in de Vier Seizoenen reeks 43 Zomer 2026
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede namiddag allen,
Hier 38° buiten en binnen29.....echt niet te doen.
en na deze week zouden er nog meer van dit soort
op ons afkomen zei Sabine vanmiddag...
de opwarming van de aarde laat zich wel voelen
Ik heb hier 3 buitenmuren en een plat dak en ik heb
nog nooit in al die 12 jaar dat ik hier woon een
ventilator of airco nodig gehad gelukkig heb ik rolluiken overal....
Ik hoop dat niemand van jullie al ziek is geworden
van deze warmte want in de ziekenhuizen hebben ze
de handen vol....veel water drinken en proberen koel blijven...
Ik ga 2à3 keer per dag even onder de lauwe douche
Niet koud want dan heb je nadien weer veel te rap warm
en met de voeten in een waterbadje zit ik te lezen of te puzzelen
en tv te kijken....mijn flessen water met vers citroensap
staan in de koelkast, en tegen de avond zijn die leeg....
'nachts drink ik gewoon water...
Veel sterkte en moed want het is nog niet gedaan....
Zeg regelmatig tegen jezelf:
"ik ben sterker dan hetgeen mij overkomt."
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

iets na 24 uur vannacht heel veel lichtflitsen met enkele harde knallen .En even een plensbui was iets afgekoeld maar in de vroege morgen zes uur weer alles dicht want dat gele bolleke hoog in de lucht kwam al piepen .Het begon toen al terug warm te worden .Veel water is er niet gevallen dat zie ik omdat ik regenwater opvang .regenwater word hier gebruik voor vloer en wc .Met een grote kruik regenwater de wc doorspoelen .zo ik wens jullie een fijne laatste zondag van juni groetje
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren een hele dag! onweer. De gast waar we mee naar maiden gaan heeft zijn vrouw en dochter op verkennning gestuurd daar die naar Robbie Williams waren. We zitten een flink eind van het podium. Maakt mij niet uit. We zitten echter goed qua drankjes omdat het verkooppunt net achter onze tribune is. Dat is al at ik weet. Lilly had het minder warm. Het is echter nog steeds 28° boven. Morgenavond komt buurvrouw even langs om te kijken of poezebeesten nog iets nodig hebben. We zijn immers al weg van rond de middag en komen na middernacht terug. Ventje is weer onwel geworden na het eten van pikante spaghetti. Naast frituursnacks kan hij ook niet meer tegen dat.
En ik had weer last van slijmen. Omdat het vandaag zondag is gaan we een kaasplankje doen. Zonder rode wijn of porto. Ginder op de weide is het 4 ja 4 euro voor een pilsje van 25 cl. Ventje zegt dat dit de normale festival prijzen zijn.
Aan allen nog een prettige zondag.
Gisteren een hele dag! onweer. De gast waar we mee naar maiden gaan heeft zijn vrouw en dochter op verkennning gestuurd daar die naar Robbie Williams waren. We zitten een flink eind van het podium. Maakt mij niet uit. We zitten echter goed qua drankjes omdat het verkooppunt net achter onze tribune is. Dat is al at ik weet. Lilly had het minder warm. Het is echter nog steeds 28° boven. Morgenavond komt buurvrouw even langs om te kijken of poezebeesten nog iets nodig hebben. We zijn immers al weg van rond de middag en komen na middernacht terug. Ventje is weer onwel geworden na het eten van pikante spaghetti. Naast frituursnacks kan hij ook niet meer tegen dat.
Aan allen nog een prettige zondag.
Cats Rule!
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
Vannacht een hevig onweder met klank en lichtspel , maar geen schade.
Heeft wel veel geregend , zie ik aan de planten.
Normaal gezien de laatste hete dag en vanaf morgen een beetje koeler. Mag al eens.
