In de Vier Seizoenen reeks 41 Winter 2025-2026

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna

Gisteren, 19:27

Fijne avond seizoentjes,

Ja MH, dat zal dan dezelfde Carrefour zijn, als je aan de visafdeling staat kan je het steeds aan die mensen vragen, ze zullen dan wel tonen waar het gevraagde staat. Ook gaan we (dochterlief en ik) soms naar de spar op de brusselse steenweg, daar zijn ook lekkere schoteltjes te koop, al koop ik daar de verschillende soorten met vis. Het is wel niet goedkoop maar Carrefour is dat ook niet.....
Het meeste kook ik wel zelf, dan is het gelijk we het vroeger deden......

Anjelierke, vraagje, zijn de vissoorten zonder vel, en zo niet, kan ik dan vragen om te ontvellen, of is dat een gekke vraag ? Ik denk aan het broodkruim/Chapelle die dan op het vel gebakken wordt.....
Is er ook een 'voorkeur' van olijfolie? Ik heb dat nog nooit gebruikt dus weet ik niet het verschil, in smaak of zo ......
De 2 teentjes look, laat je het in zijn vorm of pers je dat?
Sorry voor al mijn vragen, ben me aan het voorbereiden om jouw visschotel te maken en het laatste is de vis meebrengen als we naar de Carrefour gaan !
Wordt vervolgd ! :D

Dames, ga nog wat tv kijken.... Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive

Vandaag, 00:02

MM, De MUG betekent de MOBIELE URGENTIEGROEP.

Slaapwel iedereen.

Bekske

Vandaag, 08:45

Afbeelding
de hond de enige vriend die je voor geld kunt kopen.De hond is het symbool van trouw Maar we houden hem wel aan de lijn.fijne dag iedereen groetje

Muddy Maddy

Vandaag, 09:32

Goedemorgen seizoentjes,

Merci, Clive. Als het team was geweest hadden ze MUT gegeten wat in 't Engels een straathond is. En dat zou dan wel ergens een belediging zijn.
Slechte dag gehad gisteren. Ik zat precies weer in het begin van de menopauze. Overdadig zweten, trillen, amai. Dus Frank afgebeld. Ventje alleen moeten rijden met twee grote broden. Tegen de namiddag was dat zweten flink minder en dat trillen ook. En we hebben wel lekkere hamburgers gegeten nadat ik doorhad dat de site iets veranderd was. En die milkshake! Mmm.
Enfin, Hopelijk is het voorbij. Moet nog door een heleboel reclameblaadjes worstelen.
Moeder spaart die altijd zodat ik iets te lezen heb.
De keuken is een slagveld. De filters van de mulch moeten vervangen worden.

Ons Lilly heeft weer iets nieuws. In de bruine zetel staat een kartonnen doos van een winkel in heavy metal kleren en spullen. Wel, nu kruipt ze via de beige poef in die doos, gaat zich wassen en doet dan een dutje. Kattenlogica.
In het restaurant, zondag kreeg je bij de koffie een afgesloten potje met pralientjes en mini koekjes. Vond dat erg aardig van ze.
Ventje is zich gaan klaarmaken. Om de een of andere reden is hij maandag zich niet gaan douchen.
Schreef berichtje voor de gast van de diepvries om vroeger te komen omdat we rond 1 u 30 vertrokken. Stond die om 10 u al hier! Service!
Gimly ligt te snurken. Ons Mies was wel de kampioen. Die kon snurken. Ik had soms gesnurk in stereo. Zij rechts en ventje links. Nu is het omgekeerd. Hoor ik alleen rechts lawaai.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

anjelier

Vandaag, 10:24

Afbeelding

Hallo iedereen,

MJ: liefst vis zonder vel, gewone paneermeel om bovenop de schotel te strooien, voor de olijfolie ook de gewone olijfolie en de lookteentjes persen.

Een ganse dag regen, maar morgen een zonnige dag volgens weerbericht.
Hier en daar zie je al sneeuwklokjes tevoorschijn komen. Dat zijn de eerste bloembolletjes van het jaar. De eerste bloemen van het jaar zijn al volop aan het bloeien in onze tuin, de Helleborus, dat zijn echte winterbloeiers. Die staan hier echt naar hun zin, al vele jaren.

Straks lasagne maken voor morgen. Was nochtans van plan om iets anders te maken, maar ukkepuk stuurde een berichtje gisteren dat hij zin had in lasagne en of dat kon. Ja, ik heb alle ingrediënten in huis, dus dat kan.

Tot morgen, allemaal.

mariajohanna

Vandaag, 11:03

Goede morgen seizoentjes,
Hier al goed aan het regenen, zijn de lege bokalen gaan wegdoen in de glasbol, koud is het eigenlijk niet......

Bedankt Anjelierke, ben weer wat slimmer..... je bent een echte keukenprinses, en nu ga je lasagne maken...
Dochterlief doet dat ook en dan brengt ze een schotel mee voor ons. Dat is niet moeilijk hoor, Mama, Nee, natuurlijk niet, als je het krijgt ! Ben er wel dankbaar voor hoor. :D
Vroeger kookte en bakte ik ook van alles, maar met de zorg voor manlief is het véél minder geworden, en ook, vroeger had ik meer plaats om te werken, en ook meer zin......
Och ja, alles veranderd wel eens, maar het is zo, en niet anders.
Ook het werken aan de kaartjes heb ik wat opgegeven, wegens ... te veel met alles moeten verhuizen. Ja, er is veel veranderd maar alles is een gewente, nietwaar?

Dames, ik ga wat kokerellen.....
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende. :)
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

Vandaag, 11:45

Ja MJ dat zal wel een hele aanpassing zijn.
Ik mag er niet aan denken dat ik dat ooit ook zal, moeten doen.
Ik hoop van niet.
Vandaag stond die wekker al tien minuten lawaai te maken eer ik ervan wakker werd.
Had hem niet opgezet dacht ik.
Toch dus, om acht uur aflopen. Om tien na acht werd ik wakker. :oops:
Nog niet veel gedaan.
Het is hier aan het opklaren hoop ik.
Voorlopig is de regen gestopt.
Ik zou nog aan brood en toespijs willen geraken, want morgen is de bakker gesloten.
Deze namiddag een poging wagen en hopen dat hij nog brood heeft.
Soms vraag ook me af wat de mensen moeten doe die gaan werken.
Tegen 's avonds is alles op.
Zo dames ik ga eens kijken of de postbode iets bij had voor mij.

clive

Vandaag, 11:45

Afbeelding

Goedemiddag Seizoentjes,

Ben bezig met de dressing, eindelijk. Moet daar wel een aantal dagen voor uittrekken, want het gewone HH moet natuurlijk ook gedaan worden plus de wandelingen met buurvrouw en daarna met Matice. Ik ben ook alles wat kan aan het wassen. Hou alles wat naar de droogkuis moet apart,dat is niet superveel want als ik iets koop, kijk ik altijd eerst naar het wasetiket. Bijvoorbeeld, ik ga geen witte kleren kopen die enkel naar de droogkuis mogen. Een beetje een rare regel, ik weet het.

Matice heeft de laatste dagen het verhuizen van zijn speelgoed in zich. Hilarisch om hem bezig te zien. Hij brengt speelgoed van het ene kussen naar het andere in de living en sommige speeltjes moeten plots beneden in zijn speelgoedbox liggen. Hij durft ook pluchen speelgoed naar buiten te brengen, maar dat mag hij niet. Hij heeft buitenspeelgoed en dat mag niet binnen en vice versa.Manlief zei gisteren dat het misschien tijd werd in het weekend zijn speelgoed van nu op te ruimen en zijn boxen te vullen met ander reservespeelgoed, dat hebben we bewust gedaan. Door het feit dat hij niets kapot bijt, heb je natuurlijk een hele hoop. We hebben dan op een mooie dag zijn speelgoed in 3 gedaan en 2/3° in een grote doos boven gezet waar hij niet aankan.
Medio deze maand moet hij al zijn spuitjes hebben, maar hij moet ook bloed geprikt worden om te zien hoe zijn vitamine B12 staat. En hij is een beetje bang van een bloedprik. Maar we hebben hem al een troostgeschenkje mee gebracht van de dierenwinkel. Als zijn B12 laag staat, dan zal hij heel zijn leven die vitaminen moeten blijven nemen. Wat ook weer niet de grootste ramp is.

Zo, ik heb nog even tijd voor de wandeling , ga nog even door doen aan de dressing.

Heel veel beterschap aan de zieken. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Helena van Troje

Vandaag, 12:46

Dan ben ik collega van Matice: moet ook vit B12 nemen...

krakje

Vandaag, 20:11

vandaag eens gaan eten met zus, schoonbroer, broer, schoonzus,
zoon en nicht van mij, in mijn jeugddorp het eethuis " de oude kapel "",
was zeer lekker ieder had de keus om zijn gerechtje te kiezen,
wij zijn overeen gekomen om nu en dan eens samen dit te doen,
wel te verstaan dat ieder het zijn betaald, dit houd het langste vol,
daar hebben wij iets meegemaakt dat je zelden ziet,
iemand was daar binnen gekomen we denken een tiktokker of zo,
hij kreeg een grote bord vol met pannenkoeken ijs,
fruit alles wat je denk voor een dessert van 20 man,,
dit moest hij op zoveel minuten opeten, en ja op 12 minuten was alles binnen gespeeld,
iedereen bleef gewoon zitten tot het voorbij was, toen kreeg hij een daverend applaus van het volk,
zoiets zie je niet alle dagen, maar zou zijn maag niet voelen, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.