Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

Gisteren, 10:49

Charlie Maru schreef:
Gisteren, 10:34
De volgende....

Ozon ...
Er gaat heel wat Ozon de lucht in. Dat is niet gezond naar het schijnt, maar een gat in een Russische Ozon, sluit het Ozongat in de atmosfeer wellicht :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer

Gisteren, 15:21

Nog erger of meer bommen van 5 minuten vliegafstand.
Het lijkt of daar een elite van Russen leeft, je bent dan afgeschermd van de gewone Rus.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

Gisteren, 22:22

Noorwegen zal in '27 evenveel steun geven aan UA als dit jaar, nl. $9 miljard.

Noorwegen heeft minder inwoners dan Vlaanderen maar is één van de rijkste landen van de wereld. Ze hebben het geld van de verkoop van gas/olie nuttig besteed. RU kon een gelijkaardig welvarend land zijn, maar het zal een ontwikkelingsland worden.

Wil.

Gisteren, 23:20

Dit is het oorlogsmaterieel dat UA heeft vernield op 24 uur:

image.png

Charlie Maru

Vandaag, 09:37

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

Vandaag, 10:07

Het oorlogje escalleert. Hou je vast aan je betrellen voor atoomeitjes .... :mrgreen:

Wil.

Vandaag, 10:15

Volgens Oekraïense bronnen hebben de Russen 1,4 miljoen soldaten moeten afvoeren van het slagveld, hetzij dood, hetzij zwaar gewond.

Dat is 3,1% van de mannelijke bevolking tussen 18 en 65 jaar.

Vanaf 2022 zijn ongeveer 750.000 mensen het land ontvlucht. Samen met de verliezen op het slagveld, zijn dat 2,1 miljoen mensen die uit het actieve economisch kader zijn weggegaan (m/v).

D.w.z. dat Rusland het met 2,3% minder actieven moet doen.
De actieve mensen dragen voor 9% van het bbp bij aan de oorlogsindustrie en die brengt niets extra's voort waardoor de bevolking er beter van wordt (bruggen, scholen, ziekenhuizen, gezondheidszorg enz.). Elke bom die gefabriceerd wordt, wordt afgeschoten en is weg.

Vergelijk daarmee de toestand in Noorwegen waar bv. de pensioenen voor iedereen voor de volgend 1000 jaar gegarandeerd zijn en dit omwille van de enorme spaarpot die het land heeft opgebouwd uit zijn energiesector.

Noorwegen is één van de hoogst ontwikkelde (democratische) landen van de wereld met een levenskwaliteit die altijd in de top-3 van de wereld wordt gesitueerd.

Rusland is - op een handvol grote steden na - een ontwikkelingsland dat bij de meest corrupte van de hele wereld gerangschikt staat (→157e ---- UA staat op 104 en verbetert - belgië op 21). Die toestand kan alleen maar verslechteren.

Dat is wat je krijgt als je een dictator aan het hoofd hebt die het in zijn hoofd heeft gestoken om het Groot Russisch Rijk in zijn glorie te herstellen.

Fred1950

Vandaag, 10:17

Ondanks dat boeken ze nog steeds vooruitgang :)

Untitled620.png
Untitled620.png (177.19 KiB) 126 keer bekeken

Er liggen terug een aantal bodybags voor UA klaar . :mrgreen:

Wil.

Vandaag, 11:28

image.png

Wil.

Vandaag, 11:32

Russen bespreken de situatie aan het tankstation. Ze leggen elkaars standpunten naast elkaar en komen tot een besluit.

Wil.

Vandaag, 11:44

Een Russische boer gebruikt zijn boerenverstand en kijkt vooruit naar 2027.

Een Russische boer - verwijzend naar de voortdurende ineenstorting in de landbouw - zegt dat Rusland een hongersnood tegemoet gaat, omdat het onduidelijk is of er dit jaar überhaupt nog een oogst zal zijn.

Zonder mogelijkheid om granen te exporteren en zonder brandstof om machines te laten draaien, schetst hij een somber beeld van wat eraan komt.

Dat ziet er niet goed uit, maar ik ken niks van de boerenstiel.

Wil.

Vandaag, 11:48

De export van graan is met 79% gedaald. Dat is begrijpelijk want UA laat het niet meer toe en valt alle schepen aan die RU producten vervoeren. Daardoor beweegt er niets meer via de Zwarte Zee.

Deze vertegenwoordiger van de graansector licht een tip van de sluier op en geeft zijn mening over de toekomst.

Wil.

Vandaag, 12:06

Vandaag is het 'independence day' voor Oekraïne.
Over heel de wereld komen Oekraïners bij elkaar om deze gebeurtenis te vieren. Dat is Poetin een doorn in het oog. Ik verwacht dan ook aanvallen op een kraamkliniek, een kinderziekenhuis en misschien ook wel een paar homes voor ouderlingen.

Fred1950

Vandaag, 12:21

Wil. schreef:
Vandaag, 12:06
...... Ik verwacht dan ook aanvallen op een kraamkliniek, een kinderziekenhuis en misschien ook wel een paar homes voor ouderlingen.
:lol:

Dicksy

Vandaag, 13:22

De SBU opent een strafzaak tegen de Russische chef van de generale staf, Gerasimov.

Kort samengevat: De Oekraïense veiligheidsdienst (SBU) en het Openbaar Ministerie hebben een strafzaak aangespannen tegen de chef van de generale staf van het Russische leger, Valery Gerasimov. Onderzoekers stellen dat hij direct betrokken is bij het organiseren van luchtaanvallen op de civiele infrastructuur van Oekraïne, waaronder de aanval van donderdag op Kiev, waarbij minstens 30 doden vielen.
https://www.kyivpost.com/post/79503
Gerasimov zei niet te willen reageren in de media omdat hij de inhoudelijke beschuldigingen niet exact kent. Hij wacht de komst van de Oekraïnse deurwaarder af die hem de dagvaarding zal betekenen. Dan zal hij inhoudelijk reageren. :lol: