In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie avond allemaal
een beetje laat onze koffie gedronken sè en het smaakte
na de middag naar een film gekeken en daarjuist ook nog een wasje in de droogkast gestoken
en tis hier vandaag maximum 4° geworden buiten
en morgenochtend heeft ventje een afspraak bij de dokter om bloed te laten nemen voor een uitgebreid bloedonderzoek maar vooral ook voor zijn suiker te laten controleren sinds hij nieuwe medicatie is voorgeschreven
jadi neen dat was geen ingegroeide nagel , maar sinds een week of 8 had ik aan de zijkant van mijn grote teen tussen vlees en nagel een wondje , en daar moest ik iedere dag zalf opdoen om te genezen , maar telkens als ik rechtstond en stapte duwde mijn nagel aan de zijkant weer in dat wondje waardoor het niet toeging en eigenlijk nog groter werd en ik kon er zelfs mijn laken niet op verdragen als ik in bed lag dat het zo'n pijn deed en dus zat er volgens mijn huisarts niks anders op dan dat hij de zijkant van mijn nagel zo'n halve centimeter zou wegsnijden waardoor er nu een stuk vlees te zien is waar anders die nagel komt tot tegen de kant en nu dus nog een tijdje zalf opdoen iedere dag tot het genezen is en die nagel zal eerst volledig moeten uitgroeien om er weer normaal uit te zien want nu is er een stuk weg aan de zijkant
en volgens onze huisarts is er een griep die de ronde doet die niet in het griepvaccin zit en dus is er niemand tegen beschermd , ook niet als je ingeënt bent
allé tis alweer bijna tijd voor het avond eten
voor iedereen nog een gezellige warme avond verder

een beetje laat onze koffie gedronken sè en het smaakte
na de middag naar een film gekeken en daarjuist ook nog een wasje in de droogkast gestoken
en tis hier vandaag maximum 4° geworden buiten
en morgenochtend heeft ventje een afspraak bij de dokter om bloed te laten nemen voor een uitgebreid bloedonderzoek maar vooral ook voor zijn suiker te laten controleren sinds hij nieuwe medicatie is voorgeschreven
jadi neen dat was geen ingegroeide nagel , maar sinds een week of 8 had ik aan de zijkant van mijn grote teen tussen vlees en nagel een wondje , en daar moest ik iedere dag zalf opdoen om te genezen , maar telkens als ik rechtstond en stapte duwde mijn nagel aan de zijkant weer in dat wondje waardoor het niet toeging en eigenlijk nog groter werd en ik kon er zelfs mijn laken niet op verdragen als ik in bed lag dat het zo'n pijn deed en dus zat er volgens mijn huisarts niks anders op dan dat hij de zijkant van mijn nagel zo'n halve centimeter zou wegsnijden waardoor er nu een stuk vlees te zien is waar anders die nagel komt tot tegen de kant en nu dus nog een tijdje zalf opdoen iedere dag tot het genezen is en die nagel zal eerst volledig moeten uitgroeien om er weer normaal uit te zien want nu is er een stuk weg aan de zijkant
en volgens onze huisarts is er een griep die de ronde doet die niet in het griepvaccin zit en dus is er niemand tegen beschermd , ook niet als je ingeënt bent
allé tis alweer bijna tijd voor het avond eten
voor iedereen nog een gezellige warme avond verder

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
een goeie maandagmorgen iedereen
hier in Brugge 2° en droog en bewolkt en volgens het weerbericht zou dat het weer zijn voor de rest van de dag vandaag , dus we zullen wel zien hé
ventje is naar de dokter nuchter voor een bloedafname en ik verwacht dat hij niet lang meer zal weg zijn , maar ja daar weet je nooit wanneer je buiten komt
en deze namiddag heeft hij nog een afspraak in de garage voor een onderhoud van onze auto
jadi naar de markt zeker deze voormiddag ???? of is het te koud ??
Bekske ook een fijne maandag voor jou
Inge , An , marietteke , Adam , Anne-marie , miesje en iedereen die ik vergeet
nog een aangename laatste maandag van januari verder
tot later

hier in Brugge 2° en droog en bewolkt en volgens het weerbericht zou dat het weer zijn voor de rest van de dag vandaag , dus we zullen wel zien hé
ventje is naar de dokter nuchter voor een bloedafname en ik verwacht dat hij niet lang meer zal weg zijn , maar ja daar weet je nooit wanneer je buiten komt
en deze namiddag heeft hij nog een afspraak in de garage voor een onderhoud van onze auto
jadi naar de markt zeker deze voormiddag ???? of is het te koud ??
Bekske ook een fijne maandag voor jou
Inge , An , marietteke , Adam , Anne-marie , miesje en iedereen die ik vergeet
nog een aangename laatste maandag van januari verder
tot later

jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen, al heel vroeg stond ik in de bank , om mijn euvel met de bankkaart op te lossen .. Intussen is na de bank , en telefonisch opgelost ..
Ikke blij, en zoon nog blijer want het gaat over een reis boeken.
Intussen wat rondgelopen op de markt , heel weinig volk en ook heel weinig marktkramers.. Eerlijk ik vond het nog zo koud niet .. Vroeger waren we meer koude gewoon toch ..
Zo en nu eerst mijn aperitief inschenken, een cola Z met 1 ijsblokje ( het laatste maar het is een grote) En mijn schijf citroen . . vergeten mee te brengen. Nog thans heb ik 3 kg patatten mee van de markt.
Zo ik zit klaar even scrollen nu . . .
mama-inge hallo , ik durf het niet meer vragen of het nog glad is .. Voor de hondjes is het verre van aangenaam. Eigenlijk voor de mensen ook niet.
Bekske ook voor u een knusse maandag, lekker in de warmte kan deugd doen
Zonnebloemetje ik hoop dat het vlug geneest, zodat je weer uw voet goed kunt gebruiken . Want in de grote teen loopt er een slagader die gans de voet voorziet van bloed . .
Picske* bloedafnamen ik duim dat alles in orde is met die nieuwe medicatie. Want men kan serieus op de sukkel geraken tot er een medicijn werkt.
Ja ja naar de markt , maar het was van "moetens" ik had geen patat meer en de bank .. Euch nee ik vond het niet echt koud. Ik had zelfs geen muts aan , noch een dikke sjaal. .Maar heel weinig volk en kramen .. Er was grote reclame voor de markt maandagmenu in onze stambistro. . Tja geen volk op de markt, geen volk in de bistro's hé..
Zo en nu ga ik verder doen mijn aperitiefje is leeg, De keuken roept ..
Aan iedereen een fijne maandag
toedeloe
menu: kippenvleugels met gratin patatjes en een eigengemaakt fruitslaatje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemiddag
Jadi, ja nog steeds glad, al zijn de grote doorgaande wegen wel goed gestrooid
En het kleurt hier inmiddels ook weer wit.
Vannacht begon het lichtjes te sneeuwen en na even droog zijn de voorspellingen dat het blijft sneeuwen tot ongeveer 18.00 uur.
Zonnebloemetje, au, beterschap met je teen
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Jadi, ja nog steeds glad, al zijn de grote doorgaande wegen wel goed gestrooid
En het kleurt hier inmiddels ook weer wit.
Vannacht begon het lichtjes te sneeuwen en na even droog zijn de voorspellingen dat het blijft sneeuwen tot ongeveer 18.00 uur.
Zonnebloemetje, au, beterschap met je teen
-

mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne dag
Het heeft hier weer gesneeuwd
Zal straks wel weer een vieze bende zijn, want de temperatuur schommelt rond het vriespunt en later op de dag zal het net erboven zijn.
De huishoudelijke klusjes moeten vandaag gedaan
En ook de wasmand is goed gevuld
In de middag een afspraak
Genoeg te doen vandaag
Het heeft hier weer gesneeuwd
Zal straks wel weer een vieze bende zijn, want de temperatuur schommelt rond het vriespunt en later op de dag zal het net erboven zijn.
De huishoudelijke klusjes moeten vandaag gedaan
En ook de wasmand is goed gevuld
In de middag een afspraak
Genoeg te doen vandaag
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Joehoe, . . hier ben ik dan met mijn colaatje Z en 2 ijsblokjes .. Intussen al door de regen en de wind naar de plaatselijke winkel geweest. Bestelling voor zondagmorgen doorgegeven, en dit wordt gratis aan huis gebracht. Dag allemaal en de krant mee en 2 sandwiches voor deze avond met boerenham of kaas . Njam njam , of dit samen past , pfff ik eet het graag dus alles kan en mag toch
Net in een vogelvlucht krijg ik dit bericht binnen Louis Talpe verwacht 3de kind. Even tussen door dus ..
Bed opgemaakt ,en ook al elektricien gespeeld . Tja een alleenstaande vrouw moet niet alleen in de potten kunnen roeren .. Soit het is mijn nog altijd gelukt. Laat ons hopen dat ik nog lang mijn "plan" kan trekken
Want euch . . . <<<<… een moeder kan 10 kinderen helpen, maar 1 kind kan zijn moeder nog niet helpen>>>> . . Geen tijd, of het gaat niet enz …
Soit het is algemeen geweten dat er veel moeders/vaders in zo'n situatie zitten.
. . . zomaar eens zeggen hoor . . .
mama-inge best dat het goed gestrooid is op de grote wegen .. Het is toch wat veiliger. Hopelijk maken de mensen ook hun voetpaden sneeuwvrij , en of strooien ze voor hun huis wat zout zodat de voetgangers veilig hun weg verder kunnen zetten . Fijne drukke dag voor je zo te lezen .
Hallo Zonnebloemetje, hoe is het met uw teen, geneest die mooi ? En weet je al de bloeduitslag van Picske*?
An-W joehoe vandaag oppasdag, en zo gaan de dagen vlug voorbij .. Beste vandaag met de ukjes
Bekske o heerlijk een tas koffie , ik ga die groene tas nemen . Mijn lievelingskleur en hij is nog lekker dampend
Zo en nu ga ik mijn venster dicht maken in de slaapkamer (staat op kip) Want het blijft hier maar regenen
Aan iedereen een fijne dinsdag
toedeloe
menu: beefburger met roze saus (ketchup ) met gratin patatjes en fruitsla.. Ik weet niet welke groenten daar ik zou bij maken dus fruit als alternatief
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.