In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallo aan iedereen een goede morgen
Woensdag we zitten aan de helft van de week . .
Wat het weer betreft : wind, droog, een halve heldere hemel.
25j geleden werd ik voor de eerste keer oma , van mijn kleindochter
Zonnebloemetje als ik in mijn glazen bol kijk (die ik niet heb) ben jij aan het genieten van een dampende tas koffie . Voor mij voelt het buiten koud aan, raar weertje. Je weet niet wat je er moet van denken.
An-W hier ook veel zieke mensen. Mijn dochter vertelt dat er in de crèche(kinderopvang) de helft van de kindjes er niet zijn door ziekte. In het ziekenhuis is ook code oranje.
Die infantiele wereldleider mag van mij zijn schop afkuizen, hoe rapper hoe liever.
Bekske , ik denk dat jij deze morgen goed moest ingeduffeld zijn om te wandelen met de hondjes.. Het is maar een koude wind
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: krokant kipschnitzel met worteltje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie namiddag alweer iedereen
deze voormiddag naar de kiné en daarna gezellig een koffietje gaan drinken in onze favoriete tearoom hier dicht bij waar we wonen en dan nog naar de Colruyt voor onze wekelijkse boodschappen
en in het naar huis rijden frietjes gaan kopen in 't frituur om thuis op te eten
jadi jij had eigenlijk wel goed gezien in je glazen bol , maar we hebben koffie gedronken op verplaatsing vandaag want ik moest om 10.30u bij de kiné zijn en dus daarna onze koffie gedronken zo rond 11.15u en het smaakte
en er was hier ook een koude wind in Brugge
en proficiat met de verjaardag van je kleindochter hé
das nog piepjong in vergelijking met ons hé

Bekske ook een gezellige woensdag voor jou en doe rustig aan hoor
allé we zijn naar een film aan 't kijken die we gestopt hebben voor de koffietje
dus nu verder kijken sè
deze voormiddag naar de kiné en daarna gezellig een koffietje gaan drinken in onze favoriete tearoom hier dicht bij waar we wonen en dan nog naar de Colruyt voor onze wekelijkse boodschappen
en in het naar huis rijden frietjes gaan kopen in 't frituur om thuis op te eten
jadi jij had eigenlijk wel goed gezien in je glazen bol , maar we hebben koffie gedronken op verplaatsing vandaag want ik moest om 10.30u bij de kiné zijn en dus daarna onze koffie gedronken zo rond 11.15u en het smaakte
en er was hier ook een koude wind in Brugge
en proficiat met de verjaardag van je kleindochter hé
das nog piepjong in vergelijking met ons hé

Bekske ook een gezellige woensdag voor jou en doe rustig aan hoor
allé we zijn naar een film aan 't kijken die we gestopt hebben voor de koffietje
dus nu verder kijken sè
*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Hallo, ik kom ook nog even binnen waaien
Vanmorgen gewerkt en daarna de hele ochtend geslapen
Vanmiddag met man en honden naar het bos geweest te wandelen
Wasje weg gewerkt en de dag is zo weer omgevlogen
Jadi, gefeliciteerd met de kleindochter
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Vanmorgen gewerkt en daarna de hele ochtend geslapen
Wasje weg gewerkt en de dag is zo weer omgevlogen
Jadi, gefeliciteerd met de kleindochter
-

Joehoe ik ben al vroeg uit de veren, en ben zelfs al terug van de broodnodige boodschappen.
Reden: poetsvrouw is ziek , ze kwam hier aan als een brok ellende .. Ze zat er verveeld mee, tja aan ziek zijn kan niemand iets doen hé ..
Dus deze namiddag zelf aan de slag , nu eerst even hier met mijn colaatjeZ + 2 ijsblokjes.
Straks naar het dorpsrestaurant gaan eten voor 9,50€ De prijs is een beetje opgeslagen.. Een koffie kost 1€
Ik weet niet wat jullie er van denken , maar ik vind het kouder dan gisteren
Zonnebloemetje zo te lezen was het een drukke dag gisteren bij jullie .. Njam njam frietjes van de frituur dat kan smaken . En deugd gehad van jullie koffietje , meer moet dat niet zijn om een fijne dag te hebben .En jullie zijn eens buitenhuis geweest. Merciekes voor de wensen voor de kleindochter.. E wel het was er aangenaam en ze was heel content met haar cadeautjes .. Het gaf een warm gevoel , en de pannenkoeken waren ook lekker
Dankjewel mama-Inge voor de wensen voor de kleindochter, de honden hebben bij jullie toch wel een gouden mandje gevonden hoor .. Het siert jullie
Adam dank je wel voor de verjaardags wensen , Het is een dubbele verjaardag voor ons . In mei was het een jaar van gaat ze dood of blijft ze leven .. Gelukkig de 20% levenskansen dat ze kreeg heeft ze benut, en nogmaals bewezen wat een sterke juf dat het is . En al bij al is ze er redelijk goed uitgekomen .. oef ! Wou dit even kwijt
Bekske op uw plaatje vraagt je of ik al wakker ben . Ja hoor ! en goed uitgeslapen en met mijn twee voeten tegelijk uit bed gestapt.
En nu ga ik nog wat flaneren op sennet en mijn mails controleren .Hopelijk geen betalingen dan zit ik hier nog een tijdje dan
Fijne donderdag iedereen
toedeloe
menu : dorpsrestaurant en voor de zoon vanavond Lasagne Bolognaise van den Aldi .. Volgens mijn kleindochter de beste .. Kilo's at dat kind na haar zware operatie en dan nog gemixt .. bwueek . . Toen kon het niet anders
-
miesmarpel - Lid geworden op: 28 dec 2006, 22:30
Goede namiddag,
kom hier ook nog even binnenwippen .... ( da 'wippen ' gaat niet meer zo soepel als vroeger pff ... )
bloemeke , bedankt voor de verjaardagswensen ,
trakteren hoort daar bij
dus , bij deze.... tast toe, allemaal

tasje koffie derbij .. ...

laat het jullie smaken !
kom hier ook nog even binnenwippen .... ( da 'wippen ' gaat niet meer zo soepel als vroeger pff ... )
bloemeke , bedankt voor de verjaardagswensen ,
trakteren hoort daar bij
dus , bij deze.... tast toe, allemaal

laat het jullie smaken !
-
Goedemiddag, kan wel bijna avond zeggen
Vanmorgen boodschappen gedaan
En later op de ochtend met man bij een koopwoning wezen kijken
Bleek zo ongeveer alles aan gerenoveerd te moeten worden
En wat ik heel bijzonder vond, de aansluiting van de wasmachine was niet in de woning maar in een losse schuur die naast de woning stond.
Jadi, die honden worden er zo blij van.
Zijn helemaal uitgelaten en happy als we daarheen gaan.
Miesmarpel, gefeliciteerd
Vanmorgen boodschappen gedaan
En later op de ochtend met man bij een koopwoning wezen kijken
Bleek zo ongeveer alles aan gerenoveerd te moeten worden
En wat ik heel bijzonder vond, de aansluiting van de wasmachine was niet in de woning maar in een losse schuur die naast de woning stond.
Jadi, die honden worden er zo blij van.
Zijn helemaal uitgelaten en happy als we daarheen gaan.
Miesmarpel, gefeliciteerd
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie avond iedereen
schandalig dat ik vandaag nog geen tijd heb gehad om mijn pc open te doen , maar ja we hebben lang geslapen en daarna nog wat nodige boodschappen gedaan
en na het middageten dan nog alles opruimen en dan was het al na 15u tegen dat ik mij in de zetel kon zetten en dat was meer dan nodig want ik kon bijna niet meer op mijn benen staan
miesje sorryyyyyyyyyyyyyy dat ik hier zo laat ben maar gelukkig had ik eerder al op wensen gezet voor jou verjaardag
dus van harte een fijne leuke verjaardag vandaag en hopelijk mogen er nog heel veel komen hé
van mijzelf en van mijn ventje Picasso*
en bedankt voor de lekkere gebakjes , mjammie

jadi allé jou poetsvrouw weeral ziek , wat een miserie
en tis inderdaad kouder dan gisteren en tegenaan het weekend nog kouder , maar ja tis nog altijd winter hé en dus mag dat wel vind ik
Bekske leuk plaatje hoor
Inge huizen weest kijken , en er zijn tegenwoordig veel oude huizen te koop maar dan ook met veel werk aan om te renoveren
marietteke , An , Adam en Anne-marie
hallooooo
en nu alles klaar zetten voor de vuilzak zodat ventje met alles naar de garage kan gaan om daarna de vuilniszak buiten te zetten tegen morgenochtend
tot later

