NACHTUILTJES(12)2024
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
- Locatie: Thuis
Goede avond iedereen
ik geef dit maar even mee....
Dit adviseert het Nationaal Crisiscentrum nu al
• Drink voldoende, meer dan gewoonlijk. Wacht niet tot je dorst hebt.
• Water is beter dan frisdrank.
• Ga je ergens naartoe en moet je lang op de bus, trein of in de auto zitten?
• Neem een flesje water mee.
• Zet een pet of hoed op.
• Is het echt heel warm buiten? Vermijd de zon en blijf binnen tot het wat koeler is. Lukt dit niet?
Blijf zoveel mogelijk in de schaduw of zoek een koele plek als het bij je thuis te warm is,
bijvoorbeeld een dienstencentrum, bibliotheek of winkelcentrum.
• Vermijd zware lichamelijke inspanningen of sporten, zeker in het heetst van de dag.
• Maak je voorhoofd en nek regelmatig nat.
• Draag lichte kledij, met een lichte kleur.
• Bescherm je huid tegen de zon: gebruik zonnecrème met een hoge beschermingsfactor
(minstens factor 30, liefst hoger).
• Als je last hebt van krampen, hoge koorts, hoofdpijn of flauwte, bel dan naar je huisarts.
• Bel onmiddellijk 112 als je lichaamstemperatuur zeer hoog is (40° of hoger).
• Laat geen mensen of dieren achter in een geparkeerd voertuig.
Voor allen een emmertje moed om deze hitte door te komen
ik geef dit maar even mee....
Dit adviseert het Nationaal Crisiscentrum nu al
• Drink voldoende, meer dan gewoonlijk. Wacht niet tot je dorst hebt.
• Water is beter dan frisdrank.
• Ga je ergens naartoe en moet je lang op de bus, trein of in de auto zitten?
• Neem een flesje water mee.
• Zet een pet of hoed op.
• Is het echt heel warm buiten? Vermijd de zon en blijf binnen tot het wat koeler is. Lukt dit niet?
Blijf zoveel mogelijk in de schaduw of zoek een koele plek als het bij je thuis te warm is,
bijvoorbeeld een dienstencentrum, bibliotheek of winkelcentrum.
• Vermijd zware lichamelijke inspanningen of sporten, zeker in het heetst van de dag.
• Maak je voorhoofd en nek regelmatig nat.
• Draag lichte kledij, met een lichte kleur.
• Bescherm je huid tegen de zon: gebruik zonnecrème met een hoge beschermingsfactor
(minstens factor 30, liefst hoger).
• Als je last hebt van krampen, hoge koorts, hoofdpijn of flauwte, bel dan naar je huisarts.
• Bel onmiddellijk 112 als je lichaamstemperatuur zeer hoog is (40° of hoger).
• Laat geen mensen of dieren achter in een geparkeerd voertuig.
Voor allen een emmertje moed om deze hitte door te komen
Zeg regelmatig tegen jezelf:
"ik ben sterker dan hetgeen mij overkomt."
"ik ben sterker dan hetgeen mij overkomt."
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
- Locatie: Land van Nevele

Alles open strakjes naar de kiné 't is nodig een goede been massage en dan een half uur in de lymphelaars.
Dan naar de Sp.r en terug binnen gelukkig is er veel groen en mooi gefluit van de vogeltjes,niet die kraaien en eksters brrr
Hou jullie fris
Greetie
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

gisteren problemen met de pc gisteren avond is er iemand komen kijken en in orde gezet voorlopig .MOET een nieuwe nog kopen deze is al oud dus vervangen .GENIET IN DE MOGELIJKHEID VAN .MET DEZE BROEIKAS NU .Nu afwachten hoe de zomer verder zal verlopen als het verlof voor vele aankomt hopelijk valt dan het verlof niet in water .Deze broeikas is ook niet nodig afijn ja het nemen zoals het is en tevreden mee zijn .Hier is alles weer dicht straks de boodschappen levering en huisarts groetje
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
- Locatie: de boterstad
Hallo ik kom gewoon even binnen en buiten . De warmte speelt me parten en voel dat mijn lichaam er op reageert..
Fijne dag
iedereen
toedeloe
menu: yoghurt
Fijne dag
iedereentoedeloe
menu: yoghurt
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
- Locatie: Heist op den Berg
zo warm moet het nu ook niet zijn, beetje te heet,
deze voormiddag mijn nieuwe bril gaan halen is weer wennen,
na de noen naar ziekenhuis voor jaarlijkse controle van de nieren,
beetje achteruit gegaan, is verder nog goed in orde,
kan weer een jaartje verder als er geen problemen komen,
en ja we waren terug thuis op het uur dat ik bij die arts moest zijn,
we waren wel vroeg vertrokken, dan kan het meevallen dat ze eerder nemen,
blijf uit de hete zon en drink veel, grtjs van krakje,

deze voormiddag mijn nieuwe bril gaan halen is weer wennen,
na de noen naar ziekenhuis voor jaarlijkse controle van de nieren,
beetje achteruit gegaan, is verder nog goed in orde,
kan weer een jaartje verder als er geen problemen komen,
en ja we waren terug thuis op het uur dat ik bij die arts moest zijn,
we waren wel vroeg vertrokken, dan kan het meevallen dat ze eerder nemen,
blijf uit de hete zon en drink veel, grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
- Locatie: Groot Ieper
Goeie morgen....
Nog niet weggesmolten maar 'k vrees dat het er toch zal van komen als die hitte nog ff duurt.
Gelukkig maar werd de BBQ die voor gisterenavond gepland was vervangen door een koud buffetje.
Voor vandaag : beginnen met de noodzakelijke boodschappen als we willen eten en drinken en voor de rest vd dag zal 't lezen en rummikub worden in de schaduw of binnen.
Nog niet weggesmolten maar 'k vrees dat het er toch zal van komen als die hitte nog ff duurt.
Gelukkig maar werd de BBQ die voor gisterenavond gepland was vervangen door een koud buffetje.
Voor vandaag : beginnen met de noodzakelijke boodschappen als we willen eten en drinken en voor de rest vd dag zal 't lezen en rummikub worden in de schaduw of binnen.
Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
- Locatie: Wenduine

Goedemorgen
Ik kan niet zweten, zou ontploffen van de hitte.
Gelukkig aan zee op het ogenblik 25°
Gisteren bijna heel de dag zetel zit, benen omhoog, meer slapen dan wakker zijn na een nacht waken.
Vannacht toch 5u geslapen, op het ogenblik na een verkwikkende lauwe douche bene de hoogte in, op een stoel.
Gelukkig heb ik tot op heden geen zuurstof tekort, oud zijn ….alhoewel het nu voor iedereen mens en dier afzien is.
Nog een mooi plaatje om af te ronden.

Tot in den draai
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

van een uur of vijf is hier weer alles dicht heb geen ventilator of airco dat kan niet met de vogels die mogen geen tocht hebben .Maar hier was het gisteren met alles dicht tusen 25 en 26 graden.Rond middernacht de achterdeur op een kier alsook de venster voorkant op een kier zodat het ver lucht werd .zelfs gordijnen dicht aan de koepels .Die ik speciaal daar voor gemaakt heb met dubbel stof die verduisterd .zo ik wens jullie het beste met deze braad boven .groetje
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
- Locatie: Thuis
Goede morgen allemaal,
Goed gebakken en gebraden ben ik nu toch al
Laat het vlug weekend zijn en ik hoop
dat het dan na het weekend iets menselijker wordt
Hier was het gisteren 39°
Ik heb vanmorgen weer een citroen uitgeperst en
in 2 flessen water gedaan, dat is goed om
op te drinken vandaag
Voor iedereen veel sterkte, en veel (water) drinken.
Groetjes en hou het veilig....
Goed gebakken en gebraden ben ik nu toch al
Laat het vlug weekend zijn en ik hoop
dat het dan na het weekend iets menselijker wordt
Hier was het gisteren 39°
Ik heb vanmorgen weer een citroen uitgeperst en
in 2 flessen water gedaan, dat is goed om
op te drinken vandaag
Voor iedereen veel sterkte, en veel (water) drinken.
Groetjes en hou het veilig....
Zeg regelmatig tegen jezelf:
"ik ben sterker dan hetgeen mij overkomt."
"ik ben sterker dan hetgeen mij overkomt."
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
- Locatie: de boterstad

Deze morgen op boodschappen geweest . .Man niet te doen van de hitte . ik was blij dat ik thuis was .. Alles wat koud moest blijven vlug weg gestopt in de frigo .. En daarna eerst een beetje in de relax .. En wetende dat ik in 1976 8 maanden zwanger was .. Toen kon ik het er beter tegen dan nu ..
Verder heb ik kort na de middag een koude schotel klaargemaakt . Zoon komt straks, en de kleinkinderen springen ook eens binnen . Ik ben in mijn uppie
Greetie vandaag ook zo warm . . Kine je hebt daar deugd van gehad zeg je , goed zo ben blij voor je.. Je zegt wel deze nacht zal eentje van draaien en keren zijn in ons beddeke .. Ik denk van een paar uur de ventilator aan te zetten zodat ik een frisse kamer heb
Krakje ik ga deze avond ook mijn wasmachine laten draaien
Rietjes bbç is lekker voor diegene die het mag opeten , maar voor diegene die het moet klaarmaken dat is andere koek
Corry
Bekske het koelde hier deze nacht niet af, er was geen zuchtje wind ..
Zo ik wens iedereen verder nog een fijne namiddag verder, en voor later een goede nacht in de catacomben .Alles is potdicht =donker in huis..
toedeloe
menu: koude schotel met rosbief
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
- Locatie: Heist op den Berg
wat een hitte het is juist of we aan het braden zijn ;
kan wel goed tegen de warmte maar nu niet meer;
ben vandaag opgefokt van de hitte,
heb me tussen door met koud water verfrist,
veel gerust alleen de machine de was laten draaien,
misschien morgenvroeg de strijk, zal zien of het kan,
omdat ik nu niet buiten kom weet ik echt niet veel,
dus veel drinken en uit de hitte blijven, grtjs van krakje,

kan wel goed tegen de warmte maar nu niet meer;
ben vandaag opgefokt van de hitte,
heb me tussen door met koud water verfrist,
veel gerust alleen de machine de was laten draaien,
misschien morgenvroeg de strijk, zal zien of het kan,
omdat ik nu niet buiten kom weet ik echt niet veel,
dus veel drinken en uit de hitte blijven, grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

