In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemiddag allen,
Ai Z'bloemeke een scheurtje in je achillespees? Hoe kom je daar nou aan?
Mooie foto van je rooborstje Annemarie. Er zit er hier ook af en toe een in de tuin, maar ik ben steeds niet snel genoeg met mijn camera. Die vogeltjes zijn 'vliegensvlug' haha.
Aj Jadi een punthoofd en roodgloeiend oor van het luisteren.
Het is altijd goed een luisterend oor te bieden maar soms is het bordje vol.
Bekske fijn dat je burenhulp hebt. Sterkte.
Inge hoi, lekker voorjaarsvakantie ook daar? Hier wel. Scholen zijn dicht voor een week.
Fijn weekend voor jullie en allemaal, toedeloeeeee.

Ai Z'bloemeke een scheurtje in je achillespees? Hoe kom je daar nou aan?
Mooie foto van je rooborstje Annemarie. Er zit er hier ook af en toe een in de tuin, maar ik ben steeds niet snel genoeg met mijn camera. Die vogeltjes zijn 'vliegensvlug' haha.
Aj Jadi een punthoofd en roodgloeiend oor van het luisteren.
Het is altijd goed een luisterend oor te bieden maar soms is het bordje vol.
Bekske fijn dat je burenhulp hebt. Sterkte.
Inge hoi, lekker voorjaarsvakantie ook daar? Hier wel. Scholen zijn dicht voor een week.
Fijn weekend voor jullie en allemaal, toedeloeeeee.

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie namiddag iedereen
zojuist een koffietje gedronken met lekkere pralines er bij van " Leonidas" die ik nog altijd de beste vind
en een paar uur in de zetel gezeten voor de tv , want het was echt nodig en ik kon bijna niet meer stappen van de pijn
An ben je alweer genezen ??? want als ik goed gezien heb was jij toch verkouden of ben ik mis ??
jadi ook een binnen dagje voor jou ?? groot gelijk want tis toch nog winter hé
en de mosseltjes waren lekker gisteren
en ik heb deze middag een pijnstiller genomen voor dat ik mij in mijn zetel placeerde
maar sinds mijn spierziekte zijn mijn spieren bijlange niet meer wat ze waren en dus bij het minste overbelast en ik denk dat het van bij de kinesiste is die deze week nogal goed aan mijn voet en enkel heeft gemasseerd en gedraaid en getrokken want mijn been zit onderaan aan de achterkant zelfs blauw waar mijn achillespees loopt , want tis al de eerste keer niet dat ik geblesseerd ben na een kiné beurt , ik ben precies een serreplantje geworden door die spierziekte
en gelukkig heb je gisteren van je wandeling genoten met je zoon
allé de duisternis is al aan 't komen , dus nu enkele lampen aansteken zodat het wat gezelliger is
tot later

zojuist een koffietje gedronken met lekkere pralines er bij van " Leonidas" die ik nog altijd de beste vind
en een paar uur in de zetel gezeten voor de tv , want het was echt nodig en ik kon bijna niet meer stappen van de pijn
An ben je alweer genezen ??? want als ik goed gezien heb was jij toch verkouden of ben ik mis ??
jadi ook een binnen dagje voor jou ?? groot gelijk want tis toch nog winter hé
en de mosseltjes waren lekker gisteren
en ik heb deze middag een pijnstiller genomen voor dat ik mij in mijn zetel placeerde
maar sinds mijn spierziekte zijn mijn spieren bijlange niet meer wat ze waren en dus bij het minste overbelast en ik denk dat het van bij de kinesiste is die deze week nogal goed aan mijn voet en enkel heeft gemasseerd en gedraaid en getrokken want mijn been zit onderaan aan de achterkant zelfs blauw waar mijn achillespees loopt , want tis al de eerste keer niet dat ik geblesseerd ben na een kiné beurt , ik ben precies een serreplantje geworden door die spierziekte
en gelukkig heb je gisteren van je wandeling genoten met je zoon
allé de duisternis is al aan 't komen , dus nu enkele lampen aansteken zodat het wat gezelliger is
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
een goeie zondagmorgen iedereen
tis nog een beetje donker maar toch niet helemaal meer
en zo zien we dat de dagen stilletjes aan al wat langer worden
ondanks dat het zondag is passeren er hier al regelmatig auto's richting 't stad en 't station , maar ja waar gaan er de zondagmorgen rond dat uur al mensen naar toe , wie weet dat hé
verder heb ik nog niet veel te vertellen , dus zal ik er dan maar een eind aan breien
voor iedereen nog een gezellige warme zondag binnen en geniet er van
tot later