schandalig dat ik vandaag nog geen tijd heb gehad om mijn pc open te doen , maar ja we hebben lang geslapen en daarna nog wat nodige boodschappen gedaan
en na het middageten dan nog alles opruimen en dan was het al na 15u tegen dat ik mij in de zetel kon zetten en dat was meer dan nodig want ik kon bijna niet meer op mijn benen staan
miesje sorryyyyyyyyyyyyyy dat ik hier zo laat ben maar gelukkig had ik eerder al op wensen gezet voor jou verjaardag
dus van harte een fijne leuke verjaardag vandaag en hopelijk mogen er nog heel veel komen hé
van mijzelf en van mijn ventje Picasso*
en bedankt voor de lekkere gebakjes , mjammie

jadi allé jou poetsvrouw weeral ziek , wat een miserie
en tis inderdaad kouder dan gisteren en tegenaan het weekend nog kouder , maar ja tis nog altijd winter hé en dus mag dat wel vind ik
Bekske leuk plaatje hoor
Inge huizen weest kijken , en er zijn tegenwoordig veel oude huizen te koop maar dan ook met veel werk aan om te renoveren
marietteke , An , Adam en Anne-marie
hallooooo
en nu alles klaar zetten voor de vuilzak zodat ventje met alles naar de garage kan gaan om daarna de vuilniszak buiten te zetten tegen morgenochtend
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-

miesmarpel schreef: ↑22 jan 2026, 14:18Goede namiddag,
laat het jullie smaken !

Hé hé Miesje jij bent jarig vandaag . Maar ik ben nog niet te laat hé...
Ik heb eerlijk stiekem een taartje genomen met dat fruit .. Het lonkte zo naar mij
Ik wens je een MEGA PROFICIAT TOE MET JE GEBOORTEDAG ! ! ! . . Ik hoop dat je een fijne dag had met allen die je lief zijn
smak smak smak
-
Goedemorgen en een fijne dag
Het was hier vannacht (en vanmorgen vroeg) aan het ijzelen
Zou werken, maar de kranten werden niet gebracht omdat het glad was.
Na 2 uurtjes beneden wachten, weer in bed gedoken en rond 7 uur wakker
De kinderen zijn thuis, te glad om naar school te gaan
Het was hier vannacht (en vanmorgen vroeg) aan het ijzelen
Zou werken, maar de kranten werden niet gebracht omdat het glad was.
Na 2 uurtjes beneden wachten, weer in bed gedoken en rond 7 uur wakker
De kinderen zijn thuis, te glad om naar school te gaan
-

Hallo tussen het kuizen door even langs komen . Al heel vroeg begonnen, maar het moet in etappen, het is niet meer zo vlug als pakweg 20j geleden..
Hier durft het een beetje regenen , mijn windmolentje verraad dat er met tussenpozen veel wind is . En verder grauwe lucht , tja we moeten pakken wat we krijgen .. Maar het positieve is we gaan op kousenvoeten naar de Lente toe..
mama-inge ik duim dat jullie de koopwoning van jullie dromen vind. Het is niet altijd even gemakkelijk. Maar het zal jullie wel lukken. Ik wens jullie alvast succes in het zoeken . Ja ik kan dat geloven dat de honden blij zijn, zie het zo voor mijn ogen kwispelende staart, rennen en terug, tong tot bijna op de grond . Opspringen en ga zo maar verder .. Daar hebben jullie deugd van te zien dat de honden blij zijn.
Zonnebloemetje niet schandalig hoor, jullie zijn pensioen en alles mag al wat trager gaan .. Die luxe kunnen we ons nu permitteren ..
Hallo An-W ik zwaai even en dank voor de verjaardag wensen
Bekske ook voor u een fijne vrijdag
Zo en nu ga ik verder kuizen. Mijn borstelsteel staat hier naast mij , maar ik mag met mijn vingers knippen die gaat niet van zelf vooruit
Dada iedereen sorry toedeloe
Fijne vrijdag
menu: hutsepot uit mijn diepvries de worst ga ik straks bakken