De HISTORISCHE JEZUS

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef

29 jun 2026, 23:15

Het kan ook zo zijn dat de geesten nog niet gerijpt zijn ...

werewoef
AMEN en AUM

jeronimo

05 jul 2026, 15:21

Deze bijdrage stond op een jpg en kon het niet versturen
Heb een nieuwe laptop en moet nog wat zoeken.

Op zoek naar God 2. Waar is God
Volgens de catechismus in de hemel, op aarde en op alle plaatsen.

Met die kennis kunnen we zeggen, energie vindt men overal. Voor Ons christenen is God iets onbereikbaars en geloven dat Hij er is. En ons geleid op de weg naar het eeuwige. Ik ben overtuigd dat mensen mekaar kunnen beïnvloeden en dat we energie, hetzij positieve of negatieve kunnen doorgeven aan onze medemens. Dat die energie ook in alle levende wezens en planten aanwezig is kunnen we afleiden uit vroegere godsvereringen, de zogenaamde heidenen waren overtuigd dat er kracht in de natuur zit. Zowel de hemellichamen als verschijnselen in de en natuur werden aanbeden
In sommige culturen zijn het de dieren die aanbeden worden. We nemen aan dat de mens een vervolmaking van een dier is, door evolutie heeft de mens de “rede” gekregen met een eigen wil en een geweten. Mens en dier hebben genen meegekregen hetgeen hen van elkaar onderscheidt, dieren kunnen ook slim zijn, veelal aangeleerd maar ze blijven dier omdat ze dat ene ontbreken, “een ziel “of een besef van goed en kwaad.
Hoe meer positieve kracht men opgebouwd heeft hoe sterker men in het leven staat. Spijtig zijn er zoveel elementen die de “rede” verlammen. Wat hebben drugs en drank en het niet beheersen van zijn emoties z oals haat en nijd al niet kapot gemaakt. Men zegt” ik heb mezelf niet gemaakt” juist, de genen spelen een belangrijke rol maar het ligt aan ons om het beste uit onszelf te halen. Soms komen we hindernissen tegen, het is aan ons om een omweg te maken of ze op te ruimen. Ik denk; we volgen allen een uitgestippelde weg, of het nu een autobaan, een veldweg, of men een weg moet hakken door de wildernis. Tenslotte, iedereen komt op zijn eindbestemming, dit is naar God, de eeuwige energie waarvan we een stukje meegekregen hebben bij onze geboorte en teruggeven bij ons overlijden.
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

werewoef

05 jul 2026, 23:24

Heel mooie bijdrage van U .Er zijn mensen die zich direct kunnen wenden tot Jezus . Andere gelovigen vragen eerst een audientie bij de H.Moeder van Jezus . Zoals het zo mooi prijkt boven de mozaike afbeelding van de H. Maagd in de Basiliek van Lourdes : Par Marie à Jesus . In mijn tijd heb ik priesters ontmoet waarin ik Jezus kon herkennen en kloosterzusters waarin ik de H.Maria kon ontwaren . Heb zojuist een vraag gsteld aan de exegese van het N.T ivb met de uitspraak in Johannes : Het huis van mijn Vader heeft vele kamers . Nogal de moeite waard . :idea:

mvg-werewoef
AMEN en AUM