Energie crisis
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Bewijzen doe ik niks. Ik volg gewoon uw redenering waarom Fluvius geen leverancier genoemd mag worden en Bpost, PostNl......wel alhoewel zij hetzelfde werk doen. De ene levert energie aan huis, de andere levert pakjes aan huis. Voor de ene (Fluvius) betalen we netwerkenkosten (het gebruik van hun net), voor de andere betalen we verzendkosten (Bpost, PostNl....) om het gekochte aan huis te krijgen. De diensten zijn hetzelfde (leveren van een product) maar toch worden ze anders benoemd.door Fred1950 » 3 minuten geleden
OK , allemaal juist , maar ... wat wil je daarmee bewijzen ? Ik betwist de rol van de "transporteur/leverancier" niet , en de prijs die ik ervoor moet betalen ook niet. De netwerkkosten aan Fluvius zijn ook maar een klein onderdeel van de energiefactuur ( een factuur die ik voor de zoveelste keer aan de producent betaal en niet aan de leverancier Fluvius ).
Laatst gewijzigd door Dicksy op 29 mar 2026, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Fred,....je ligt weer eens rond te draaien zoals een drol in een nachtemmer hé.....
Neen joeng......je haalt steeds leveren en bezorgen door elkaar...…..
Eneco levert en Fluvius bezorgt.
Als Fluvius uw leverancier is, dan krijg je toch de factuur van Fluvius neem ik aan ?
Laatste paragraaf in onderstaande tekst is waarschijnlijk voor u van toepassing.

Neen joeng......je haalt steeds leveren en bezorgen door elkaar...…..
Als Fluvius uw leverancier is, dan krijg je toch de factuur van Fluvius neem ik aan ?
Laatste paragraaf in onderstaande tekst is waarschijnlijk voor u van toepassing.

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Helaas niet , alhoewel dat perfect zou kunnen. ..... Het is trouwens zo dat Fluvius mijn verbruik meet ( met digitale meter ) , en de meterstanden maandelijks naar Eneco doorstuurt opdat zij dan ( Eneco ) een factuur kan opmaken. Als ik van producent verander is Fluvius een van de eersten die hierover verwittigd zal worden , puur om te weten naar wie ze de tellerstanden moet doorsturen.Charlie Maru schreef: ↑Vandaag, 12:37Fred,....je ligt weer eens rond te draaien zoals een drol in een nachtemmer hé.....![]()
![]()
Neen joeng......je haalt steeds leveren en bezorgen door elkaar...…..![]()
...
In uw prentje sluit ik me volledig aan bij het begrip "Leveren:" , in de betekenis van "Iets verschaffen , bezorgen of laten toekomen". Dat is wat Fluvius doet , en het bezorgen sluit daar bij aan. Het is niet Eneco die mij de stroom "levert" en al zeker niet aan huis "bezorgt" , die produceert en is dus producent.
Je zou het hooguit nog kunnen hebben over "levering" van stroom van Eneco via Fluvius , maar dan is en blijft Fluvius nog steeds de "leverancier" van Eneco stroom , en niet Eneco zelf.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Het verschil begrijpen tussen dagelijks taalgebruik en juridisch-economische inhoud van een term, je zou denken dat het al voor een 12-jarige duidelijk is maar ...
als het kopje te klein is, dan gaat het er niet in.

Teveel dampen ingeademd of corona, wie zal het zeggen?
als het kopje te klein is, dan gaat het er niet in.

Teveel dampen ingeademd of corona, wie zal het zeggen?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Zijn de netwerktarieven die men u maandelijks aanrekent via uw energiefactuur dan geen factuur van Fluvius? De energieleverancier stort die toch door naar Fluvius.door Fred1950 » 41 minuten geledenHelaas niet , alhoewel dat perfect zou kunnen.Charlie Maru schreef: ↑
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Neen , de energiePRODUCENT stort die door naar Fluvius .Dicksy schreef: ↑Vandaag, 13:53Zijn de netwerktarieven die men u maandelijks aanrekent via uw energiefactuur dan geen factuur van Fluvius? De energieleverancier stort die toch door naar Fluvius.door Fred1950 » 41 minuten geledenHelaas niet , alhoewel dat perfect zou kunnen.Charlie Maru schreef: ↑
Als Fluvius uw leverancier is, dan krijg je toch de factuur van Fluvius neem ik aan ?![]()
Ik zou er niets op tegen hebben dat de netwerkkosten een aparte factuur worden. Daartoe behoren ook al die subsdidies aan F. Huts , het capaciteitstarief en wat nog allemaal ( o.a. Elia ) , en niet wat ik echt aan kWh moet betalen.
Check eens na aan wie je de stroom betaalt als ge uw stroomfactuur niet meer kunt betalen en een budgetmeter krijgt. Wie is dan de producent en van waar komt die stroom dan wel vandaan ( strikvraag )?
Ik kan er wel inkomen dat een producent ook leverancier is als hij stroom zou leveren aan een bedrijf op voorwaarde dat het hoogspannings netwerk tussen beiden ofwel eigendom van de producent ofwel eigendom van het bedrijf is ( en niet van Elia ). Dat is zowat gelijkaardig als ik rechtstreeks van de boer melk zou kopen ( zie hoger ).
-
Just.door Fred1950 » Vandaag, 17:52Neen , de energiePRODUCENT stort die door naar Fluvius .Dicksy schreef: ↑
Zijn de netwerktarieven die men u maandelijks aanrekent via uw energiefactuur dan geen factuur van Fluvius? De energieleverancier stort die toch door naar Fluvius.![]()
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
60% van onze LNG-invoer komt uit de VS.
De energiecrisis die op komst is (want ze is er vandaag nog niet), zal de EU dwingen om veel meer onafhankelijk te worden van één of enkele landen.
Italië is wellicht het land dat het meest afhankelijk is van invoer van energie en zelf heel weinig alternatieve energie produceert.
De energiecrisis die op komst is (want ze is er vandaag nog niet), zal de EU dwingen om veel meer onafhankelijk te worden van één of enkele landen.
Italië is wellicht het land dat het meest afhankelijk is van invoer van energie en zelf heel weinig alternatieve energie produceert.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.