In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

14 feb 2026, 12:19

een goeie middag allemaal

wij eten deze middag niet vroeg want we hebben laat ontbeten en daarjuist nog maar onze koffie gedronken die we altijd in de voormiddag drinken
terwijl ik in de badkamer bezig was om me te wassen en aan te kleden had ik ventje naar de " Leonidas " winkel gestuurd om een doosje pralines , want ik vind deze echt lekker en eigenlijk de beste , en hij kwam thuis met een grote doos van 1 kilo :wink: :roll: :lol: en ja bij onze koffie hebben we er al van geproefd , mjammie dat smaakte

en nu nog eens onze graspony laten rondlopen sè
en daarna de groentjes kuisen en snijden voor deze middag

onze menu voor vandaag
rundstong in madeirasaus met kroketten en verse groentjes
en voor dessert een lekkere verse chocolade mousse van de bakkerij

voor iedereen strakjes SMAKELIJK

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

zonnebloemetje

14 feb 2026, 18:05

een goeie avond alweer

wat is het hier stilletjes vandaag in het k&t huisje
ik kom iedereen nog een gezellige avond wensen
en morgen ist alweer zondag

voor iedereen geniet nog van jullie zaterdagavond

Afbeelding

mama-inge

14 feb 2026, 18:43

Hallo, ik kom ook nog even binnen waaien
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen
Vanmiddag met man en honden naar het bos geweest te wandelen
En de rest van de middag voor de tv gehangen
Verder is het hier een feestdag, want oudste zoon is jarig en 16 geworden
Geen groot feest,maar wel wat lekkers bij de koffie en wat hapjes
Visite hadden we al gehad, dus eigenlijk een redelijk rustige dag, maar dat vind hij helemaal niet erg.

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

An-W

14 feb 2026, 18:47

Inge van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon.
Afbeelding

Hier was het een ijskoude wind vandaag vond ik.
Heb lekker binnen gerommeld, wat huishaat dingetjes en ook nog wat boodschappen.

Fijne avond allemaal, toedeloeee.

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

Adam2

14 feb 2026, 23:36

Zo.......dat zit er ook weer op.
Gisteren aan Ectropion geopereerd rechter onderooglid.
Ziet er nu alweer beter uit dan op de foto.
Mag een week lang bijna niks doen.
Niet bukken, tillen, onder de douchen enz.............
Nu zijn beide ogen gedaan, dus meer smaken zijn er niet.
Op naar de volgende affaire..........met 84+ heb ik natuurlijk niks te klagen, doe ik ook niet.

Afbeelding
Afbeelding

Bekske

Gisteren, 08:51

Afbeelding
de eerste wandeling zit erop wel koud maar de zon komt zich al laten zien hier toch .Zolang het droog blijft is het voor mij oke tegen de kou bestaat een goede jas ,muts,handschoenen en de viervoeters een warme trui aan

mama-inge

Gisteren, 09:12

Goedemorgen en een fijne dag
An bedankt
Adam, sterkte ermee
Hier ook koud en al buiten geweest met de honden

zonnebloemetje

Gisteren, 10:23

een goeie zonnige koude zondagmorgen allemaal

hier is het nu zonnig en een snijdende koude wind en vannacht was het juist onder nul
maar voor later in de voormiddag word er bewolking voorspeld en na de middag mogelijks wat sneeuw , dus we zullen afwachten hé
wij moeten vandaag niet meer buiten zijn en tis nog altijd winter en dus mag het koud zijn nu in deze tijd van 't jaar vind ik

Inge proficiat met de verjaardag van je zoon en wat worden ze rap groot hé

Afbeelding

Bekske oeps zo koud buiten maar de hondjes moeten wel naar buiten hé en zolang het kan voor jou

Adam vlug beterschap en verzorg je maar goed

An bij jullie ook zo koud daar

jadi nog een fijne zondag vandaag

allé nu in vijfde versnelling naar de badkamer sè

tot later

Afbeelding

zonnebloemetje

Gisteren, 14:40

een goeie zondagnamiddag iedereen

hier al een half uurtje aan 't sneeuwen , maar ze blijft niet liggen want de temperatuur is juist boven het vriespunt en de sneeuw zal in de loop van de dag verder landinwaarts trekken naar het oosten

en nu ist tijd voor mijn zetel sè

tot later

Afbeelding

Anne_marie

Gisteren, 16:41

Op naar de lente! Klik op de tulp.
Allen een fijne avond en voor Adam: sterkte met je oog!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anne_marie op 15 feb 2026, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

mama-inge

Gisteren, 16:45

Ik wil iedereen alvast een fijne avond wensen
Wat was weg gewerkt en vanmiddag met man en honden weer richting bos vertrokken, voor een wandeling
Het zonnetje scheen volop, maar het was nog behoorlijk koud

Zonnebloemetje, bedankt.
Sneeuw inmiddels bij jullie, hier zal het volgens de voorspellingen rond 8 uur vanavond beginnen en dan de hele nacht door
Heb al een kleed over de auto gedaan

Anne-marie, bedankt voor de puzzel

jadi

Gisteren, 17:58

Afbeelding
Goede avond iedereen, hier is de lucht nog grijs en grauw. En het ziet er nog niet naar uit dat het stopt met sneeuwen.
De mooie wintertapijten zijn al versiert met figuren van de kindjes .. Grote en kleine voetjes lopen als een mozaïek door ons doodlopend straatje .. Met enkele kinderen werd er poging gedaan om een sneeuwpop te maken .. Maar hun gerolde bol kwam te groot en brak .. Glijden werd ook uitgeprobeerd.. hmm , . . . ook nog niet .. Het kleinste ukje nam met zijn mini handjes wat sneeuw om naar zijn zus te gooien.. O zijn handjes waren rood en koud .. Dan maar de grote wanten aan van broer die lagen toch maar langs de muur te blinken
Koddig zicht dat wel , en eerlijk . . . de nostalgie uit mijn kindertijd kwam terug naar boven .
Hallo Bekske hoe is het met u wonde aan uw hoofd ? En inderdaad dat kan ferm bloeden als je bloedverdunners neemt . Ik had hier thuis bloedstelpende watte voor mijn ventje en dat hielp wel. Op uw avond wandel met de viervoeters zal er ook wel sneeuw liggen denk ik .
Zonnebloemetje laat het jullie smaken die pralines.. En met een tas koffie dat is subliem. Ik had van de plaatselijk winkel een paasei mee , eentje voor mijn zoon in fondant en voor mij een melkchocolade .Het waren de grootste uit het assortiment dat ze me meegegeven had. En nee ik heb er niks op gezegd. Moet maar zo lekker niet zijn . Inderdaad vanmorgen een koude snijdende wind brrr . .. Ik heb zoon met de vuilbak naar de garage gestuurd . .
mama-Inge hier hebben we ook eens sneeuw, maar ik denk dat het bij jullie ergers was enkele dagen/weken geleden. Hier is al lichtjes aan het smelten.
Afbeelding
Een late gelukkige geboortedag voor je zoon
Goed idee om de auto zijn mantel aan te trekken voor morgenvroeg te kunnen vertrekken .
An-W hi hi huishaatwerkjes . . mooi uitgedrukt zal die HH onthouden .. Ik vertaalde dit naar huishoudwerkjes . Maar dat van u klinkt aannemelijker..
Adam dit was even schrikken, ik wens je een spoedig en goed herstel toe .
Anne_marie wat een fijn aangenaam plaatje, ja de Lente die komt dichter bij .. En een puzzel dankjewel maar die ga ik is straks maken .
De avond valt, er rest mij alleen nog aan iedereen een fijne avond te wensen . En voor straks een goede nachtrust, slaapwel
toedeloe
menu /friet met vol au vent ik denk dat men in Nederland dit kippenpasteitje noemen

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

mama-inge

18 minuten geleden

Goedemorgen en een fijne dag
Hier kleurt het ook weer wit
Zo werken en daarna slapen

Jadi bedankt