Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955

10 dec 2025, 17:57

Natuurlijk is dat subjectief- ,"Time out" heeft vooral de trendy zaken en opkomende buurten bezocht. Ik will enkel duidelijk maken dat elke medaille 2 kanten heeft.
Maarre...als ik een paar honderdduizendjes op overschot zou hebben zou ik niet aarzelen om vastgoed te kopen nabij Park Oost of het Moorkensplein. En dan verhuren natuurlijk :D

voorn

11 dec 2025, 01:23

Die overlast en onveiligheid heeft niks met racisme te maken.
Hier in Hoboken en Kiel leeft een grote gemeenschat vreemdelingen en van overlast is hier weinig te merken.
Waarom dit nu plots opduikt op de Turnhoutse baan weet ik niet maar het is een feit
Het voorval gebeurde in een nachtwinkel en was niet de eerste keer.
Google eens naar overlast Turnhoutsebaan

sibarita

13 dec 2025, 00:19

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... cdba&ei=22

De belzen gaan met zwarte rouwband tegen Iran spelen volgend jaar !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

sibarita

13 dec 2025, 23:33

In Niederbayern wurden fünf Männer festgenommen, die einen Anschlag auf einen Weihnachtsmarkt geplant haben sollen. Unter den Verdächtigen sind drei Marokkaner, ein Ägypter und ein Syrer. Besonders brisant: Ein ausländischer Geheimdienst soll den entscheidenden Hinweis geliefert haben.

Die Ermittlungen laufen auf Hochtouren.

Na een oproep in de moskee !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

boeffer

14 dec 2025, 23:54

Men blijft de Joden vervolgen, 15 doden op dat Bondi Beach, racisme/ haat of terreur: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/12/14 ... chtoffers/
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

sibarita

26 dec 2025, 00:06

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/12/25 ... arriere-v/

Moedige vrouw , tot in het kleinste dorp in Vlaanderen vindt men kleine meisjes tot volwassen vrouwen met kopvod ! allemaal uit vrije wil natuurlijk !

voorn

10 feb 2026, 07:12

In Knack verscheen een artikel over het multicultureel beleid
Een drama op basis van godsdienst en etnise problemen
Vrouw onvriendelijk gedrag.
Het niet acepteren van afbeeldingen;biologie onderwerpen;literatuur
Problemen met het plaatsnemen naast een anders gelovige of nationaliteit
Het niet deelnemen van meisjes aan activiteiten
Ouders die de taal niet spreken en dus van toeten of blazen weten
En dan maar klagen dat men geen personeel vindt

Odulleke

10 feb 2026, 08:06

In België leven meer dan 100 nationaliteiten. Waarom zijn er zoveel problemen met de moslims? Ook de joden hebben strenge religieuze en leefregels maar daar hoor je toch geen problemen van. Ik heb de indruk dat moslims enkel verdraagzaam zijn voor andere moslims en de niet gelovigen moeten uitgeroeid worden (letterlijke woorden van een imam in Nederland). Ook vele reacties op de sociale media wijzen in die richting, van als het de autochtonen niet aanstaat dat ze dan verhuizen en wij (de moslims) gaan het hier overnemen.

werewoef

10 feb 2026, 22:17

Voor al die opgesomde redenen hierbovenaan ben ik een islamofoob . Ik ben er bang voor , want die moslims willen me terugschieten naar de Middeleeuwen ... :!:

werewoef
AMEN en AUM

voorn

01 mar 2026, 16:37

Nu is het al ver gekomen. In de Engelse competietie is een wedstrijd een tijdje stilgelegd om de moslims na het ondergaan van de zon iets te kunnen eten.

sibarita

02 mar 2026, 22:42

frits1955

02 mar 2026, 22:52

In de Engelse competietie is een wedstrijd een tijdje stilgelegd om de moslims na het ondergaan van de zon iets te kunnen eten.
Wat is het probleem? Voetbalwedstrijden mogen ook een korte tijd onderbroken worden voor bv. een drankpauze tijdens warme dagen.

Dicksy

Gisteren, 11:54

door frits1955 » Gisteren, 22:52
In de Engelse competietie is een wedstrijd een tijdje stilgelegd om de moslims na het ondergaan van de zon iets te kunnen eten.
Wat is het probleem? Voetbalwedstrijden mogen ook een korte tijd onderbroken worden voor bv. een drankpauze tijdens warme dagen.
U vergelijkt hier appelen met peren. Sport moet wijken voor ideologie is de kernzaak en in het VK kennen ze daar serieus wat van op alle gebied.

Passant

Gisteren, 12:51

Ook in Nederland is een richtlijn gegeven voor een eet- en drinkmoment voor islamitische spelers tijdens de ramadan als de zon ondergaat . Persoonlijk zou ik gekozen hebben mocht ik er over mee kunnen hebben beslissen sport gescheiden te houden van religie ( en politiek). Maar kan ook begrip hebben dat het wordt ingevoerd vanuit een ander standpunt .Overdag niet eten en drinken kan een nadeel zijn bij een zware lichamelijke inspanningen. Kan een verzwakking zijn, tot een gezondheidsrisico. Er zijn ploegen die wel wat moslims spelers rondlopen hebben (zelfs hun belangrijkste, hun bepalende ) . De spelers niet opstellen zou dan weer de ploeg een nadeel bezorgen tegen ploegen zonder (met minder) moslimspelers. Dat willen ze zeker ook niet hebben.

Dicksy

Gisteren, 13:16

door Passant » 13 minuten geleden
De spelers niet opstellen zou dan weer de ploeg een nadeel bezorgen tegen ploegen zonder (met minder) moslimspelers. Dat willen ze zeker ook niet hebben.
Een wedstrijd begint om 18.00 uur. Om 18.12 gaat de zon onder, dus stilleggen want die spelers moeten toch eten. Hebben ze er al eens aan gedacht om die wedstrijd te laten aanvangen om 18.30? Natuurlijk wel maar dan komen we in het vaarwater van de uitzendrechten, sponsors, enz.....die 30 minuten aan inkomsten missen. Jongens, jongens toch, ze zijn weer aan iets begonnen.
Er zal bij Pasen wel een vliegverbod komen voor de paasklokken boven de stadions want dan moet spelletje wel doorgaan.