Heb gisteren de vijver goed vol laten lopen , zodat de vogels zich niet te diep moeten bukken om te drinken. Hier komen altijd veel vogels drinken. Mooi om naar te kijken.
Ze baden ook in de waterval, daar is het water niet diep.
Ons mopsje indertijd ging zich in de waterval leggen om af te koelen , heel grappig zicht.
MM: geniet morgen van het concert.
Tot morgen , allemaal.
-

Goedemiddag allemaal,
Vannacht tussen 1u en half 3 een serieus onweer gehad,
bliksem bleef komen zonder onderbreken met knetterende donderslagen...
hier geen schade in de buurt voor zover ik weet
maar die aanhoudende bliksem was wel bangelijk
Een ferme regenbui, gelukkig geen hagel of hevige wind....
We zijn nog efkes goed weggekomen, van slapen kwam er niet veel
Na de bui heb ik alles weer opengezet en het voelde heerlijk frisser aan
bij de ramen, maar afgekoeld is het nog niet,
de warmte is blijven hangen..
Mijn koud schoteltje met vis staat klaar voor straks....
en vanavond zie ik het wel, dat weet ik nog niet...
Fijne zondag allemaal en tot......................
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal ,
Hier begon het onweer om 1 u30 en het was hevig . Veel takken van de catalpa ( boom ) zijn afgewaaid ) Ik was er niet gerust in .
Nu blijft het drukkend en zwoel . Hopen op een beetje regen .........
Groetjes aan alle seizoentjes .
Hier begon het onweer om 1 u30 en het was hevig . Veel takken van de catalpa ( boom ) zijn afgewaaid ) Ik was er niet gerust in .
Nu blijft het drukkend en zwoel . Hopen op een beetje regen .........
Groetjes aan alle seizoentjes .
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
de nacht hier ook hevig onweer en regen met wind,
kermis hier en er waren tenten kapot die lagen op de grond,
en ja ik heb echt niks gehoord of gezien,
geslapen als een roos, zonder hoortoestel hoor ik niks,
de zonen hebben het me verteld, maar de woefkens ,
als die binnen kwamen dan weet je het al
hun poten waren als sporen op de grond ,
een ding is toch beter de warmte is minder,
nu kun je beter genieten van de warmte, grtjs van krakje,

kermis hier en er waren tenten kapot die lagen op de grond,
en ja ik heb echt niks gehoord of gezien,
geslapen als een roos, zonder hoortoestel hoor ik niks,
de zonen hebben het me verteld, maar de woefkens ,
als die binnen kwamen dan weet je het al
hun poten waren als sporen op de grond ,
een ding is toch beter de warmte is minder,
nu kun je beter genieten van de warmte, grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-

deze vroege morgen regen nu schijnt de zon .Hopelijke zijn die braaddagen voorbij .HEB DE ACHTERDEUR OPEN GEZET EN DE TUSSEN DEUR HALF OPEN VOOR DE VOGELS.Gisteren drie machines gedraaid nog eentje moet drogen .Het gaat lastig met 1 hand om was op de de droogrek te hangen maar het lukt toch duurt langer .Nog geduld ondanks ik de brache aan pols moe word zeker de voorbije week .Maar pas half van de maand weet ik meer geduld is een schone deugd .Zopas even de brache af gedaan om het te ontsmetten het litteken en een kompres opgelegd zodat de brache er niet kan op wrijven.Ik schrok dat het zo een grote litteken is .Nu naar de apotheker en in de late namiddag kinesist voor de knieen .geniet nu van deze aangename warmte misschien dat het nog fris is groetje
-
Goede morgen allemaal,
zonnig maar gelukkig een beetje draaglijker
zolang het duurt want tegen volgende
week beloven ze weer warmer, dus, genieten nu....
Ik krijg weer een beetje meer adem, zalig
Zopas mijn nieuwe hoorapparaatjes betaald
een flinke beet uit de beurs ... maar ik kan ze niet missen
en zo zijn we altijd wel met iets bezig.....
Een fijne nieuwe week en geniet van de koelte nu het kan...
Sterkte en moed aan Bekske en al wie het nodig heeft....
zonnig maar gelukkig een beetje draaglijker
zolang het duurt want tegen volgende
week beloven ze weer warmer, dus, genieten nu....
Ik krijg weer een beetje meer adem, zalig
Zopas mijn nieuwe hoorapparaatjes betaald
een flinke beet uit de beurs ... maar ik kan ze niet missen
en zo zijn we altijd wel met iets bezig.....
Een fijne nieuwe week en geniet van de koelte nu het kan...
Sterkte en moed aan Bekske en al wie het nodig heeft....
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
Het is toch al een beetje minder warm.
Vanmorgen vroeger opgestaan om in de tuin te werken, zag dat de buren en overburen hetzelfde idee hadden als ik. In de koelte gaat dat prima.
Voor vanavond staan er maatjes op de menu. De eerste van het seizoen. Had daar eens goesting in. Met aardappelen , sla en tomaat erbij en een fris biertje smaakt dat. Manlief eet dat ook eens graag.
We denken dat Spaanse woef goed geholpen is met die spuit tegen de artrose. Heeft die spuit 2 weken geleden gekregen, maar die begint pas na 1 week te werken. We zien hem niet meer "voorzichtig lopen" en manken. Loopt terug zoals vroeger. Binnen 2 weken de volgende spuit en dan zien we wel. Is volgens DA nieuw op de markt en dat heel gericht werkt, werkt op de plaats waar het moet werken.
Hoop dat MM en ventje een leuke dag hebben op het concert.
Tot morgen, allemaal.
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
deze warmte is voor mij goed dragelijk,
naar het schijnt komt er terug een hitte golf,
3 vaten gewassen en buiten gedroogd, de 4 de is voor morgen,
dochter heeft haar werkjes komen doen,
en de pedicure heeft ook geweest, dus de teentjes zijn weer gedaan,
hier heeft ze telkens 3 man om te doen zalig als die gedaan zijn,
dus geniet wie kan buiten van de frisse lucht meestal s morgen s,
grtjs van krakje,

naar het schijnt komt er terug een hitte golf,
3 vaten gewassen en buiten gedroogd, de 4 de is voor morgen,
dochter heeft haar werkjes komen doen,
en de pedicure heeft ook geweest, dus de teentjes zijn weer gedaan,
hier heeft ze telkens 3 man om te doen zalig als die gedaan zijn,
dus geniet wie kan buiten van de frisse lucht meestal s morgen s,
grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ik ben daarnet in plaats van de afwas te doen nog even in de tuin gaan foefelen.
Het was zalig.
Al onze boodschappen zijn gedaan.
Ik kan er even tegen tot de hulp uit verlof komt.
Een maand zonder haar.
Plan trekken weeral en wennen aan de vervangingen.
Maar ja, de mensen mogen ook met verlof gaan.
Soit, tegen dat de oudste zoon nog maar eens met verlof gaat komt de dochter terug.
Ik heb nog niets gehoord van Poes.
Misschien gaan die niet dit jaar, want een nieuwe auto kost ook centjes.
De vorige was aan vervanging toe na heel veel kilometers op de teller.
Middelste zoon zal nog niet zo rap weg zijn, want de kinderen moeten eerst nog op kamp.
En moeder die blijft thuis en past op de Poes.
Hopelijk heef iedereen vandaag een beetje op adem kunnen komen.
Het was zalig.
Al onze boodschappen zijn gedaan.
Ik kan er even tegen tot de hulp uit verlof komt.
Een maand zonder haar.
Plan trekken weeral en wennen aan de vervangingen.
Maar ja, de mensen mogen ook met verlof gaan.
Soit, tegen dat de oudste zoon nog maar eens met verlof gaat komt de dochter terug.
Ik heb nog niets gehoord van Poes.
Misschien gaan die niet dit jaar, want een nieuwe auto kost ook centjes.
De vorige was aan vervanging toe na heel veel kilometers op de teller.
Middelste zoon zal nog niet zo rap weg zijn, want de kinderen moeten eerst nog op kamp.
En moeder die blijft thuis en past op de Poes.
Hopelijk heef iedereen vandaag een beetje op adem kunnen komen.
-

oef die braad temperaturen zijn weg de vogels zijn terug levend zijn enorm bezig met klimmen ,lawaai maken dat me niet stoort .Dat is een teken dat ze blij zijn en nu moeten ze niet met hun vleugels slagen om af te koelen .Het is wel mooi als ze in hun badje gaan alsook hoe ze klimmen enz .Ik geniet ervan om naar hen te kijken .de viervoeters lopen nu ook rond in huis eentje ga regelmatig buiten .De andere dat is savonds en als het donker is dat die haar uitleef buiten .Ja het zijn viervoeters met een enorme zware rugzakje bij manier van spreken .Ik geniet ook enorm van hen want op tijd en stond staan ze paraat om een klein snoepje .Als ik aan hun eten begin klaar te maken zitten naast mekaar tot als huneetbak op de grond sta .Ja dagelijks een stukje vers vlees dat ik klaar maak rauw krijgen ze niet .Heb zelfs een speciale oven voor hun eten klaar te maken .Door hen ben ik ook in beweging en savonds kunnen ze niet snel genoeg hunhalsband laten aandoen en leiband .Dankzij een buurman kunnen ze buiten en ik ga mee .Zo geniet om het even hoe groetje
-

Goede middag allen,
Oef, we krijgen weer wat adem, het is goed buiten nu
ik ben op mijn gemakske naar de winkel gewandeld
vanmorgen in de vroegte...'t was nodig...
De kasten waren weer bijna leeg, en ik ga liever zelf
maar de warmte hield me tegen en dan hebben mijn
lieve buren voor mij het hoogst nodige gehaald
Nu de warmte die nog binnen zit naar buiten krijgen
Nog een gezellige dinsdag en tot.....
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede middag seizoentjes,
Amai, mijn eerste echte concert. Er waren wel huisregels. Zo moesten we de medicatie op een attest hebben. Diene rolstoel heeft afgezien. En ik ook. Mijn benen doen pijn van de trappen op de bus. Ze hebben me moeten helpen. Lilly was verontwaardigd toen we thuis kwamen. Buurvrouw was om 6 uur nog geweest. En dat snapte ze niet. Buurvrouw had filmpjes door gestuurd.
Het eerste optreden was een DJ set. 'Goe vur in d'n oto'. Ambiance. Wij zaten vlak bij een drankstand. Na die set kwam Doro. Gevolgd door Testament en Epica. En dan Iron Maiden. Het optreden was goed. Twee keer is hun mascotte: Eddie gekomen. Dat is een amimatronic. 3 meter hoog. Na het concert moesten we nog onze bus vinden. De organisatie heeft wel nog wat punten waaraan ze kunnen werken. Zo moesten we een paar kilometer met de rolstoel door ruw terrein, was er maar 1 wc voor rolstoelen. We hebben niets gegeten ginder want iemand die op de bus zat had de dunne ervan en Ventje is de laatste tijd teer aan zijn maag. En het was nogal ver (en ruw terrein) Onze maat slaagde er in om 2 x een halve liter bier om te kiepen. Buurman Veranda heeft zondagavond mijn avond om zeep te geholpen omdat Lilly bijna die meeuw te pakken had en zijne koer volg*sch*t*n was. Dat is wel mijn schuld dat die meeuw daar komt. Hij zeurt dus over het eten van Lilly. En we mogen hem niet verkeerd begrijpen: we zijn toffe buren.
Voortaan nemen we haar bord weer binnen. Eigenlijk moet hij zijn overgebuur: de baron aanspreken. Diene heeft die meeuw in de dakgoot niet gemeld. We zijn rond 3 u 30 thuisgekomen en waren van 10 u 30 weg. Ik zat er echt door. Ik hoop dat ik vanavond de trap op kan. Gisterenavond of liever gezegd: nacht was het moeilijk. Er waren daar 40.000 man. Eigenlijk nog niet de hele capaciteit van die locatie. Het was niet tè warm en er was een briesje. En wij zaten op een verhoog onder parasols. Och, ja de lichtshow was fantastisch. Je kreeg gratis oordopjes en zonnecreme. Wij hadden dat ook mee, de zonnespray. Regelmatig werd er opgedragen om water te drinken. Je mocht een fles meenemen en gratis hervullen. De wc was eigenlijk niet echt proper, proper. En zoals ik al eerder schreef was er maar 1. Ik was echt moe en had het koud ook al had ik een fleecetrui mee in de rugzak die ze inspecteerden. Op de bus had ik mijn druppels nodig die ik met een suikerklontje heb genomen. Toch smaakte dat vies. Maar daarna trakteerde onze maat op een pintje in de bus. We waren relatief vroeg aan de parking van de bus voordat we naar het terrein gingen omdat de deuren om 14 u open gingen. Iron Maiden's leadzanger was goed bij stem. Bruce 'rockt' nog goed voor iemand van 68! De toekomst zal het uitwijzen of ze nog een studio album maken of stoppen met toeren na hun sabatical volgend jaar. Steve Harris, de oprichter ziet het eigenlijk niet meer zo goed zitten hoorden we. Nu ja. Het is iets dat we gehad hebben en ze ons niet meer kunnen afpakken. Gelukkig hadden we parking aan de deur. Ik heb nog een poosje gelezen omdat ik opgefokt was door de gebeurtenissen. Na een paar uur slapen weer wakker gekomen en dan toch weer wat gelezen totdat Lilly het welletjes vond en ventje dwong om naar beneden te gaan. Ze had haar "Pappie" gemist.
Zo, dat was het.
Aan allen nog een prettige dinsdag.
Amai, mijn eerste echte concert. Er waren wel huisregels. Zo moesten we de medicatie op een attest hebben. Diene rolstoel heeft afgezien. En ik ook. Mijn benen doen pijn van de trappen op de bus. Ze hebben me moeten helpen. Lilly was verontwaardigd toen we thuis kwamen. Buurvrouw was om 6 uur nog geweest. En dat snapte ze niet. Buurvrouw had filmpjes door gestuurd.
Het eerste optreden was een DJ set. 'Goe vur in d'n oto'. Ambiance. Wij zaten vlak bij een drankstand. Na die set kwam Doro. Gevolgd door Testament en Epica. En dan Iron Maiden. Het optreden was goed. Twee keer is hun mascotte: Eddie gekomen. Dat is een amimatronic. 3 meter hoog. Na het concert moesten we nog onze bus vinden. De organisatie heeft wel nog wat punten waaraan ze kunnen werken. Zo moesten we een paar kilometer met de rolstoel door ruw terrein, was er maar 1 wc voor rolstoelen. We hebben niets gegeten ginder want iemand die op de bus zat had de dunne ervan en Ventje is de laatste tijd teer aan zijn maag. En het was nogal ver (en ruw terrein) Onze maat slaagde er in om 2 x een halve liter bier om te kiepen. Buurman Veranda heeft zondagavond mijn avond om zeep te geholpen omdat Lilly bijna die meeuw te pakken had en zijne koer volg*sch*t*n was. Dat is wel mijn schuld dat die meeuw daar komt. Hij zeurt dus over het eten van Lilly. En we mogen hem niet verkeerd begrijpen: we zijn toffe buren.
Zo, dat was het.
Aan allen nog een prettige dinsdag.
Cats Rule!