NACHTUILTJES(12)2024
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

hallo iedereen gisteren uitgeput thuis gekomen moest gaan voor nieuwe pas .Ga er verder niks over zeggen .Deze voormiddag huisarts ga met hem overleggen of het nog nodig is om op controle in ziekenhuis te gaan zoals morgen .De operatie van woensdag aan men hand heeft tot nu toe niks geholpen integendeel zelfs .Nu doet het litteken aan pols ook enorm pijn .Om de zwijgen over de drie vingers waar je geen gevoel in heb en het slaperig gevoel en mieren is toegenomen .Ook hebben de drie vingers kou de revalidatie van pols ligt stil doe zelf wel lichte oefeningen .DEZE OPERATIE WAS AAN DE PALM VAN HAND OM DE ZENUWEN LOS TE MAKEN .Maar ik heb enorm spijt erover de draadjes moeten nog verwijderd worden .Vele zullen zeggen geduld maar ik heb al veel geduld gehad moet hier men huishouden doen ,dan mijn verzorging aan men hand en ook men dieren verzorgen .Maar ja het zijn mijn zorgen sorry voor dit bericht je hoefthet niet te lezen hoor .Moest het even kwijt nu aan de verzorging beginnen en dan weer dweilen enz groetje een super fijne dag iedereen
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Goedemorgen
Erikaatje, van harte welkom, nu en dan een groet, je bent een blijvertje op elk gebied..
Verzuchtingen een woord welke een grote lading dekt, maar heb het opgelost, echt gebeurt !
Bij betreden van appartement terras met plantjes voorzien, ze leefde niet lang…bovenbuur een speciaal geval., hing in zeep gesopte was over de rand om uit lekken, na het spoelen ook, heeft geen wasmachine.
Plantjes verdragen geen zeepsop !
Vooraleer ik het ontdekte waren ze eraan.
Vriendelijk duidelijk gemaakt dat het niet kon, met excuses als gevolg.
Maanden gingen voorbij en mijn plantjes hadden geen lang leven, kocht er weer nieuwe, de reden waarom ….geen gedacht. Was hing er niet meer !
Op een morgen even geleden rond 6u30 op mijn terras keek over leuning naar de paardjes een geut zeepsop op mijn kop.
ondertussen al 10 potten moeten vervangen, ik dacht door de zon, teveel water gegeven….??
Besluit jaloezie, waarom? volgens buurtjes onderaan omdat wij het samen goed kunnen vinden.
Heb de verantwoordelijk hier op de hoogte gebracht en we hebben samen een schrijven opgesteld waarin duidelijk staat wat er in moet staan en in haar bus gestoken.
Je komt overal stoute buurtjes tegen en voor mij een dubbel gevoel.
Een troost deze dame is niet ok weet en ziet iedereen, daarover kan ik niet schrijven.
Awel het is van mijn hart en heb het achter mij gelaten, toch van mijn sokken geblazen.
Zo zie je maar om rust te vinden zijn goede buren heel belangrijk.
Ben blij omringd te zijn met medebewoners welke me een gevoel van welkom gaven , jaloezie een kwaad beest
Tot in den draai

.
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallo een goede zonnige morgen , ik ben intussen al op "zwier " geweest. Eerst naar de plaatselijke winkel om mijn verse pistoletjes en boterkoeken vast te leggen. Zo krijgen we op zondagmorgen onze broodjes gepresenteerd verpakt in zakken in een plastieken container, de zondagskrant zit er bij en bij gelegenheid een verrassing en dit is allemaal wat thuisbrengen betreft gratis. Een luxe dat ik apprecieer.
Daarna krant en dag allemaal gehaald, even kort Colruyt binnen .. (plaatselijke winkel is krantenboer in verlof voor 3wkn)
Nu even mails gecontroleerd .
En nu even hier bij jullie .
Hallo Erika , ik ken je niet , maar ik hoor veel over je vertellen .. En ik weet dat je veel dinges kweekt in uw serres en dat je toen een heel lief hondje had .. zwaai zwaai altijd blij u te lezen .
Corry o nee , tja dat is het nadeel van in een gebouw te wonen waar er nog bewoners zijn . . Vervelend en ik hoop echt dat het helpt . . Hier hebben heel veel last van vogels daar de gelijksvloers gebuur brood en zaadjes smijt voor de vogeltjes .. Gevolg de vogels duiken van het dak , en de shit is voor ik en de buren onder mij .. Het helpt niet dat we het zeggen .. En als ik het op de man af vraag zegt ze dat ze gestopt is .. Wat de rechtstreekse onderbuur ziet wat ze doet .. Vervelend , . . ik begrijp je . .maar wat ga je er aan doen als ze niet luisteren .. zucht . . courage. ..
Bekske kan je familiehulp niet inschakelen , want zo te horen zit je echt wel in een serieus sukkelstraatje .. Dat moet toch mogelijk zijn dat je hulp kan krijgen .. Je kunt ook hulp krijgen om je boodschappen te doen .. Een vriendin van mijn dochter gaat koken , en boodschappen doen voor dat mensje . Ze gaan samen boodschappen doen .. Zomaar , ik heb echt te doen .. jammer dat we zo ver wonen ik zou direct je direct helpen
Ik ga wat verder wandelen op sennet ..
Aan iedereen een fijne dinsdag. .
toedeloe
menu : ikke witloof in hesp met kaassaus .. Vanavond voor zoon friet en hij wil een berepoot er bij . .De mobiele frituur staat er (ik een gewoon bescheiden gezond volkoren stutje.. avondfrietjes liggen op mijn maag .. En dan samen kijken naar het klank- en lichtspel om 22u . Vuurwerk mag niet door de droogte ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie middag
Eerst iets rechtzetten. Nee Jadi Erika heeft geen serre vol tomaten van alle rassen, pepers, paprika's...
Ik denk dat je Joke bedoelt die hier vroeger ook vaak langskwam en nu nog komt loeren vermoed ik.
(Joke laat je eens lezen)
Erika heeft wel een heel lief hondje, haar trouwe vriend en huisgenoot.
Wat ze ook heeft is een Gouden Hart voor vrienden zou ze door het vuur lopen en vele km afleggen om ze samen te brengen.
Corry die uitspraak van jou dat goede buren oh zo belangrijk zijn kan ik alleen beamen.
Op dit vlak heb ik tot nu toe al altijd geluk gehad, drie adressen in 56 jaar huwelijk, en nog nooit is er een misverstand geweest met buren.
Ivette ook al kun je niet meer mee naar je geliefde plekje in de Pfalz ik denk dat je toch geniet van hun foto's, verslagen en het videogesprek met je maatjes aldaar.
Menu : gebakken zalm met brocollipuree
Eerst iets rechtzetten. Nee Jadi Erika heeft geen serre vol tomaten van alle rassen, pepers, paprika's...
Ik denk dat je Joke bedoelt die hier vroeger ook vaak langskwam en nu nog komt loeren vermoed ik.
(Joke laat je eens lezen)
Erika heeft wel een heel lief hondje, haar trouwe vriend en huisgenoot.
Wat ze ook heeft is een Gouden Hart voor vrienden zou ze door het vuur lopen en vele km afleggen om ze samen te brengen.
Corry die uitspraak van jou dat goede buren oh zo belangrijk zijn kan ik alleen beamen.
Op dit vlak heb ik tot nu toe al altijd geluk gehad, drie adressen in 56 jaar huwelijk, en nog nooit is er een misverstand geweest met buren.
Ivette ook al kun je niet meer mee naar je geliefde plekje in de Pfalz ik denk dat je toch geniet van hun foto's, verslagen en het videogesprek met je maatjes aldaar.
Menu : gebakken zalm met brocollipuree
Oud maar niet Out
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Christa zet veel foto's en commentaar op polarsteps ,geniet ik van! Ik krijg ook nog foto's op mijn GSM met waar zijn we? Wat ik meestal direct weet en me pleziert!
Gisteren konden we met Telenet alweer geen opgenomen programma's afspelen dus dan maar naar hocky kijken! De feuilletons Sturm der Liebe en Rote Rosen zijn gisteren weer begonnen op ARD, vanavond kijken!
Rietjes Erika schreef hier zeker niet zo veel maar was wel mee op onze bijeenkomsten aan zee die Corry arrangeerde? Ik kwam toen mee met Veve uit Tielt die afhaakte tijdens haar deelname aan één jaar gratis.