tis nog een beetje donker maar toch niet helemaal meer
en zo zien we dat de dagen stilletjes aan al wat langer worden
ondanks dat het zondag is passeren er hier al regelmatig auto's richting 't stad en 't station , maar ja waar gaan er de zondagmorgen rond dat uur al mensen naar toe , wie weet dat hé
verder heb ik nog niet veel te vertellen , dus zal ik er dan maar een eind aan breien
voor iedereen nog een gezellige warme zondag binnen en geniet er van
tot later

Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

even buiten geweest met de viervoeters maar er was weer lichte miezer maar ja Waarom vriest het niet dit is geen seizoen winter .Heb toch liever vries weer met af en toe zoN.Gisteren drie machines was gedaan en gedroogd binnen .Nu vandaag nog twee machines doen want volgend weekend is het rusten ben benieuwd wat ze nu gaan zeggen donderdag .geniet van jullie dag groetje
zonnebloemetje ik wens je ook veel moed geduld en minder pijn
-
Bekske bedankt en hopelijk verloopt alles goed bij jou in het ziekenhuis
en we hopen op een goeie uitslag of toch een oplossing voor jou probleem
en nu naar de badkamer , want me wassen en aankleden is ook heel lastig omdat ik bijna niet op dat been kan steunen van de pijn , maar soit het zal ook wel eens beteren zeker
tot later

en we hopen op een goeie uitslag of toch een oplossing voor jou probleem
en nu naar de badkamer , want me wassen en aankleden is ook heel lastig omdat ik bijna niet op dat been kan steunen van de pijn , maar soit het zal ook wel eens beteren zeker
tot later

jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen ♪♫ morgen , blij dat ik . . .. ♪♫
Regen en nog eens regen , gans de nacht en al gans de ochtend. Beetje meer , een beetje minder maar regen continue. Ze zijn de grote kuis begonnen hier boven me dunkt .. Ooit komt het beter, dus we leven op hoop. Mijn verbleekt windmolentje draait traag soms een toertje. En de zilverberk recht voor mij wiebelt op een trage cadans heen en weer
De hoge bomen langs de R-kant antwoorden het zelfde ritme.. Alleen de treurwilg hangt er maar treurig er bij en doet niks dan treurig te zijn .
An-W de nagel op de kop soms is het bordje vol . .Maar problemen zijn om opgelost te worden . En daar zijn ze er nu aan het werken er aan . Komt goed met wat geduld .. Gelukkig kan ik goed luisteren en wordt er naar mening geluisterd . . Tja aan onze ouderdom hebben we al een ferme zak levens ervaring hé ..
Zonnebloemetje het is echt wel tweestrijdig. Langs de ene kant heb je zo'n deugd van de kine, en langs de andere kant ben je zo broos als porselein . .Wat moet een mens daar van denken. Ik hoop dat het met de nodige medicatie goed komt .. Morgen weet je meer ik duim dat je vlug van de pijn verlost bent .. Ik wou dat ik met een vingerknip zou kunnen zeggen "pijn weg" .Maar dat is dromen ,en dromen zijn bedrog hé
Hé hé Zonnebloemetje gisteren het deurtje gesloten en vandaag mocht je het ook terug open doen . De gezellige warmte kwam al tegen . . Hier is ons dorp nog heel stil ,te stil . . Of wel slaapt iedereen nog, of wel genieten ze van een lang ontbijt .. Geen levende luis te zien op straat.. Zelfs de vogels zijn niet actief .. Geen fluitconcert, en fysiek zitten ze ook niet in de bomen ..
Bekske van dat miezerig weer kun je ook serieus nat worden . Ik heb het ondervonden deze morgen , bij mijn mini wandeling .. En inderdaad een tijdje goed vriezen zou goed zijn . Want weet je ik heb nu al muggen die binnen willen komen . Vriezen = insecten weg
Zo en nu ga ik mijn een aperitiefje inschenken , een cola Z met twee ijsblokjes , citroen weer eens vergeten
Aan iedereen een fijne zondag
toedeloe
menu : friet met een hamburger
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
koekoek tis ikke
jadi hier ook al gans de voormiddag regen hoor , maar ik zit voor het venster met mijn laptop en kijk naar het verkeer die buiten passeert en ik word niet nat dus geen probleem en tis toch zondag en we moeten nergens naar toe , en hier is er blijkbaar veel meer passage dan bij jou , maar van op het tweede kan ik niet zien of er al luizen gepasseerd zijn , ha ha ha , sorry ik kon het niet laten
en laat de frietjes smaken hé , wij hebben er gisteren gegeten
allé ik ga nog een efforke doen zodat er deze middag eten op tafel komt , maar het zal wel een beetje lang duren met tussenin enkele keren noodgedwongen gaan zitten , want lang rechtstaan gaat niet
en ventje heeft al onze "graspony" door ons appartement laten lopen want stofzuigen gaat niet met dat pijnlijk been
tot later

jadi hier ook al gans de voormiddag regen hoor , maar ik zit voor het venster met mijn laptop en kijk naar het verkeer die buiten passeert en ik word niet nat dus geen probleem en tis toch zondag en we moeten nergens naar toe , en hier is er blijkbaar veel meer passage dan bij jou , maar van op het tweede kan ik niet zien of er al luizen gepasseerd zijn , ha ha ha , sorry ik kon het niet laten
en laat de frietjes smaken hé , wij hebben er gisteren gegeten
allé ik ga nog een efforke doen zodat er deze middag eten op tafel komt , maar het zal wel een beetje lang duren met tussenin enkele keren noodgedwongen gaan zitten , want lang rechtstaan gaat niet
en ventje heeft al onze "graspony" door ons appartement laten lopen want stofzuigen gaat niet met dat pijnlijk been
tot later

mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Fijne zondag middag
Rustig dagje, uitslapen en de rest van de ochtend zitten lezen
Vandaag ook niets in de planning
Hier inderdaad ook voorjaarsvakantie.
Al gaat ons werk gewoon door
Man is gisteren voor het eerst weer mee geweest, maar het viel hem nog vies tegen
Zonnebloemetje, oei, je achillespees, wat zal dat veel pijn geven
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Rustig dagje, uitslapen en de rest van de ochtend zitten lezen
Vandaag ook niets in de planning
Hier inderdaad ook voorjaarsvakantie.
Al gaat ons werk gewoon door
Man is gisteren voor het eerst weer mee geweest, maar het viel hem nog vies tegen
Zonnebloemetje, oei, je achillespees, wat zal dat veel pijn geven
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-
nog efkes tussendoor
de avond is alweer in aantocht en de lucht zit al gans de dag grijs met regen
morgenochtend een afspraak maken in het ziekenhuis voor een echo van mijn achillespees
en hopelijk kan ik vlug gaan zodat ik meer weet hoe en wat
na de middag een pijnstiller genomen maar die helpt niet veel
Inge oei jou man nog niet helemaal in orde , ja sommige letsels moeten hun tijd hebben
en pijn hebben is geen pretje
en nu terug in mijn zetel sè
tot later

de avond is alweer in aantocht en de lucht zit al gans de dag grijs met regen
morgenochtend een afspraak maken in het ziekenhuis voor een echo van mijn achillespees
en hopelijk kan ik vlug gaan zodat ik meer weet hoe en wat
na de middag een pijnstiller genomen maar die helpt niet veel
Inge oei jou man nog niet helemaal in orde , ja sommige letsels moeten hun tijd hebben
en pijn hebben is geen pretje
en nu terug in mijn zetel sè
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***