In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen, en ja hoor ik ben al terug van de markt . Er was weinig volk, en weinig kramen. Tongen mee van het viskraam en een zalmlasagne voor zoonlief .. En vissla met een lepeltje garnaaltjes voor vanavond op mijn boterham . Kippenboutjes mee en enkele gebakken patatjes wordt mijn middagmaal met een chicon ( witloof) in mayo . Patatjes mee en dan nog een krant .. Nu even hier , met het zicht op de terras en de bomen en de weiden . Het zonnetje doet een poging , windmolentje draait gezapig. . En verder . . . we zien wel
mama-Inge intussen uw slaap aan het inhalen .Dus weer gesneeuwd bij jullie, brrr .. Hopelijk was de baan goed berijdbaar.
Dag Bekske hoe is het met uw hoofdwonde ? . . Zo vroeg in de morgen dat jij al paraat bent .. En ook intussen al de wandeling met de hondjes achter de rug .
Hallo Zonnebloemetje, ook al naarstig bezig lees ik .. Vraag me af hoe het met Marietteke zou zijn . Zou ze al een nieuwe woonst hebben ? Eigenlijk weet ik niet meer veel te vertellen .
Ik wens aan iedereen een fijne maandag dan maar
toedeloe
menu : E wel zoals ik zei kippenboutjes met enkele gebakken patatjes van bij de poelier, een gesneden witloof in mayo
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
hey jadi al naar de markt geweest
ik ben nog niet buiten geweest vandaag maar dat komt nog
hier een fotootje van gisteren aan de achterkant van ons appartement
voor iedereen strakjes SMAKELIJK

ik ben nog niet buiten geweest vandaag maar dat komt nog
hier een fotootje van gisteren aan de achterkant van ons appartement
voor iedereen strakjes SMAKELIJK

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Fijne middag
Toen ik vannacht weg ging, waren de doorgaande wegen goed schoon
Maar tussen 4 en half 5 ging het ineens heel hard sneeuwen en konden de strooiwagens het niet meer aan, alles wit, dus heel rustig rijden
Rond half 6 werd het sneeuwen wat minder en na 6 uur zag je dat ze de boel weer enigszins schoon kregen
Was ook een stuk later als normaal thuis
Inmiddels geslapen en wat huishoudelijke klusjes gedaan
Zo een afspraak en de rest van de middag doe ik niets meer
Toen ik vannacht weg ging, waren de doorgaande wegen goed schoon
Maar tussen 4 en half 5 ging het ineens heel hard sneeuwen en konden de strooiwagens het niet meer aan, alles wit, dus heel rustig rijden
Rond half 6 werd het sneeuwen wat minder en na 6 uur zag je dat ze de boel weer enigszins schoon kregen
Was ook een stuk later als normaal thuis
Inmiddels geslapen en wat huishoudelijke klusjes gedaan
Zo een afspraak en de rest van de middag doe ik niets meer
-

een goeie dinsdagmorgen iedereen
hier in Brugge kletsnat maar we moeten niet buiten zijn , dus geen probleem
ventje slaapt nog , maar ik moest er uit wegens krampen en dan kan ik niet altijd weer terug gaan liggen of die krampen komen direct weer terug
wat er vandaag op ons programma staat zullen we wel zien , maar veel zal het niet zijn
en nu een wasje in de wasmachine doen
en daarna ons ontbijt klaar zetten
tot later

hier in Brugge kletsnat maar we moeten niet buiten zijn , dus geen probleem
ventje slaapt nog , maar ik moest er uit wegens krampen en dan kan ik niet altijd weer terug gaan liggen of die krampen komen direct weer terug
wat er vandaag op ons programma staat zullen we wel zien , maar veel zal het niet zijn
en nu een wasje in de wasmachine doen
en daarna ons ontbijt klaar zetten
tot later

Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

door de miezer dat erger werd buiten geweest halfweg eentje in de buggy gezet .Ze had alles gedaan wat moest dus had ze een taxi waar ze droog zat .Geef mij dan maar vriesweer en af en toe zon .Toch zeker vriesweer daar kun je u voor aankleden .OOK DE WONDE BOVEN MEN OOG VERZORGT WAT ENORM LASTIG IS .Want ene arm dat niet mee wil maar trek men plan moeilijk gaat ook .Zo ik wens jullie een fijne dag toe groetje
-

Joehoe, ! ! ! . . .Paraat voor de dinsdagmorgen, kom ik jullie allen een fijne dag toe wensen.
Net terug van de plaatselijke winkel, en een babbel gedaan met de Mevrouw. Er stond niemand in de winkel, en dan kan het effen .. Het komt na al die jaren vertrouwd over. Nu bij een koffietje hier even bij jullie .. En nee ik heb nog geen klop gedaan in mijn HH. Alleen mijn ontbijt tafel opgeruimd . Mijn bed moet ik nog maken en de de rest zal wel volgen ..
Hoe het weer is , och laat ons zeggen gewoon zoals we de laatste tijd een beetje gewoon worden. Er zijn geen winters meer als vroeger, en voor mij is dat nog altijd een beetje wennen.
Zonnebloemetje , zoals jij aan het venster zit om koffie te drinken, zit ik aan het venster aan mijn laptop. Zou een ideaal plaatsje zijn voor een schrijver(es) denk ik soms .. Best dat de sneeuw weg is, zodat het weer veiliger is op de weg. Picske* zijn schoonheidsslaapje aan het doen lees ik , hij heeft groot gelijk. Oesje de krampen spelen je weer parten .. Ik heb met je te doen , want krampen kunnen echt heel veel pijn doen . Hopelijk kan je deze middag een beetje rusten (lees in slaap vallen)
Mama-Inge zo te lezen was het ook voorzichtigheid geboden zo in de nacht .. De krantentoer duurt dan ook langer dan gewoonlijk veronderstel ik . En . . hoe is het met uw ventje ?
Verder lees ik dat het de gewone HH is , zoals An-W zei huishaat werkjes .. Vind dit zo goed gezegd , want soms is het wel zo vind ik
Bekske de wonde op je hoofd is nog niet genezen zo te lezen. Ja en als je maar één arm kan gebruiken , moet je apen toeren uithalen . Miezerig weer , pff . . daar kan je ook serieus nat van worden .. De hondjes bij jullie worden echt wel in de watte gelegd hoor. Wat siert je dat .
Zo en nu gaan we in de startblokken schieten . Maar eerst aan iedereen een fijne dag toewensen
toedeloe
menu: filetkotelet met gestoofd witloof en een natuurpatatje..
-
een goeie avond alweer iedereen
jadi met mijn laptop zit ik ook aan het venster hoor , en we hebben gisteren weer een goeie tearoom gevonden om samen eens te gaan koffie drinken , maar dat vertel ik je dan wel de volgende keer hoe we dat zullen oplossen , fluitje van een cent
en morgen heb ik een afspraak bij de kiné
en na de middag hebben we gerust voor de tv en ventje is wel een uurtje in slaap gevallen , maar soit het kan maar deugd doen hé
Bekske hopelijk word je arm nog beter in de toekomst , veel sterkte
Inge oppassen dat je niet uitglijd hoor in de sneeuw
voor alle leutertjes nog een gezellige warme avond verder

jadi met mijn laptop zit ik ook aan het venster hoor , en we hebben gisteren weer een goeie tearoom gevonden om samen eens te gaan koffie drinken , maar dat vertel ik je dan wel de volgende keer hoe we dat zullen oplossen , fluitje van een cent
en morgen heb ik een afspraak bij de kiné
en na de middag hebben we gerust voor de tv en ventje is wel een uurtje in slaap gevallen , maar soit het kan maar deugd doen hé
Bekske hopelijk word je arm nog beter in de toekomst , veel sterkte
Inge oppassen dat je niet uitglijd hoor in de sneeuw
voor alle leutertjes nog een gezellige warme avond verder

