In de Vier Seizoenen reeks 41 Winter 2025-2026

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

11 feb 2026, 07:25

Afbeelding
geniet van deze dag seizoentjes om het even hoe en welk weer het ook is groetje

clive

11 feb 2026, 08:21

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes

Ik heb net een berichtje gehad van Oma-C. Helaas ligt ze weer in het ziekenhuis met serieuze ademnood en erge duizeligheid. Ondanks dat ze zo ziek is, moest ik jullie allemaal de groetjes doen.

Dat is alles wat ik te zeggen heb, voel me een beetje triest nu.

PS, MM, dan heb je goed nieuws gekregen, fijn zo.

Liefs aan jullie allemaal en een knuffel voor wie het kan gebruiken.

Muddy Maddy

11 feb 2026, 08:55

Goedemorgen seizoentjes,

Het wordt tijd dat die behandeling opgestart wordt, ik geraakte gisteren bijna niet thuis van de pijn. Ik heb iemand moeten vragen een eindje mee te lopen zodat ik steun had. :oops: Natuurlijk was ventje er niet. :?
De verbodsborden hadden een andere functie. Er zijn nieuwe lantaarnpalen gezet. Alleen de paal staat er. De lamp moeten ze er nog opzetten. De hamvraag is: wanneer? Het was wel behoorlijk donker in de slaapkamer. En het zal niet langer dat onveilige oranje licht zijn.

Vandaag voor de CT scan. Hopelijk kan ik op die tafel. :roll: Anders moeten ze me er maar ophelpen.
Moet papieren invullen voor moeder, zodat die eten geleverd krijgt en zo moet ventje niet 2 x op de week naar ginder. Ze wil alleen de hoofdmaaltijd. Soep en nagerecht hoeft ze niet.

Op de vraag wat we elke dag gaan eten heb ik nu gezegd dat we eitjes met friet eten als ik terug ben.
Gisteren bij de dokter zat er zo'n studentje. Toen zei ik dat nichtje geslaagd was, vond dat meisje dat tof. Ze heeft mijn bloeddruk genomen maar het bloedprikken? Dat lukte niet. Ook de dokter kon geen 1 druppel loskrijgen. Volgende maand beter.

Moet ook nog naar de apotheek. Heb magnesium nodig. Lilly is weer een spelletje aan het spelen: tikkie, jij bent 'em. Dat vind onze ouderdomsdeken niet leuk. En hij heeft niet langer meer grote honger. De inhoud van zijn bord was nog niet op. Lilly zat gisteren buiten en wilde dan haar kaas. Die was al uitgehaald, maar het bordje was nog leeg. Ze was verontwaardigd.

Verder geen nieuws.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Helena van Troje

11 feb 2026, 11:59

Dank je wel Clive voor het nieuws over oma-C.
Al is het niet zo een goed nieuws.
We duimen dat het vlug beter gaat.

MM magnesium gaat helpen.

Verder niet veel te vertellen.
We doen het vandaag en morgen rustig aan.

Vrijdag en zaterdag volle bak werken.

Zondag 19 man over de vloer.

Verleden vrijdag kregen wij in de Latijnse les ook vastenavond vlaaikes als traktatie.
Er verjaarde iemand.
Ons moeke zette die altijd nog heel eventjes in de oven.
Lekker met pruimen spijs of abrikozenmoes.
Is ook maar een bepaalde tijd van het jaar verkrijgbaar.
Het was lang geleden dat ik er nog eens gegeten had.
Hier zie je dat niet.

Aan allen nog een fijne dag!

wilde eend 2

11 feb 2026, 13:14

Jammer dat Oma C weer in het ziekenhuis is . Hopelijk kunnen ze haar daar helpen .
Clive : bedankt om het ons te laten weten , ook al is het geen leuk nieuws ...
Groetjes aan alle seizoentjes ...
Afbeelding

Helena van Troje

11 feb 2026, 17:01

bedankt voor privé info over de vlaaikes, ik slaag er niet in privé te antwoorden.

krakje

11 feb 2026, 20:02

regen en nog eens regen de hele dag, dit word je moe,
en dan zeggen ze nog dat er te weinig regent,
naar buurvrouw geweest, koffietje drinken en droog koekje meer moet dat niet zijn,
ook voor eten gezorgd voor 5 personen kleindochter hier ook nu,
wens iedereen een gezellige avond en slaap zacht, krakje;

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

krakje

11 feb 2026, 20:10

Helen Van Troje
Vastenavond vlaaien,
traditie van hier, is in of rond 1907 ontstaan in mijn jeugddorp,
was bedoeld om met Vastenavond te verloten met kienen,
in een klein cafeeke, en zo is dit ontstaan als traditie,
in de omgeving van dat dorpje doen nu verschillende dorpje dit ook,
is een kleine streek die dat kennen, zijn geen gewone vlaaikens
zijn speciaal gemaakt voor Vastenavond, nu zijn ze een hele maand te koop,
tegenwoordig zijn ze met pruimen, abrikozen en krieken,
grtjs van krakje
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

12 feb 2026, 07:09

Afbeelding
clive bedank om dat oma c hier te zetten hopelijk is ze snel weer in orde in de mogelijkheid van .Wens iedereen hier het beste toegroetje

wilde eend 2

12 feb 2026, 12:20

Inderdaad : die aanhoudende regen worden we nu wel beu ...
Volgende donderdag hier een ganse dag stroomonderbrekingen en dus ook geen verwarming .... licht , geen tv en geen PC . zelfs op tijd de auto buiten zetten wegens een elektrische garagepoort ... :roll: :roll: //
er zijn ergere dingen maar toch niet gemakkelijk ..
Groetjes en beterschap voor de seizoentjes die ziek of herstellend zijn ...

Helena van Troje

12 feb 2026, 12:43

Troost je hier is dat om de zoveel dagen een paar maanden bezig geweest.
Dan geen water, dan geen elektriciteit.
Hopelijk is dat nu gedaan met putjes graven en weer dichtdoen en weer open leggen en weer toedoen.
Ik vrees er voor, want nu heb ik de mannen van de telefoonkabels weer bezig gezien ergens in de buurt.

Daarstraks kwam de zon er door, maar nu regent het weer.
Het was honden uitlaatdag vandaag me dunkt.
Er zijn er eer een aantal gepasseerd deze voormiddag.
En allemaal pootje opheffen aan mijn brievenbus.

Dames hou jullie goed!

Muddy Maddy

13 feb 2026, 08:49

Goede morgen seizoentjes,

De CT scan was binnen en buiten. In 't Damiaan waren ze wel streng met de mondmaskers. Ze deelden ze uit. Nu, de volgende ziekenhuis afspraak is de ingreep. Ventje moet weer naar moeder en maandag moeten we naar Frank.
Buurvrouw was bang dat de nieuwe straatlampen feller in de slaapkamer zouden schijnen maar ze zijn hoger. De vorige deden dat wel. Gisteren weer postpunt geweest. Ze ging er om 3 u om komen maar 't was 6! Dat maakte me een beetje boos. En deze van post nl belt zelf niet bij de persoon aan, hij dumpt het gewoon hier.

De vuilniskar was vroeg. Lilly was vannacht actief. Ze heeft haar kaas laten liggen maar ze is het nu aan het opeten. Moet ook nog naar de apotheek. Ik heb niet veel nodig.
Op U-tube gisteren iets grappigs gezien. De 55 domste klachten over de zoo! Er was 1 die kloeg dat de giraffen te hoog waren! Of dat de vogels te luid waren. En dat de leeuwen niet actief waren.

Ik ga mijn promomail eens bekijken. Hoop dat Oma C snel weer beter wordt.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Bekske

13 feb 2026, 09:06

Afbeelding

clive

13 feb 2026, 09:46

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes

Hoop dat Oma-C elke dag een beetje beter wordt.

HVT, dat zijn dan heel onbeleefde hondenbaasjes, zomaar hun hond op jouw brievenbus laten plassen. Matice heeft als ik met hem wandelen ga, een heleboel regels waar hij NIET mag plassen. Alles wat van bewoners is, brievenbussen, borders, kleine muurtjes, gras. Hij mag ook niet op de PMD zakken plassen, tenslotte moeten de mensen die de PMD komen halen, deze vastpakken met hun handen en dat is niet hygiënisch als daar pipi opzit van een hond. Hij mag tegen een boom plassen en elektriciteitspalen, daar moeten de mensen niet aankomen. En natuurlijk wordt elke grote boodschap netjes opgeruimd, dat is nogal wiedes denk ik zo.
In het bos heeft hij wel meer vrijheid om te plassen. Maar ook daar als hij daar toch een kaka moet doen, wordt ook dit opgeruimd als het tekort langs de wandelweegjes is.

Zo, ik wens iedereen een aangename dag. Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.

mariajohanna

13 feb 2026, 13:40

Oei, ben wat bijgelezen....
Van omaC niet zo goed nieuws dus..... we zien wel, alles heeft natuurlijk zijn tijd nodig.

Sorry, krijg foon, tot later....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen