Buitencamera en wifi

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Clint

11 jun 2026, 11:43

Hallo, we hebben een tijd geleden een draadloze beveiligingscamera buiten geïnstalleerd die werkt op zonne-energie. Deze heeft wifi 2,4 Ghz nodig om te functioneren. Na contact met onze provider Proximus is dit aangepast en zitten we effectief op deze frequentie. De camera echter werkt nog zeer wisselvallig, dan weer wel en dan weer niet. Als oorzaak geeft hij aan "instabiel netwerk" In onze woning is al een wifi booster en een repeater geïnstalleerd. De camera hangt ongeveer 6 meter achter de woning. Zijn er misschien nog andere mogelijkheden om de wifi beter tot bij de camera te brengen?
Alvast bedankt.

verhaegen
Support SeniorenNet

11 jun 2026, 15:10

een stopcontact aldaar in de buurt zetten , en een devolo plaatsen
ik heb zelf 3 camera's staan , 1 van voor , 1 vanachter aan de veranda , en 1 ne helemaal achteraan in de tweede tuin
die van vanvoor werkt op de devolo die in de veranda staat , die van achteraan de veranda werkt daar ook op , en die 20 meter verder heb ik een stopcontact gezet en die werkt via daar op de wifi van de devolo die in het stopcontact zit
mijn battery op zolder die werkt op de devolo die in de slaapkamer in het stopcontact zit
best met mesh
ik heb dus overal , maar dan ook overal serieuse wifi
kunt het met tp of huawei ook doen waarschijnlijk

wifi 2,4 Ghz dat heeft elke proximus klant origineel zo

ps.
kunt altijd een kastje plaatsen (mag onderaan open zijn) waar dat ge alles inzet

Clint

Vandaag, 21:35

Bedankt voor uw reactie. We hadden al een booster van Proximus en hebben nu na contact met Proximus nog een tweede booster opgestuurd gekregen. Ook hebben we intussen nog een repeater (MD-Goods) aangeschaft.
De box staat vooraan in huis, onze eerste booster staat meer achteraan in huis, en deze kunnen we niet verplaatsen vanwege een andere toepassing. Als ik de tweede booster in de veranda achter het huis plaats, de afstand tot de box is dan ongeveer 11 meter, dan brandt het ledje van linkkwaliteit rood (niet goed dus)
In welke volgorde kan ik best deze 3 apparaten plaatsen om het beste resultaat te bekomen?
Groeten.

verhaegen
Support SeniorenNet

Vandaag, 21:50

dat kan ik zo niet zeggen zonder iets te zien of via een plannetje hoor
11 meter is inderdaad wat ver voor een booster
een devolo of een ander merk dat over de electrische bedrading loopt kan men de omtrek dekking ferm uitbreiden natuurlijk
maar ge moet toch niet persé tot aan de box komen met die derde dacht ik
met repeaters heb ik slechte ervaringen
kunt die toch in één lijn zetten box >booster>repeater met onderlinge afstand te meten aan de hand van signaal ?