in de Vier Seizoenen reeks 43 Zomer 2026
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

Zo dames de verhuis is gebeurd.
Dat we een iets minder warme zomer krijgen dan deze week.
Met op tijd een beetje regen en een "beetje" zon.
Hallo hierboven, iets minder mag ook!
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
- Locatie: Heist op den Berg
bedankt om een zomerhoekje te openen, is mooi opgemaakt,
vandaag niet buiten geweest, was een beetje te warm,
de lucht is vochtig daarom dat de mensen last hebben
in het zuiden is het een droge lucht veel gezonder,
maar een mens is gemaakt om eens te klagen,
is het regen of te warm het is altijd iets wat tegenvalt,
maar geniet van alles wat je zelf nog kunt
al is het genieten van een koud drankje,
en vanaf vandaag zullen de dagen weer korter worden
de nachten langer zo gaan we verder de zomer in,

grtjs van krakje,
vandaag niet buiten geweest, was een beetje te warm,
de lucht is vochtig daarom dat de mensen last hebben
in het zuiden is het een droge lucht veel gezonder,
maar een mens is gemaakt om eens te klagen,
is het regen of te warm het is altijd iets wat tegenvalt,
maar geniet van alles wat je zelf nog kunt
al is het genieten van een koud drankje,
en vanaf vandaag zullen de dagen weer korter worden
de nachten langer zo gaan we verder de zomer in,

grtjs van krakje,
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

hier iedere dag warm eten geen koude schotel krijg dat niet binnen .Een koude schotel zo voor mij betekenen niet eten een goed dieet dan .Heb zelfs eergisteren avond soep gemaakt met de soepmaker op 25 minuten had ik lekkere soep .Hier iedere dag soep enz.Maar ja het is ieders zijn smaak .Geniet om het even hoe straks kinesist en met de late avond met de viervoeters buiten met buurman .
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
- Locatie: Aan het grijze water van de noordzee
Goede morgen seizoentjes,
Ventje heeft toch naar de voetbal gekeken. Ze hebben het niet goed gedaan zei hij. Kan zijn dat ze na hun volgende match al weer naar huis vliegen. Seffens winnen de nederlanders nog. Hun koning is in ieder geval ginder. Ventje heeft niet goed geslapen. Hij is dan maar opgestaan. Vandaag is het badmatjeswasdag. De vliegen zijn erg lastig. We gaan mogelijk vandaag even de bbq aansteken. Onze beenhouwer heeft iets nieuws gecreerd. Dus gaan we proeven. Het was gisteren dus de langste dag.
Aan alle seizoentjes een fijne maandag.
Ventje heeft toch naar de voetbal gekeken. Ze hebben het niet goed gedaan zei hij. Kan zijn dat ze na hun volgende match al weer naar huis vliegen. Seffens winnen de nederlanders nog. Hun koning is in ieder geval ginder. Ventje heeft niet goed geslapen. Hij is dan maar opgestaan. Vandaag is het badmatjeswasdag. De vliegen zijn erg lastig. We gaan mogelijk vandaag even de bbq aansteken. Onze beenhouwer heeft iets nieuws gecreerd. Dus gaan we proeven. Het was gisteren dus de langste dag.
Aan alle seizoentjes een fijne maandag.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
- Locatie: Thuis
Goede morgen iedereen,
Dank voor de verhuis Helena en dank voor het plaatje Bekske
Helena schreef in het vorige hoekje:
Hi hi hi oma-C!
Waar heb je je gezelschap opgevist?
Nee hoor Helena, ik heb erbij geschreven "ik alleen"
Ja zomer, zoals nu kan ik er niet van genieten
want ik heb geen adem bij het minste wat ik doe
Goed voor wie er van houd, maar "te is te"
Heb net een briefje voor wat boodschappen
bij de onder-buurvrouw gebracht, zij gaat dan
voor mij efkes naar Col**** als ze tijd heeft.
Kinderen hebben voor ze vertrokken een goede
voorraad aangelegd, maar je kan niet alles
voor 14 dagen in voorraad hebben
vooral vers fruit...lief dat mensen elkaar helpen
Als ik zelf weer buiten kan dan breng ik haar
weer een "bedank bloemetje", zo nu en dan mag
dat wel eens (vind ik tenminste)
Hou het veilig en gezond allemaal en tot later...
Dank voor de verhuis Helena en dank voor het plaatje Bekske
Helena schreef in het vorige hoekje:
Hi hi hi oma-C!
Waar heb je je gezelschap opgevist?
Nee hoor Helena, ik heb erbij geschreven "ik alleen"
Ja zomer, zoals nu kan ik er niet van genieten
want ik heb geen adem bij het minste wat ik doe
Goed voor wie er van houd, maar "te is te"
Heb net een briefje voor wat boodschappen
bij de onder-buurvrouw gebracht, zij gaat dan
voor mij efkes naar Col**** als ze tijd heeft.
Kinderen hebben voor ze vertrokken een goede
voorraad aangelegd, maar je kan niet alles
voor 14 dagen in voorraad hebben
vooral vers fruit...lief dat mensen elkaar helpen
Als ik zelf weer buiten kan dan breng ik haar
weer een "bedank bloemetje", zo nu en dan mag
dat wel eens (vind ik tenminste)
Hou het veilig en gezond allemaal en tot later...
Zeg regelmatig tegen jezelf:
"ik ben sterker dan hetgeen mij overkomt."
"ik ben sterker dan hetgeen mij overkomt."
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
- Locatie: landelijk vlaanderen

