In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

09 mar 2026, 20:37

een goeie avond iedereen

oei tis hier stil vandaag , iedereen zal van het mooi weer aan 't genieten zijn zeker , maar voor de volgende dagen zal het weer wat frisser zijn en dat vind ik niet erg
nog niemand sinds deze middag geweest
nu nog efkes wat tv kijken en een beetje vroeg gaan slapen want morgen moeten we er vroeger uit
want onze poetshulp komt

voor iedereen nog een fijne gezellige avond verder

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Bekske

10 mar 2026, 06:48

Afbeelding

Bekske

10 mar 2026, 06:55

Afbeelding

zonnebloemetje

10 mar 2026, 17:44

een goeie namiddag allemaal

wat is het hier stil vandaag in het k&t huisje
eigenlijk ben ik hier nog niet geraakt want mijn poetshulp kwam vandaag en we hebben nogal veel gebabbeld tussenin , maar alles is weer proper gekuist
en na het middageten was ik alweer stikkapot en dus daarjuist wat gerust met de beentjes omhoog
en dadelijk een beetje vroeg gaan douchen want ik wil mijn haar wassen en das een moeilijk karwei voor mij wat ik zelfs niet meer alleen kan maar gelukkig helpt ventje , want door mijn spierziekte kan ik moeilijk mijn armen omhoog houden om mijn haar te spoelen

Bekske ook een fijne dag voor jou

jadi bedankt voor de pralientjes hé en ze zijn dan nog van mijn favoriete merk ook
en ik ben blij dat je zaterdag van je verjaardag hebt genoten

allé ik ga verder doen zodat ik vanavond niet te laat gedaan heb

voor iedereen nog een aangename dinsdag verder

Afbeelding

jadi

10 mar 2026, 19:08

Hallo, nog vlug even langs komen om jullie allen een fijne avond te wensen ..
Deze morgen gezien dat de dokter gemist had in de medicatie ze had een doos van 300mg voorgeschreven en ik neem maar 100mg. Dit medicament is slecht voor de nieren . En dat het nu net dat is waar ik moet alert zijn want ik heb al preventief een zorgdossier.
Deze morgen oogarts , "oogies" controleren, en alles ik O.K. alleen langs rechterzijde wat cataract , maar nog niet noemenswaardig.
En zo vloog mijn dag voorbij naar de apotheek te voet, nog een terug te voet , enz ..
Aan iedereen een fijne avond
toedeloe
menu: kalkoengebraad in roomsaus met puree
En voor straks :
Afbeelding
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

mama-inge

10 mar 2026, 20:06

Fijne avond
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen
Hier was het nog redelijk droog begin van de middag en ben ik met de honden naar het bos geweest te wandelen
Rond half 3 begon het hier flink te regenen en we hebben ook nog onweer gehad

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Bekske

Gisteren, 08:06

Afbeelding

jadi

Gisteren, 09:52

Afbeelding
Hallo daar gaan we weer de druppels vallen hier met grote getallen uit de hemel .. De natuur is mooi maar precies in rouw. Een lichte wind laat merken dat er leven in zit .. maar weinig groene blaadjes alleen knoppen aan de takken . En van hier uit moet ik al goed kijken om die te zien ..
Gras mooi groen dat wel , maar nog een diertjes in de wei . . Alleen kippen scharrelen er rond.
En een eenzaam oud paard , dat voor het ogenblik ook liever in zijn stal op uitkijk staat . .
En verder zien we wel wat de dag brengt , we gaan er het beste van maken .
Oesje ik vergeet een super fijne morgen/dag toe te wensen ..
Dat noemen ze dan met de deur in huis vallen .
Bekske de week is weeral door midden wat gaat de tijd toch vlug . .
mama-Inge dat wordt vandaag naar het nat bos denk ik . Geniet nog maar eerst van je slaapje . De kinderen naar school , rust in huis . . En met uw man hopelijk stilaan met veel geduld al beter ?
Zonnebloemetje uw appartement weer spic en span , het kan er weer tegen .. Hopelijk heb je vandaag een mooie , rustige dag mag ook wel eens hé.. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier nat en nog eens nat, wind en nog eens wind .. Tja het is nog altijd maar maart natuurlijk .. En wat de pralientjes betreft dat zijn ook mijn lievelingen .. Gelukkig moet ik daarvoor naar een andere stad gaan hier in D.ks..d. is er geen winkel van hen. Tussen haakjes hoe is het met Picske* ?
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: kalkoenlapje met prinsesbonen en een patatje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

mama-inge

Gisteren, 11:52

Goedemorgen en een fijne dag
Met man gaat het redelijk jadi, maar het gaat de goede kant op
Bos sla ik vandaag over, want hier is het ook heel erg nat.
Even een korte wandeling bij huis vandaag en dan hopen dat het morgen weer droog is en we weer richting bos kunnen
Straks ook nog boodschappen doen

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

An-W

Gisteren, 16:42

Goedemiddag allen,
Man en ik vanmorgen bloed en urine ingeleverd voor jaarlijkse APK ( alleen voor 60 plussers ).
Volgende week de uitslag.
Hier regende het vanmorgen.
Vanmiddag werd het droog, toen boodschapjes gedaan en wat gerommeld in huis.

Vriendin belde nog dat ze een muis in huis zag rennen Afbeelding

Fijne namiddag en avond allemaal Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

zonnebloemetje

Gisteren, 20:17

een goeie avond allemaal

een drukke voormiddag met een afspraak bij de kiné en daarna de wekelijkse boodschappen naar de Colruyt , maar de koelkast en de berging zijn weer aangevuld
dus we kunnen er weer tegen

An oeps een muis in huis , ja dat beestje zal het ook voelen zeker dat het 's nachts koud is :wink: :P :P

Inge hier bij ons word er morgen droog weer voorspeld , maar vrijdag veel regen

jadi mijn ventje moet vrijdag terug zijn urine laten testen om te controleren of die infectie volledig weg is na twee dozen antibiotica , dus afwachten hé
en ik heb vrijdag ook een afspraak bij de dokter want de laatste dagen is mijn hartslag niet helemaal goed en mijn bloeddruk ook niet

Bekske ja das waar , zoveel mogelijk van het leven genieten voor de tijd dat we hier zijn

allé ik ga douchen en daarna nog wat tv kijken

voor iedereen een gezellige avond

Afbeelding