Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
Als UA minstens de 2 oblasten Luhansk en Donetsk + de Krim + een vrije corridor vanuit Rusland naar de Krim toelaat is er vrede. Dan zal RU Oekraine met rust laten , maar ik vrees dat UA het RU na een vrede nog steeds het vuur aan de schenen gaat leggen. De Rus-haat bij de fascistische kliek in Kiev is bijzonder groot.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Allez Fred.......Fred1950 schreef: ↑09 aug 2026, 15:13Als UA minstens de 2 oblasten Luhansk en Donetsk + de Krim + een vrije corridor vanuit Rusland naar de Krim toelaat is er vrede. Dan zal RU Oekraine met rust laten , maar ik vrees dat UA het RU na een vrede nog steeds het vuur aan de schenen gaat leggen. De Rus-haat bij de fascistische kliek in Kiev is bijzonder groot.
Mocht ik naast u wonen, dan zocht ik eerst met u dikken ambras.
Als u dan bereid bent om den helft van uwe grond af te staan zou zou ik het misschien kunnen overwegen om u dan met rust te laten nietwaar ?.......
Daar kun je toch niks op tegen hebben hé.......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
We hebben gezien wat er gebeurt: in 2014 valt RU de Krim binnen en annexeert het schiereiland.
De reactie van de internationale gemeenschap is heel lauw, bijna niets. Je zou denken: RU is nu tevreden want het heeft dat voor hen zo belangrijk stukje grond.
Maar 8 jaar later rollen de tanks binnen via het oosten en ook via Wit-Rusland in het noorden. Ze komen tot vlak bij Kiev. Waarom eigenlijk? De vatniks beweren dat het 'enkel' om die provincies in het oosten gaat.
Valt de eurocent?
De reactie van de internationale gemeenschap is heel lauw, bijna niets. Je zou denken: RU is nu tevreden want het heeft dat voor hen zo belangrijk stukje grond.
Maar 8 jaar later rollen de tanks binnen via het oosten en ook via Wit-Rusland in het noorden. Ze komen tot vlak bij Kiev. Waarom eigenlijk? De vatniks beweren dat het 'enkel' om die provincies in het oosten gaat.
Valt de eurocent?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Was het maar zo simpel. Er zijn heel wat redenen waarom Poetin het oosten van Oekraine is binnengevallen. Het fijne van de zaak gaan wij toch nooit te weten komen. Wij horen en lezen alleen maar pro-UA propaganda. De zender "Russia Today" is zelfs van de Telenet kabel gehaald , die mogen we niet meer bekijken.Charlie Maru schreef: ↑09 aug 2026, 15:42.....
Allez Fred.......
Mocht ik naast u wonen, dan zocht ik eerst met u dikken ambras.![]()
Als u dan bereid bent om den helft van uwe grond af te staan zou zou ik het misschien kunnen overwegen om u dan met rust te laten nietwaar ?.......![]()
Daar kun je toch niks op tegen hebben hé.......![]()
Ge vergeet de opstand van de separatisten in 2014. Dat was een belangrijke reden voor de inval.
-
Die separatisten zaten toch niet op de Krim?
Poetin is die separatisten komen helpen en om al een positie in te nemen op Oekraïens grondgebied, waar hij niets verloren had.
Het principe is altijd hetzelfde: Russische sprekenden hebben onze hulp nodig want ze worden verdrukt. Dus vallen we binnen.
→ Transnistrië
→ Georgië
→ Oekraïne
... en binnenkort waarschijnlijk Estland (Narva). Let op mijn woorden.
In een verder verleden bv. Tsjechoslovakije.
Poetin is die separatisten komen helpen en om al een positie in te nemen op Oekraïens grondgebied, waar hij niets verloren had.
Het principe is altijd hetzelfde: Russische sprekenden hebben onze hulp nodig want ze worden verdrukt. Dus vallen we binnen.
→ Transnistrië
→ Georgië
→ Oekraïne
... en binnenkort waarschijnlijk Estland (Narva). Let op mijn woorden.
In een verder verleden bv. Tsjechoslovakije.

Poetin laat nu toe dat Euro-2 benzine wordt verkocht. Die is in normale landen al lang verboden: daar zit nog een heleboel toxisch materiaal in en bovendien kunnen de modernste wagens er niet meer op rijden. Dat geeft problemen met het motormanagement.

