Klimaat
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Ik denk dat je toch wel oud en wijs (?) genoeg bent om op het juiste spoor te blijven. Ik zeg niets over het klimaat omdat ik er geen mening over heb en de berichtgeving en stemmingmakerij die ik hier lees niet volg.
-
OK, als het u niet interesseert hebt ge niets in deze topic te zoeken , dus ook niemand op de vingers te tikken.
Akkoord ?
-
1) Ik reageer niet op het topic Klimaat maar op uw politiek statemant van extreem rechts.
2) Wie denkt u dat u bent om te bepalen wie waar mag reageren?
3) Het is niet deze topic maar dit topic
4) Zoals al zo vaak gezegd opmerkingen kan je nog steeds niet verdragen.
-
Mijn eerste reactie is over uw politiek statement. Gedraag u als een volwassene en niet altijd als een betweter dan krijg je zulke reacties niet. Einde discussie van mij, van u waarschijnlijk niet want het laatste woord moet je zoals de kinderen toch altijd hebben.
-
Portugal brandt , Catalonie brandt , in Frankrijk brandt het ook al .... en wij krijgen waarschijnljk opnieuw temperaturen waar noch mens , noch dier , noch planten tegenop kunnen ....
Wat men nu ook nog onderneemt , dit komt niet meer goed. De klimaatactivisten hoor je ook al niet niet meer , puur omdat ze tot het besef komen dat er toch geen keren meer aan is. Men had al minstens 20 jaar geleden moeten ingrijpen , maar domme kloten zagen toen nog geen probleem ...
Wat men nu ook nog onderneemt , dit komt niet meer goed. De klimaatactivisten hoor je ook al niet niet meer , puur omdat ze tot het besef komen dat er toch geen keren meer aan is. Men had al minstens 20 jaar geleden moeten ingrijpen , maar domme kloten zagen toen nog geen probleem ...
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Ene met een slijpschijf aan een brug, veiligheid. Werkvolk genoeg ipv knelpuntberoep om de rekening laag te houden.
Doe er nog wat speculatie bij van natuur en bouwgronden, zie naar de jaarlijkse branden. Meedogenloos crapul dat brand sticht.
Doe er nog wat speculatie bij van natuur en bouwgronden, zie naar de jaarlijkse branden. Meedogenloos crapul dat brand sticht.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Klimaatalarmist Fred steekt zijn natte vinger in de lucht en trekt een besluit.Fred1950 schreef: ↑04 jul 2026, 21:24Portugal brandt , Catalonie brandt , in Frankrijk brandt het ook al .... en wij krijgen waarschijnljk opnieuw temperaturen waar noch mens , noch dier , noch planten tegenop kunnen ....
Feiten:

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Waarom is wind- en zonne-energie zo duur, hoewel men in de media zo vaak meldt dat het de goedkoopste vorm van energie is? Omdat er naast de 'groene' infrastructuur ook nog eens een back-up moet aanwezig zijn onder vorm van fossiele energie.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
- die is zo duur omdat men de investeringskosten zo vlug mogelijk terug wil winnen ( tenzij gesubsidieerd zoals F.Huts zijn panelen ). De nieuwe leidingen kosten ook , en die zijn er nodig om aan de steeds stijgende vraag naar elektriek te voldoen. Een zonnepaneel of een windmolen kost op zich niet zo veel.
- die back-up was er al voordat de eerste zonnepanelen/windmolens iets te betekenen hadden ...
Al gemerkt dat "onze" kerncentrales al maanden stil liggen wegens dat "onderhoud" ( upgrades ). Ik niet. Maar de upgrade kost al een pak geld die wij uiteindelijk gaan betalen.
-
Als je een land op zon en wind (en waterkracht indien voorradig) wil laten draaien, dan moet er altijd een back-up zijn voor het geval er geen wind is en de zon niet schijnt. Die back-up moet voldoende groot zijn om alles te kunnen opvangen en die moet ook permanent in goede staat worden gehouden en vernieuwd. Dat betekent een dubbele investering.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.