verificatiecodes komen niet meer binnen
-
Nouchka - Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
sinds kort komen de verificatiecodes die je soms nodig hebt om verder te kunnen gaan met bv. een account aanmaken, niet meer binnen in mijn mail. Als ik kan kiezen hoe ik mijn code wil ontvangen : via sms of via mail dan geef ik sms op. Dat lukt perfect. Maar soms heb je de keuze niet en dan heb ik een groot probleem want ze komen gewoon niet binnen. Ook niet in mijn spammap. Ik mag 10 keer opnieuw beginnen en de code komt niet aan. Heel frustrerend want dan kan je niet meer verder en soms heb je ze dringend nodig. Aan wat kan dit liggen. Mijn hoofdmail is een skynet adres. Ik gebruik ook aliassen, en soms wordt die alias opgegeven als mailadres, dus dacht ik eerst dat je het primaire mailadres moet opgeven, maar ook dan komt het niet binnen.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem
-
verhaegen - Support SeniorenNet
als het voorheen wél ging , dan ligt het meestal niet bij u waarom ze niet aankomen
wat ik de laatste tijd ondervonden heb :
is de spammap bij proximus zelf waar ze gewoonlijk inzitten
ik raad je aan zelf eens via uw webbrowser (firefox , crome of edge) te gaan inloggen bij proximus webmail
en daar de spammap te controleren !!!!
daar zitten tegenwoordig de mails die ik mis in mijn mailprogramma
wat ik de laatste tijd ondervonden heb :
is de spammap bij proximus zelf waar ze gewoonlijk inzitten
ik raad je aan zelf eens via uw webbrowser (firefox , crome of edge) te gaan inloggen bij proximus webmail
en daar de spammap te controleren !!!!
daar zitten tegenwoordig de mails die ik mis in mijn mailprogramma
-
Ook dit heb ik elke keer gedaan. nl. Inloggen bij Proximus mail en daar gaan kijken in de spammap, maar ook daar ik niks te vinden. Ik vind het heel raar maar weet niet wat ik moet doen als ik echt een verificatiecode nodig heb en deze per mail wordt verstuurd en niet per sms.
Windows 10
-
kan het zijn dat het aan de beveiliging van mijn pc ligt en dat er misschien dingen aangevinkt zijn die deze mails met verificatiecode's tegen houdt .
Windows 10
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Nog een tip:
Installeer de Proximus mail app op uw smartphone,
Hier komen ook alle mails binnen en alle extra mappen en opgeslagen mails zie je daar ook.
Hier moet je ook hetzelfde paswoord dat je gebruikt op pc gebruiken.
Leer daar mee werken,
Op uw smartphone links onderaan zie je 3 verticale III
Als je daarop drukt zie je uw actieve app’ s
Ontvang je een beveiliging code via sms of mail dat je moet invullen
Voorbeeld via sms:
Open uw sms bericht
Hier zie je de beveiliging code
(je kan die opschrijven – onthouden of kopiëren(kopiëren er blijven op drukken wordt blauw hier kan je de optie kiezen kopiëren))
Druk daarna op onderaan links de 3 III (verticale streepjes)
Uw actieve app’ s gaan open en veeg links of rechts naar uw app en plak of schrijf die daar in.
Eens je daar mee weg bent poepsimpel.
Ik gebruik dit dagelijks voor de itsme app
Belangrijk:
Je moet ook voor 24 juni de nieuwe itsme app instaleren de oude wordt dan niet meer ondersteund, doe dit via de officiële itsme website
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Ik werk al met de proximus mail app op mijn smartphone, en ook daar komen de mails met verificatiecode niet binnen. Eerst wordt er een sms gestuurd met een code. Dat lukt perfect. Die zit bij mijn berichten en die kopieer ik en plak ik waar hij moet staan, maar dan ga ik verder en krijg ik de melding dat mijn kaart maar geactiveerd is als ik nog een verificatiecode invul die mij per mail wordt opgestuurd. Mijn man had wel een alias opgegeven van ons originele mailadres van proximus nl. een alias op zijn naam, ik weet niet of dat het probleem is, maar ik denk dat ik het probleem ook al gehad heb als ik het originele mailadres gebruik. Toen ik de melding kreeg dat er een mail met code naar dat alias adres gestuurd was, ben ik direct gaan kijken zowel op de pc als op mijn smartphone en op die van mijn man. Ook gekeken in de spammappen, maar die mail is nergens te vinden en komt blijkbaar niet binnen. Zo sta ik nog even ver als een week geleden en kan ik mijn gesloten contract niet activeren. Overigens hartelijk dank om me te verwittigen dat ik Itsme opnieuw moet installeren. Ik weet echt niet wat ik verder nog kan doen. Als ik zelf kon kiezen dan zou ik altijd kiezen om de verificatiecode per sms op te sturen, maar je hebt niet altijd de keuzen, en in dit geval heb je ze allebei nodig. Eerst een code per sms, en daarna een code via een mail. Ik begrijp het niet goed dat gewone mails wel binnenkomen en enkel die mails met een verificatiecode niet. Daarom mijn vraag : zou het met de beveiliging van mijn pc of van mijn antivirus (bitdefender) te maken kunnen hebben.
Windows 10
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
"Bitdefender"
daar heb je het weer, ik heb daar in 't verleden zeer slechte ervaringen mee gehad. Probeer het eens tijdelijk uit te zetten (als dat al zou lukken) en probeer dan die certificatiemails toch binnen te krijgen ...
Je schrijft ook ergens over een contract dat moet worden geactiveerd ... de sms is om uw gsm nummer te bevestigen, de email is om uw adres te kennen ... moet hetzelfde zijn als het adres in uw contract.
daar heb je het weer, ik heb daar in 't verleden zeer slechte ervaringen mee gehad. Probeer het eens tijdelijk uit te zetten (als dat al zou lukken) en probeer dan die certificatiemails toch binnen te krijgen ...
Je schrijft ook ergens over een contract dat moet worden geactiveerd ... de sms is om uw gsm nummer te bevestigen, de email is om uw adres te kennen ... moet hetzelfde zijn als het adres in uw contract.
-
ik heb erop gelet dat voor de verificatienummers dezelde telefoonnummer en hetzelfde mailadres gebruikt worden als is opgegeven in het contract, daarom vond ik het spijtig dat mijn man niet ons origineel mailadres had gebruikt maar zijn alias adres. Maar zoals ik al zei, waarschijnlijk was het dan ook niet gegaan. En kan ik dat, mijn bitdefender eventjes uitzetten ? Dat heb ik nog nooit gedaan. Ik moet dan toch niet alles terug installeren? Is er een aan en uitknop. Zal het eens bekijken.
Windows 10
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Waarom gebruik je dan je gmail account niet voor die verificatiemails?? Is veel minder wispelturig dan die van proximus.
Wat betreft het uitschakelen van je virusscanner: niet doen. Dat soort van adviezen wordt al derig jaar rondgestrooid, maar ik moet nog de eerste keer tegenkomen dat het werkelijk iets helpt. Of dat nu over BitDefender of een andere gaat, maakt niet uit.
Maar, je hebt toch geen 2 virusscanners staan???
Wat betreft het uitschakelen van je virusscanner: niet doen. Dat soort van adviezen wordt al derig jaar rondgestrooid, maar ik moet nog de eerste keer tegenkomen dat het werkelijk iets helpt. Of dat nu over BitDefender of een andere gaat, maakt niet uit.
Maar, je hebt toch geen 2 virusscanners staan???
-
Neen, ik heb al jaren 1 virusscanner en dat is Bitdefender naar mijn volle tevredenheid. Ik heb trouwens gisteren even webbescherming uitgeschakeld en terug geprobeerd of de verificatiecode dan wel binnenkwam maar ook dan lukte het niet. En je hebt gelijk dat ik in de toekomst beter mijn gmail adres ingeef, maar mijn man, die minder met de pc werkt, heeft daar niet op gelet toen hij een mailadres moest ingeven en hij heeft zijn alias van proximus gebruikt. Mijn kleinzoon zegt ook telkens dat ik beter enkel nog zou werken met gmail want dat dit veel minder problemen geeft maar ik zie er gewoon tegenop om al mijn contacten (en dat zijn er veel) te melden dat ze in de toekomst een ander mailadres moeten gebruiken , anders had ik dat al lang gedaan. Als niets lukt dan zal ik telefonisch contact moeten opnemen met dat bedrijf en vragen dat ik mijn mailadres via de telefoon kan veranderen in mijn gmail adres en dan hopen dat het lukt.
Windows 10
-
waar dat het aan ligt is moeilijk te zeggen , maar inderdaad heel twijfelachtig dat het aan bitdefender zou liggen
hetgeen ik der mee ondervind tegenwoordig heb ik je al gezegd , maar wat ik nogal gemerkt heb bij sommige waar ze dan die bevestigingsnummer per mail sturen dat hij gewoon niet aankomt of een paar dagen nadien zelfs pas
zelfs als ge op die knop 2 of 3 keer klikt om het opnieuw te sturen dat er niets komt
dan ligt dat ofwel aan degene die het zou moeten verzenden meestal , en soms aan de mailproviders
hetgeen ik der mee ondervind tegenwoordig heb ik je al gezegd , maar wat ik nogal gemerkt heb bij sommige waar ze dan die bevestigingsnummer per mail sturen dat hij gewoon niet aankomt of een paar dagen nadien zelfs pas
zelfs als ge op die knop 2 of 3 keer klikt om het opnieuw te sturen dat er niets komt
dan ligt dat ofwel aan degene die het zou moeten verzenden meestal , en soms aan de mailproviders
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Met Proximus is het met de mailboxen een beetje een Lotto......Het kan een tijd goed werken om daarna een tijdje wispelturig te zijn. Internet zelf heb ik niet te klagen.
Maand geleden moest ik ook een verificatiecode krijgen....2x aangevraagd....
Resultaat: mails kwamen er 2 uur nadien door. Maar wat ben je ermee als de verificatiecode maar een kwartier geldig is. ?????
Een week later terug geprobeerd en dan was er geen enkel probleem.
Maand geleden moest ik ook een verificatiecode krijgen....2x aangevraagd....
Resultaat: mails kwamen er 2 uur nadien door. Maar wat ben je ermee als de verificatiecode maar een kwartier geldig is. ?????
Een week later terug geprobeerd en dan was er geen enkel probleem.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
inderdaad de laatste tijd hangt die hunne spamfilter de beest uit
zojuist gaan kijken weeral
mail van fulli in de spam
mail van sennet in de spam
en ongeacht of ge dan die aanvinkt dat het géén spam is
maar ja , der zijn nog ander providers waar het nog slechter loopt tegenwoordig
wordt toch tijd dat het allemaal terug fatsoenlijk werkt hoor
zojuist gaan kijken weeral
mail van fulli in de spam