Klimaat
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Het is zoals Wil het aangeeft, de zon is de motor, en de straalstroom is de helper, dat gebeurt op "bevel" van de natuur,daar kan geen wetenschapper enige verandering aanbrengen.
De aankomende El Niño kan sterker zijn dan die van 1877, die ervoor zorgde dat 1877-1878 het "jaar zonder winter" was in het Upper Midwest/Noordelijke VS.
Onderzoekers hebben berekend dat er sinds het jaar 1525 in totaal 92 El Niño-gebeurtenissen zijn geweest. Dit blijkt uit grootschalige paleoklimatologische reconstructies waarbij ijskernen, boomringen en koralen zijn geanalyseerd .
De aankomende El Niño kan sterker zijn dan die van 1877, die ervoor zorgde dat 1877-1878 het "jaar zonder winter" was in het Upper Midwest/Noordelijke VS.
In de loop der eeuwen zijn er al vele El Niño geweest
Onderzoekers hebben berekend dat er sinds het jaar 1525 in totaal 92 El Niño-gebeurtenissen zijn geweest. Dit blijkt uit grootschalige paleoklimatologische reconstructies waarbij ijskernen, boomringen en koralen zijn geanalyseerd .
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/06/12 ... -een-feit/
En de wetenschappers en Meteorologen zijn in hun element
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat is nogal defaitistisch , nietwaar.
Lees eens https://klimaat.be/klimaatverandering/o ... ikaseffect
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Knap gezien, Fred. We hebben nu 4/10.000 eenheden CO2 in de lucht en 150 jaar geleden waren dat nog maar 3/10.000.Fred1950 schreef: ↑Gisteren, 18:02Dat is nogal defaitistisch , nietwaar.Weet je wat , binnen een paar miljarden jaar gaat de zon ervoor "zorgen" dat alle leven op aarde verdwijnt. Goed hé
Lees eens https://klimaat.be/klimaatverandering/o ... ikaseffect
M.a.w. op 10.000 eenheden lucht is er nu 1 (één) eenheid CO2 bijgekomen.
Maar wat niet veranderd is, is dit:


pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Conclusie: We zullen wel zien als het zover is want niemand weet het momenteel zeker, afwachten dus.De zon slokt de aarde wellicht toch niet op, al scheelt het weinig
De grote vraag die sterrenkundigen al lang bezighoudt: gaat onze stervende ster ons mee de dood in sleuren, of ontsnapt de aarde aan dit lot? Een nieuwe studie van sterrenkundigen van de KU Leuven suggereert dat de kans groter is dan we dachten dat de aarde blijft bestaan. Al is dat, zo zeggen ze zelf, helemaal niet zeker. Wat wel zeker is, is dat Mercurius en Venus worden opgeslokt.
“Overleven” klinkt geruststellender dan het is. Deze studie gaat over de baan van de aarde, niet over de leefbaarheid ervan. Lang voordat de zon een rode reus wordt (over ruwweg een miljard jaar al), gaat de aarde al te warm zijn om op te leven. Dat komt omdat de zon geleidelijk aan feller wordt. De aarde blijft dan misschien nog een viertal miljard jaar als verschroeide rots bestaan, maar van leven gaat dan geen sprake meer zijn.
https://scientias.nl/de-zon-slokt-de-aa ... et-weinig/
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
VERDOMD JA ! De platte koekendozen/schoendozen van tegenwoordig hebben GEEN dakisolatie die op iets trekt , en in woningen met grote glaspartijen stikt het voor het ogenblik van de warmte , zelfs met airco die het niet halen kan.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ach wat , kan je "bewijzen" dat die geringe concentratie géén effect heeft ? . ~0,0000013 mg (1,3 nanogram) Botulinetoxine is dodelijk. Eén theelepel kan de hele bevolking van Noord-Holland en Noord-Brabant doden. ( cfr. https://wibnet.nl/geneeskunde/de-vijf-g ... te-stoffen ). Kleine concentraties zijn dus geen bewijs voor een onschuld. CO2 is verantwoordelijk, maar ook methaan en veel andere anorganische en organische verbindingen die door menselijke activiteit in de atmosfeer terecht komen.
p.s. mijn EV meet voor het ogenblik een buitentemperatuur van 40 °C . ( zuiden van Gent )
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat product is altijd dodelijk.(1,3 nanogram) Botulinetoxine is dodelijk
CO2 is noodzakelijk voor ons bestaan. En van dat noodzakelijk element hebben we nu 1/10.000ste méér dan op het einde van een koudeperiode in het verleden.
Het is de zon die de grote "boosdoener" is, maar tegelijk ook de oorsprong van alle leven op aarde.
Waarom het de boosdoener is, heb ik hier uitgelegd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Waarom zou ik je uitleg geloven ?Wil. schreef: ↑Vandaag, 15:27....
Het is de zon die de grote "boosdoener" is, maar tegelijk ook de oorsprong van alle leven op aarde.
Waarom het de boosdoener is, heb ik hier uitgelegd.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
[Dat is nogal defaitistisch , nietwaar.Weet je wat , binnen een paar miljarden jaar gaat de zon ervoor "zorgen" dat alle leven op aarde verdwijnt. Goed hé
/quote]
Ach Fred,waar ge u zorgen over maakt,niemand die nu op deze aarde is zal dat meemaken,![]()
en de wetenschappers zoeken een dader, dat is de mens... maar de natuur laat zich niet dwingen,niemand weet hoe het weer in december is.
https://factcheck.vlaanderen/factcheck/ ... n-mensheid
Anders dan miljoenen jaren geleden, toen het nog warmer was, komt huidige stijging CO2 door toedoen van de mens
https://klimaat.be/klimaatverandering/o ... ikaseffect
https://factchecknederland.afp.com/doc.afp.com.36JN8PQ
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.