Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Bij een Oekraïense droneaanval op een Russische badplaats aan de Zwarte Zee zijn zeker zes doden gevallen. Dat meldt de regiogouverneur. Eerder was nog sprake van drie doden. Onder de overledenen zijn drie kinderen. Zeker veertig anderen raakten gewond.
https://www.telegraaf.nl/buitenland/liv ... 24776.html
https://www.telegraaf.nl/buitenland/liv ... 24776.html
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Niet alleen Wildberries gaat failliet. Denk ook aan de honderden bedrijven die in de problemen komen en belangrijkst van al ... VTB-bank, de 2e grootste van RU, zal hoogstwaarschijnlijk moeten gered worden door de overheid. Maar die heeft geen geld en kan geen gegadigden vinden om haar geld te lenen.
Goed nieuws dus.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Eergisteren hebben de Oekraïners een containervrachtschip naar de zeebodem gestuurd. Het was eigendom van Rosatom, de belangrijke fabrikant van nucleaire centrales.
Het schip vervoerde geen houten balkjes en potjes verf; het was geladen met hoogwaardig materiaal om kerncentrales te bouwen en te onderhouden, maar dat ligt nu allemaal op de bodem van de Zwarte Zee.
Dat is de boemerang die terugkeert wanneer je een land gaat bezetten.
Het schip vervoerde geen houten balkjes en potjes verf; het was geladen met hoogwaardig materiaal om kerncentrales te bouwen en te onderhouden, maar dat ligt nu allemaal op de bodem van de Zwarte Zee.
Dat is de boemerang die terugkeert wanneer je een land gaat bezetten.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
En zo blijven ze bezig.
Gisteravond hebben Russische militairen Oekraïense transportfaciliteiten aangevallen. Volgens het Russische ministerie van Defensie hebben drones drie schepen met militaire lading in de Zwarte Zee geraakt. Een ander schip, dat eveneens militaire voorraden voor de Oekraïense strijdkrachten vervoerde, werd in de haven van Mykolaiv tot zinken gebracht.
Lokale autoriteiten in de regio Mykolaiv bevestigden dat de haveninfrastructuur was getroffen en meldden schade aan "civiele" schepen. Kiev noemt dergelijke faciliteiten, zoals gebruikelijk, puur civiel, maar zegt niets over wat deze schepen precies vervoerden.
-
Vrouwen mogen in RU pas rond 59 jaar met pensioen gaan (dat was voordien 55 j). Het pensioen dat ze krijgen? €183.
Qua koopkracht mag je dat misschien x 3 doen, maar ook dan is het onvoldoende om te leven.
Eerder vandaag schreef ik al dat Poetin wellicht de pensioenen zal moeten verlagen om geld voor de oorlog te hebben. Iemand een enkele trip naar Rusland???
Qua koopkracht mag je dat misschien x 3 doen, maar ook dan is het onvoldoende om te leven.
Eerder vandaag schreef ik al dat Poetin wellicht de pensioenen zal moeten verlagen om geld voor de oorlog te hebben. Iemand een enkele trip naar Rusland???

De laatste 24 uur heeft UA weer pittig toegeslagen: 2 Wildberries zijn herleid tot verwrongen staal en opgebrand materiaal. Eén Wildberries is ontsnapt: de drone viel op enkele meters van de opslagplaats waardoor die niet in brand geraakte.
In Syzran is een raffinaderij in brand geschoten en op de Zwarte Zee is de Nadeshda getroffen vlak voor de kust ter hoogte van Novorossiysk.
En wat heeft RU van zijn kant laten zien? Alweer aanvallen op burgerdoelwitten en daarbij worden clusterbommen gebruikt.
Kun je geloven dat er mensen zijn die verkondigen dat UA dan maar een groot stuk van zijn grondgebied moet afstaan aan deze onmensen?
Hier een voorbeelden van de 'menselijke safari' die RU drone operatoren doen in Kherson: ze jagen op burgers. In dit geval een groenteverkoper die zijn waren op een pleintje had uitgestald. De drone joeg hem een paar keer rond zijn wagen en viel toen aan. De man heeft het overleefd.
Een man van rond de 60 die wat zelf gekweekte groenten verkoopt: dat moet een waardevol militair doelwit zijn, toch?
In Syzran is een raffinaderij in brand geschoten en op de Zwarte Zee is de Nadeshda getroffen vlak voor de kust ter hoogte van Novorossiysk.
En wat heeft RU van zijn kant laten zien? Alweer aanvallen op burgerdoelwitten en daarbij worden clusterbommen gebruikt.
Kun je geloven dat er mensen zijn die verkondigen dat UA dan maar een groot stuk van zijn grondgebied moet afstaan aan deze onmensen?
Hier een voorbeelden van de 'menselijke safari' die RU drone operatoren doen in Kherson: ze jagen op burgers. In dit geval een groenteverkoper die zijn waren op een pleintje had uitgestald. De drone joeg hem een paar keer rond zijn wagen en viel toen aan. De man heeft het overleefd.
Een man van rond de 60 die wat zelf gekweekte groenten verkoopt: dat moet een waardevol militair doelwit zijn, toch?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.