Vanwaar komt dat nu weeral
p.s. ik voeg jouw tekst toe aan mijn lijstje met jouw "kemel uitspraken"
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
De Euro 2 norm wijst niet naar een soort benzine
Het is de uitstoot van het voertuig dat moet voldoen
Poetin verlaat waarschijnlijk die norm en laat mischien benzine toe die meer uitstoot
Stop nu eens met elkaar tegen te spreken en zoek het eens op.
Het is de uitstoot van het voertuig dat moet voldoen
Poetin verlaat waarschijnlijk die norm en laat mischien benzine toe die meer uitstoot
Stop nu eens met elkaar tegen te spreken en zoek het eens op.
-
Bwa ... gij geeft me toch gelijk , en dat vind ik "prettig"
-
Moet je om vatnik te worden eerst een stuk van je hersenen laten wegnemen?Fred1950 schreef: ↑09 aug 2026, 17:35Vanwaar komt dat nu weeral"Euro 2" staat voor de vervuilingsgraad van wagens , niet voor benzien. Het is nu wel zo dat oudere wagens best niet op Euro 95 rijden maar wel op Euro 98 omdat de ethanol in Euro 95 de ( verouderde ) rubberen leidingen kan aantasten met slib in de carburator tot gevolg. Lood wordt allang niet meer aan benzien toegevoegd. Poetin zou al reserves uit de jaren '60 moeten boven halen om aan "vuile" benzien te geraken.
Zwijg ook maar best over "motormanagement" , wa es da ?
p.s. ik voeg jouw tekst toe aan mijn lijstje met jouw "kemel uitspraken"![]()
1. Ik heb hogerop een RU gazet laten zien (Kommersant) waarin wordt geschreven over Euro 2 brandstof. Zal ik je het mailadres doorgeven zodat je daar je diepe beschouwingen kwijt kunt?
Tegenwoordig worden uitstootnormen vastgelegd in bv. Euro 2 , Euro 5 enz. In RU wordt benzine (leer de juiste schrijfwijze) volgens die uitstootklassen ingedeeld. Vandaag wordt Euro 2 toegelaten. Die bevat 50 keer meer zwavel dan de brandstof die men tot vóór enkele maanden kon tanken. Bij ons was die benzine nog geschikt voor wagens die ongeveer 30 jaar geleden werden gebouwd.
2. Euro 2 geeft problemen voor de katalysator, voor de lambdasonde en voor de injectoren. Als je wil leg ik je wel uit wat die dingen doen in een auto; ik heb behoorlijk veel gesleuteld aan auto's toen ik een jaar of 20 was. Maar het internet leert je dat ook wel en wellicht geloof je die info meer dan je mij gelooft
Het heeft niks met jouw "benzien" uit de jaren '60 te maken. Euro2 kan gewoon rapper worden geproduceerd omdat er minder stappen in de raffinage voor nodig zijn. Daardoor kan de huidige nijpende benzinecrisis een beetje gemilderd worden. Door de aanvallen op raffinaderijen zijn heel wat van die fabrieken niet meer in staat om Euro 5 te produceren. Dit laatste product vergt meestal hoogtechnologisch materiaal dat niet meer beschikbaar is in RU.
Probeer eerst het probleem eens te begrijpen. Als je niet op de hoogte bent (of doet alsof) van de termen in die wereld, dan blijf je best even met je tengels van het keyboard.
Zo schrijven de RU kranten erover

voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Hier de uitleg
Maar of moderne wagens met die meer vervuilende en kwalitatief mindere benzine kunnen rijden
wil ik nog zien
https://www.google.com/search?q=poetin+ ... dUPo-jJqQ8
Maar ook hier wordt in de tekst de fout gemaakt met dit Euro 2 benzine te noemen en zo leken op het verkeerde been zetten. Dus gazettepraat
Maar of moderne wagens met die meer vervuilende en kwalitatief mindere benzine kunnen rijden
wil ik nog zien
https://www.google.com/search?q=poetin+ ... dUPo-jJqQ8
Maar ook hier wordt in de tekst de fout gemaakt met dit Euro 2 benzine te noemen en zo leken op het verkeerde been zetten. Dus gazettepraat
-
Euro 2 is een norm voor auto's , geen norm voor benzine. Euro 95 en 98 is een norm voor benzine.
Als ik 22 jaar was heb ik de motor van mijn eerste auto vervangen. Mijn vader hielp mij daarbij , en het optillen en terug plaatsen van de motor gebeurde in een bronsgieterij omdat ze daar over katrollen beschikten. Denk maar niet dat ge veel meer weet dan ik over oude auto's. Ooit kleppen afgesteld , de ontsteking geregeld zonder hulp van een stroboscoop ? Ik wel. In al mijn wagens van voor '91 stak er geen katalisator of lambdasonde. Ge moet nog behoorlijk jong zijn om op uw 20-ste aan auto's gerprutst te hebben die dat wel al hadden , of ge zit hier maar te "bluffen" over kennis en ervaring die ge niet eens hebt.
p.s. 'k zal uw gebluf ook maar aan mijn lijstje toevoegen , is het niet ?