Terrorisme en geplande terreurdaden in Europa

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Fazal

29 okt 2025, 13:03

Ja..., en morgen of overmorgen, zit ze alweer in een andere bus. :mrgreen:

Wil.

02 mar 2026, 21:28

Het was volkomen ondergesneeuwd tussen al het nieuws over Iran, maar een moslimterrorist staat altijd paraat. In Austin, Texas, heeft een Amerikaan van Senegalese afkomst 2 mensen neergeschoten en 14 anderen verwond.

De schutter in Texas droeg tijdens zijn aanslag een hoodie met de tekst "Eigendom van Allah" en een T-shirt met de Iraanse vlag, en had foto's van Iraanse leiders in huis, aldus bronnen.

image.png
image.png (351.19 KiB) 220 keer bekeken
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

05 mar 2026, 19:37

De ramadan duurt nog tot 19 maart.

De ramadan is een periode waarin er méér aanslagen en terreurdoden worden genoteerd dan gewoonlijk.
Op dit ogenblik werden wereldwijd al meer dan 200 doden geteld die het gevolg waren van aanslagen 'in de naam van Allah'. De doden die in Iran vallen sinds de oorlog begonnen is, tellen niet mee.

sibarita

11 mar 2026, 10:12

https://www.hln.be/binnenland/veroordee ... ~a4006f1b/

Allah is groot en de belze straat nog groter :twisted:
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

frits1955

11 mar 2026, 16:24

Alleen al in 1 school in Iran werden in deze periode160 kinderen omgebracht met een Amerikaanse Tomahawk. Verder werden al vele honderden onschuldige islamitische burgers omgebracht in Iran en Libanon tijdens deze periode en dat door 2 misdadige regimes-Israel en de VS- in een volstrekt illegale en misdadige oorlog.
De opmerking " slachtoffers in Iran tellen niet mee" is een bewijs van totale verdwazing.

Wil.

11 mar 2026, 17:35

frits1955 schreef:
11 mar 2026, 16:24
Alleen al in 1 school in Iran werden in deze periode160 kinderen omgebracht met een Amerikaanse Tomahawk. Verder werden al vele honderden onschuldige islamitische burgers omgebracht in Iran en Libanon tijdens deze periode en dat door 2 misdadige regimes-Israel en de VS- in een volstrekt illegale en misdadige oorlog.
De opmerking " slachtoffers in Iran tellen niet mee" is een bewijs van totale verdwazing.
Je volgt de statistieken niet.
Het is opvallend dat de volgelingen van de profeet tijdens de ramadan-maand meer hun best doen om het voorbeeld van de profeet na te volgen. D.w.z. dat het streven om de islamideologie te verspreiden met meer inzet wordt uitgevoerd ('streven' = jihad in de ideologie).

De statistieken tijdens de ramadan tellen alleen de doden die vallen met als doel de islamideologie te verbreiden over de hele wereld. De doden in de Iranoorlog die nu bezig is, staan daar in feite los van omdat ze niet worden gemaakt om de islamideologie te verspreiden.
De 30.000 doden die in januari-februari werden genoteerd in Iran zouden dan weer wél meetellen indien het dan ramadan was. Het regime vermoordt hen immers om de zuivere islamrepubliek te bewaren.

Enkele voorbeelden die in onze media totaal onzichtbaar blijven:

- In Nigeria voert Boko Haram een aanval uit op het stadje Ngoshe. Daarbij worden 10 mensen (soldaten) doodgestoken en zijn 40 mensen gewond. Ze ontvoeren ook 100 vrouwen en kinderen.
De islamisten verklaren: "We hebben hen afgeslacht, hun vrouwen en kinderen ontvoerd en tot slaaf gemaakt. Ze zijn ons rechtmatig eigendom en we mogen ze gebruiken zoals Allah het heeft bepaald.

We hebben Ngoshe veroverd en zullen hier blijven. We zijn bereid te sterven voor deze zaak. "

De doden zijn gestorven in de naam van de islamideologie.

- Een dag later schoten islamterroristen 10 mensen door in Turan (Nigeria).
- In Soedan maken de Janjaweed 17 kinderen af op 28 februari.

En dat gaat zo maar door; dag na dag, week na week maar je hoort er niets van. Dus weet je het niet.

boeffer

11 mar 2026, 23:59

Die leven als de vrije vogeltjes en zoals in de natuur, dood hoort er gewoon bij.
Onze oud strijders worden nogmaals eens beledigd.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

voorn

12 mar 2026, 10:11

In elke oorlog vallen er onschuldige slachtoffers.
Wat gebeurde in de school in Iran was door verouderde stafkaarten.
Herdenk wat gebeurde in Mortsel; daar werd ook een school en de dorpskern getroffen bij het laattijdig droppen van de bommen? Die bedoeld waren om de Erlafabriek te treffen.

Fred1950

12 mar 2026, 10:33

voorn schreef:
12 mar 2026, 10:11
In elke oorlog vallen er onschuldige slachtoffers.
Wat gebeurde in de school in Iran was door verouderde stafkaarten.
Herdenk wat gebeurde in Mortsel; daar werd ook een school en de dorpskern getroffen bij het laattijdig droppen van de bommen? Die bedoeld waren om de Erlafabriek te treffen.
Geen stafkaarten , wel AI dat doelen aanwijst ... en dat AI heeft zich "toevallig" vergist.

https://www.hln.be/buitenland/duizend-b ... ~ae5d4e59/ ( Claude, de AI-chatbot van het Amerikaanse techbedrijf Anthropic )

Wil.

12 mar 2026, 10:39

Fred1950 schreef:
Geen stafkaarten , wel AI dat doelen aanwijst ... en dat AI heeft zich "toevallig" vergist.
Fred weet dat AI zich vergist heeft.

In het krantenartikel waarnaar hij verwijst, stond het letterlijk zo:

Of AI bij de aanval op een meisjesschool vlak bij een militair complex verkeerd was geprogrammeerd, waarbij mogelijk verouderde informatie is gebruikt, wordt niet uitgesloten.

Fred1950

12 mar 2026, 10:55

Wil. schreef:
12 mar 2026, 10:39
Fred1950 schreef:
Fred weet dat AI zich vergist heeft.

In het krantenartikel waarnaar hij verwijst, stond het letterlijk zo:

Of AI bij de aanval op een meisjesschool vlak bij een militair complex verkeerd was geprogrammeerd, waarbij mogelijk verouderde informatie is gebruikt, wordt niet uitgesloten.
Trump "onderzoekt" waarom dat schooltje gebomdbardeerd werd. Ge weet toch ook waarom de krant dit niet zal bevestigen , puur omdat ze "het onderzoek" moeten afwachten , zoniet kunnen ze voor het brengen van desinformatie beschuldigd worden. Als "Maven Smart System (MSS), een erg geavanceerd AI-systeem" foutieve informatie bevat , gaat "Claude" ook die foute informatie tonen. Zo werkt AI nu eenmaal. Gaat ge me nu wijsmaken dat MSS over verouderde en niet over de meest recente informatie beschikt ? Denk nu toch ook eens na.

Wil.

12 mar 2026, 13:30

Ik hoop dat jij nooit in de juy van een assisenzaak moet zetelen.

Fred1950

12 mar 2026, 15:14

Wil. schreef:
12 mar 2026, 13:30
Ik hoop dat jij nooit in de juy van een assisenzaak moet zetelen.
Bedoel je "jury" ? :D Het of de juy ? Ik heb al als reserve in een "juy" gezeten. :P

Wil.

12 mar 2026, 15:35

Dan heb je die ander juryleden toch wel duidelijk gemaakt dat ze niet langer moesten nadenken, neem ik aan? Niks van 'onderzoek afwachten'. Direct beslissen en gedaan. :roll:

voorn

12 mar 2026, 17:00

Als AI gebruikt is Dan kan er alleen foute info in gezet zijn.
Wie of wat moet nog uitgezocht worden.