Streamer aansluiten op Bose soundtouch20

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

king

18 mei 2026, 10:00

Omdat Bose de cloudservice heeft stopgezet ben ik mijn DAB-zenders (presets) kwijt ...
Dit kon opgelost worden door het aansluiten van een streamer waardoor ik mijn Bose kan blijven gebruiken en presets heb op de streamer voor mijn dab-zenders.
Via info op het net heb ik online streamer gekocht " AYRLIC S10+ " welke in principe perfect op de Bose soundtouch is aan te sluiten maar....
Wat bedrading betreft geen probleem maar de technische aansluiting (geen handleiding) lukt maar niet. Na veel sukkelen gelukt om mijn wifi (telenet) in de streamer op te laden waardoor ik op het display centraal een wit ledlampje verkreeg. Echter ik geraak niet verzer...
Ben zover geraakt (via A.I. hulp) dat ik zelfs het IP adres heb van mijn streamer maar daar stopte het...
Ik kan mijn Bose wel Dab-zenders laten spelen via de app "TUNEIN" op mijn smartphone maar verlaat ik mijn woonst dan stopt de muziek natuurlijk als ik mijn gsm meeneem.... en heeft mijn echtgenote geen muziek meer...
Kan iemand me helpen om die streamer operationeel te krijgen ?
Dank alvast.
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

audibac

18 mei 2026, 11:16

Een bluetooth verbinding tussen streamer en bose als dat niet lukt kunt ge het vergeten .ik heb ook een bose wave en soundtouch 10 en deze laatste heb ik weggeven .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

verhaegen
Support SeniorenNet

18 mei 2026, 15:38

klein tikje te zuinig geweest
ge had de WiiM Mini moeten nemen

audibac

18 mei 2026, 18:24

verhaegen schreef:
18 mei 2026, 15:38
klein tikje te zuinig geweest
ge had de WiiM Mini moeten nemen
Dat ziet er interessant uit , ga ik eens bekijken .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

drefacteur

19 mei 2026, 17:19

Ik heb een Bose Soundtouch IV.Heel spijtig dat we de app niet meer kunnen gebruiken voor de radio.Heb de app van verschillende radiozenders op mijn gsm en tablet staan.Met Bluetooth is dat goed af te spelen.In het begin wat aanpassen,maar het gaat vlotjes nu.

Groeten,

Dré.
HP 24-g011nb All-in-One
Windows 10 Home 64-bit
Intel Core i5 6200U @ 2.30GHz
Totaal fysiek geheugen 8.00 GB

king

20 mei 2026, 17:15

Heb de streamer Ayrlic S10+ teruggestuurd naar afzender ! Gewoon ondoenbaar om softwarematig kopelling te realiseren... restricties wifi - satellietverbinding - Samsung smartphone.... steeds devices not found.
Mijn vraag specifiek naar Mr.Verhaegen toe... is de Wiims streamer gegarandeerd succesvoller en makkelijker te verbinden (lees actief te krijgen) dan de Ayrlic....
Kabeltjes juist inpluggen is geen probleem maar het softwarematige daarna....?
Bij Ayrlic moest de app signaal zenden (vanaf gsm) op zelfde wifi als waarop streamer zat. Probleem Gsm gebruikte 5G (voorkeur) maar zelfs bij uitschakelen mobiele verbinding zodat enkel wifi aan bleef dan nog kreeg de streamer geen signaal binnen.... echt alles opgezocht en geprobeerd... zou zonde zijn deze na afsluiten cloud door bode, om dit toestel niet meer te kunnen gebruiken
Laptop MEDION - Windows 11 - Intel Core i3 - 1115G4 - 3,0 GHz, 2 kernen - 8 GB RAM - 256 GB SSD - Windows defender & firewall - MS office personal - Printer HP 3057A -
telenet modem/wifi - Gmail - browser MS Edge.

verhaegen
Support SeniorenNet

20 mei 2026, 19:13

garanderen kan ik niets hoor , over géén enkel ding
maar die mini is toch algemeen gekend qua gebruiksgemak
zelf heb ik dat niet , maar een kennis van mij heeft die en die spreekt daar toch lovend over
ik heb momenteel eens een deel reviews voor u gaan opzoeken
als dat in een ander taal is kan je met firefox gewoon even op vertalen zetten dan staat het in het nederlands
firefox >rechtsbovenhoek 3 horizontale streepjes Wdan in die lijst op vertalen klikken

deze is in het nederlands
https://thenewsound.nl/blogs/blog/bose- ... -weer-slim
https://www.p-t.store/en/hifi-tipy-trik ... er-review/