Hallo iedereen,
HVT: bedankt voor de verhuis .
Bekske: een mooi plaatje voor de verhuis.
Deze morgend om 6 uur uit de veren en om 7 uur al in de tuin bezig.
Kwestie om de hitte voor te zijn. Met die regen en hitte groeit alles hier als kool.
Zo s'morgens vroeg is het best te doen , nog niet te warm.
Manlief heeft het gras gemaaid en ik ondertussen gesnoeid en onkruid gewied.
Die bloemenweide die ik eerder deze lente gezaaid heb, staat in volle bloei, echt mooi.
Elke dag komen er nieuwe bloemen open, buurvrouw zegt dat ze er ook van geniet.
Het is er ook druk , met het gezoem van de bijtjes, er zijn hommels , zweefvliegen en wat nog allemaal.
Daar kun je echt naar blijven kijken.
Gisterenavond naar de voetbal gekeken. Ja , we hadden er allemaal meer van verwacht.
Tot morgen, allemaal.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
- Locatie: Heist op den Berg
we blijven nog zeker een week genieten van de hitte,
niet getreurd we kunnen ons ook verwennen met rust, koud drankje,
lezen en puzzelen zelfs tv zien, de dag zal altijd kort zijn,
heb deze vroege morgen de strijk gedaan, eten hebben we gaan halen,
de jongens toch, ik heb voor eten een lekkere rolmops genomen,
met dit weer weten de jongens zelf niet waar ze goesting in hebben,
morgen zien we wel wat de pot schaft, afwachten wat ze voorstellen,
grtjs van krakje,

niet getreurd we kunnen ons ook verwennen met rust, koud drankje,
lezen en puzzelen zelfs tv zien, de dag zal altijd kort zijn,
heb deze vroege morgen de strijk gedaan, eten hebben we gaan halen,
de jongens toch, ik heb voor eten een lekkere rolmops genomen,
met dit weer weten de jongens zelf niet waar ze goesting in hebben,
morgen zien we wel wat de pot schaft, afwachten wat ze voorstellen,
grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
- Locatie: Aan het grijze water van de noordzee
Goede morgen seizoentjes,
De regenvlaag heeft een beetje verkoeling gebracht.
De poesies zijn actief. Lilly zat vannacht op het badmatje en toen ik mijn voeten uit bed deed om naar de badkamer te gaan hoorde ik : mrr! We hebben bewust daar nu aan de bedden badmatjes gelegd omdat Lilly durft erop een haarbal deponeren.
Ventje heeft een nieuw horloge moeten kopen. Een digitalen. Dat moest eerst opgeladen worden. De tijd van een opgewonden horloge is voorbij.
Zo, dat was het.
Aan allen een fijne dinsdag.
De regenvlaag heeft een beetje verkoeling gebracht.
De poesies zijn actief. Lilly zat vannacht op het badmatje en toen ik mijn voeten uit bed deed om naar de badkamer te gaan hoorde ik : mrr! We hebben bewust daar nu aan de bedden badmatjes gelegd omdat Lilly durft erop een haarbal deponeren.
Ventje heeft een nieuw horloge moeten kopen. Een digitalen. Dat moest eerst opgeladen worden. De tijd van een opgewonden horloge is voorbij.
Zo, dat was het.
Aan allen een fijne dinsdag.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
- Locatie: Thuis
Goede avond iedereen
ik geef dit maar even mee....
Dit adviseert het Nationaal Crisiscentrum nu al
• Drink voldoende, meer dan gewoonlijk. Wacht niet tot je dorst hebt.
• Water is beter dan frisdrank.
• Ga je ergens naartoe en moet je lang op de bus, trein of in de auto zitten?
• Neem een flesje water mee.
• Zet een pet of hoed op.
• Is het echt heel warm buiten? Vermijd de zon en blijf binnen tot het wat koeler is. Lukt dit niet?
Blijf zoveel mogelijk in de schaduw of zoek een koele plek als het bij je thuis te warm is,
bijvoorbeeld een dienstencentrum, bibliotheek of winkelcentrum.
• Vermijd zware lichamelijke inspanningen of sporten, zeker in het heetst van de dag.
• Maak je voorhoofd en nek regelmatig nat.
• Draag lichte kledij, met een lichte kleur.
• Bescherm je huid tegen de zon: gebruik zonnecrème met een hoge beschermingsfactor
(minstens factor 30, liefst hoger).
• Als je last hebt van krampen, hoge koorts, hoofdpijn of flauwte, bel dan naar je huisarts.
• Bel onmiddellijk 112 als je lichaamstemperatuur zeer hoog is (40° of hoger).
• Laat geen mensen of dieren achter in een geparkeerd voertuig.
Voor allen een emmertje moed om deze komende hitte dagen door te komen
ik geef dit maar even mee....
Dit adviseert het Nationaal Crisiscentrum nu al
• Drink voldoende, meer dan gewoonlijk. Wacht niet tot je dorst hebt.
• Water is beter dan frisdrank.
• Ga je ergens naartoe en moet je lang op de bus, trein of in de auto zitten?
• Neem een flesje water mee.
• Zet een pet of hoed op.
• Is het echt heel warm buiten? Vermijd de zon en blijf binnen tot het wat koeler is. Lukt dit niet?
Blijf zoveel mogelijk in de schaduw of zoek een koele plek als het bij je thuis te warm is,
bijvoorbeeld een dienstencentrum, bibliotheek of winkelcentrum.
• Vermijd zware lichamelijke inspanningen of sporten, zeker in het heetst van de dag.
• Maak je voorhoofd en nek regelmatig nat.
• Draag lichte kledij, met een lichte kleur.
• Bescherm je huid tegen de zon: gebruik zonnecrème met een hoge beschermingsfactor
(minstens factor 30, liefst hoger).
• Als je last hebt van krampen, hoge koorts, hoofdpijn of flauwte, bel dan naar je huisarts.
• Bel onmiddellijk 112 als je lichaamstemperatuur zeer hoog is (40° of hoger).
• Laat geen mensen of dieren achter in een geparkeerd voertuig.
Voor allen een emmertje moed om deze komende hitte dagen door te komen
Zeg regelmatig tegen jezelf:
"ik ben sterker dan hetgeen mij overkomt."
"ik ben sterker dan hetgeen mij overkomt."
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

gisteren problemen met de pc gisteren avond is er iemand komen kijken en in orde gezet voorlopig .MOET een nieuwe nog kopen deze is al oud dus vervangen .GENIET IN DE MOGELIJKHEID VAN .MET DEZE BROEIKAS NU .Nu afwachten hoe de zomer verder zal verlopen als het verlof voor vele aankomt hopelijk valt dan het verlof niet in water .Deze broeikas is ook niet nodig afijn ja het nemen zoals het is en tevreden mee zijn .Hier is alles weer dicht straks de boodschappen levering en huisarts groetje
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hier ook airco op en alles toe.
Parasols zijn opgesteld. Ene boven mijn bloemen.
Tja er zal weer veel kapot gaan.
Anjelier met de groene vingers hoe ben je erin geslaagd die bloemenweide goed te krijgen?
Al drie keer geprobeerd, geen resultaat.
Madeliefjes had ik à volonté.
En kruiskruid vanzelf. Mottige gele bloemen heel de gazon door.
We tellen af naar maandag.
Hou jullie koel!
Parasols zijn opgesteld. Ene boven mijn bloemen.
Tja er zal weer veel kapot gaan.
Anjelier met de groene vingers hoe ben je erin geslaagd die bloemenweide goed te krijgen?
Al drie keer geprobeerd, geen resultaat.
Madeliefjes had ik à volonté.
En kruiskruid vanzelf. Mottige gele bloemen heel de gazon door.
We tellen af naar maandag.
Hou jullie koel!
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
- Locatie: Heist op den Berg
zo warm moet het nu ook niet zijn, beetje te heet,
deze voormiddag mijn nieuwe bril gaan halen is weer wennen,
na de noen naar ziekenhuis voor jaarlijkse controle van de nieren,
beetje achteruit gegaan, is verder nog goed in orde,
kan weer een jaartje verder als er geen problemen komen,
en ja we waren terug thuis op het uur dat ik bij die arts moest zijn,
we waren wel vroeg vertrokken, dan kan het meevallen dat ze eerder nemen,
blijf uit de hete zon en drink veel, grtjs van krakje,

deze voormiddag mijn nieuwe bril gaan halen is weer wennen,
na de noen naar ziekenhuis voor jaarlijkse controle van de nieren,
beetje achteruit gegaan, is verder nog goed in orde,
kan weer een jaartje verder als er geen problemen komen,
en ja we waren terug thuis op het uur dat ik bij die arts moest zijn,
we waren wel vroeg vertrokken, dan kan het meevallen dat ze eerder nemen,
blijf uit de hete zon en drink veel, grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

