Mannelijk ordinaal teken typen

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

19 jun 2026, 22:20

Ik krijg van AI wat toetsensamenstellingen aangeboden en lukt niet, copy & paste ook niet.
Alt en 0186 of Alt en 167, beiden geeft enkel het gradensymbool ' ° ' weer. Bij AI heb ik een knipsel gemaakt hoe het zou moeten zijn:

Afbeelding
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

*Joy*
Lid geworden op: 02 aug 2025, 12:58
Locatie: Koksijde

20 jun 2026, 10:50

https://www.vreemdetekens.nl/altcodes

Zie dat teken nergens staan , of ik kijk erover 8O
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

audibac
Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Locatie: Haspengouw

20 jun 2026, 11:56

Het graden symbool is alt+0176 < 33° of de windows toets en de punt komma toets indrukken , dat kun je zelfs aan de taakbalk vast zetten .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

20 jun 2026, 12:05

schift +altgr+ o
dat werkt in word of wordpad (intypen)
selekteer dat dan en kopeer en ga het ergens plakken

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

20 jun 2026, 12:35

Even nog een knipsel van die kleine o met streepje eronder:

Afbeelding
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

20 jun 2026, 15:54

druk eens op windowsvlag +R
vul dan in : charmap en druk op uw entertoets
zoek daar eens in
als het daar niet instaat dan zou ik het niet weten

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

20 jun 2026, 23:52

https://en.wikipedia.org/wiki/Ordinal_i ... #Masculine
Deze link geeft ook wat resultaat, lukt niet meteen of moet ik een Italiaans toetsenbord hebben dan.
Je kan die leestekens ook zelf maken, mss daarom dat ik ze niet copy paste kan doen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

21 jun 2026, 07:49

Dit werkt enkel in Word. Als je dan copy paste hier doet wordt het een normaal gradenteken omdat het geen letter is maar een symbool.
klik op invoegen->symbool -1-latijn uitgebreid->tekencode 00BA

Afbeelding

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

22 jun 2026, 14:59

Ok 't is een afbeelding.
Ik ben de vraag even gaan stellen bij zo'n groep die Spaans leren voor de toetsencombinatie of evtl een vreemd toetsenbord (instelling) hebben.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

23 jun 2026, 06:53

Het is geen tekening maar een symbool(speciale tekens) in Word

Afbeelding

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

23 jun 2026, 15:33

Bij mij zegt 'm foert zonder streepje en heb een MS Office prof plus 2026:

Afbeelding
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

23 jun 2026, 16:57

En als je het lettertype veranderd links bovenaan.
Nu staat er Tahoma bij u
bij mij (normale tekst) tussen haakjes. Dat staat helemaal bovenaan in de rij.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

23 jun 2026, 22:12

O resultaat bij je correctie, het blijft die kleine °. Klein streepje erboven is wel te vinden. Heb jij dan een oude MS Office?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

24 jun 2026, 09:20

Het werkt bij mij zowel met office 2010, 2013 en ook in de nieuwste Libre Office

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

24 jun 2026, 21:44

✈✈☺ LibreOffice heeft symbolen die je niet hier of in MS Word kunt pasten. Het rangtelwoord symbool blijft °. Zaak gesloten.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk