zijn centen.
Voor de rest heb ik weer een fris kopje.
Seffens nog een ritje naar de kine.
Vanavond nog wat extra koken.
Gisteren speciaal naar de bib gereden om een reservatie.
Stond er na de middag een mail dat de volgende reservatie binnen was..
Kan ik nog eens rijden, nu met de fiets dan.
Zal voor morgen of vrijdag zijn.
Och arme de zon doet heel hard haar best, maar de wolken winnen vandaag.
Het is best goed buiten.
Nog een fijne namiddag en avond.
-
Goede morgen seizoentjes,
Mijn nieuwe leesbril is gearriveerd. Een heel verschil. Zie nu ten minste wat ik zeg.
Gimly is al actief geweest. Een zoomie naar boven. Luide miauw. Staat hier nu te zeuren. Stond in de krant dat ook hij nu een chip moet. Hem naar de dierenarts krijgen? Hij overleefd dit niet.
Telefoongesprek gehad, We hoeven geen geld meer te sturen. Haar vriendin heeft een baan. Dat is ook weer achter de rug. Moet vandaag ook naar moeder bellen. Ze wordt 87. Ze heeft mijn vader met 7 jaar overleefd en ze scheelden 2 jaar, net als wij. Frank zei het maandag al, ze is te koppig om dood te gaan. Ik zie net dat Gimly weer stramme pootjes heeft. Hij verlaat zijn zetel met moeite. Beest is bijna 16. Lilly is al twee dagen pas tegen de ochtend actief. Ze laat Ventje slapen. Ze heeft wel weer een speelgoedbeest van het hoofdeind gekregen maar Grogu en Groot laat ze staan.
De electricien moet komen. De lichten in de badkamer doven niet. Trouwens, heel die electriciteit moet herdaan worden. Keramisch kacheltje voor de badkamer komt eraan. Door onze Rika wordt het boven nooit echt warm meer. Ben nog aan het denken of ik die nieuwe schoenen online ga bestellen. Zou eigenlijk naar een winkel moeten om te passen. Denk dat dit veiliger is. Moet ook een paar laarzen voor onder mijn wollen kleed.
Vandaag gaat ventje op boodschap. Heb geen uien meer. Wilde uiensoep maken. Moet ook naar de apotheek.
Veder geen nieuws.
Fijne dag seizoentjes
Mijn nieuwe leesbril is gearriveerd. Een heel verschil. Zie nu ten minste wat ik zeg.
Gimly is al actief geweest. Een zoomie naar boven. Luide miauw. Staat hier nu te zeuren. Stond in de krant dat ook hij nu een chip moet. Hem naar de dierenarts krijgen? Hij overleefd dit niet.
Telefoongesprek gehad, We hoeven geen geld meer te sturen. Haar vriendin heeft een baan. Dat is ook weer achter de rug. Moet vandaag ook naar moeder bellen. Ze wordt 87. Ze heeft mijn vader met 7 jaar overleefd en ze scheelden 2 jaar, net als wij. Frank zei het maandag al, ze is te koppig om dood te gaan. Ik zie net dat Gimly weer stramme pootjes heeft. Hij verlaat zijn zetel met moeite. Beest is bijna 16. Lilly is al twee dagen pas tegen de ochtend actief. Ze laat Ventje slapen. Ze heeft wel weer een speelgoedbeest van het hoofdeind gekregen maar Grogu en Groot laat ze staan.
De electricien moet komen. De lichten in de badkamer doven niet. Trouwens, heel die electriciteit moet herdaan worden. Keramisch kacheltje voor de badkamer komt eraan. Door onze Rika wordt het boven nooit echt warm meer. Ben nog aan het denken of ik die nieuwe schoenen online ga bestellen. Zou eigenlijk naar een winkel moeten om te passen. Denk dat dit veiliger is. Moet ook een paar laarzen voor onder mijn wollen kleed.
Vandaag gaat ventje op boodschap. Heb geen uien meer. Wilde uiensoep maken. Moet ook naar de apotheek.
Veder geen nieuws.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Even binnen springen voor ik eraan begin aan mijn dag.
MM dat Gimly zoveel honger heeft kan zijn dat er een schildklierprobleem is.
Dan verbruiken ze veel energie en moet dat aangevuld.
Normaal gezien kunne ze dat nakijken door bloed te trekken.
Gezien die kat van u niet naar de dierenarts geraakt
zal dat dus nooit geweten zijn.
Komt meer voor bij oudere poezen.
Amai Poes wordt 18 in mei.
Ik ga eraan beginnen, veel op het programma staan.
Grauw en grijs vandaag.
Ooit wordt het weer lente!
MM dat Gimly zoveel honger heeft kan zijn dat er een schildklierprobleem is.
Dan verbruiken ze veel energie en moet dat aangevuld.
Normaal gezien kunne ze dat nakijken door bloed te trekken.
Gezien die kat van u niet naar de dierenarts geraakt
Komt meer voor bij oudere poezen.
Amai Poes wordt 18 in mei.
Ik ga eraan beginnen, veel op het programma staan.
Grauw en grijs vandaag.
Ooit wordt het weer lente!