NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

06 aug 2026, 12:35

Goeie middag

Foei Rita, anderen aansporen om wat meer of terug langs te komen en dan zelf wegblijven :roll:
Tja 'k had het ff te druk met wandelen en fietsen :wink: :D

Net de weerman gehoord, een nieuwe hittegolf op komst :roll:
Oud maar niet Out

greetie

06 aug 2026, 16:46

Rietjes ja terug volgende week 30°,wordt er allergisch aan 8O ,kan er echt niet tegen!
Had een afspraak met oudste kleindochter den 13de zie 33°,zal niet doorgaan :( ,afwachten
Gedaan met zagen :D
Zo heb ik ook geen nieuws, gelukkig koers en een goed boek en niet vergeten de telefoon voor bij de kletsen :D
jadi ik kan er ook niet in en als de zon niet schijnt blijf ik ook langer liggen :)
Fijne avond nog
Greetie

krakje

06 aug 2026, 20:38

vandaag eindelijk is de keuken weer in orde, alles staat en hangt op zijn plaats,
als je zelf niet meer kunt hang je van iemand af die er tijd voor maakt,
al wonen de zoons thuis ze hebben altijd iets te doen, ene heeft hoogtevrees
zelf om een stoel staan, da andere heeft zijn dochter en zoon hier dus daar ook mee bezig zijn,
en ja geduld is een schone deugd zeggen ze dan, en dat heb ik nu wel,
is voor vandaag niet morgen is er nog een dag, hou jullie veilig en beetje gezond,
grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

corry

07 aug 2026, 07:27

AfbeeldingAfbeelding

Twee blonde krullenbolletjes, eentje is me bekend :lol:

Goedemorgen

Reeds vroeg op, zit aan het raam vooraan, koffie heeft gesmaakt, radio geeft sfeer met mooie muziek.
Straks op den draai, tram naar Blankenberge, heb een doel, kleine thermos voor buurtje onderaan kopen, en flaneren als toerist.
Misschien ergens gaan eten, nu nog een goed gedacht….
Nog een fijne aangename dag.
Afbeelding

Tot in den draai :wink:
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

07 aug 2026, 10:13

Goei zonnige morgen
de zoveelste op rij :lol:
laat maar komen zolang het niet te wordt

Dochter en gezin sinds gisteren terug uit Japan en wat wil ze ? Belgische kost !
Vanavond dus stoofvlees met natuuraardappel, gestoofde boontjes en witloofsla.
Ik kijk er al naar uit om haar verhalen te horen want 't is toch een heel andere leefwereld daar hé.
Oud maar niet Out

Bekske

07 aug 2026, 11:00

Afbeelding
na weer een slaaploze nacht toch even ingedommeld rond 6.30 uur maar heb me eerst aangekleed en dan nog een ontbijt .En nu hier om iedereen het beste te wensen .Heb weer voor de zoveelste keer een mail gestuurd naar een tandarts .Sommige geven geen antwoord andere met patientenstop .En die het kunstgebit gemaakt heeft dat ik nu draag daar ga ik niet meer naar toe .Ben bij hem terug geweest als ik het pas had tot 4 keer toe .Maar een verbetering was er niet ben dan de einde raad .Bij iemand geweest die alleen kunstgebitten herstelt Die heeft toen vlakaf gezegd bij welke brokkenman ben je geweest .Die heeft totaal geen verstand zei hij om een kunstgebit te maken .Maar daardoor ben ik nu op zoek naar een andere tandarts ervoor.Die tandarts dat het gemaakt heeft dit gebit zei vlakaf je heb geen geduld en je weet niet hoe je het moet dragen .Heb van mijn twaalfde jaar een kunstgebit zo een stom ongeluk met iemands zijn fout .Maar ja mijn eerste kunstgebit heb ik enorm vele jaren met plezier gedragen .Met dit heb ik altijd al last gehad en nu is het versleten .Ben benieuwd of ik een tandarts ga vinden .Maar doordat ik er niet alles mee kan eten moet ik maar blijven zoeken nu
dus wil ik jullie het beste toe wensen geniet om het even hoe groetje

greetie

07 aug 2026, 12:00

Hallo
Opeens zijn ze hier boven in drie appartementen van de vijf aan het boren pfff
Allé hopelijk niet te lang !
Moet gebeuren ,gelukkig is het niet te warm en ga ik op den draai :D
Greetie

Oma-C

07 aug 2026, 14:08

Goede middag allen, :wink:
't hier wat gesukkel met één hans want
in mijn rechterpols zit een zenuw klem :twisted:
heel pijnlijk en een dafalgan helpt niet.
's nachts niet geslapen van de pijn
Gisteren is de huisarts geweest en heeft
kleefpleisters voorgeschreven, daardoor heb ik
vorige nacht wel een beetje geslapen. pleister mag
er maar 12u opblijven en nu na 12u mag er een andere pleister op
3 voze vingers waardoor ik niks kan vasthouden :roll:
dit typen is met de linkerhand, ook andere dingen
moet ik links doen, om de muren op te lopen
huisarts zei dat het wel eens lang zou kunnen duren 8O
die verd.... pijn, vanaf de pink tot in de elleboog
je weet niet waar je met die arm moet blijven... :oops:

Volgende week krijgen we weer 30-33° het is dus nog niet gedaan...
Iedereen een fijne dag en tot later als het wat beter gaat
Geniet van wat kan want als het gesukkel begint :roll:
weet je niet wanneer het stopt.... groetjes allen en tot .....?
Geniet van het NU, wees dankbaar en straal." :wink:

Tommelom

07 aug 2026, 16:13

-------------------------------------
Laatst gewijzigd door Tommelom op 08 aug 2026, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

corry

08 aug 2026, 07:22

Afbeelding

Goedemorgen
Bekske, je hebt meerdere welke medische zorg voor je dragen en eventueel een stapje voor hebben om je aan een tandarts in je de buurt te helpen.
Oma-C hoe erg is dit, een persoon welke telkens de moed terug vind om door te gaan, hoop voor je snel pijnvrij te zijn!
Gisteren overmoedig geweest, voormiddag op den draai, bankjes gezeten en mensen gekeken. Sliptongetjes gegeten met frietjes en glaasje wijn, een gesprek met dame in mijn buurt.
Ondertussen was het 1u30u en de zon scheen….mag het echt niet meer doen! de zon heeft me weer gevangen in onpasselijk worden.
Ben thuis geraakt maar hoe, niet meer doen en ook geen wijntje drinken! :roll:
Nog een fijne zaterdag en tot in den draai
Corry

Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

Bekske

08 aug 2026, 09:29

Afbeelding
gisteren naar drie tandarts praktijken een mail verstuurt ze hebben het ontvangen maar een antwoord noppes.Zal dinsdag als de huisarts komt vragen wat ik moet doen .Want zonder tanden rondlopen ga ik niet doen .Maar er zijn nog weinige die een kunstgebit maken ook .liever implantaten en dat kost dubbel zoveel als een kunstgebit .Zal blij zijn als ik met de viervoeter naar de dierenarts kan gaan en hopelijk kunnen of weten ze wat er moet gebeuren .Want ik heb al voor mij slaap loze nachten en dan nog de zorg van de viervoeter erbij .Afijn ja het zijn mijn problemen wel Daardoor dat ik nu iets later ben ,ben om iets voor zes uur in slaap gevallen en nu al weer op .Dat weinige slaap begint door te wegen .Ook heb ik gemerkt dat de kleinste haar gezwelletje groter is geworden .zo ik wens iedereen met zo weinig zorgen of pijn liefst geen zorgen of pijn een fijn weekend toe groetje

greetie

08 aug 2026, 09:34

Goedemorgen!
Vanmiddag eindelijk eens mosselen gaan eten :D ,in een schaduwrijke plek :D
Gisteren late namiddag naar geboortedorp geweest ,op terras aan de kerk en paar bekenden gesproken,deed deugd :)
Thuis samen nog buiten gezeten tot 22u
Oma-C , leef met je mee❤️
Bekske voor jou ook❤️
Corry niet meer doen hé op de middag!
Fijne zaterdag gewenst p
Greetie

Ritavdm

08 aug 2026, 19:53

Goeie dag allemaal

Drukke dag : markt, begrafenis, zee

Aan zee was 't vooral mensen kijken dat we gedaan hebben :roll: :roll:
maar ook wat gewandeld hoor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

krakje

08 aug 2026, 20:18

gisteren de kamer opgeruimd, de poes blijft nu hier buiten
ze kan met de honden overweg dus de kamer terug vrij,
denk dat ik een beetje te veel hooi op mijn riek genomen heb,
want vandaag ging het echt niet meer, lakens gewassen en terug opgelegd
en dat was alles wat ik gedaan heb, was kapot, wil veel doen maar lichaam weigert
om mee te werken van wat ik nog zou willen doen,
en ja er komt weer een hitte golf af, dus is voor mij drinken en uit de zon blijven,
grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

jadi

09 aug 2026, 10:12

Afbeelding
Goede zondagmorgen , het zonnetje komt langzaam onze kant uit .. Ik ben de laatste dagen hier niet geraakt .. Er kwam van alles en nog iets tussen . En het was avond voor k het wist . Dus nu eerst even hier dacht ik . Veel weet ik niet te vertellen , straks naar de markt op de kiosk is er weer eens een aperitiefconcert dus we nemen dat gretig mee
Corry je mispakt aan spijs en drank en het warme weer . . Ja raar hé , dat we af en toe ons zelf tegen komen .. Een mens kent soms zijn eigen lichaam niet meer ..Gelukkig ben je veilig thuis gekomen . Thuis een wijntje drinken , zalig op uw terras genietend. .
Greetie hmmm , . .. mosselen ik zeg ook al een tijdje om weer eens mosselen te eten , maar vergeet het dan of de vuilbak moet net niet buiten enz .. Genoten van een babbel op het kerkplein meer moet dat niet zijn , om een deugddoende dag te hebben.
Rietjes van uitersten gesproken , markt , begrafenis , zee . . Bedankt voor de mooie foto's alweer .. Amai Japan , . . dat is niet aan de achterdeur .. Ze zullen een heel mooie reis gehad hebben. Dat het zover is mag een mens niet op nadenken .. Ik kan er van meespreken toen mijn ventje regelmatig in China zat . . stel je voor dat er dan iets gebeurd , je kan niet in uw auto springen hé om er naar toe te gaan . .
Krakje ook je zelf tegen gekomen lees ik . .Het mag wel eens wat kalmer zijn. Een tandje bijsteken van uw huisgenoten. Geniet van je moment en zoals je zegt opletten deze week met de te grote hitte .. Ik wordt er ook bang van
Bekske ik hoop kan je geholpen worden met uw tandjes , dat is ambetant . Het is van ver gekomen dat men al geen tandarts meer vind .. Naar welke tijd gaan we toch .
Hopelijk komt het ook goed met de hondjes
Zo en nu ga ik een eindje verder op sennet ..Aan iedereen een fijne zondag
toedeloe
menu: dat wordt friet van het frituur

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.