Hallo , het is een beetje laat om een goede morgen te zeggen me dunkt
Maar ik maak het goed. Ik heb de zon bij , en een tas dampende , zwarte geurende koffie. Slurp slurp
Al vroeg in de running , de voormiddag is al zo rap/vlug/snel voorbij ..
Mijn HH is gedaan voor vandaag..
De kleindochter gaat naar de kapster , en dan springt ze eens binnen samen met de mama. Want kleindochter mag/kan nog niet in auto rijden
Dus ik ben in blijde verwachting van een mooi moment . .
mama-Inge een goede middag , geniet van de wandeling straks met de honden . Geen sneeuw midden in de nacht ? Dan zal uw krantentoer rustig verlopen zijn . Is de pijn van uw ventje al verleden tijd ?
Seggg . . .! ! !
Hallo Bekske fijne namiddag nog
Aan iedereen een fijne namiddag nog
toedeloe
menu: rest hutsepot met een schelle gebakken spek . .
-
Anne_marie - Lid geworden op: 09 feb 2023, 10:41
-
een goeie avond al bijna weer iedereen
amai hier was het een drukke dag vandaag
al van halverwege de voormiddag naar mijn afspraak bij de kiné en daarna nog enkele nodige boodschappen gedaan wat alsmaar lastiger word voor mij en dus zijn we maar om 13.30u thuis gekomen , en gelukkig had ik iets voorzien voor deze middag wat rap klaar was zonder al te veel werk , maar het was toch al redelijk laat om te eten en ik was compleet versleten en heb de rest van de namiddag in mijn zetel moeten zitten en ik ben zelfs korte tijd in slaap gevallen
dus vanavond een beetje vroeg gaan slapen want morgen gaan we op bezoek bij ventje zijn legermaat
en vrijdag heeft ventje een afspraak bij de dokter om zijn bloed te controleren voor zijn diabetes zodat we weten of zijn nieuwe medicatie voldoende helpt
Anne-marie , hopelijk heeft jou koffie gesmaakt
jadi vandaag een leuk onderonsje met je dochter en kleindochter , geniet er van
en bij onze volgende afspraak zal ik het wel uitleggen wat we in gedachten hebben voor een volgende koffieklets
Bekske veel succes in het ziekenhuis
Inge volgens het weerbericht zal het in Nederland morgen weer sneeuwen , dus oppassen als je buiten komt
voor alle leutertjes nog een aangename warme avond verder

amai hier was het een drukke dag vandaag
al van halverwege de voormiddag naar mijn afspraak bij de kiné en daarna nog enkele nodige boodschappen gedaan wat alsmaar lastiger word voor mij en dus zijn we maar om 13.30u thuis gekomen , en gelukkig had ik iets voorzien voor deze middag wat rap klaar was zonder al te veel werk , maar het was toch al redelijk laat om te eten en ik was compleet versleten en heb de rest van de namiddag in mijn zetel moeten zitten en ik ben zelfs korte tijd in slaap gevallen
dus vanavond een beetje vroeg gaan slapen want morgen gaan we op bezoek bij ventje zijn legermaat
en vrijdag heeft ventje een afspraak bij de dokter om zijn bloed te controleren voor zijn diabetes zodat we weten of zijn nieuwe medicatie voldoende helpt
Anne-marie , hopelijk heeft jou koffie gesmaakt
jadi vandaag een leuk onderonsje met je dochter en kleindochter , geniet er van
en bij onze volgende afspraak zal ik het wel uitleggen wat we in gedachten hebben voor een volgende koffieklets
Bekske veel succes in het ziekenhuis
Inge volgens het weerbericht zal het in Nederland morgen weer sneeuwen , dus oppassen als je buiten komt
voor alle leutertjes nog een aangename warme avond verder

*** Zie het leven van de zonnige kant ***