Dit is al een oude hé toen waren we nog jong en fit (en hadden nog veel haar!)
Die eerste links is zeker gestorven ben haar naam vergeten maar ze schreef boekjes hé Rietjes?
Is die eerste rechts Erika?
Met dank aan Christa heb ik vandaag weer de 1e maal gewassen en tegen de middag was alles al droog.
Sander komt morgen eten hamburgers natuurlijk ga nu brood malen tot kruim aanstoven in olijfolie met klein scheutje melk 2 eieren bij gehakt en broodkruim mengen dan moet ik morgen alleen de hamburgers maken!
Gisteren konden we met Telenet alweer geen opgenomen programma's afspelen dus dan maar naar hocky kijken! De feuilletons Sturm der Liebe en Rote Rosen zijn gisteren weer begonnen op ARD, vanavond kijken!
Rietjes Erika schreef hier zeker niet zo veel maar was wel mee op onze bijeenkomsten aan zee die Corry arrangeerde? Ik kwam toen mee met Veve uit Tielt die afhaakte tijdens haar deelname aan één jaar gratis.

Dit is al een oude hé toen waren we nog jong en fit (en hadden nog veel haar!)
Die eerste links is zeker gestorven ben haar naam vergeten maar ze schreef boekjes hé Rietjes?
Is die eerste rechts Erika?
Met dank aan Christa heb ik vandaag weer de 1e maal gewassen en tegen de middag was alles al droog.
Sander komt morgen eten hamburgers natuurlijk ga nu brood malen tot kruim aanstoven in olijfolie met klein scheutje melk 2 eieren bij gehakt en broodkruim mengen dan moet ik morgen alleen de hamburgers maken!
Ivette
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
gisteren dochter geweest, na de noen eten verzorgd, ook de was en strijk gedaan,
vandaag niet veel onder handen genomen,
de overschot van gisteren maar opgewarmd, al waren de mee eters niet zo content erover,
dus heb ik gezegd morgen kunnen jullie koken, hun antwoord gaan we wel halen in de winkel,
dus klaargemaakt eten, ik geen fan van is veel te rauw kan niet goed bijten, heb alleen boven bijters in,
kleindochter is hier aanbeland voor de hele week, dus zijn we met 5 volwassen hier in huis,
verder geen nieuws toch nog goed weer buiten, hou jullie goed en beetje gezond, grtjs krakje,

vandaag niet veel onder handen genomen,
de overschot van gisteren maar opgewarmd, al waren de mee eters niet zo content erover,
dus heb ik gezegd morgen kunnen jullie koken, hun antwoord gaan we wel halen in de winkel,
dus klaargemaakt eten, ik geen fan van is veel te rauw kan niet goed bijten, heb alleen boven bijters in,
kleindochter is hier aanbeland voor de hele week, dus zijn we met 5 volwassen hier in huis,
verder geen nieuws toch nog goed weer buiten, hou jullie goed en beetje gezond, grtjs krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
DE WERELD OP ZIJN KOP

Goedemorgen
Bewolkt en fris, goed geslapen, alles ziet er beter uit na weldoende nachtrust.
Bekske, hulp welke je nodig hebt heeft een kostenplaatje, hoor er hier ook over praten.
Jadi, stout buurtje van toen gaf eendjes eten, zette het bij buurtje , op het ogenblik wanneer deze pientere beestjes wisten waar de bron was stonden heel vroeg al voor haar raam, lieten boodschappen na……het was snel gedaan met voederen.
ze zien ze graag maar de overlast is voor een ander!
Nog een fijne woensdag en tot in den draai

Goedemorgen
Bewolkt en fris, goed geslapen, alles ziet er beter uit na weldoende nachtrust.
Bekske, hulp welke je nodig hebt heeft een kostenplaatje, hoor er hier ook over praten.
Jadi, stout buurtje van toen gaf eendjes eten, zette het bij buurtje , op het ogenblik wanneer deze pientere beestjes wisten waar de bron was stonden heel vroeg al voor haar raam, lieten boodschappen na……het was snel gedaan met voederen.
Nog een fijne woensdag en tot in den draai

ik tel alleen de zonnige dagen.
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17

Kermis voorbij,van genoten zeker dat het weer goed was!
Spijtig dat er weinig volk was bij de evenementen die gesponsord worden door de middenstand van ons dorp,zo gaan ze het ook niet meer doen!
De zon is van de partij
Veel gelezen van Buren,gelukkig nooit geen problemen gehad integendeel veel plezier gehad
Vriendin is met haar auto naar de garage daarna ?
Greetie
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

klank-en lichtspel en onze avondmenu # onze ( zoon kwam speciaal af) kermis dus
Goede morgen , niet te geloven de week is weeral doormidden . Gisteren voor mij de eerste keer een klank- en lichtspel meegemaakt .. Al durf ik zeggen dat vuurwerk mooier is .. Het kon niet en mocht niet omdat het te droog is .. We moeten mee met onze tijd .
Er was veel volk op het pleintje, en de mobiele frituur draaide op duracell. Wat van het bierstandje hetzelfde kon zeggen . De heel jonge buurvrouw had vrienden en vriendinnen uitgenodigd . Hoe later het werd , hoe meer kabaal . Dus van slapen kwam er voor 1u niks terecht.. Gelukkig is het maar 1x kermis .
Rietjes oeps ja inderdaad Joke bedoelde ik , sorry voor het misverstand . Maar dat hondje herinner ik me ook nog .. Van wie was Jan dan de man ? ? . .
Ik was toen niet op die topic maar ik herinner me hier en daar flarden van . .
Ivette ik kon ook niet kijken naar mijn opgenomen programma's . Ik kreeg sorry we werken er aan ,om het zo spoedig mogelijk te herstellen . Probeer het later nog eens . Ik keek dan later , . . maar het was te laat ik stond op punt om naar bed te gaan .. Van de foto herken ik veel gezichten maar ik kan niet op iedereen de naam plakken .Ivette jij zit naast Corry en Rietjes zit naast een voorzichtige gok Joke? ..
Krakje dat is al een hele karwei een huishouden van 5 pp en al zeker aan uw ouderdom . Het moet niet altijd even gemakkelijk zijn .
Oma-C ik hoop dat het vandaag een andere en betere dag is .. ♥
Corry dat is het toppunt van stout buurtje , het eten bij de andere buur zetten . Je moet maar durven . . 1 september algemene vergadering en zoals elk jaar komt ons stout buurtje op de agenda maar niks helpt .. Het zijn dan ook nog euch . .vuile mensen dus ja . . Niet mooi dit te schrijven maar het is zo .. Er woont hier een dame perfect , schoenen uit voor ze in huis betreed enz .. die haar tenen krullen als ze weer eens hondenhaar op de mat vind , of kleine likjes pipi van de oude hond . En die worden niet opgekuist .. Mijn principe is maak je iets vuil in de gemeenschappelijke delen , kuis het op
Greetie de kermis ook voorbij , bij komt elk jaar dan tja en nu hangt de zomer aan de staart .. we gaan vlug naar ander weer . .
Bijzonderste is dat je er ook van hebt genoten ..
Zo en nu wens ik iedereen nog een fijne woensdag toe
toedeloe
menu : filetkotelet met worteltjes & erwtjes en een patatje <home made>
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede namiddag allemaal,
Dochter uit Nederland is nog geweest
en we hebben samen de grootste boodschappen gedaan
Dat is werk gespaard voor m'n zoon
die heeft 2 mama's en voor zichzelf om altijd
de boodschappen te doen, die vervelen zich ook nooit
Dochter is nu terug naar Delft tot de volgende keer
nog voor de grote drukt van de avondspits er is
Iedereen content
en ik kon de koffietafel nog afruimen en
mijn boodschappen een plaatsje geven....
Dan rust...omdat het moet...
Groetjes allen en sterkte aan wie het kan gebruiken
Dochter uit Nederland is nog geweest
en we hebben samen de grootste boodschappen gedaan
Dat is werk gespaard voor m'n zoon
die heeft 2 mama's en voor zichzelf om altijd
de boodschappen te doen, die vervelen zich ook nooit
Dochter is nu terug naar Delft tot de volgende keer
nog voor de grote drukt van de avondspits er is
Iedereen content
en ik kon de koffietafel nog afruimen en
mijn boodschappen een plaatsje geven....
Dan rust...omdat het moet...
Groetjes allen en sterkte aan wie het kan gebruiken
Geniet van het NU, wees dankbaar en straal." 
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Jadi ik zit wel naast Corry, maar ernaast zat Omadina (die zit nu op FB af en toe en kwam hier nochtans vaak)dan Veve ook nu op FB er tegenover Greetie, Rietjes als jij de anderen noemt zal ik hun naam ook weten
Telenet heeft dus iedereen "het later nog eens proberen" beloofd maar is niet gelukt; zouden ze echt 's avonds nog aan hun net werken of ons een abonnement op hun andere promoties willen aansmeren?
Weer een heel warme dag, vannacht beetje geregend maar er stond geen water in de goot vanmorgen.
Sander komen eten, nog soep gemaakt ook vanmorgen hamburgers wortels en erwten, patatten die hij anders zelden eet, hij krijgt veel afhaalschotels die anders over datum geraken mee uit de Spar waar hij werkt.
Ik was moe dus nog niet zo fit en sterk als voor die operaties...
Telenet heeft dus iedereen "het later nog eens proberen" beloofd maar is niet gelukt; zouden ze echt 's avonds nog aan hun net werken of ons een abonnement op hun andere promoties willen aansmeren?
Weer een heel warme dag, vannacht beetje geregend maar er stond geen water in de goot vanmorgen.
Sander komen eten, nog soep gemaakt ook vanmorgen hamburgers wortels en erwten, patatten die hij anders zelden eet, hij krijgt veel afhaalschotels die anders over datum geraken mee uit de Spar waar hij werkt.
Ik was moe dus nog niet zo fit en sterk als voor die operaties...
Ivette
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
ja heb woord gehouden, niet gekookt voor hen, ze aten liever brood,
geen probleem, heb voor mij rijst en veel groentjes klaar gemaakt,
daar veel verschillende kruiden op, ja voor een man dus voor mij, was heel lekker,
toch beetje overschot en dat heeft kleindochter maar opgegeten,
buurvrouw geweest en samen een flesje kriek bier gedronken
dus ieder maar een halve pint was genoeg voor ons,
zo is de dag weer voorbij, en ja de zon was de hele dag paraat,
grtjs van krakje,

geen probleem, heb voor mij rijst en veel groentjes klaar gemaakt,
daar veel verschillende kruiden op, ja voor een man dus voor mij, was heel lekker,
toch beetje overschot en dat heeft kleindochter maar opgegeten,
buurvrouw geweest en samen een flesje kriek bier gedronken
dus ieder maar een halve pint was genoeg voor ons,
zo is de dag weer voorbij, en ja de zon was de hele dag paraat,
grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.